1
Enquiry period
with 24.04.2025 08:43
to 06.05.2025 10:00
2 days left
2
Bidding period
with 06.05.2025 10:00
to 15.05.2025 10:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Enquiry period
Estimated value without VAT 2 259 170,83 MDL
Period of clarifications: 24 Apr 2025, 8:43 - 6 May 2025, 10:00
Submission of proposals: 6 May 2025, 10:00 - 15 May 2025, 10:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Advertising
Subscribe
Advertising

Lucrări de instalare a sistemului de panouri fotovoltaice

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt 166
Web site
---
The contact person
Full name
SIS SIS
Contact phone
022-239-391
Purchase data
Date created
24 Apr 2025, 8:43
Date modified
29 Apr 2025, 15:39
Achizitii.md ID
21411595
CPV
45300000-0 - Lucrări de instalaţii pentru clădiri
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Advertising
Documents of the procurement procedure
caiet de sarcini panouri fotovoltaice, sediul central 1.docx
Technical Specifications
-
24.04.25 08:43
caiet de sarcini panouri fotovoltaice, sediul central 2.docx
Technical Specifications
-
24.04.25 08:43
ds_lucrari.docx
Bidding Documents
-
24.04.25 08:43
duae_new.doc
Bidding Documents
-
24.04.25 08:43
propunerea financiara (oferta).docx
Bidding Documents
-
24.04.25 08:43
declaratie beneficiar efectiv.docx
Bidding Documents
-
24.04.25 08:43
Date:
29 Apr 2025, 15:39
Question's name:
Module fotovoltaice
Question:
Module Fotovoltaice TOMATECH 545W - Va fi permisa utilizarea modulelor fotovoltaice cu o putere mai mare spre exemplu Module fotovoltaice >>>>>>> 590W ?
Answer (30 Apr 2025, 11:08):
Ar fi posibilă utilizarea și altor module fotovoltaice cu o putere mai mare, cu condiția respectării compatibilității cu întregul sistem.
Date:
29 Apr 2025, 15:52
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Dovada de resurse financiare: cel puțin 100% din valoarea ofertei cu TVA, disponibili în contul bancar al întreprinderii sau prin linia de creditare cu bani disponibili la zi, confirmate prin documente bancare - este o solicitare foarte abuziva, solicitam sa argumentati care este motivul unei astfel de cerinte
Answer (30 Apr 2025, 09:43):
Bună ziua! Dacă vă referiți la criteriul de eligibilitate stabilit în anunțul de participare (Dovada de resurse financiare: cel puțin 100% din valoarea ofertei cu TVA, disponibili în contul bancar al întreprinderii sau prin linia de creditare cu bani disponibili la zi, confirmate prin documente bancare), Vă menționăm următoarele. Având în vedere complexitatea proiectului, recepționarea lucrărilor nu va fi efectuată etapizat, ci doar finală. Astfel, în scopul asigurării riscului financiar, operatorul economic va demonstra că deține resursele financiare necesare pentru a susține toate costurile până la recepția finală a lucrărilor. Operatorul economic va demonstra că dispune de resursele financiare necesare (excluzând beneficiul stabilit în devizul-ofertă) pentru executarea totală a lucrărilor, fără a solicita de la autoritatea contractantă mijloace financiare pe parcursul executării lucrărilor. Vă mulțumim pentru înțelegere!
Date:
30 Apr 2025, 12:31
Question's name:
Recepționarea lucrărilor nu va fi efectuată etapizat
Question:
Conform doc. publicat "ds_lucrari.docx Documentele la ofertă- 24.04.25 08:43" Anexa nr. 25 la Documentația standard nr._____din “____” ________ 20___ , CONTRACT DE ANTREPRIZĂ Nr. privind achiziţia prin, 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ, este mentionat achitarile "3.2.Achitările vor fi efectuate" , Această abordare contravine principiilor de echitate și proporționalitate, prevăzute de legislația achizițiilor publice, și impune un risc financiar excesiv asupra antreprenorului, mai ales în contextul în care se prevede că recepția va fi una unică și nu etapizată, considerăm că această prevedere este excesiv de restrictivă și creează un dezechilibru contractual major în defavoarea operatorului economic, solicitam sa revizim aceasta solicitare
Answer (30 Apr 2025, 13:29):
În pct. 3.2. din modelul contractului este specificat că ”Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar”. Prin urmare, procesul verbal de recepție finală a lucrărilor va fi acceptat de către autoritatea contractantă după instalarea și recepționarea întregului sistem de panouri fotovoltaice. Beneficiarul nu poate achita pentru unele lucrări parțial executate, neștiind dacă acestea vor fi funcționale cu întregul sistem. Cerința ”Dovada de resurse financiare: cel puțin 100% din valoarea ofertei cu TVA - excluzând beneficiul stabilit în devizul-ofertă” nu este una restrictivă, deoarece oricare operator economic care ar putea executa asemenea lucrări își estimează cheltuielile proprii fără a apela la careva achitări prealabile ale Beneficiarului. Totodată, vă menționăm că în scopul prezentării ofertelor, operatorii economici au dreptul de a se asocia, respectând condițiile prevăzute de legislație. Vă mulțumim!
Date:
2 May 2025, 15:44
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Bună ziua, vă rugăm să atașați formularul F5 fără prețuri sau F1A desfășurat. Mulțumim pentru înțelegere
Answer (2 May 2025, 16:50):
Bună ziua. Pentru informații în privința consumului de resurse aferent normelor de deviz, apelați la nr. de contact 022-239-769.
Question's name
Question
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.