Select the type of procedure
Commercial procurement
21304753
1
Enquiry period
with
30.10.2024 11:29
to 06.11.2024 08:00
to 06.11.2024 08:00
2
Bidding period
with
06.11.2024 08:00
to 20.11.2024 09:00
to 20.11.2024 09:00
6 days left
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Bidding period
Estimated value without VAT
8 361 819,24 MDL
Period of clarifications:
30 Oct 2024, 11:29 - 6 Nov 2024, 8:00
Submission of proposals:
6 Nov 2024, 8:00 - 20 Nov 2024, 9:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Bidding period
Construcţie a reţelei de apeduct în satele Stoicani şi Soloneţ, localizat în s. Stoicani, rl. Soroca.
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
3041, MOLDOVA, Soroca, s.Stoicani, s.Stoicani
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
30 Oct 2024, 11:29
Date modified
30 Oct 2024, 14:10
Achizitii.md ID
21304753
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Request price offers (works)
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Construcţie a reţelei de apeduct în satele Stoicani şi Soloneţ, localizat în s. Stoicani, rl. Soroca.
Budget: 8361819.24 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
amenajarea pg 7-1-1 platforma a f1, 1b.pdf
amenajarea pg 7-1-1 platforma a f1, 1b.pdf
Bidding Documents
amenajarea
30.10.24 11:29
castel de apa 2-2-1 platforma a f1, 1b.pdf
castel de apa 2-2-1 platforma a f1, 1b.pdf
Bidding Documents
castelul
30.10.24 11:29
anunt de participare_anexa2_69r (1).docx.semnat.pdf
anunt de participare_anexa2_69r (1).docx.semnat.pdf
Bidding Documents
anunt
30.10.24 11:29
ds noua.docx.semnat.pdf
ds noua.docx.semnat.pdf
Bidding Documents
documentatia standart
30.10.24 11:29
2-1-2 aductiunea stoicani.f1, 1b (3).pdf
2-1-2 aductiunea stoicani.f1, 1b (3).pdf
Bidding Documents
-2-1-2
30.10.24 11:29
sistemul de alimentare cu apa 2-1-1 stoicani.f1, 1b (1).pdf
sistemul de alimentare cu apa 2-1-1 stoicani.f1, 1b (1).pdf
Bidding Documents
sistemul de alimentare
30.10.24 11:29
Date:
30 Oct 2024, 14:10
Question's name:
anunt
Question:
Disponibilitate de bani
lichizi si/sau resurse
creditare si/sau mijloace
Minim 40 % din valoarea ofertei cu TVA, original sau
copie confirmată aplicarea semnăturii electronice a
ofertantului, banii ii vreti doar lichizi sau marg si de hirtie. Va somam ca pe asa cerinte ANSC sa expus calificindule ca ilegale, va reamintim ca cerintele inaintate urmeaza a fi proportionale si sa asigure o participare larga a ofertantilor. art 15 lit. e) si art 17 (9) Autoritatea contractantă are obligaţia de a respecta principiul proporţionalităţii atunci cînd stabileşte criteriile de calificare şi selecţie, precum şi nivelul cerinţelor minime pe care ofertanţii/candidaţii trebuie să le îndeplinească. art 18. Articolul 18. Criterii de calificare şi selecţie
Autoritatea contractantă va aplica criterii proporţionale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare numai la:
a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului;
b) capacitatea de exercitare a activităţii profesionale;
c) capacitatea economică şi financiară;
d) capacitatea tehnică şi/sau profesională;
e) standarde de asigurare a calităţii;
f) standarde de protecţie a mediului.
Dupa cum vedeti Legea nu permite cerinte inventate, credem ca sensul cuvintului ,,proporţionale" nu vil explicam, dar in caz ca nu il intelegeti apelati tel 022257333
Answer (31 Oct 2024, 15:47):
Mulțumim pentru intrebare acordată. Cu referire la cerința de calificare solicitata referitoare la disponibilitatea de bani lichizi menționăm ca acesat cerința este necesara si proporțională din următoarele considerente. Contractul în cauză nu este finanțat din surse proprii ci prin intermediul finanțatorului ONDRL. Conform anunțului de pparticipare termenul de execuție a lucrarilor este 01 august 2025. Contractul la procedura data v-a fi semnat cel mai probabil la începutul anului 2025, cei ce inseamna că rămine un termen de execuție de maxim 8 luni. Drept urmare, avînd în vedere că finanțarea se efectuiază prin intermediul ONDRL, care la rindul lor au procedurile lor de verificare a lucrărilor executate prima finanțare pe proiect poate fi nu mai devreme de a 3- 4 lună de la inceperea lucrarilor. În asa fel, avînd în vedere termenul scurt de executare a lucrărilor dar si procedurile operaționale complexe de acceptare și verificare a lucrărilor executate adica a PV intermediare, este necesar ca OE să dispună de rsurse financiare suficiente pentru a finanța lucrările pentru primele 3-4 luni. Drept urmare cerința data este una legală și proporțională necesităților AC dar și situației de fapt. Menționăm că termenul restrîns de execuțe se datorează condițiilor stabilite de către finanțator.
Date:
30 Oct 2024, 15:46
Question's name:
cerinte abuzive
Question:
Stimata AC,conform anuntului de participare dvs solicitati urmatoarele: disponibiliate bani lichizi min 3 mil sau capital circulant,resurse creditare, sau alte mijloace financiare' Daca din datele finaciare ale bilantului contabil compania noastra demonsTreaza capital circulant de min 3 mil,suntem eligibili?(cel putin noi asa interpretam cerintele AC)
Răspuns (28 oct 2024, 13:53):
Vă informăm că punctul dat va fi revizuit și modificat.
https://achizitii.md/ro/public/tender/21299284/questions Licitatia este de 30 mln si AC a scos acasta cerinta, dtre ramineti pe pozitie?
Answer (31 Oct 2024, 15:48):
După cum am menționat la intrebarea anterioară cerința dată este impusă de circumstanțele de fapt, si este proporțională cu obiectul și cu scopul achiziției. Legea nu stabilește o mărime anume pentru această cerință, drept urmare ea se ajusteză de către AC in dependență de situația de fapt, care după cum am mai menționat necesită o finanțare promtă pentru a asigura execuraea conformă și în termen a contractului. Mulțumim.
Date:
31 Oct 2024, 15:58
Question's name:
Cerințe abuzive
Question:
După cum puteți vedea din documentația standart, contractul model, in caz de neachitare in termen de peste 3 luni antreprenorul poate rezilia contractul, deci speculația cu 4 luni nu tine, mai mult ca atât prin afirmațiile ca ONDRL nu-și onoreaza obligațiunile de plata denigrați o instituție a statului, credem ca nu vreți sa declarații ca ONDRL este un partener în care nu trebuie sa avem încredere. Din experienta Satul European 1 știm ca dacă prezinți actele la vreme achitare trece în 30 zile. Deci va cerem repetat nu limitați concurența și nu denigrați instituțiile statului.
Answer (3 Nov 2024, 23:39):
Cu stimă și mult respect, dar răspunsul a fost oferit mai sus.
Date:
2 Nov 2024, 17:52
Question's name:
Anunt de participare
Question:
In anunt de participare la punctul 16, subpunctul 14, dvs solicitati diriginte in constructii rutiere si instalatii electrice. Noi construim retea de apeduct sau drum si electricitate? Modificati va rog.
Answer (5 Nov 2024, 10:29):
Cu referire la intrebarea dată comunicăm că în volumele de lucrări aferente viitorului contract se conține și volume de lucrări rutiere, dar și unele lucrări electrice. Dar, avînd in vedere volumul nesemnificativ de lucrări electrice cerința referitoare la dirigintele în ininstații electrice se exclude.
Date:
2 Nov 2024, 17:53
Question's name:
Anunt de participare
Question:
In anunt de participare la punctul 16, subpunctul 24 solicitati certificate la dispozitive de inchidere. La ce anume va referiti?
Answer (5 Nov 2024, 10:30):
Ne referim la dispozitivele de inchidere cares unt prevăzute în caietul de sarcini ca de ex. Vana sertar cauciucat din fonta, Vana de aerisire, Vana pana sertar ș.a.
Date:
2 Nov 2024, 17:54
Question's name:
Anunt de participare
Question:
In anunt de participare la punctul 16, subpunctul 25 solicitati certificarea metrologica. Care e scopul acestei cerinte? Este o cerinta abuziva. Eliminati va rog
Answer (5 Nov 2024, 10:31):
În conformitate cu art. 11(2) al Legii metrologiei 19/2016 ”Controlului metrologic legal se supun, conform prevederilor prezentei legi, mijloacele de măsurare și măsurările din domeniile de interes public specificate la alin. (1), precum și preambalatele și sticlele utilizate ca recipiente de măsură.
(3) Lista oficială a mijloacelor de măsurare şi a măsurărilor supuse controlului metrologic legal (în continuare – Listă oficială) se aprobă de Guvern .”
Hotîrîrea de Guvern cu privire la aprobarea Listei oficiale a mijloacelor de măsurare şi a măsurărilor supuse controlului metrologic legal nr. 1042/2016, la p. 7.9.3. și p. 7.9.4 stabilește mira topografică de nivelment și nivelirul ca mijloc de măsurare ce necesită vreificare metrologică.
Avînd în vedere specificul lucrărilor ce fac obiectul viitorului contract aceste aparate de msurat sunt indispensabile lucrărilor necesare a fi executate.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK