1
Enquiry period
with 17.10.2024 11:05
to 28.10.2024 09:00
2
Bidding period
with 28.10.2024 09:00
to 08.11.2024 10:00
3
Auction

4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Active
Estimated value without VAT 9 416 730,17 MDL
Period of clarifications: 17 Oct 2024, 11:05 - 28 Oct 2024, 9:00
Submission of proposals: 28 Oct 2024, 9:00 - 8 Nov 2024, 10:00
Auction start date: will not be used

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Alimentarea cu apă a satului Suruceni, raionul Ialoveni, etapa I
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
6827, MOLDOVA, Ialoveni, s.Suruceni, s.Suruceni
Web site
---
The contact person
Full name
Gorceac Sergiu
Contact phone
061112230
Purchase data
Date created
17 Oct 2024, 10:50
Date modified
17 Oct 2024, 14:41
Estimated value (without VAT)
9 416 730,17 MDL
Achizitii.md ID
21299300
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Delivery address
6827, MOLDOVA, Ialoveni, s.Suruceni, s.Suruceni
Contract period
15 Nov 2024 14:38 - 30 Dec 2025 14:38
List of positions
1)
Title
Alimentarea cu apă a satului Suruceni, raionul Ialoveni, etapa I CPV: 45200000-9 - Works for complete or part construction and civil engineering work
Quantity: 13.2
Unit of measurement: Kilometru; mie metri
Documents of the procurement procedure
duae_ro_2024.doc
Bidding Documents
duae
17.10.24 11:05
documentatie standard pentru lucrari (2).docx
Bidding Documents
doc.standard
17.10.24 11:05
Lot documents
5 sonda de adincime nr.2202. lucrari tehnologice.signed.pdf
5 sonda de adincime nr.2202. lucrari tehnologice
17.10.24 11:05
anunț de participare, apeduct .signed.pdf
anunț de participare
17.10.24 11:05
7 statia de pompare a apei.lucrari tehnologice.signed.pdf
7 statia de pompare a apei.lucrari tehnologice
17.10.24 11:05
1 sistem de alimentare, zona1.signed.pdf
1 sistem de alimentare, zona1
17.10.24 11:05
6 statia de pompare a apei. lucrari de constructii.signed.pdf
6 statia de pompare a apei. lucrari de constructii
17.10.24 11:05
8 statia de pompare a apei. utilaj.signed (1).pdf
8 statia de pompare a apei. utilaj
17.10.24 11:05
3 bransarea, zona1.signed.pdf
3 bransarea, zona1
17.10.24 11:05
4 castel de apa.signed.pdf
4 castel de apa
17.10.24 11:05
2 sistem de alimentare, zona 2.signed.pdf
2 sistem de alimentare, zona 2
17.10.24 11:05

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button "Winner.”

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

SC Foremcons SRL

Normalized price: 6 469 200,64 MDL
Status: In consideration
Reason: Not indicated
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
2
Participant(s) name(s):

Orizont

Normalized price: 7 121 824,63 MDL
Status: Awaiting

Documents such as "Qualification Documentation", "financial proposal" and "Illustration" will be browseable for all only after your offer has been placed in "pending" status.

Reason: Not indicated
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
3
Participant(s) name(s):

Izodromgaz

Normalized price: 7 800 000 MDL
Status: Awaiting

Documents such as "Qualification Documentation", "financial proposal" and "Illustration" will be browseable for all only after your offer has been placed in "pending" status.

Reason: Not indicated
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
4
Participant(s) name(s):

Profact Construct

Normalized price: 8 054 299,86 MDL
Status: Awaiting
The history of the auction
View auction
Alimentarea cu apă a satului Suruceni, raionul Ialoveni, etapa I
Date:
26 Oct 2024, 07:17
Question's name:
Anunt de participare
Question:
În ce măsură obligativitatea certificatului de vizită la fața locului este justificată, și este aceasta conformă cu cerințele de transparență și accesibilitate pentru toți operatorii economici interesați?
Answer (28 Oct 2024, 08:55):
Vă informăm că toți ofertanții au libertatea de a vizita șantierul, fără restricții sau limitări impuse de autoritatea contractantă. Vizitele pe șantier sunt încurajate pentru a asigura o bună înțelegere a condițiilor de execuție și a specificităților locației, astfel încât ofertanții să poată formula o ofertă corespunzătoare și să se pregătească adecvat pentru demararea lucrărilor. Dorim să subliniem că, în etapa de execuție, pot apărea numeroase întrebări și clarificări necesare, iar necunoașterea detaliilor șantierului sau a condițiilor reale poate duce la întârzieri și dificultăți în realizarea lucrărilor. De aceea, vă recomandăm să profitați de această oportunitate de a vizita locația înainte de depunerea ofertei pentru a evita orice neînțelegeri sau probleme ulterioare care ar putea afecta capacitatea de a executa lucrările conform cerințelor. Vă rugăm să luați în considerare această recomandare și să planificați o vizită pe șantier pentru a obține toate informațiile necesare în termenii stabiliți
Alimentarea cu apă a satului Suruceni, raionul Ialoveni, etapa I
Date:
26 Oct 2024, 07:17
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Сum este justificată cerința ca ofertanții să dețină certificate ISO 9001 și ISO 14001, și este aceasta compatibilă cu principiul proporționalității, conform legislației privind achizițiile publice?
Answer (28 Oct 2024, 08:47):
Vă informăm că cerința menționată este fundamentată pe prevederile art. 23 și 24 din Legea nr. 131/2015, precum și pe punctul 41 din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 69 din 07-05-2021. Conform acestor prevederi, operatorul economic are obligația de a prezenta, la solicitarea autorității contractante, documente și certificate emise de organisme independente, care să ateste respectarea standardelor de asigurare a calității, cum ar fi ISO 9001. Este necesar ca aceste certificate să fie emise în conformitate cu sistemele de asigurare a calității, bazate pe seriile de standarde europene relevante, și să fie validate de organisme certificate conform standardelor europene în vigoare. Alternativ, se pot prezenta standarde internaționale relevante, cu condiția ca acestea să fie emise de organisme acreditate. Prin urmare, solicităm respectarea cerinței stabilite pentru a asigura conformitatea cu standardele de calitate și pentru a ne asigura că operatorii economici dispun de certificările necesare pentru executarea lucrărilor conform normelor europene și internaționale.
Alimentarea cu apă a satului Suruceni, raionul Ialoveni, etapa I
Date:
26 Oct 2024, 07:19
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Cum este justificată cerința de a avea efective medii anuale de cel puțin 40 de persoane angajate în ultimii 3 ani conform principiului proporționalității din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice? Această cerință poate limita accesul IMM-urilor și al altor operatori economici mai mici la procedura de achiziție?
Answer (28 Oct 2024, 08:49):
Bună ziua. În conformitate cu art. 22 alin. 2 lit. e) din Legea nr. 131/2015, am stabilit această cerință pentru a ne asigura că operatorul economic care se angajează în execuția lucrării dispune de capacitatea necesară pentru a îndeplini toate obligațiile în termenii și condițiile stabilite în anunțul de participare. Este esențial ca, înainte de atribuirea contractului, să avem certitudinea că operatorul are resursele umane necesare pentru a finaliza proiectul cu succes. Pentru a demonstra îndeplinirea acestei cerințe, ofertanții au la dispoziție două opțiuni: 1. Efectivele medii anuale ale personalului angajat în ultimii 3 ani trebuie să fie de minimum 40 de persoane; 2. Numărul de angajați trebuie să fie de cel puțin 45 de persoane în fiecare din ultimele 3 luni (până la data deschiderii ofertelor), informație ce va fi confirmată prin documente emise de Serviciul Fiscal de Stat (SFS), semnate electronic de către operatorul economic. Astfel, operatorii economici sunt liberi să aleagă modalitatea prin care vor demonstra îndeplinirea cerinței. Menționăm că deschiderea ofertelor este programată pentru luna noiembrie, ceea ce înseamnă că perioada de referință pentru demonstrarea numărului de angajați este reprezentată de lunile august, septembrie și octombrie —perioadă în care, în mod normal, activitatea în domeniul construcțiilor este intensă. Dorim să subliniem că cerința noastră se referă la numărul total de angajați ai companiei și nu la personalul direct implicat în execuția lucrării. Pentru o companie activă în domeniul construcțiilor, un astfel de număr de angajați nu ar trebui să reprezinte o dificultate.
Alimentarea cu apă a satului Suruceni, raionul Ialoveni, etapa I
Date:
26 Oct 2024, 07:20
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Cerința de a avea cel puțin 45 de angajați în fiecare din ultimele 3 luni înainte de deschiderea ofertelor respectă prevederile legislației privind concurența loială și principiul tratamentului egal prevăzut în Legea nr. 131/2015? Aceasta poate fi interpretată ca o restricție care dezavantajează anumite întreprinderi?
Answer (28 Oct 2024, 08:49):
în conformitate cu art. 22 alin. 2 lit. e) din Legea nr. 131/2015, am stabilit această cerință pentru a ne asigura că operatorul economic care se angajează în execuția lucrării dispune de capacitatea necesară pentru a îndeplini toate obligațiile în termenii și condițiile stabilite în anunțul de participare. Este esențial ca, înainte de atribuirea contractului, să avem certitudinea că operatorul are resursele umane necesare pentru a finaliza proiectul cu succes. Pentru a demonstra îndeplinirea acestei cerințe, ofertanții au la dispoziție două opțiuni: 1. Efectivele medii anuale ale personalului angajat în ultimii 3 ani trebuie să fie de minimum 40 de persoane; 2. Numărul de angajați trebuie să fie de cel puțin 45 de persoane în fiecare din ultimele 3 luni (până la data deschiderii ofertelor), informație ce va fi confirmată prin documente emise de Serviciul Fiscal de Stat (SFS), semnate electronic de către operatorul economic. Astfel, operatorii economici sunt liberi să aleagă modalitatea prin care vor demonstra îndeplinirea cerinței. Menționăm că deschiderea ofertelor este programată pentru luna noiembrie, ceea ce înseamnă că perioada de referință pentru demonstrarea numărului de angajați este reprezentată de lunile august, septembrie și octombrie—perioadă în care, în mod normal, activitatea în domeniul construcțiilor este intensă. Dorim să subliniem că cerința noastră se referă la numărul total de angajați ai companiei și nu la personalul direct implicat în execuția lucrării. Pentru o companie activă în domeniul construcțiilor, un astfel de număr de angajați nu ar trebui să reprezinte o dificultate.
Alimentarea cu apă a satului Suruceni, raionul Ialoveni, etapa I
Date:
26 Oct 2024, 07:28
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Organizarea vizitelor la șantier pentru depunerea ofertelor respectă prevederile Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, în special în ceea ce privește egalitatea de tratament a ofertanților și transparența procedurii de achiziție? Măsurile de inspecție ar trebui organizate simultan pentru toți participanții, cu participarea proiectantului care poate răspunde la întrebări. Astfel de cerințe generează suspiciuni cu privire la procedura de achiziție.
Answer (28 Oct 2024, 08:55):
Vă informăm că toți ofertanții au libertatea de a vizita șantierul, fără restricții sau limitări impuse de autoritatea contractantă. Vizitele pe șantier sunt încurajate pentru a asigura o bună înțelegere a condițiilor de execuție și a specificităților locației, astfel încât ofertanții să poată formula o ofertă corespunzătoare și să se pregătească adecvat pentru demararea lucrărilor. Dorim să subliniem că, în etapa de execuție, pot apărea numeroase întrebări și clarificări necesare, iar necunoașterea detaliilor șantierului sau a condițiilor reale poate duce la întârzieri și dificultăți în realizarea lucrărilor. De aceea, vă recomandăm să profitați de această oportunitate de a vizita locația înainte de depunerea ofertei pentru a evita orice neînțelegeri sau probleme ulterioare care ar putea afecta capacitatea de a executa lucrările conform cerințelor. Vă rugăm să luați în considerare această recomandare și să planificați o vizită pe șantier pentru a obține toate informațiile necesare în termenii stabiliți.
Alimentarea cu apă a satului Suruceni, raionul Ialoveni, etapa I
Date:
26 Oct 2024, 07:30
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Cum este justificată solicitarea unui certificat bancar de disponibilitate a resurselor financiare/creditare în valoare de 50% din suma estimată a contractului, având în vedere posibilitatea de a limita participarea operatorilor economici la procedură? În ce măsură această cerință respectă principiul concurenței loiale în achizițiile publice?
Answer (28 Oct 2024, 08:54):
Conform cerințelor ONDRL și specificațiilor contractuale, vă aducem la cunoștință următoarele aspecte care justifică solicitarea certificatului bancar în valoare de 50% din suma estimată a contractului: 1. Structura de plată: Facturile vor fi înaintate spre plată doar după execuția unui minim de 20% din valoarea contractului. De asemenea, prima factură va reprezenta aproximativ 25% din lucrările executate. Aceasta înseamnă că, pentru a începe și a continua lucrările, va trebui să dispuneți de resurse suficiente pentru a acoperi o parte semnificativă a investiției inițiale. 2. Termenul de plată: Ulterior, fiecare factură are un termen de plată de până la 90 de zile. În acest interval, operatorul economic trebuie să finalizeze aproximativ 50% din lucrări folosind resursele proprii. Având în vedere termenul maxim de execuție de 7 luni, în acest interval vor fi înaintate patru facturi, dar achitarea acestora va fi realizată la un interval de până la 90 de zile fiecare. Această situație impune necesitatea unor fonduri disponibile în avans. 3. Alte obligații financiare: Pe lângă execuția lucrărilor, operatorul economic trebuie să acopere alte cheltuieli operaționale, inclusiv achitarea TVA-ului aferent facturilor emise, TVA care trebuie achitată înainte ca facturile să fie onorate. În absența unui certificat de disponibilitate a resurselor financiare, ar putea apărea dificultăți în respectarea acestor obligații. 4. Asigurarea continuității lucrărilor: Având în vedere că lucrările trebuie să continue fără întreruperi pentru a respecta termenele contractuale, este necesar să demonstrați că dispuneți de fonduri suficiente pentru a acoperi cheltuielile până la momentul încasării plăților de la autoritatea contractantă. În concluzie, solicitarea certificatului bancar pentru disponibilitatea resurselor financiare/creditare în valoare de 50% din suma estimată a contractului este o măsură justificată și necesară. Aceasta asigură atât operatorului economic, cât și autorității contractante că lucrările vor putea fi realizate conform graficului stabilit, fără întârzieri cauzate de insuficiența resurselor financiare. Vă rugăm să respectați această cerință pentru a asigura derularea în condiții optime a contractului.
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications