Select the type of procedure
1
Enquiry period
with
29.04.2025 11:47
to 10.05.2025 14:53
to 10.05.2025 14:53
2
Bidding period
with
10.05.2025 14:53
to 25.05.2025 18:53
to 25.05.2025 18:53
3 days left
3
Auction
26.05.2025 15:00
4
Evaluation
5
Contract
Status
Bidding period
Estimated value without VAT
6 000 000 MDL
Period of clarifications:
29 Apr 2025, 11:47 - 10 May 2025, 14:53
Submission of proposals:
10 May 2025, 14:53 - 25 May 2025, 18:53
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Bidding period
Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2000, MOLDOVA, Ialoveni, locality, Ialoveni, Mileştii Mici
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
29 Apr 2025, 11:14
Date modified
8 May 2025, 14:50
Achizitii.md ID
21412369
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Amenajarea restaurantului ”Mileștii Mici” în galeriile subterane ale Î.S ”CVC ”Mileștii Mici”
Budget: 6000000.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
Anexa_5_Declarația_privind_neîncadrarea_în_situațiile_prevăzute_la_art.16_alin.2_lit.a_din_Legea_nr._2462017 (5)
Bidding Documents
Declarație
29.04.25 11:47
anunt_de_participare_actualizat_08.05.2025.semnat
Bidding Documents
Anunț de participare_actualizat08_05_25
8.05.25 14:50
Date:
29 Apr 2025, 15:50
Question's name:
Vă rugăm să modificați punctul 12 din anunțul de participare.
Question:
Articolul 21 din Legea nr. 131, prevede: (2) În sensul alin. (1) lit. c), cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului.
Prin urmare, considerăm oportun de stabili cifra anuală de afaceri în limita valorii estimative publicate.
Answer (2 May 2025, 11:47):
Întreprinderea de Stat ”Combinatul de Vinuri de Calitate ”Mileștii Mici”, achiziționează bunuri, lucrări și servicii în baza Regulamentului privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor, aprobat prin decizia Consiliului de Administrație din 26.07.2024 (publicat pe pagina web oficială a întreprinderii www.mileștii-mici.md/blog), elaborat în conformitate cu Hotărârea Guvernului 351/2020 și nu cade sub incidența Legii 131/2015 privind achizițiile publice, deoarece conform art.13 alin. (2) persoană juridică de drept public este orice entitate care întrunește cumulativ următoarele condiții:
a) este constituită pentru a răspunde exclusiv unor necesități de interes general, fără caracter industrial sau comercial;
b) dispune de personalitate juridică;
c) activitatea acesteia este asigurată cu bani publici sau gestiunea acesteia constituie obiectul controlului din partea autorităților publice ori a altor persoane juridice de drept public, sau consiliul ei de administrație, de conducere ori de supraveghere este format, în proporție de peste 50%, din membri numiți de către entitățile menționate.
Respectiv, Î.S ”CVC ”Mileștii Mici” nu întrunește cumulativ condițiile indicate supra, și acționează în interesele economice ale întreprinderii, respectând prevederile Legii 246/2017 cu privire la întreprinderea de stat şi întreprinderea municipală și Regulamentului privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor din 26.07.2024.
Date:
4 May 2025, 12:56
Question's name:
Clarificare privind cerințele ISO 45001 și ISO 37001 incluse în documentația de atribuire
Question:
Având în vedere cerințele de calificare care impun deținerea certificatelor ISO 45001 și ISO 37001, dorim să formulăm următoarea observație:
Menționăm că aceste standarde nu sunt prevăzute de legislația națională a Republicii Moldova în domeniul achizițiilor publice, precum nici de Regulamentul privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor, aprobat prin Decizia Consiliului de Administrație din 26.07.2024.
În acest context:
Introducerea obligației de deținere a certificărilor ISO 45001 și ISO 37001 nu este justificată legal, iar aplicarea ei poate restrânge nejustificat participarea operatorilor economici care îndeplinesc cerințele de fond, dar nu dispun de aceste certificate.
Conform principiilor achizițiilor publice – nediscriminare, proporționalitate și concurență loială – astfel de cerințe trebuie să fie relevante, necesare și proporționale cu obiectul contractului.
Subliniem că posibilitatea de a demonstra măsuri echivalente prin proceduri interne sau alte documente justificative este recunoscută de legislația și bunele practici internaționale.
Prin urmare, solicităm revizuirea cerinței privind ISO 45001 și ISO 37001, în sensul excluderii acesteia sau acceptării unor alternative echivalente, pentru a nu limita participarea nejustificată a ofertanților eligibili.
Answer (7 May 2025, 09:02):
Urmare a examinării prezentei clarificări, Grupul de lucru pentru achiziții al Întreprinderii de Stat ”Combinatul de Vinuri de Calitate ”Mileștii Mici” a luat următoarele decizii:
1) De a exclude cerința privind certificatul ISO 37001.
2) De a menține cerința privind deținerea de către ofertant a certificatelor ISO cu acreditare internațională in domeniile managementului calității (ISO 9001), mediului (ISO 14001), sănătății și securității în muncă (ISO 45001).
Dat fiind faptul, că Î.S ”CVC ”Mileștii Mici” deține certificate ISO cu acreditare internațională in domeniile managementului calității (ISO 9001), mediului (ISO 14001), siguranței alimentare (ISO 22000), sănătății și securității în muncă (ISO 45001), ofertantul, pentru a corespunde standardelor înalte, respectiv, urmează să fie și el obligatoriu certificat în domeniile corespunzătoare (ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001).
Date:
6 May 2025, 16:40
Question's name:
caietul de sarcini
Question:
publicati va rog caietul de sarcini in format WORD.
Answer (7 May 2025, 14:56):
Capitolele Caietului de sarcini în format WORD le găsiți atașate.
Date:
7 May 2025, 16:50
Question's name:
Lichiditatea
Question:
Bună ziua,
Vă rugăm respectuos să ne oferiți o clarificare suplimentară cu privire la cerința privind:
„Lichiditate generală (active circulante/datorii curente) și nivelul minim de lichiditate (nu mai puțin de 100% din valoarea estimată totală cu TVA) – minim 7,2 milioane lei – confirmat prin extras din contul curent bancar.”
Astfel, menționăm că:
Cerința exprimă un nivel minim de lichiditate de 100%, însă **modalitatea de demonstrare indicată este un certificat bancar/extras de cont, ceea ce corespunde unei cerințe de disponibil în numerar, nu de raport financiar (lichiditate generală);
Vă rugăm să ne precizați concret la ce se referă suma de 7,2 milioane lei, în condițiile în care:
termenul de execuție este de 6 luni, iar plata se efectuează în proporție de 50% după efectuarea lucrărilor conform documentației de atribuire;
În acest context, considerăm că o disponibilitate de numerar reprezentând 50% din valoarea ofertei ar fi suficientă și proporțională cu necesitățile contractului, în conformitate cu principiile proporționalitate, eficiența utilizării fondurilor publice, tratament egal.
Vă rugăm să revizuiți sau să clarificați cerința pentru a evita eventuale interpretări restrictive sau disproporționate.
Answer (8 May 2025, 13:51):
Din considerentul că a intervenit o eroare de redactare în Anunț, intervenim cu revizuirea cerinței de la pct. 18 privind capacitatea financiară a ofertantului după cum urmează. Cerința de la pct. 18 din Anunț se referă la lichiditatea generală, unde valoarea minimă a indicatorului pentru anul 2024 va constitui 100%, confirmat prin semnătura electronică și depunerea Situațiilor financiare pentru 2022-2024 (pct. 13 din Anunț).
Cerința de la pct. 19 din Anunț se referă la disponibilitatea de bani lichizi în cuantum de minim 3,5 mln.lei, la data depunerii ofertei, confirmată prin documente bancare sau linie de creditare pentru executarea contractului ce urmează a fi atribuit.
Date:
7 May 2025, 17:12
Question's name:
Disponibilitatea de resurse
Question:
Cu referire la cerința din documentația de atribuire:
„Declarație privind disponibilitatea de bani lichizi în contul bancar al ofertantului în cuantum de minim 3,5 milioane lei, la data depunerii ofertei – confirmată prin documente bancare sau linie de creditare pentru executarea contractului ce urmează a fi atribuit. Extras cu confirmarea soldului, emis de bancă și confirmat prin semnătura electronică a ofertantului.”
Dorim să formulăm următoarea observație:
Considerăm că valoarea solicitată – 3,5 milioane lei – ar trebui stabilită ca un procent din valoarea ofertei depuse și nu ca sumă fixă. Aceasta întrucât:
Compania noastră intenționează să depună o ofertă cu o valoare mai mică decât cea estimată de autoritatea contractantă, astfel încât impunerea unei sume fixe (3,5 milioane lei) pentru lichidități bancare devine disproporționată și lipsită de justificare tehnico-economică în raport cu angajamentele financiare reale.
În acest context, vă solicităm să revizuiți această cerință astfel încât cuantumul să fie exprimat procentual din valoarea ofertei depuse, în conformitate cu bunele practici și cu principiile legale aplicabile, inclusiv această valoare să fie diminuată, or compania are și contracte de livrare de materiale la termen, alte circumstanțe care nu este necesar de deținut mijloacele financiare în cont.
Answer (8 May 2025, 13:53):
Cerința privind disponibilitatea de bani lichizi în sumă fixă a fost stabilită de către Grupul de lucru pentru achiziții al Întreprinderii de Stat Combinatul de Vinuri de Calitate ”Mileștii Mici”, luând în considerare valoarea estimată a lucrărilor pentru demonstrarea capacității financiare și economice a ofertantului care să susțină executarea contractului conform condițiilor prevăzute.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK