Select the type of procedure
1
Enquiry period
with
17.09.2024 14:21
to 13.10.2024 14:33
to 13.10.2024 14:33
2
Bidding period
with
13.10.2024 14:33
to 26.10.2024 14:33
to 26.10.2024 14:33
3
Auction
with
28.10.2024 14:00
to 28.10.2024 14:18
to 28.10.2024 14:18
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
8 250 000 MDL
Period of clarifications:
17 Sep 2024, 14:21 - 13 Oct 2024, 14:33
Submission of proposals:
13 Oct 2024, 14:33 - 26 Oct 2024, 14:33
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Material antiderapant (sare tehnică)
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
MD 2023, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Varnița, 22
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
17 Sep 2024, 14:21
Date modified
9 Oct 2024, 14:30
Achizitii.md ID
21279244
MTender ID
CPV
34920000-2 - Echipament rutier
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
anunț de participare.semnat.pdf
anunț de participare.semnat.pdf
Documents history
-
anunț de participare.semnat.pdf
anunț de participare.semnat.pdf
ID: 7edbcbe8-1024-4a8e-aba2-cc5d2842a6a9
Bidding Documents
-
anunț de participare.semnat.pdf
anunț de participare.semnat.pdf
ID: 7edbcbe8-1024-4a8e-aba2-cc5d2842a6a9
Bidding Documents
Bidding Documents
-
9.10.24 14:30
doumentația standard.semnat.pdf
doumentația standard.semnat.pdf
Documents history
-
doumentația standard.semnat.pdf
doumentația standard.semnat.pdf
ID: fa12da46-6c9d-4d72-8545-6af33b608c7b
Bidding Documents
-
doumentația standard.semnat.pdf
doumentația standard.semnat.pdf
ID: fa12da46-6c9d-4d72-8545-6af33b608c7b
Bidding Documents
Bidding Documents
-
9.10.24 14:30
Date:
3 Oct 2024, 15:46
Question's name:
5% reziduu pe sita
Question:
In anuntul de participare este formulata cerinta pentru sare de 0-3mm sau 0-4mm, cu conditia ca nu mai mult de 5% din sare sa fie de 3 sau 4 mm, respectiv, reziduu pe sita. Cat de relevanta este conditia asta de maxim 5% reziduu pe sita pentru sarea tehnica? Reiese ca varianta ideala ar fi 0-2mm? Oare sarea tehnica trebuie sa fie atat de marunta?
Answer (4 Oct 2024, 09:06):
Sunt condiții tehnice aplicate nu doar de țara noastră dar și de vecinii noștri. Vă rugăm să respectați condițiile indicate în anunț.
Date:
3 Oct 2024, 15:50
Question's name:
Conditii de depozitare pentru toata cantitatea
Question:
Dispune autoritatea contractanta de spatiul necesar pentru depozitarea unei canitati de 5000 tone in cazul unei singure livrari sau livrarea va trebui sa fie efectuata in transe, la cererea AC?
Answer (4 Oct 2024, 09:06):
Livrarea se va efectua conform pct. 12 al anunțului de participare.
Date:
3 Oct 2024, 17:05
Question's name:
Motivul Anulărilor
Question:
De ce a fost anulată achiziția de sare tehnică de trei ori între 2023 și 2024? Articolul 71. Anularea procedurii de achiziție publică
Answer (4 Oct 2024, 09:07):
Această întrebare nu se referă la procedura respectivă.
Date:
3 Oct 2024, 17:06
Question's name:
Evaluarea Procesului
Question:
A fost efectuată o evaluare a procesului de achiziție după fiecare anulare pentru a identifica problemele?
Answer (4 Oct 2024, 09:08):
Evaluarea se efectuează la fiecare procedură de achiziție conform legislației.
Date:
3 Oct 2024, 17:07
Question's name:
Transparența Anulărilor
Question:
Ce măsuri sunt luate pentru a asigura transparența în cadrul procesului de anulare?
Articolul 7. Principiile de reglementare a relaţiilor, b) transparenţa achiziţiilor publice;
Answer (4 Oct 2024, 09:09):
Procedurile de achiziție sunt desfășurate cu respectarea legislației în vigoare.
Date:
3 Oct 2024, 17:09
Question's name:
Monitorizarea Proiectului
Question:
Ce mecanisme de monitorizare sunt în vigoare pentru a urmări progresul achizițiilor?
Answer (4 Oct 2024, 09:12):
În procesul de monitorizare a achizițiilor sunt folosite mecanismele indicate în legislația privind desfășurarea procedurilor de achizții publice.
Date:
3 Oct 2024, 17:11
Question's name:
Conformitate
Question:
Ptc. 16.4 din anuntul de participare, prezentarea de dovezi privind conformitatea produselor, identificată prin referire la specificații sau standard relevante, care este forma de dovada ? Certificat de Calitate ?
Answer (4 Oct 2024, 09:13):
Acte ce demonstrează conformitatea produsului conform legislației RM.
Date:
3 Oct 2024, 17:20
Question's name:
Granulația 0-3 mm și granulația 0-4 mm într-o singură specificație nu va părea confuze ?
Question:
Ce normativ al RM sau Europa sau Mondial a fost aplicat aici, pentru a solicita granulația data, daca sarea este așa măruntă la orice aplicare pe teren daca e o vijelie mai puternica tot materialul va fi suflat de vint pe acostament si efectul fi minim. A fost implicat un specialist tehnic la elaborarea specificației date, daca nu rugam respectuos sa indicați un normativ tehnic după care să ne ghidam.
Answer (4 Oct 2024, 09:16):
Vă rugăm să respectați cerințele anunțului de participare. Se crează o impresie că pentru prima dată comercializați produsul dat și este un domeniu nou pentru compania dvs.
Date:
3 Oct 2024, 17:22
Question's name:
Probleme legate de granulație mică și suflarea materialului
Question:
Sarea cu granulație fină are dezavantaje în condiții de vânt. Dacă materialul este prea fin, acesta poate fi suflat de pe drumuri, reducând eficiența în combaterea gheții și zăpezii. În regiunile expuse la vânturi puternice, sarea de deszăpezire cu granulație mai mare (3-5,6, mm) poate fi preferată. De asemenea, tratamentul cu soluții umectante (precum clorura de calciu sau soluții de saramură) poate reduce riscul suflării materialului, deoarece sarea devine mai aderentă la suprafața drumului. A fost luată in calcul practica data ?
Answer (4 Oct 2024, 09:18):
Întreprinderea are o practică majoră în domeniul respectiv, cu atît mai mult se colaborează și se consultă cu statele vecine care dețin mine de sare și au o practică destul de avansată în domeniu, și la fel aplică aceeași parametri. Respectiv, vă rugăm să respectați cerințele anunțului de participare.
Date:
4 Oct 2024, 10:21
Question's name:
Conditii de livrare enuntate in p.12 din anuntul de participare
Question:
In conditiile de livrare enuntate in p.12 din anuntul de participare este stipulat ca livrarea se va efectua la solicitarea beneficiarului în decurs de 20 zile calendaristice la str. Varnița 22.
Concretizati cu AC, va rog, daca beneficiarul poate solicita toata canittatea de 5000 tone odata, intr-o livrare (in aceasi zi)? Va rugam sa ne oferiti un raspuns clar, fara ambiguitati, asa cum prevede Legea 131/2015 art.35. Multumim.
Answer (4 Oct 2024, 10:23):
AC va solicita livrarea cantității pe părți, și nicidecum toata cantitatea în întregime.
Date:
4 Oct 2024, 12:04
Question's name:
Livrarea pe parti implica un grafic de livrare
Question:
Referitor la raspunsul oferit mai sus, solicitam respectuos sa fie prezentat un grafic de livrare (pe luni, pe saptamani sau zile) cat de cat adaptat cerintelor AC, astfel ca conditiile de livrare din punctul 12 din anuntul de participare sa fie cat mai clare participantilor. Va multumim.
Answer (8 Oct 2024, 09:21):
Nu vă putem oferi un grafic de livrare avînd în vedere că comanda de sare se efectuează în dependență de condițiile climaterice, însă vă putem comunica că comanda solicitată va fi între 1000-2000 tone la fiecare comandă.
Date:
7 Oct 2024, 13:59
Question's name:
Livrarea pe parti implica un grafic de livrare
Question:
Nu avem raspuns la clarificarea data
Answer (8 Oct 2024, 09:22):
Conform răspunsului anterior.
Date:
7 Oct 2024, 16:08
Question's name:
Sare gema sau sare de mare
Question:
Conteaza tipul de sare daca se incadreaza in parametrii din anuntul de participare?
Answer (8 Oct 2024, 09:24):
Sarea trebuie să respecte parametrii indicați în anunțul de participare. Asta și determină tipul de sare.
Date:
7 Oct 2024, 17:36
Question's name:
Valoare estimată incertă
Question:
Potrivit documantaţiei standard, la achiziţia de bunuri, autoritatea contractantă urmează să stabilească şi să indice pentru fiecare lot în parte valoarea estimată.
Aşadar, eroarea admisă poate fi corectată pînă la termenul limită de depunere a ofertelor, de a efectua corectări în anunţul de participare şi de a indica exact pentru lotul propus spre achiziţie valoare estimată al acestuia însă nu formula confuză din redacţia actuală raportînd presupusa valoarea estimată a lotului la valoarea estimată totală.
Solicităm să indicaţi expres valoarea estimată a lotului.
Mulţumim.
Answer (8 Oct 2024, 09:25):
La procedura dată de achiziție este solicitat un singur produs, respectiv un singur lot. Respectiv valoarea estimativă menționată este pentru lot întreg.
Date:
7 Oct 2024, 17:37
Question's name:
Specificaţia tehnică
Question:
În anunţul de participare la punctul 8 „Specificarea tehnică deplină solicitată” se determină o descriere a bunurilor solicitate. Aceste specificaţii stabilesc imperativ anumite cerinţe tehnice şi marja admisibilă a acestora. În acelaşi timp, în titlul acestei coloane „Specificarea tehnică deplină solicitată” se face referinţă la careva „Standarde de referință”, nefiind indicate şi nici analizate de parcă au fost excluse intenţionat.
Respectiv, în scopul asigurarii principiului transparenţei şi publicităţii procesului de achiziţiib publice, solicităm să indicaţi în anunţul de participare şi în celelalte documente din documentaţia de atribuire referinţe la standardele invocate ce urmează a fi respectate. Orr, standard constituie un document juridic constituit din norme sau din ansamblu de norme care reglementează calitatea, caracteristici, forma, tipl unui produs ce se aplică pe un anumit teritoriu şi timp. Vă rugăm să indicaţi referinţe la standardul invocat.
Answer (8 Oct 2024, 09:29):
AC nu a solicitat un anumit standard pentru a nu limita participarea la procedura de achiziție.
Date:
7 Oct 2024, 17:37
Question's name:
Termenul de valabilitate a contractului
Question:
AC indică un termen de valabilitate a contractului de pînă la 30.04.2025. În acelaşi timp, cind condiţiile de livrare nu sunt clare reieşind din pct.12 din anunţul de participare.
Prin urmare, vă rugăm să clarificaţi urmatorele incertitudini pentru a nu admite ambiguităţi:
- AC pînă la 30.04.2025 îşi asumă recepţia integrală a lotulşui licitat de 5000 tone sare tehnica?
- Va fi extinsă valabilitatea contractului dacă AC nu va inainta solicitari de livrare pină la 30.04.2024 pentru toata cantitatea?
- Îşi asumă AC responsabilitatea de nesolicitare integrală a lotului licitat?
Answer (8 Oct 2024, 09:33):
AC a menționat în anunțul de participare că bunurile vor fi livrate la solicitare, nu vă putem garanta că AC va achiziționa toată cantitatea însă vă putem garanta că se va achiziționa 80% din cantitatea menționată, fapt influențat de condițiile climaterice din sezonul rece a anului.
Date:
7 Oct 2024, 17:37
Question's name:
Termenul de livrare a materialului antiderapant
Question:
Avînd în vedere că pct.12 din anunţul de participare prevede cerinţe incerte privind condiţiile de livrare ce transmite un indiciu de subiectivitate a AC la executarea contractului, cerem obligatoriu să elaboraţi un grafic de livrări predictibile pentru a asigura o procedură de achiziţii legală, transparentă şi imparţială.
Answer (8 Oct 2024, 09:34):
Nu vă putem oferi un grafic de livrare avînd în vedere că comanda de sare se efectuează în dependență de condițiile climaterice, însă vă putem comunica că comanda solicitată va fi între 1000-2000 tone la fiecare comandă.
Date:
7 Oct 2024, 17:38
Question's name:
valabilitatea contractului
Question:
AC indică un termen de valabilitate a contractului pînă la 30.04.2025, in acelaşi timp perioada de achiziţii urmînd a fi deschisă la 21.10.2024 cu un termen de rezervă de evaluare adeciziilor de 60 zile din (reieşind din valabilitatea oferte), iar termenul de plată – 90 zile din data semnării facturii fiscale. În aceste împrejurări se constată o inconsecvenţă de împrejurări ce vor fi contradictorii şi irealizabile.
Astfel, în scopul executării corespunzătoare şi fără de constrîngeri a contractului de achiziţii publice, respectivul contract de achiziţii publice să aibă o valabilitate de pînă la sfîrşitul anului 2025.
Answer (8 Oct 2024, 09:36):
Termenul de valabilitate a contractului este pentru perioada de livrare a mărfii. Ceea ce ține de achitare, acestea se efectuează pe teritoriul RM, chiar și dacă termenul de valabilitate a contractului este expirat.
Date:
7 Oct 2024, 17:59
Question's name:
Excluderea prevederilor si a cerintelor speculative
Question:
Pct.16 din anuntul de participare publicat prevede , citat "Scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici care pot determina eliminarea acestora si a criteriilor de selectie nivelul minim (nivelurile minime) al (ale) cerințelor eventual impuse" citat inchis. Reiesind din aceste prevederi, AC este obligata sa examineze ofertele si sa fie accepate doar cele care intrunesc si au prezentat ofertele cu acte/documente cu obligativitatea "DA". In acelasi timp, continutul pct.16 citat nu stabileste clar si respicat determinarea eliminarii din procedura a OE privind nerespectarea criteriilor de eligibilitate , insa stabileste o marja de specula prin utlizarea sintagmei "pot determina" fapt care garanteaza o posibila evaluare subiectiva a OE. Astfel, solicitam excluderea respectivei sintegme din pct.16 din anuntul departicipare. si mentinerea unui text imperativ si obligatoriu fara a permite marje de specula dupa deschiderea ofertelor.
Answer (8 Oct 2024, 09:39):
Documentele date sunt modele tip și nu pot fi modificate.
Date:
8 Oct 2024, 13:02
Question's name:
Excluderea prevederilor si a cerintelor neconforme
Question:
În contextul anunțului de participare, pct. 16 menționează „criteriile privind eligibilitatea operatorilor economici care pot determina eliminarea acestora”, dar lasă loc pentru interpretări subiective prin utilizarea expresiei „pot determina”. Această formulare creează incertitudinea că eliminarea operatorilor economici neeligibili nu este obligatorie, ci rămâne la discreția autorității contractante, ceea ce ar putea influența obiectivitatea evaluării ofertelor.
Având în vedere importanța unui proces de evaluare transparent și echitabil, solicităm eliminarea expresiei „pot determina” din pct. 16 și reformularea acestuia într-un mod clar și imperativ, care să garanteze că operatorii economici care nu respectă criteriile de eligibilitate vor fi automat excluși din procedură, fără a lăsa loc pentru interpretări subiective.
Astfel, o clarificare a textului ar contribui la asigurarea unui proces de selecție obiectiv și predictibil, în conformitate cu principiile fundamentale ale achizițiilor publice din Republica Moldova.
Answer (11 Oct 2024, 14:25):
Documentele date sunt modele tip și nu pot fi modificate.
Date:
8 Oct 2024, 13:03
Question's name:
Excluderea prevederilor si a cerintelor neconforme
Question:
Daca nu este posibila excluderea rugam sa clarificati acest aspect, care va fi partea a achizitiei date.
Answer (11 Oct 2024, 14:27):
Toate documentele indicate la pct. 16 sunt obligatorii pentru prezentare
Date:
8 Oct 2024, 13:30
Question's name:
Propunere de ajustare a contractului-model
Question:
Modelul de contract de achizitii publice ce urmeaza a fi semnat in baza rezultatelor de proceduri de achizitie publica in cauza nu prevede clauzele generale necesar obligatorii. Respectiv, in scopul excluderii unor clauze distorsionate sau unilaterale, solicitam sa revizuiti modelul de contract si sa completati cu toate clauzele generice pentru a aduce o claritate la eventuala executare de livrare de produs.
Cu titlu de exemplu cerem sa fie incluse on contractul-model urmatoarele clauze previzibil obligatorii:
1. pct 2.1 si pct. 2.2 – termenii graficului de livrare si lista documentatiei de insotire a bunurilor livrate;
2. Obligatia beneficiarului de a solicita si receptiona lotul integral de produse contractat, cu respectarea termenilor si cerintelor de calitate a produsului;
3. Pct.8.4 sa fie modificat clar si precis termenul de 7 zile lucratoare care trebuie respectat de catre partea initiatoare a unei eventuale rezolutiuni de contract;
4. La pct.9.2 din contract sa fie indicat exact si exhaustiv termenul in zile in care pot fi inaintate pretentii privind calitatea bunurilor;
5. In cap.10 din contract sa fie indicate valorile si marimile exacte ale penalitatii invocate;
6. Sa fie expres prevazute conditiile speciale a contractului daca eminamentele se impun.
Va multumim pentru transparenta procedurii de achizitii publice!
Answer (11 Oct 2024, 14:27):
Toate condițiile indicate mai sus care pot modificate sunt menționate în anunțul de participare, și vor fi transcrise în contract
Date:
8 Oct 2024, 16:28
Question's name:
Contrazicerea prevedrilor din Anuntul de participare, Contractul-model si Clarificari.
Question:
1. Termenele de livrare/prestare.
In anunt de participare: la solicitarea beneficiarului in decurs de 20 zile calendaristice.
In contract - model: în termenele prevăzute de graficul de livrare/prestare.
In clarificari: in dependenta de conditii meteo, cate 1000-2000 tone la fiecare comanda.
Intrebare: Se poate de stabilit clar, transparent, in Anuntul de participare aceste detalii in baza informatiilor oferite de catre AC?
2. Preţul şi condiţii de plată, Garantii de 1%/5%
In anunt de participare : 5000 tone = 8 250 000 lei (fara TVA), se achita timp de 90 zile de la data semnarii facturii fiscale.
In contract – model: se va completa in baza Specificatiei tehnice si a Specificatiei de pret , iar suma contractului va fi +20% (cu TVA).
In clarificari : se garanteaza 80% din calitatea contractata. Reiese ca doar 4000 tone sunt necesare, dar se preconizeaza o rezerva de 1000 tone?
Intrebare: Garantiile de oferta si cea de buna executie de ce sa fie calculate din 5000 tone daca AC planuieste achizitia a 4000 tone? Nu va pare cantitatea de 1000 tone o marja prea mare de indecizie sau, poate, motiv de specula?
In concluzie:
De ce prevederile din Anuntul de participare nu sunt complete, clare, transparente si fara ambiguitati, asa cum prevede Legea 131/2015 art.35?
Solicitam sa completati si sa aduceti in conformitate in Documentatia de atribuire toate detaliile privind cantitatea bunurilor, conditiile de plata, pretul contractului si a garantiilor.
Answer (11 Oct 2024, 14:28):
Toate condițiile menționate în anunțul de participare sunt bazate pe metoda de lucru a întreprinderii noastre. Ceea ce ține de cantitatea mărfii necesare cum am menționat mai sus depind de condițiile climaterice. Cantitatea de 80% se referă la cantitatea minimă de bunuri achiziționate. De obicei se procură mai mult, dar nu vă putem comunica o cifră exactă, deoarece depind de mai mulți factori. Întreprinderea respectă în totalitate legislația RM privind achizițiile publice
Date:
9 Oct 2024, 17:07
Question's name:
Documentația de atribuire
Question:
Trebuie să includă specificații tehnice clare pentru bunurile sau serviciile solicitate. Aceste specificații ar trebui să fie obiective și să permită o evaluare corectă a ofertelor, insa in documentele prezentate se reflecta obscur ce se cere de la ofertant.
Answer (11 Oct 2024, 14:28):
În anunțul de participare sunt indicate specificațiile tehnice clare
Date:
9 Oct 2024, 17:10
Question's name:
Normativul
Question:
Solicitam respectuos informații cu privire la normativul sau standardul utilizat pentru elaborarea caietului de sarcini asociat achiziției publice, rugam respectuos de data aceasta sa nu faceti referinta abstracta CONFORM LEGISLATIEI AL RM, in calitate de orfeta potential, asteptam un extras din clar din Normativ dupa care sa ne conducem.
Answer (11 Oct 2024, 14:28):
La elaborarea caietului de sarcini AC s-a condus de standardul STAS nr. 2906. Nu am menționat pentru a nu restricționa participarea mai multor participanți.
Date:
9 Oct 2024, 17:12
Question's name:
Normativul GOST sau EN
Question:
Cerinta Tehnica a fost elaborate dupa GOST sau Standart European ?
Answer (11 Oct 2024, 14:28):
La elaborarea caietului de sarcini AC s-a condus de standardul STAS nr. 2906. Nu am menționat pentru a nu restricționa participarea mai multor participanți.
Date:
9 Oct 2024, 17:23
Question's name:
CP D.02.23:2019
Question:
Cerințe față de materiale utilizate la combaterea lunecușului iarnă
- de peste 10 mm Nu se permite -
- de la 5 mm până la 10 mm, nu mai mult 10
- de la 1 mm până la 5 mm, nu mai puțin 75
- 1 mm și mai puțin, nu mai mult 15
Umiditatea, %, nu depășește 5
Dece nu se utilizeaza ghidul privind cerințele tehnice la materialele utilizate la prevenirea
și combaterea lunecușului pe timp de iarnă ? In documentatia Dvs, sunt cerinte luate din care standart ?
Answer (11 Oct 2024, 14:28):
Întreprinderea are o practică majoră în domeniul respectiv, cu atît mai mult se colaborează și se consultă cu statele vecine care dețin mine de sare și au o practică destul de avansată în domeniu, și la fel aplică aceeași parametri. Respectiv, vă rugăm să respectați cerințele anunțului de participare.
Date:
9 Oct 2024, 17:41
Question's name:
Anunt de participare 16.4
Question:
Prezentarea de dovezi privind conformitatea produselor, identificată prin referire la specificații sau standard relevante, LEGE Nr. 235 din 01-12-2011 este util sa atasam declaraţie de conformitate – asigurare scrisă, bazată pe o decizie luată în urma unei evaluări, prin care producătorul sau reprezentantul său autorizat confirmă cu certitudine că produsul este conform cerinţelor specificate ?
Answer (11 Oct 2024, 14:29):
Acte ce demonstrează conformitatea produsului conform legislației RM
Date:
9 Oct 2024, 17:51
Question's name:
Anuntul de participare Pct 1.1
Question:
Granulație: 0-3mm (rest pe sită de 3mm, max. 5%) 0-4mm (rest pe sită de 4mm, max. 5%), Utilizarea celor două intervale de granulație poate duce la confuzie, mai ales dacă nu este clar dacă se referă la același lot de marfă sau dacă sunt loturi distincte. Este important să fie clarificat dacă cele două specificații sunt independente sau dacă una este o subsetare a celeilalte.
Este același lot de marfă care se analizează?
Este clar că specificațiile se referă la același material sau la două tipuri diferite de material?
Cum se aplică cele două criterii ?
Answer (11 Oct 2024, 14:29):
La procedura dată de achiziție este solicitat un singur produs, respectiv un singur lot
Date:
10 Oct 2024, 16:01
Question's name:
trucarea licitatiei
Question:
In descrierea lotului gasim aceste informatii
Durata contractului: de la 23 oct 2024, 14:21 până la 29 apr 2025, 14:21
Începutul licitației: 25 oct 2024, 15:00
Spuneti-ne, va rog, contractul va fi semnat cu un cistigator stiut pe 23.10 cand licitatia incepe pe 25.10?
Se creaza impresia ca licitatia este trucata. Nu se autosesizeaza nimeni din oficiu?
Answer (10 Oct 2024, 16:32):
Termenii despre care vorbiți sunt estimativi și ceruți la momentul completării informației. Se crează o impresie ca participați pentru prima dată la licitație. Sau vă străduiți să trageți de timp! Licitația se desfășoară în strictă conformitate cu legislația.
Date:
10 Oct 2024, 16:13
Question's name:
Trucarea licitațiilor
Question:
In cazul in care sunt așa dubii ca achiziția este trucata, oare AC a anunțat organele competente dar si mass media ?
Answer (10 Oct 2024, 16:35):
Nu este prima dată cind se organizează achiziția respectivă și e verificată de autorități permanent. Totul e conform legislație RM în vigoare, nu Va faceți griji.
Date:
10 Oct 2024, 17:00
Question's name:
Răspunsurile sunt inadecvate
Question:
Considerăm că răspunsurile sunt inadecvate și afectează transparența și corectitudinea procesului de achiziție. Urmează să depunem o plângere la autoritatea de reglementare relevantă pentru Achiziții Publice. AC răspunde, în mare parte, că 'totul este conform legislației RM în vigoare', dar nu face referire exactă la articolele și standardele relevante.
Answer (11 Oct 2024, 14:29):
AC se conduce după prevederile legii 131. Fiecare ofertant pentru a participa la procedura de achiziție trebuie să facă cunoștință cu prevederile legii și a documentației standard anexată la procedura de achiziție.
Date:
10 Oct 2024, 17:12
Question's name:
Cu referire la raspunsul AC vă străduiți să trageți de timp ???
Question:
AC anulează a 4a oara aceasta licitație, nu vi se pare stimata AC ca Dvs trageți in timp, anul trecut in CHISINAU a fost un dezastru in perioada de iarna, doar pentru ca nu aveți material SARE TEHNICA din cauza ca se anulează fără motive, daca se dorește un anumit ofertant sa câștige aceasta licitație, expuneți sa nu pierdem timpul cu voi.
Answer (11 Oct 2024, 14:29):
Această întrebare nu se referă la procedura respectivă.
Date:
11 Oct 2024, 11:13
Question's name:
Raspuns la clarificari
Question:
Vă rugăm să ne informați de ce nu au fost publicate răspunsurile la solicitările de clarificare transmise anterior. Aceste informații sunt esențiale pentru pregătirea corectă și completă a ofertei noastre.
Answer (11 Oct 2024, 14:30):
toate raspunsurile sunt publicate
Date:
11 Oct 2024, 13:56
Question's name:
Вопросы относительно технической спецификации
Question:
В соответствии с положениями статьи 35. (Разъяснения) Закона Республики Молдова № 131 от 03-07-2015 «О государственных закупках» прошу дать четкие, исчерпывающие и однозначные ответы на следующие вопросы:
1. На основании какого внутреннего распорядительного документа (приказ, распоряжение, указание, поручение, решение или иной, предусмотренный законом административный акт) Закупающего органа была инициирована процедура данной государственной закупки?
2. Перечень должностных лиц (с указанием занимаемых должностей, но без указания фамилий и имен), включенных в состав рабочей группы Закупающего органа по данной закупке?
3. Предшествовало ли Объявлению о закупке проведение тендерного диалога, в рамках которого Закупающий орган проводил бы с экономическими операторами диалог с целью выработки одного или нескольких решений, способных удовлетворить его потребности при осуществлении закупки?
Если да, то, когда, где и каким образом проводился тендерный диалог, перечень привлекаемых экономических операторов, а также результаты подобного диалога и в какой форме они отражены?
4. Входят ли в состав рабочей группы Закупающего органа специалисты в сфере эксплуатации городского автотранспорта?
Если да, то какой уровень профессиональной подготовки они имеют, стаж работы в отрасли, а также занимаемые ими должности?
5. Входят ли в состав рабочей группы Закупающего органа по данной процедуре закупки представители гражданского общества?
Если да, то кого они представляют и уровень их профессиональной компетенции в сфере эксплуатации городского автотранспорта?
Если нет, то поступали ли от представителей гражданского общества заявления на участие в рабочей группе по данной закупке?
6. Направлялись ли Закупающим органом или его рабочей группой предложения производителям автобусной техники для участия в переговорной процедуре по определению технических характеристик, которые затем были включены в техническую спецификацию на закупаемую автобусную технику?
Если да, то какие производители были приглашены, а также результаты проведенных переговорных процедур?
7. На основании каких национальных и международных стандартов, национальных технических регламентов и нормативов, а также технических руководств и общих технических спецификаций, в том числе европейских, разработанных в соответствии с процедурами, адаптированными к потребностям рынка Республики Молдова и, в частности, к городским особенностям Кишинёва, были определены технические условия (техническая спецификация на автобусную технику) данной процедуры закупки?
8. Какие принципы – функциональный, эксплуатационный или иной, связанные с жизненным циклом и постоянством процесса эксплуатации автобусной техники, были заложены в определение технических условий (технической спецификации) на автобусную технику для достижения планируемой цели закупки?
9. Каким внутренним распорядительным документом Закупающего органа (приказ, распоряжение, указание, поручение, решение или иной, предусмотренный законом административный акт) утверждена техническая спецификация на автобусную технику, включенная в Объявление о закупке автобусной техники?
Answer (11 Oct 2024, 14:33):
Procedura se desfășoara în totalitate conform legii privind achizițiile publice
Date:
11 Oct 2024, 14:00
Question's name:
Вопросы относительно технической спецификации
Question:
В соответствии с положениями статьи 35. (Разъяснения) Закона Республики Молдова № 131 от 03-07-2015 «О государственных закупках» прошу дать четкие, исчерпывающие и однозначные ответы на следующие вопросы: 1. На основании какого внутреннего распорядительного документа (приказ, распоряжение, указание, поручение, решение или иной, предусмотренный законом административный акт) Закупающего органа была инициирована процедура данной государственной закупки? 2. Перечень должностных лиц (с указанием занимаемых должностей, но без указания фамилий и имен), включенных в состав рабочей группы Закупающего органа по данной закупке? 3. Предшествовало ли Объявлению о закупке проведение тендерного диалога, в рамках которого Закупающий орган проводил бы с экономическими операторами диалог с целью выработки одного или нескольких решений, способных удовлетворить его потребности при осуществлении закупки? Если да, то, когда, где и каким образом проводился тендерный диалог, перечень привлекаемых экономических операторов, а также результаты подобного диалога и в какой форме они отражены? 4. Входят ли в состав рабочей группы Закупающего органа специалисты в сфере эксплуатации городского автотранспорта? Если да, то какой уровень профессиональной подготовки они имеют, стаж работы в отрасли, а также занимаемые ими должности? 5. Входят ли в состав рабочей группы Закупающего органа по данной процедуре закупки представители гражданского общества? Если да, то кого они представляют и уровень их профессиональной компетенции в сфере эксплуатации городского автотранспорта? Если нет, то поступали ли от представителей гражданского общества заявления на участие в рабочей группе по данной закупке? 6. На основании каких национальных и международных стандартов, национальных технических регламентов и нормативов, а также технических руководств и общих технических спецификаций, в том числе европейских, разработанных в соответствии с процедурами, адаптированными к потребностям рынка Республики Молдова и, в частности, к городским особенностям Кишинёва, были определены технические условия (техническая спецификация на соль технческую) данной процедуры закупки?
Answer (11 Oct 2024, 14:33):
Procedura se desfășoara în totalitate conform legii privind achizițiile publice
Date:
11 Oct 2024, 14:41
Question's name:
Procedura se desfășoara în totalitate conform legii privind achizițiile publice
Question:
Stimate Autoritate Contractantă,
Vă mulțumim pentru răspunsul dumneavoastră, dar considerăm că formulările oferite sunt vagi și neclare. Vă rugăm să ne detaliați în mod specific care articole din LEGE Nr. 174 din 11-07-2024 privind achizițiile publice sau alte acte normative relevante fundamentați afirmațiile dumneavoastră.
În special, am aprecia dacă ați putea indica:
Articolele specifice care susțin argumentele prezentate în răspunsul anterior.
Principiile legale invocate și cum se aplică acestea în contextul procedurii desfășurate.
Clarificările suplimentare vor ajuta la înțelegerea procesului și la asigurarea unei oferte corecte pentru Dvs stimata AC.
Answer (13 Oct 2024, 14:22):
Procedura se desfășoara în totalitate conform legii privind achizițiile publice. Va rugam sa repectati cerintele din anuntul de participare
Date:
13 Oct 2024, 13:55
Question's name:
clarificare la forma de plata
Question:
Odata ce prin licitatia respectiva nu dati asigurare privind comanda integrala de bunuri licitate si solicitati in acelasi timpt garantie de buna executie pentru eventualul lot, cerem sa examinati drept forma de plata LC acreditiv.
Answer (13 Oct 2024, 14:22):
Va rugam sa respectati cerintele din anuntul de participare.
Date:
13 Oct 2024, 13:58
Question's name:
lipsa de transparenta
Question:
vo rugam sa indicati in documentatia de atribuire a respectivei licitatii toate intetiile autoritatitatii contractante pentru a fi organizata si desfasurata o licitatie legala si transparenta, echidistanta si netrucata.
Nu poate fi admise reguli ascunse in detrimentul celor incluse in documentatia de atribuire publicata
Answer (13 Oct 2024, 14:23):
In documentatia de atribuire sunt indicate toate intentiile AC
Date:
13 Oct 2024, 14:00
Question's name:
Publicati Contactul definitiv
Question:
invcludeti si publicati contractul definitiv nu va ascundeti sub generic pentru a facilita cistiguri partiale
Answer (13 Oct 2024, 14:24):
Toate condițiile menționate în anunțul de participare vor fi transcrise în contract
Date:
13 Oct 2024, 14:01
Question's name:
Aduceti actele de atribuire intro concordanta
Question:
Solicitam sa excludeti toate inconsecventele si contrazicerile din actele de atribuire inclusiv contract, anunt si documentatie standard in raport cu informatiile contadictorii de pe Mtender proprii acestei proceduri
Answer (13 Oct 2024, 14:25):
Este necesar sa prezentati toate actele din anuntul de participare.
Date:
13 Oct 2024, 14:03
Question's name:
Licitatie trucata
Question:
NU ADMITETI TERTIPURI SI TRUCARI IN PROCEDURA RESPECTIVA PENTRU AL VAFORIZA PE OE AGREAT DE CATRE DVS
Answer (13 Oct 2024, 14:33):
Procedura de achizitie se desfasoara in conformitate cu legea 131 privind achizitiile publice
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK