Select the type of procedure
Status
Cancelled
Estimated value without VAT
10 800 000 MDL
Period of clarifications:
18 Jul 2024, 14:14 - 7 Aug 2024, 9:00
Submission of proposals:
7 Aug 2024, 9:00 - 19 Aug 2024, 9:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Material antiderapant (sare tehnică
Information about the cancellation
The reason of cancellation
În temeiul art.71, p.(1), lit. (g), a Legii 131 privind achizițiile publice din 03.07.2015, cu ulterioara republicare a acesteia.
Argumentare: Autoritatea contractantă, din proprie inițiativă, anulează procedura de atribuire a contractului de achiziții publice, dacă ia această decizie înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de achiziție publică, în următoarele cazuri:
g) există abateri grave de la prevederile legale care afectează rezultatul procedurii de atribuire sau face imposibilă încheierea contractului. Prin abateri grave de la prevederile legale se înțelege faptul că pe parcursul analizei, evaluării și/sau finalizării procedurii de atribuire se constată erori sau omisiuni, autoritatea contractantă aflându-se în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7.;
Argumentare: Autoritatea contractantă, din proprie inițiativă, anulează procedura de atribuire a contractului de achiziții publice, dacă ia această decizie înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de achiziție publică, în următoarele cazuri:
g) există abateri grave de la prevederile legale care afectează rezultatul procedurii de atribuire sau face imposibilă încheierea contractului. Prin abateri grave de la prevederile legale se înțelege faptul că pe parcursul analizei, evaluării și/sau finalizării procedurii de atribuire se constată erori sau omisiuni, autoritatea contractantă aflându-se în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7.;
Date of cancellation
25 Sep 2024, 9:29
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
MD 2023, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Varnița, 22
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
18 Jul 2024, 14:14
Date modified
25 Sep 2024, 9:30
Achizitii.md ID
21260690
MTender ID
CPV
34920000-2 - Echipament rutier
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Date:
22 Jul 2024, 12:01
Question's name:
Experiență Similară
Question:
În documentația de achiziție se solicită o experiență minimă de 3 ani în livrări similare. Vă aducem la cunoștință că această cerință poate fi restrictivă și poate limita participarea unor furnizori competenți.
În acest context, vă rugăm să ne clarificați următoarele aspecte și să luați în considerare modificarea cerințelor:
1.Conform Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, articolul 7 stipulează principiul transparenței și tratamentului egal. Solicităm să ne explicați de ce este necesară o experiență minimă de 3 ani pentru livrări similare și de ce nu este suficientă o experiență de un an, în care contractele realizate cumulativ să aibă o valoare mai mare decât contractul acordat de către autoritatea contractantă. Modificarea acestei cerințe ar asigura o participare mai largă și competitivă, permițând astfel și altor furnizori competenți să participe, fără a compromite eficiența utilizării banilor publici sau gestionarea riscurilor.
2. Condițiile actuale de experiență minimă de 3 ani creează suspiciuni privind favorizarea unui anumit agent economic, ceea ce poate fi considerat discriminatoriu. Este esențial ca procesul de achiziție să fie deschis și echitabil pentru toți potențialii furnizori, conform principiilor de transparență și tratament egal prevăzute în legislația în vigoare privind achizițiile publice. Solicitam sa redactati condițiia dată pentru a evita favorizarea nejustificată a unui anumit operator economic.
3. Vă rugăm să ne comunicați baza legală ce permite autorității contractante să solicite o experiență minimă de 3 ani, având în vedere necesitatea respectării principiilor de transparență, tratament egal și nediscriminare stipulate în legislația privind achizițiile publice.
Având în vedere cele de mai sus, solicităm clarificări și modificarea cerinței de experiență minimă pentru a ne asigura că procesul de achiziție rămâne deschis și echitabil pentru toți potențialii furnizori, fără a compromite principiile utilizării eficiente a banilor publici și minimizării riscurilor.
Answer (24 Jul 2024, 08:22):
Bună ziua. În Legea privind achizițiile publice sunt indicate cerințele minime, însă autoritatea contractantă are dreptul de a indica condițiile reieșind din necesitățile și experiențele anilor precedenți. Totodată, ținem să menționăm că condiția dată nu limitează nicidecum participarea mai multor operatori la procedura de achiziție atît timp cît Legea 131 permite și prevede participarea la procedura de achiziție a operatorilor economici apelînd la terți susținători.
Date:
6 Aug 2024, 11:16
Question's name:
Anunt de participare Pct. 16.4
Question:
Buna ziua,
In anuntul de participare la pct. 16.4 autoritatea contractanta solicita: “Prezentarea de dovezi privind
conformitatea produselor, identificată
prin referire la specificații sau
standard relevante - Acte ce determină conformitatea produselor
conform legislației în vigoare – se va prezenta copie,
confirmată prin aplicarea semnăturii electronice a
ofertantului”
Va rugam sa enumerați ce acte se consideră relevante pentru a indeplini cerinta (ex.: declaratii de conformitate, raportul de incercari, raport de analize, certificat de calitate, certificat de conformitate)
Va multumim!
Answer (7 Aug 2024, 08:56):
Acte ce determină conformitatea produselor - sunt toate actele ce ar demonstra conformitatea unui produs conform legislației RM.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK