Status Cancelled
Estimated value without VAT 809 527,28 MDL
Period of clarifications: 5 Feb 2025, 11:28 - 10 Feb 2025, 10:00
Submission of proposals: 10 Feb 2025, 10:00 - 17 Feb 2025, 10:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

lucrări de reparație OMF Ghiduleni

Information about the cancellation
The reason of cancellation
În scopul asigurării respectării prevederilor Regulamentului cu privire la modul de planificare a contractelor de achiziţie publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1419 din 28-12-2016, grupul de lucru pentru achiziții a decis de a revizui volumele de lucrări din caietul de sarcini, astfel încât necesitatea autorității contractante să fie asigurată prin încheierea unui contract de antrepriză, atribuit în urma unei proceduri de achiziție, care vor include toate necesitățile de lucrări.
Astfel, potrivit pct. 9 din Regulamentul sus menționat prevede că planificarea contractelor de achiziţii publice de lucrări se efectuează pentru întregul obiect (construcţie) sau prin cumul are a mai multor obiecte în loturi, cu desemnarea cîştigătorului pentru fiecare obiect/lot în parte (pentru fiecare construcţie).
Grupul de lucru pentru achiziții a constatat că desfășurarea în continuare a procedurii de achiziție public ar fi în contradicție cu norma legală citată supra, întrucât, în rezultatul examinării cu atențiea volumelor de lucrări și cerințele documentației de atribuire, au fost constatate unele omisiuni la întocmirea volumelor de lucrări. Aceste omisiuni fac imposibilă atribuirea contractului, or în cazul în care acestea nu vor fi corectate vor fi întâmpinate dificultăți în procesul de executare a lucrărilor, inclusiv acestea vor avea impact asupra procesului tehnologic de executare a lucrărilor. Corectarea erorilor din caietul de sarcini țin și de impactul social în procesul de exploatarea obiectivului, or unul din obiectivele de bază este și asigurarea cetățenilor cu servicii calitative într-un edificiu care trebuie să corespundă normativelor.
Pe de altă parte, achiziționarea separată/prin procedură separată a acestor lucrări, ar duce la încălcarea prevederilor Regulamentului cu privire la modul de planificare a contractelor de achiziţie publică, și ca rezultat la divizarea procedurii de achiziție publică.
Urmează a fi menționat faptul că în urma includerii suplimentare a volumelor de lucrări cum ar fi demolarea betoanelor vechi cu mijloace manuale, fundatii si elevatii cu dozaje de ciment, demontari dale din placi prefabricate pardoseli din placi de gresie ceramica, inclusiv stratul suport din adezivi (amestec uscat), Invelitori din tabla plana zincata sau tabla plana protejata anticoroziv pe parapet, etc. care sunt strict necesare pentru asigurarea bunei activități a edificiului, valoarea estimată a procedurii de achiziție s-a majorat cu peste 77 mii lei.
Reieșind din aceste considerente grupul de lucru pentru achiziții constată aplicabile prevederile art. 71 alin. (1) lit. g) din Legea privind achizițiile publice, întrucât la moment omisiunile și erorile, care au fost depistate după termenul limită de depunerea ofertelor nu mai pot fi remediate, fapt care fac imposibilă atribuirea contractului de achiziție publică.
Astfel în procesul de evaluare a ofertelor, grupul de lucru pentru achiziții s-a asigurat că sunt respectate și prevederile art. 7 din Legea nr. 131/2015 și anume realizarea procedurii de achiziție publică prin prisma nedivizării necesitățiiautorității contractante, precum și a principiului utilizării eficiente a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante și a principiului proporţionalității.
În concluzie, grupul de lucru pentru achiziții, având în vedere identificarea unor noi volume de lucru care sunt indinspensabile de obiectul de bază al achiziției, constată imposibilitatea continuării procedurii de achiziție public fără încălcarea prevederilor art. 7 din Legea nr. 131/2015, și pct. 9 și pct. 14 din Regulamentul cu privire la modul de planificare a contractelor de achiziţie publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1419 din 28-12-2016.
În acest context, grupul de lucru pentru achiziții va lua în considerație normele legale citate supra, iar reieșind din circumstanțele descrise, va aplica prevederile art. 71 alin. (1) lit. g) din Legea sus menționată și anulează procedura de achiziție publică, inclusiv din considerentul că omisiunile depistate în caietul de sarcini, parte componentă a documentației de licitație, nu pot fi corectate în procesul de evaluare a ofertelor.
Date of cancellation
11 Mar 2025, 8:12
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
5400, MOLDOVA, Rezina, or.Rezina (r-l Rezina), str. A. Șciusev 5
Web site
---
The contact person
Full name
Ciobanu Victor
Contact phone
069065285
Purchase data
Date created
5 Feb 2025, 11:28
Date modified
11 Mar 2025, 8:12
Achizitii.md ID
21359535
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Request price offers (works)
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.