Select the type of procedure
Commercial procurement
21379038
Status
Suspended
Estimated value without VAT
20 278 621 MDL
Period of clarifications:
13 Mar 2025, 8:09 - 30 Mar 2025, 11:44
Submission of proposals:
30 Mar 2025, 11:44 - 16 Apr 2025, 10:14
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Suspended
Lucrări de aplicare a marcajelor rutiere pe străzile din mun. Chișinău”
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. S.Lazo,18 mun. Chişinău
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
13 Mar 2025, 8:09
Date modified
28 Mar 2025, 10:44
Achizitii.md ID
21379038
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The best price-quality ratio
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Lucrări de aplicare a marcajelor rutiere pe străzile din mun. Chișinău
Budget: 20278621.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
anunț participare marcaj 2025.semnat.pdf
anunț participare marcaj 2025.semnat.pdf
Documents history
-
anunț participare marcaj 2025.semnat.pdf
anunț participare marcaj 2025.semnat.pdf
ID: edf86c03-0836-452e-a101-3a0ff4ab7c88
Bidding Documents
-
anunț participare marcaj 2025.semnat.pdf
anunț participare marcaj 2025.semnat.pdf
ID: edf86c03-0836-452e-a101-3a0ff4ab7c88
Bidding Documents
-
anunț participare marcaj 2025.semnat.pdf
anunț participare marcaj 2025.semnat.pdf
ID: edf86c03-0836-452e-a101-3a0ff4ab7c88
Bidding Documents
-
anunț participare marcaj 2025.semnat.semnat.pdf
anunț participare marcaj 2025.semnat.semnat.pdf
ID: edf86c03-0836-452e-a101-3a0ff4ab7c88
Bidding Documents
Bidding Documents
-
27.03.25 14:19
Lucrări de aplicare a marcajelor rutiere pe străzile din mun. Chișinău
Date:
19 Mar 2025, 10:28
Question's name:
Garantia
Question:
Buna ziua ! Pe baza la care document cereti Garantia pentru vopsea acrilica 2 ani si pentru Bicomponent 4 ani ?
Answer (24 Mar 2025, 10:04):
Bună ziua
În documentele procedurii au fost ajustați termenii
Date:
19 Mar 2025, 16:16
Question's name:
Cifra de afaceri
Question:
Buna ziua. In baza carui criteriu AC solicita cifra medie anuala de afaceri 25mln. lei, mai mare ca valoarea viitoarei achizitii
Answer (20 Mar 2025, 08:01):
Bună dimineața
Conform prevederilor art.21 alin.1 lit.c, alin.2 din Legea 131/2015 privind achizițiile publice ”cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului”.
Date:
20 Mar 2025, 20:18
Question's name:
Nota 1si 2 la cerinta nr.6din anuntul de participare
Question:
Prin ce se deosebesc lucrarile de aplicare a marcajelor rutiere pe strazile din municipiul Chisinau fata de Orhei,Balti,Cahul,Iasi..Popeasca sau alte localitati?sau Chisinaul cumva se afla pe alta planeta?
Answer (24 Mar 2025, 10:05):
Bună ziua
În documentația procedurii publicate a fost completat cu informație suplimentară/explicită
Date:
25 Mar 2025, 15:31
Question's name:
Declarație privind experiența similară1
Question:
Autoritatea contractanta recunoaste lucrarile efectuate pe drumurile nationalle,regionale, locale sau numai 1.Prin lucrări similare se va subînțelege executarea lucrărilor de aplicare a marcajelor rutiere pe
străzile din intravilan (Lucrări similare efectuate în intravelan: sate, orașe, municipii. Cu scopul
autentificarea antreprenorilor ce au experiență de organizare a circulației rutier în perioada execuției
lucrărilor).?
Answer (26 Mar 2025, 11:09):
În conformitate cu principiile transparenței, nediscriminării și proporționalității prevăzute în Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cerințele de calificare impuse în cadrul procedurii de atribuire au rolul de a asigura faptul că ofertanții dețin capacitatea tehnică și profesională necesară pentru executarea contractului în condiții optime de calitate și siguranță.
Experiența similară necesară pentru calificare este definită ca fiind experiența dobândită în cadrul contractelor de execuție a lucrărilor de marcaj rutier, indiferent de tipul drumului (intravilan sau extravilan), cu condiția ca acestea să fie realizate conform standardelor tehnice aplicabile în domeniu.
Această cerință nu limitează participarea doar la anumiți operatori economici, ci este aplicabilă tuturor antreprenorilor care au desfășurat activități relevante în acest domeniu și care pot dovedi îndeplinirea cu succes a contractelor anterioare.
Cerința privind experiența similară nu este restrictivă, ci este o măsură necesară pentru a garanta că lucrările vor fi executate conform normelor profesionale în vigoare. Operatorii economici interesați pot dovedi experiența prin prezentarea certificatelor de bună execuție pentru contracte finalizate cu succes, indiferent de tipul beneficiarului.
Date:
25 Mar 2025, 15:54
Question's name:
Drum intravilan
Question:
Conform standartului in vigoare SR-1848-7 Obiect si domeniu de aplicare,p.1.1.1 Prezentul standart se refera la marcajele rutiere care se adreseaza participantilor la trafic de pe drumurile deschise circulatiei publice, definite conform reglementarilor legale in vigoare. Prevederile prezentului stndard se aplica la toate drumurile si nici de cum doar drumurilor intravilane.Prin obligativitatea de a impune agentilor economici cerinte de genul "drumuri intravilane","Executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a
unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract","valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract" Autoritatea contractanta favorizeaza un anumit agent economic C***I ML + SRL......
Answer (26 Mar 2025, 11:09):
În conformitate cu principiile transparenței, nediscriminării și proporționalității prevăzute în Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cerințele de calificare impuse în cadrul procedurii de atribuire au rolul de a asigura faptul că ofertanții dețin capacitatea tehnică și profesională necesară pentru executarea contractului în condiții optime de calitate și siguranță.
Experiența similară necesară pentru calificare este definită ca fiind experiența dobândită în cadrul contractelor de execuție a lucrărilor de marcaj rutier, indiferent de tipul drumului (intravilan sau extravilan), cu condiția ca acestea să fie realizate conform standardelor tehnice aplicabile în domeniu.
Această cerință nu limitează participarea doar la anumiți operatori economici, ci este aplicabilă tuturor antreprenorilor care au desfășurat activități relevante în acest domeniu și care pot dovedi îndeplinirea cu succes a contractelor anterioare.
Cerința privind experiența similară nu este restrictivă, ci este o măsură necesară pentru a garanta că lucrările vor fi executate conform normelor profesionale în vigoare. Operatorii economici interesați pot dovedi experiența prin prezentarea certificatelor de bună execuție pentru contracte finalizate cu succes, indiferent de tipul beneficiarului.
Date:
26 Mar 2025, 14:17
Question's name:
caietul de sarcini
Question:
Incarcati va rog caietul de sarcini cu forma desfasurata
Answer (26 Mar 2025, 14:24):
Faceți clik pe Treceți la LOT, acolo găsiți toate doumentele necesare desfășurat, în documentația Standard anexa 23 - caiet de sarcini și Formular nr.1
Date:
27 Mar 2025, 10:20
Question's name:
Declarație privind experiența similară
Question:
Cerinta pusa de catre Autoritatea contractanta si anume "Executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a
unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract","valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract" o intruneste doar un singur agent economic cea ce dadovada de lipsa transparentei si a concurentei! Cerem sa fie modificata cerinta data pentru asigurarea concurentei si transparentei licitatiei date.
Answer (28 Mar 2025, 10:45):
În conformitate cu Lege Nr. LP 131/2015 din 03.07.2015 Articolul 22. Capacitatea tehnică şi/sau profesională; punctul (3); Litera a) La fel se ia posibilitate de a organiza asocieri ce vor permite îndeplinirea cerințelor acestor solicitări conform Lege Nr. LP 131/2015 din 03.07.2015 Articolul 16. Participarea operatorului economic la procedurile de achiziţie publică; cifra 3) (3) Operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor şi/sau de a se prezenta în calitate de ofertanţi asociaţi. Asociaţia este obligată să obţină o anumită formă juridică de organizare dacă această transformare este necesară bunei executări a contractului și doar după atribuirea acestuia. Autoritatea contractantă clarifică în documentația de atribuire în ce mod asociația trebuie să îndeplinească cerințele legate de situația economică și financiară menționate la art. 21 sau de capacitățile tehnice și profesionale menționate la art. 22, dacă acest fapt este justificat și se respectă principiul proporționalității. Orice condiție pentru executarea unui contract de către asociație, diferită de cele impuse participanților individuali, este, de asemenea, justificată și respect principiul proporționalității.
Date:
27 Mar 2025, 11:29
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Prin ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69, anexa 23 din documentația standart aveți obligația să publicați forma 1 desfășurată, citim nota din anexa 23, deci cerem publicarea F1 desfășurata cu includerea tuturor consumurilor de resurse la fiecare poziție, menționam nu forma 5 ci 1 desfășurată. Acest fapt vi se impune și prin art. 37 din Legea 131. Noi cerem F1 desfășurată așa cum prevede documentația standart, F1 desfășurată nu este identica cu F1 care ați publicat.
Answer (28 Mar 2025, 10:45):
Documentația a fost completată/ajustată
Date:
27 Mar 2025, 11:40
Question's name:
Concretizare la: Răspuns (26 mart 2025, 11:09):
Question:
Buna ziua. Rugam autoritatea contractanta sa explice in baza carei legi a fost publicat urmatoarea fraza din raspunsul de mai sus (Răspuns (26 mart 2025, 11:09)): Operatorii economici interesați pot dovedi experiența prin prezentarea certificatelor de bună execuție pentru contracte finalizate cu succes, indiferent de tipul beneficiarului.
Answer (28 Mar 2025, 10:46):
Conform Legei Nr. LP 131/2015 din 03.07.2015 Articolul 22. Capacitatea tehnică şi/sau profesională; punctul (3); Litera a):
(3) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții
publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a
ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în
funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate
şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului,
următoarele:
a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună
execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de
lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract
sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie
egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție
indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi,
valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în
conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit;
Date:
28 Mar 2025, 13:21
Question's name:
Caietul de sarcini
Question:
Buna ziua.
In conformitate cu Ordinului Nr. OACDT117/2007, din 03.09.2007, publicat : 28.09.2007 în MONITORUL OFICIAL Nr. 153-156 art. 566, privind lucrările de construcție ce se execută în condiții complicate sau strimtorate de lucru, autoriatea contractanta are obligatia de a include coeficienti la norme de manopera si norme de timp de functionare a utilajelor de constructie pentru conditiile ce difera de cele normale, in conformitate cu tabela de coeficienti anexata in prezentul Ordin. Astfel conditiile de executie a lucrarilor de aplicare a marcajului rutier pe strazile din municipiul Chisinau cad sub incidenta prezentului Ordin (Nr. OACDT117/2007, din 03.09.2007). Rugam autoritatea contractanta sa includa in caietul de sarcini la normele de deviz coeficientii necesari pentru manopera si timpul de lucru a utilajelor, in conformitate cu conditiile complicte de executie a lucrarilor prevazute in Ordinul Nr. OACDT117/2007, din 03.09.2007.
Answer (28 Mar 2025, 14:57):
În legătură cu solicitarea dvs. referitoare la aplicabilitatea Ordinului Nr. OACDT117/2007 pentru lucrările de aplicare a marcajului rutier, vă comunicăm următoarele:
Ordinul Nr. OACDT117/2007 prevede ajustarea normelor de manoperă și timp de funcționare a utilajelor de construcții pentru condiții complicate sau strâmtorate de lucru.
În cazul marcajului rutier, conform CP D.02.33:2024, activitățile implicate prevăd din start efectuarea lucrărilor în condiții limitate, pe tronsoane de 75-150 m, cu dirijarea traficului rutier intens, ceea ce nu reprezintă o situație excepțională care să necesite coeficienți suplimentari.
Conformitatea lucrărilor cu CP D.02.33:2024
Conform punctului 7.5 din CP D.02.33:2024, execuția marcajului rutier include următoarele activități:
Închiderea circulației și instituirea restricțiilor de trafic, acolo unde este necesar.
Instalarea semnalizării temporare (indicatoare rutiere, panouri electronice, balize luminoase etc.).
Pregătirea suprafeței de lucru (curățare prin măturare, suflare cu aer comprimat etc.).
Executarea premarcajului și a marcajului propriu-zis.
Protejarea marcajului aplicat și controlul calității acestuia.
-Aceste lucrări sunt reglementate și considerate activități uzuale, fără a necesita aplicarea coeficienților suplimentari prevăzuți în Ordinul OACDT117/2007.
Poziția normativă DF17A din WinCmeta
Conform WinCmeta, poziția DF17A reglementează execuția marcajului rutier și include:
Curățarea suprafeței carosabile și trasarea premarcajelor.
Executarea marcajului rutier.
Protejarea marcajului până la uscarea completă.
Semnalizarea temporară și dirijarea traficului.
Strângerea elementelor de protecție și transportul acestora.
Poziția DF17A este deja calculată pentru lucrări care presupun dirijarea traficului rutier intens, ceea ce confirmă că aceste activități sunt standard și nu necesită coeficienți suplimentari.
Având în vedere prevederile CP D.02.33:2024 și poziția DF17A din WinCmeta, lucrările de aplicare a marcajului rutier sunt deja planificate și normate pentru execuție în condiții de trafic intens și restricții temporare, fără a fi considerate lucrări în condiții complicate sau strâmtorate în sensul Ordinului OACDT117/2007. Prin urmare, autoritatea contractantă nu este obligată să includă coeficienți suplimentari în normele de deviz pentru această categorie de lucrări.
Date:
28 Mar 2025, 16:23
Question's name:
Caietul de sarcini
Question:
In punctul 3 al caietului de sarcini norma DF58A prevede un consum de vopsea plastic rece de 5,58 kg pentru 1m2 de marcaj aplicat, consum ce a fost modificat de autoritatea contractanta. In baza normativa norma DF58A prevede un consum de 6,3 kg de vopsea plastic la rece, si acest consum de 6.3kg este justificat prin faptul ca densitatea medie a plasticului rece este de 2,1 t/m3, astfel dat fiind faptul ca norma DF58A prevede o grosime a marcajului de 3mm (sau 0,003m) - rezulta consumul de 6,3kg/m2: 0.003m x 2,1t/m3 = 0,0063 tone/m2 sau 6,3kg/m2 de plastic rece. Astfel consumul de 6.3kg de vopsea plastic rece care este prevazut in baza normativa a Republicii Moldova si anume in norma DF58A este corect si justificat. Daca consumul de 6.3 kg de vopsea plastic rece, inclus in norma DF58A, pentru grosimea de 3mm de marcaj rutier, este justificat si corect, de ce autoritatea contractanta a intervenit in norma si a modificat artificial consumul la vopsea plastic rece?
Aceiasi situatie se atesta si in punctul 1 al caietului de sarcini unde autoritatea contractanta a aplicat un consum de 7,38kg/m2 de vopsea plastic la rece in norma DF58A pentru o grosime a marcajului de 4mm. acest consum de 7,38kg de plastic rece este eronat si nejustificat. Consumul corect de vopsea plastic rece, care are o densitate medie de 2,1 t/m3, pentru grosimea de 4mm (sau 0.004m) este urmatorul: 0.004m x 2.1t/m3 = 0.0084t/m2 adica 8,4kg/m2 plastic rece, si nicidecum 7.38kg/m2 cum a prevazut autoritatea contractanta. Astfel rugam autoritatea contractanta sa intervina si sa aplice corect normele de consum a plasticului rece in Norma DF58a pentru grosimile de 3mm si 4mm in punctele 1 si 3 a caitului de sarcini.
Date:
28 Mar 2025, 18:46
Question's name:
clarificarmateriale preformate
Question:
In pct.5 al caietului de sarcini este aplicata norma DF58A pentru aplicarea preformatelor din termoplast. Norma DF58A este norma directa pentru executia marcajului longitudinal mecanizat cu material termoplast aplicat la cald direct din utilajul de aplicare, insa preformatele din termoplast sunt fabricate in conditii de uzina si se aplica la santier doar manual si cu ajutorul arzatoarelor, NICIDECUM mecanizat prin intermediul utilajului - Masina de trasat bennzi cu termoplast "Hofman" , asa cum ati prevazut in caietul de sarcini. Preformatele fabricate la uzina sunt procurate la m2 si trebuie incluse in deviz ca lucrare la m2 si nicidecum la kg precum ati prevazut in caietul de sarcini in pct.5 din caietul de sarcini. Rugam autoritatea contractanta sa modifice pct.5 si sa includa o norma corecta si directa pentru aplicarea preformatelor din termoplast manual si la unitatea de masura in m2.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK