1
Enquiry period
with 17.10.2024 12:28
to 22.10.2024 11:00
2
Bidding period
with 22.10.2024 11:00
to 30.10.2024 10:00
3
Auction

4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Bids have been evaluated
Estimated value without VAT 884 060 MDL
Period of clarifications: 17 Oct 2024, 12:28 - 22 Oct 2024, 11:00
Submission of proposals: 22 Oct 2024, 11:00 - 30 Oct 2024, 10:00
Auction start date: will not be used

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Conform cerințelor caietului de sarcini
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Web site
---
The contact person
Full name
Cristian Dragalin
Contact phone
-
Purchase data
Date created
17 Oct 2024, 12:17
Date modified
17 Oct 2024, 12:28
Estimated value (without VAT)
884 060 MDL
Achizitii.md ID
21299399
Type of procedure
Request price offers (works)
Award criteria
The lowest price
Delivery address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Contract period
4 Nov 2024 12:27 - 30 Dec 2024 12:27
List of positions
1)
Title
Lucrări de amenajare a pavilioanelor auto pentru pasageri pe drumurile publice naționale amplasate teritorial în raioanele Basarabeasca, Hîncești, Ialoveni, Ștefan Vodă (Lotul III) CPV: 45200000-9 - Works for complete or part construction and civil engineering work
Quantity: 1.0
Unit of measurement: Bucata
Documents of the procurement procedure
caiet de sarcini lotul iii.docx
Bidding Documents
-
17.10.24 12:28
duae pavilioane lotul 3.doc
Bidding Documents
-
17.10.24 12:28
documentația lucrari (1).docx
Bidding Documents
-
17.10.24 12:28
contract antrepriză.docx
Bidding Documents
-
17.10.24 12:28

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button "Winner.”

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

Primaterax-nord

Normalized price: 1 142 373,64 MDL
Status: Winner
Reason: Operatorul economic S.R.L. ,,Primaterax Nord” care a propus prețul de 1 142 373,64 nu poate fi acceptată deoarece oferta depășeste cu 29,22 % valoare estimată a procedurii de ahiziție, depășind astfel și valoarea fondurilor alocate pentru îndeplinirea contractului de achiziții publice. Din aceste considerente oferta operatorului economic S.R.L. ,,Primaterax Nord” se respinge ca fiind neconformă. Ținând cont de prevederile art.7 lit. (a) al Legii privind achiziţiile publice nr.131 din 03.07.2015, ,,Utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante” grupul de lucru în temeiul art.15 alin.2 (a) ,,Autoritatea contractantă, prin intermediul grupului de lucru sau, după caz, al specialistului certificat în domeniul achizițiilor publice, este obligată să asigure eficienţa achiziţiilor publice” căt și art. 71 alin.1 lit. (d), art.71 alin.(3) al Legii privind achiziţiile publice nr.131 din 03.07.2015, anulează procedura de achiziție publică. ,,Decizia de anulare a procedurii de achiziție publică nu generează vreo obligaţie a autorităţii contractante faţă de participanții la procedura respectivă, cu excepţia returnării garanţiei pentru ofertă şi a garanţiei de bună execuţie a contractului”. Garanția pentru ofertă va fi returnată operatorului economic în conformitate cu prevederile legale, inclusiv cu transmiterea înștiințării pe marginea deciziei adoptate.
Qualification documents
Documents provided with the proposal
The history of the auction
View auction
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications