Select the type of procedure
Commercial procurement
21361672
1
Enquiry period
with
10.02.2025 09:31
to 22.02.2025 07:53
to 22.02.2025 07:53
2
Bidding period
with
22.02.2025 07:53
to 05.03.2025 07:53
to 05.03.2025 07:53
10 days left
3
Auction
06.03.2025 14:00
4
Evaluation
5
Contract
Status
Bidding period
Estimated value without VAT
5 950 922,08 MDL
Period of clarifications:
10 Feb 2025, 9:31 - 22 Feb 2025, 7:53
Submission of proposals:
22 Feb 2025, 7:53 - 5 Mar 2025, 7:53
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Bidding period
lucrări de reparații generale și renovare
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
7728, MOLDOVA, Ialoveni, s.Răzeni, str. Stefan cel Mare 62
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
10 Feb 2025, 9:31
Date modified
20 Feb 2025, 7:53
Achizitii.md ID
21361672
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The best price-quality ratio
Funding sources
List of lots
Active
Lot nr. 2 - Reconstrucția acoperișului clădirii Grădiniței de copii nr. 1 „Ghiocel“ din comuna Răzeni, raionul Ialoveni”
Budget: 1135068.36 MDL
Active
Lot nr. 3 - Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Budget: 317460.19 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
anunt de participare lucrari modificat.signed.pdf
anunt de participare lucrari modificat.signed.pdf
Documents history
-
anunt de participare lucrari modificat.signed.pdf
anunt de participare lucrari modificat.signed.pdf
ID: 0d640a15-b999-46d5-8f88-b3e74d4e51d9
Bidding Documents
-
anunt de participare lucrari.pdf
anunt de participare lucrari.pdf
ID: 0d640a15-b999-46d5-8f88-b3e74d4e51d9
Bidding Documents
Bidding Documents
-
19.02.25 13:50
caiet de sarcini modificat. forma 1 (desfasurata).pdf
caiet de sarcini modificat. forma 1 (desfasurata).pdf
Bidding Documents
-
19.02.25 13:50
Date:
17 Feb 2025, 08:34
Question's name:
Licitatie electronica
Question:
Conform Legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice art 63, pct 1 (1) Licitaţia electronică reprezintă un proces repetitiv care implică mijloace electronice de prezentare, în ordine descrescătoare, a noilor preţuri şi a noilor valori referitoare la anumite elemente ale ofertelor, care intervin după o primă evaluare completă a ofertelor, permiţînd clasificarea lor în baza unor metode automate de evaluare. Solicitam sa renuntati la licitatie electronica.
Answer (19 Feb 2025, 13:54):
Achiziția a fost redactată, anunțul de participare a fost modificat
Date:
17 Feb 2025, 08:35
Question's name:
Licitatie electronica
Question:
Rugam AC sa ne informeze care sunt rezultatele primei evaluari complete ale ofertelor, de a fost nevoita sa demareze din nou procedura de licitatie publica si s-a fie nevoita sa aleaga desfasurarea licitatiei prin metoda electronica, presupunem ca nu ne puteti oferi aceasta informatie, va rugam sa anulati licitatia electronica.
Answer (17 Feb 2025, 14:19):
Procedura de achiziție a fost anulată în baza art.71 alin. 1 lit. g) al Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, în temeiul faptului că pe parcursul analizei, evaluării și finalizării procedurii de atribuire, grupul de lucru pentru achiziții publice a constatat omisiuni, pentru care primăria se află în imposibilitate de a adopta măsuri corective, deoarece lista cu cantități de lucrări pentru sistemul de încălzire (lotul nr. 1) nu corespundea volumului de lucrări care urmau să fie executate
Date:
17 Feb 2025, 08:35
Question's name:
Licitatie electronica
Question:
Care sunt pasii/solutiile ca AC sa reuseasca sa evalueze complet ofertele si s-a desemneze un agent economic drept cistigator, daca intervalul de timp dintre runde va fi de citeva minute?
Answer (19 Feb 2025, 13:55):
Achiziția a fost redactată, anunțul de participare a fost modificat
Date:
17 Feb 2025, 08:35
Question's name:
Licitatie electronica
Question:
Conform Legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice art 63, (2) Autoritatea contractantă are dreptul de a utiliza licitaţia electronică în următoarele situaţii: a) ca o etapă finală a licitaţiei deschise, a licitaţiei restrînse, a negocierii cu publicarea prealabilă a unui anunţ de participare ori a cererii ofertelor de prețuri, înainte de atribuirea contractului de achiziţii publice şi numai dacă specificaţiile tehnice au fost definite cu precizie în caietul de sarcini; b) la reluarea competiţiei dintre operatorii economici care au semnat un acord-cadru; c) cu ocazia depunerii ofertelor ferme în vederea atribuirii unui contract de achiziţii publice prin utilizarea unui sistem dinamic de achiziţie. Solicitam ca AC sa se conformeze acestei prevederi, sau sa demonstreze ca a consumat toate aceste actiuni expres stipulate in lege si o alta cale deja nu mai exista decit licitatia electronica.
Answer (19 Feb 2025, 13:55):
Achiziția a fost redactată, anunțul de participare a fost modificat
Date:
17 Feb 2025, 08:36
Question's name:
Licitatie electronica
Question:
Solicitam ca AC, in conformitate cu art 63, (5) Atunci cînd intenţionează să utilizeze licitaţia electronică, autoritatea contractantă are obligaţia de a include în cadrul informaţiilor şi instrucţiunilor prevăzute la art. 40 alin. (1) şi următoarele precizări specifice: a) elementele ofertei care vor face obiectul procesului repetitiv de ofertare, cu condiţia ca aceste elemente să fie cuantificabile şi să poată fi exprimate în cifre sau procente; specificati concret care sunt elementele ofertei care vor face obiectul procesului repetitiv de ofertare (ce componente /materiale/utilaje/echipamente) astfel ca operatorii economici, sa stie ce va fi solicitat spre ofertare repetitiva, dar nu toate componentele din oferta, sau oferta intreaga.
Answer (19 Feb 2025, 13:56):
Achiziția a fost redactată, anunțul de participare a fost modificat
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:36
Question's name:
Licitatie electronica
Question:
Solicitam ca AC sa demonstreze ca se incadreaza in prevederile art 63, lit 6 sau sa modifice anuntul de participare/tipul desfasurarii licitatiei electronice ca fiind una abuziva si ilegala.
Answer (19 Feb 2025, 13:56):
Achiziția a fost redactată, anunțul de participare a fost modificat
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:36
Question's name:
Licitatie electronica
Question:
AC nu a luat in calcul cumulul pct. 7,8,9,10 lit (a) art 63 legea 131, de aceea solicitam respectuos modificarea anuntului de participare cu indicarea unui tip de licitatie publice deschise fara utilizarea licitatiei electronice.
Answer (19 Feb 2025, 13:56):
Achiziția a fost redactată, anunțul de participare a fost modificat
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:37
Question's name:
Licitatie electronica
Question:
Stimata AC. Atunci cand noi ca OE care participam in concurs ne bazam pe respectarea atat de catre noi, cat si de catre AC a principiilor transcriese in Legea 131/2015 incluisiv Articolul 7.al acesteia b) transparenţa achiziţiilor publice; c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice; h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici;i) proporţionalitate; j) recunoaştere reciprocă; Si pornind, cel putin juridic de la aceste aspecte, atat Dvs. cat si noi intelegem foarte bine ca instalarea unui sistem fotovoltai reprezinta o executie de lucrare, iar conform Codului fiscal al RM, avem notiunea de Servicii stabilita la art. 5. pct. 17) Servicii – ..... lucrări de construcţii şi montaj, de reparaţie, de cercetări ştiinţifice, de construcţii experimentale şi alte lucrări.. Acelasi Cod fiscal la art. 105 prevede (4) Livrarea mărfurilor legată de livrarea serviciilor se consideră parte a livrării. Or expres Codul fiscal intepreteaza acesta activitate ca o livrare de lucrari. In acelas timp, dvs. ati publicat un Deviz, care este un deviz pentru lucrare. Pentru ca noi daca luam orice lucrare de constructie executate cu materiale, costul materialelor vor depasi costul lucrarilor executate si in acest sens, ar fi necesar ca toate achizitiile de lucrari sa fie transformate in achizitie de bunuri. Plus, DS pentru bunuri prevede niste specifciatii, care in cazul dat ele nu se aplica. E un minim respect reciproc si nu e vorba ca putem sa nu putem utiliza. Noi intervenim cu propunerea sa fie modificat tipul achizitie (desigur asta inseama republicare) cu intocmirea documentelor necesare .Plus dvs. publicat pct. 5 din anunt Anexele din DS, dar unde e aceasta DS, de fapt ea nu e publicata.
Answer (19 Feb 2025, 08:17):
Obiectul achiziției este Reparația interioară și a acoperișului clădirii Grădiniței de copii nr. 1 „Ghiocelul” din comuna Răzeni raionul Ialoveni. lotul nr.3 Centrala fotovoltaică cu putere de 15 kw este parte integrantă a lucrărilor de reparație și renovare a Grădiniței nr. 1.
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:37
Question's name:
Licitatie electronica
Question:
Conform Legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice art 63, pct 1 (1) Licitaţia electronică reprezintă un proces repetitiv care implică mijloace electronice de prezentare, în ordine descrescătoare, a noilor preţuri şi a noilor valori referitoare la anumite elemente ale ofertelor, care intervin după o primă evaluare completă a ofertelor, este gresit de a utiliza licitatia electronica in cazul atribuirii unui contract ce prevede executie lucrari, solicitam sa publicati din nou licitatia (SI NU UTILIZATI LICITATIA ELECTRONICA)
Answer (19 Feb 2025, 13:57):
Achiziția a fost redactată, anunțul de participare a fost modificat
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:38
Question's name:
Proiect de executie
Question:
Publicati proiect de executie
Answer (18 Feb 2025, 15:09):
Luînd în considerație volumul mare de fișiere a proiectului de execuție, solicităm să faceți cunoștință în sediul AC raionul Ialoveni s. Răzeni str. Ștefan cel Mare și Sfînt, 62
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:38
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de devizare) publicati forma 1 desfasurata
Answer (19 Feb 2025, 13:57):
Caietul de sarcini a fost publicat modificat
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:38
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Cerinta privind F1 desfasurata nu e un moft ci vine din anex 23 a documentatiei standart s din art 37 a legii 131, cu nepublicarea F1 desfasurate riscati sa fie contestata documentatia
Answer (19 Feb 2025, 13:59):
Caietul de sarcini a fost publicat modificat
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:39
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
D E C I Z I E Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022, Pretențiile contestatorului: În calitatea sa de persoană interesată, în cadrul procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676, „Polimer Gaz Construcții” SRL formulează următoarele pretenții: Contestăm refuzul AC de a publica forma (F1) desfășurată. Vom menționa că conform prevederilor din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres că „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, ceea ce AC nu dorește să o facă, vom menționa că în runda întrebări/răspunsuri în data de 08-07-2022 am solicitat publicarea formei (F1) desfășurată, însă AC intenționat tergiversează să răspundă la solicitarea expusă pe platformă, urmărind scopul de a eși din terminul de depunere a contestațiilor. Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct. 28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. d e c i d e: 1. Se admite contestația nr. 02/516/22 din 12.07.2022, depusă de către „Polimer Gaz Construcții” SRL, depusă pe marginea documentației de atribuire a procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676 privind achiziția „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”, inițiată de către Agenția de Dezvoltare Regională Centru; 2. Se obligă Agenția de Dezvoltare Regională Centru, ca măsură de remediere, în termen de până la 10 zile de la primirea prezentei decizii, să modifice documentația de atribuire a procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676, nr. MD- 1657181465676, cu luarea în considerare a constatărilor din partea motivată a prezentei decizii; 3. Se obligă Agenția de Dezvoltare Regională Centru, în termen de 3 zile din data adoptării măsurilor de remediere dispuse prin prezenta decizie, să raporteze Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor cu privire la realizarea remediilor impuse, cu anexarea documentelor confirmative în acest sens.
Answer (19 Feb 2025, 13:59):
Caietul de sarcini a fost publicat modificat
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK