1
Enquiry period
with 10.02.2025 09:31
to 22.02.2025 07:53
2
Bidding period
with 22.02.2025 07:53
to 05.03.2025 07:53
3
Auction
06.03.2025 14:37
4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Bids have been evaluated
Estimated value without VAT 317 460,19 MDL
Period of clarifications: 10 Feb 2025, 9:31 - 22 Feb 2025, 7:53
Submission of proposals: 22 Feb 2025, 7:53 - 5 Mar 2025, 7:53
Auction start date: 6 Mar 2025, 14:37

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Lucrări de reparații generale și renovare
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
7728, MOLDOVA, Ialoveni, s.Răzeni, str. Stefan cel Mare 62
Web site
---
The contact person
Full name
Munteanu Sergiu
Contact phone
026874688
Purchase data
Date created
10 Feb 2025, 9:01
Date modified
20 Feb 2025, 7:53
Estimated value (without VAT)
317 460,19 MDL
The minimum downward of the price
3 174,60 MDL
Achizitii.md ID
21361672
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The best price-quality ratio
Delivery address
7728, MOLDOVA, Ialoveni, s.Răzeni, str. Stefan cel Mare 62
Contract period
5 Mar 2025 09:16 - 31 Dec 2025 09:27
List of positions
1)
Title
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187) CPV: 45200000-9 - Works for complete or part construction and civil engineering work
Quantity: 1.0
Unit of measurement: Bucata
Documents of the procurement procedure
ds_lucrari.docx
Bidding Documents
-
10.02.25 09:31
duae.doc
Bidding Documents
-
10.02.25 09:31
anunt de participare lucrari modificat.signed.pdf anunt de participare lucrari modificat.signed.pdf
Bidding Documents
-
19.02.25 13:50
Lot documents
lotul nr. 3 caiet de sarcini centrala fotovoltaică.pdf
lucrări de reparații generale și renovare
10.02.25 09:31

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button "Winner.”

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

Master-Construct

Normalized price: 259 022,48 MDL
Status: Winner
Reason: Cel mai scăzut preț
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
The history of the auction
View auction
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:36
Question's name:
Licitatie electronica
Question:
Solicitam ca AC sa demonstreze ca se incadreaza in prevederile art 63, lit 6 sau sa modifice anuntul de participare/tipul desfasurarii licitatiei electronice ca fiind una abuziva si ilegala.
Answer (19 Feb 2025, 13:56):
Achiziția a fost redactată, anunțul de participare a fost modificat
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:36
Question's name:
Licitatie electronica
Question:
AC nu a luat in calcul cumulul pct. 7,8,9,10 lit (a) art 63 legea 131, de aceea solicitam respectuos modificarea anuntului de participare cu indicarea unui tip de licitatie publice deschise fara utilizarea licitatiei electronice.
Answer (19 Feb 2025, 13:56):
Achiziția a fost redactată, anunțul de participare a fost modificat
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:37
Question's name:
Licitatie electronica
Question:
Stimata AC. Atunci cand noi ca OE care participam in concurs ne bazam pe respectarea atat de catre noi, cat si de catre AC a principiilor transcriese in Legea 131/2015 incluisiv Articolul 7.al acesteia b) transparenţa achiziţiilor publice; c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice; h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici;i) proporţionalitate; j) recunoaştere reciprocă; Si pornind, cel putin juridic de la aceste aspecte, atat Dvs. cat si noi intelegem foarte bine ca instalarea unui sistem fotovoltai reprezinta o executie de lucrare, iar conform Codului fiscal al RM, avem notiunea de Servicii stabilita la art. 5. pct. 17) Servicii – ..... lucrări de construcţii şi montaj, de reparaţie, de cercetări ştiinţifice, de construcţii experimentale şi alte lucrări.. Acelasi Cod fiscal la art. 105 prevede (4) Livrarea mărfurilor legată de livrarea serviciilor se consideră parte a livrării. Or expres Codul fiscal intepreteaza acesta activitate ca o livrare de lucrari. In acelas timp, dvs. ati publicat un Deviz, care este un deviz pentru lucrare. Pentru ca noi daca luam orice lucrare de constructie executate cu materiale, costul materialelor vor depasi costul lucrarilor executate si in acest sens, ar fi necesar ca toate achizitiile de lucrari sa fie transformate in achizitie de bunuri. Plus, DS pentru bunuri prevede niste specifciatii, care in cazul dat ele nu se aplica. E un minim respect reciproc si nu e vorba ca putem sa nu putem utiliza. Noi intervenim cu propunerea sa fie modificat tipul achizitie (desigur asta inseama republicare) cu intocmirea documentelor necesare .Plus dvs. publicat pct. 5 din anunt Anexele din DS, dar unde e aceasta DS, de fapt ea nu e publicata.
Answer (19 Feb 2025, 08:17):
Obiectul achiziției este Reparația interioară și a acoperișului clădirii Grădiniței de copii nr. 1 „Ghiocelul” din comuna Răzeni raionul Ialoveni. lotul nr.3 Centrala fotovoltaică cu putere de 15 kw este parte integrantă a lucrărilor de reparație și renovare a Grădiniței nr. 1.
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:37
Question's name:
Licitatie electronica
Question:
Conform Legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice art 63, pct 1 (1) Licitaţia electronică reprezintă un proces repetitiv care implică mijloace electronice de prezentare, în ordine descrescătoare, a noilor preţuri şi a noilor valori referitoare la anumite elemente ale ofertelor, care intervin după o primă evaluare completă a ofertelor, este gresit de a utiliza licitatia electronica in cazul atribuirii unui contract ce prevede executie lucrari, solicitam sa publicati din nou licitatia (SI NU UTILIZATI LICITATIA ELECTRONICA)
Answer (19 Feb 2025, 13:57):
Achiziția a fost redactată, anunțul de participare a fost modificat
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:38
Question's name:
Proiect de executie
Question:
Publicati proiect de executie
Answer (18 Feb 2025, 15:09):
Luînd în considerație volumul mare de fișiere a proiectului de execuție, solicităm să faceți cunoștință în sediul AC raionul Ialoveni s. Răzeni str. Ștefan cel Mare și Sfînt, 62
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:38
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de devizare) publicati forma 1 desfasurata
Answer (19 Feb 2025, 13:57):
Caietul de sarcini a fost publicat modificat
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:38
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Cerinta privind F1 desfasurata nu e un moft ci vine din anex 23 a documentatiei standart s din art 37 a legii 131, cu nepublicarea F1 desfasurate riscati sa fie contestata documentatia
Answer (19 Feb 2025, 13:59):
Caietul de sarcini a fost publicat modificat
Centrala fotovoltaică cu putere de 15kWdin raionul Ialoveni, s. Răzeni.(nr. Cadastral 2334324.187)
Date:
17 Feb 2025, 08:39
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
D E C I Z I E Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022, Pretențiile contestatorului: În calitatea sa de persoană interesată, în cadrul procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676, „Polimer Gaz Construcții” SRL formulează următoarele pretenții: Contestăm refuzul AC de a publica forma (F1) desfășurată. Vom menționa că conform prevederilor din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres că „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, ceea ce AC nu dorește să o facă, vom menționa că în runda întrebări/răspunsuri în data de 08-07-2022 am solicitat publicarea formei (F1) desfășurată, însă AC intenționat tergiversează să răspundă la solicitarea expusă pe platformă, urmărind scopul de a eși din terminul de depunere a contestațiilor. Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct. 28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. d e c i d e: 1. Se admite contestația nr. 02/516/22 din 12.07.2022, depusă de către „Polimer Gaz Construcții” SRL, depusă pe marginea documentației de atribuire a procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676 privind achiziția „Teren de agrement multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”, inițiată de către Agenția de Dezvoltare Regională Centru; 2. Se obligă Agenția de Dezvoltare Regională Centru, ca măsură de remediere, în termen de până la 10 zile de la primirea prezentei decizii, să modifice documentația de atribuire a procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676, nr. MD- 1657181465676, cu luarea în considerare a constatărilor din partea motivată a prezentei decizii; 3. Se obligă Agenția de Dezvoltare Regională Centru, în termen de 3 zile din data adoptării măsurilor de remediere dispuse prin prezenta decizie, să raporteze Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor cu privire la realizarea remediilor impuse, cu anexarea documentelor confirmative în acest sens.
Answer (19 Feb 2025, 13:59):
Caietul de sarcini a fost publicat modificat
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications