1
Enquiry period
with 26.07.2024 14:19
to 05.08.2024 13:00
2
Bidding period
with 05.08.2024 13:00
to 19.08.2024 13:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 2 080 000 MDL
Period of clarifications: 26 Jul 2024, 14:19 - 5 Aug 2024, 13:00
Submission of proposals: 5 Aug 2024, 13:00 - 19 Aug 2024, 13:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Achiziționarea serviciilor de realizare si automatizare a fluxurilor de procesare în cadrul procesului de evidență a aeronavelor înmatriculate, optimizarea cooperării dintre autoritățile publice, prin implementarea unei soluții moderne de e-guvernare pentru sporirea transparenței procesului de evidență a aeronavelor înmatriculate în cadrul Registrului Aerian al Republicii

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2026, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd.Dacia 80/2
Web site
---
The contact person
Full name
Rodica Burdujan
Contact phone
022823603
Purchase data
Date created
26 Jul 2024, 14:19
Date modified
29 Jul 2024, 10:43
Achizitii.md ID
21263282
CPV
72230000-6 - Servicii de dezvoltare de software personalizat
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
Servicii de dezvoltare software pentru realizarea si automatizarea fluxurilor de procesare în cadrul procesului de evidență a aeronavelor înmatriculate
Date:
29 Jul 2024, 10:43
Question's name:
Capitolul VIII SPAȚIUL TEHNOLOGIC AL SI RA
Question:
Buna ziua, p. 48 "Din punct de vedere funcțional, se va realiza o soluție fiabilă și scalabilă atât în cazul creșterii numărului de utilizatori ce folosesc resursele sistemului informatic, cât și în cazul creșterii volumului de informație gestionată de acesta." Va rugam sa ne comunicati nr de utilizatori minim preconizate initial si aproximativ estimarile pentru cresterea nr de utilizatori per an/luna si etc. Va multumim anticipat
Answer (29 Jul 2024, 13:33):
Inițial, este planificat: conducător 3, inspector aeronautic 11, destinatari ai datelor 1, administrator 1. În viitor, toate autoritățile de stat (la cererea acestora) interesate de informațiile disponibile în registru ar trebui să fie conectate (în prezent, numărul de utilizatori este neidentificat).
Date:
31 Jul 2024, 14:51
Question's name:
Clarificare la cerinta pag. 4 « Dezvoltarea SI RA urmează să asigure: • … • îmbunătăţirea eficienţei activităţii interne a autorității de certificare, supraveghere şi control în domeniul aviaţiei civile;»
Question:
Întrebarea: Pentru a determina volumul de eforturi, vă rugăm să specificați ce funcții de certificare, supraveghere și control trebuie să fie automatizate în sistemul actual.
Answer (1 Aug 2024, 11:14):
Certificare: certificat de înmatriculare a aeronavei, certificat de radiere a aeronavei, duplicat al certificatului de înmatriculare Supraveghere și control: În SI RA, se vor anexa de către inspectori, actele care rezultă din inspecțiile efectuate la aeronavă în contextul supravegherii condițiilor de certificare a navigabilității aeronavei.
Date:
31 Jul 2024, 14:52
Question's name:
Clarificare la cerinta pag. 11 « În cadrul SI RA se folosesc următoarele categorii de documente: 1) documentele de intrare, care sunt fundamentale pentru introducerea datelor în sistem; de exemplu: • solicitarea privind către AAC în vederea obținerii confirmării posibilității înmatriculării aeronavei în Registrul aerian al Republicii Moldova; • cererea privind solicitarea rezervării de către AAC a însemnului de înmatriculare, adresei • aeronavei şi aprobarea prealabilă a schemei de vopsire; • cerere privind solicitarea înmatriculării aeronavei; • cererea privind solicitarea atribuirii adresei aeronavei; • titlul de proprietate; … »
Question:
Întrebarea: Oare înțelegem corect, că pentru fiecare document de intrare descris în TOR, ar trebui să existe un formular de introducere a datelor în sistem, iar documentul de intrare va fi atașat ca alt tip de fișier sau copie scanată?
Answer (1 Aug 2024, 11:15):
Din categoria documentelor de intrare, fac parte și formulare tipizate și alte documente în formă liberă. Da, documentele intrate în sistem, sunt pdf, scanate.
Date:
31 Jul 2024, 14:54
Question's name:
Clarificare la cerinta pag. 13 « Pentru documentele create în sistem, utilizatorii au posibilitatea să aleagă șablonul corespunzător etapei procedurii. Documentele de ieșire ale SI RA sunt următoarele: • Înmatricularea aeronavei • Modificarea datelor din registru • Eliberarea duplicatului Certificatului de înmatriculare • …»
Question:
Întrebarea: Oare înțelegem corect, că toate documnetele de ieșire ar trebuie să fie create (generate) în sistem în mod automat pe baza șabloanelor, cu posibilitatea de a le imprima?
Answer (1 Aug 2024, 11:16):
Da.
Date:
31 Jul 2024, 14:55
Question's name:
Clarificare la cerinta pag. 19 «Prestatorul va efectua pe o perioadă de 1 lună servicii de monitorizare, prevenție și remediere erori (mentenanță corectivă, adaptivă) cu scopul remedierii și evitării problemelor de funcționare în viitor»
Question:
Întrebarea: Oare înțelegem corect, că serviciile de monitorizare vor fi incluse în 12 luni de mentenața a produsului software?
Answer (1 Aug 2024, 11:16):
Da.
Date:
31 Jul 2024, 14:56
Question's name:
Clarificare la cerinta pag.21 « În tabelul de mai jos propunem o formulă de calcul a efortului om/ore: Tabelul cu calcul a efortului om/ore»
Question:
Întrebarea: Menționăm că tabelul nu include calcul a efortului om/ore pentru următoarele tipuri de lucrări: - Mentenanța pentru sistem timp de 12 luni - Monitorizarea sistemului timp de 1 lună - Migrarea datelor existente din tabele Excel Rugăm să includeți aceste lucrări în calcul a efortului om/ore.
Answer (1 Aug 2024, 11:17):
Înțelegem importanța includerii acestor activități în calculul efortului om/ore pentru a obține o estimare completă a resurselor necesare. Totuși, trebuie să menționăm că, fără a cunoaște nivelul de competență al specialiștilor dvs. de suport, este dificil să calculăm exact timpul necesar pentru aceste activități. Tabelul prezentat în document oferă valori orientative care ar putea varia în funcție de experiența și eficiența echipei dvs. Recomandăm ca estimările exacte ale efortului om/ore pentru aceste activități să fie ajustate pe baza experienței și abilităților echipei dvs. de suport. Tabelul prezentat oferă valori orientative care pot fi adaptate în funcție de circumstanțele specifice ale proiectului dvs. și de nivelul de competență al specialiștilor implicați.
Date:
31 Jul 2024, 14:57
Question's name:
Clarificare la cerinta pag.21 «Capitolul XIII METODOLOGIE În tabelul de mai jos propunem o formulă de calcul a efortului om/ore: Tabelul cu calcul a efortului om/ore» Și pag.23-24 ” Capitolul XV ALTE CERINTE FATA DE OFERTANT: Expert cheie 1: Manager de Proiect Expert cheie 2: Coordonator Tehnic Expert IT - dezvoltare software”
Question:
Întrebarea: Rugăm să indicați care dintre specialiștii enumerați în „Capitolul XV ALTE CERINȚE PENTRU PARTICIPAREA LA LICITAȚIE” se referă la specialistul enumerat în «Capitolul XIII METODOLOGIE.»
Answer (1 Aug 2024, 11:20):
Acest capitol descrie cerințele pentru ofertant, iar tabelul prezintă calculul activității echipei de dezvoltare. Capitolul XIII detaliază metoda de calcul a efortului om/ore pentru activitățile echipei de dezvoltare software, fără a specifica direct atribuțiile experților enumerați în Capitolul XV. Capitolul XV descrie cerințele pentru ofertant și calificările necesare ale experților cheie, dar nu intră în detalii privind metodologia de calcul a efortului. În esență, Capitolul XIII se concentrează pe planificarea activităților tehnice și a resurselor necesare, în timp ce Capitolul XV se referă la criteriile de selecție a ofertantului, bazate pe competențele echipei sale de experți.
Servicii de dezvoltare software pentru realizarea si automatizarea fluxurilor de procesare în cadrul procesului de evidență a aeronavelor înmatriculate
Date:
1 Aug 2024, 11:58
Question's name:
Cerinte obligatorii
Question:
Buna ziua, "ITIL Foundation în IT Service Management al angajaților pentru a demonstra înțelegerea procedurilor și a proceselor de lucru." Va rugam sa concretizati cum va fi tratata cerinta susmentionata: toti expertii propusi pentru proiect trebuie sa fie certificati ITIL foundation, sau cel putin o persoana din echipa de proiect,sau orice alt angajat a companiei?
Answer (1 Aug 2024, 14:25):
Răspuns: Cel puțin o persoana din echipa trebuie să fie certificat ITIL Foundation.
Date:
2 Aug 2024, 09:16
Question's name:
Clarificare la cerinta «Capitolul V, lit. l) Să includă un mecanism configurabil de fluxuri de lucru, care să poată fi adaptat după eventualele schimbări în procedurile interne»
Question:
Întrebarea: Pentru a intelege volum de lucru, va rugam sa specificati numarul aproximativ de rapoarte care necesita realizate odata cu lansarea sistemului si daca se poate, cateva exemple de rapoarte existente.
Answer (2 Aug 2024, 14:25):
Răspuns: În Capitolul VI, sunt menționate toate documentele.
Date:
2 Aug 2024, 09:17
Question's name:
Clarificare la cerinta « Capitolul V, lit. j)»
Question:
Întrebarea: Pentru a intelege volum de lucru, va rugam sa oferiti descrierea proceselor de lucru actuale cum ar fi "Introducerea manuala a inspectiilor de audit", "Radierea aeronavei din RA".
Answer (2 Aug 2024, 14:25):
Răspuns: Descrierea proceselor de lucru actuale: * Introducerea manuală a inspecțiilor de audit Inițierea procesului Colectarea datelor Introducerea datelor Verificarea datelor Generarea rapoartelor * Radierea aeronavei din RA (Registrul Aerian) Recepționarea cererii Verificarea documentelor Actualizarea registrului Emiterea certificatului de radiere Arhivarea documentelor
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.