1
Enquiry period
with 20.06.2024 10:15
to 04.07.2024 11:00
2
Bidding period
with 04.07.2024 11:00
to 11.07.2024 10:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 5 464 350 MDL
Period of clarifications: 20 Jun 2024, 10:15 - 4 Jul 2024, 11:00
Submission of proposals: 4 Jul 2024, 11:00 - 11 Jul 2024, 10:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Conform cerințelor caietului de sarcini

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Web site
---
The contact person
Full name
Cristian Dragalin
Contact phone
-
Purchase data
Date created
20 Jun 2024, 10:15
Date modified
26 Jun 2024, 12:46
Achizitii.md ID
21240860
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
duae construcție trotuare.doc
Bidding Documents
-
20.06.24 10:15
contract antrepriză.docx
Bidding Documents
-
20.06.24 10:15
caiet de sarcini construcție trotuare lot 2.docx
Bidding Documents
-
20.06.24 10:15
documentația lucrari (1).docx
Bidding Documents
-
20.06.24 10:15
caiet de sarcini construcție trotuare lot i.docx
Bidding Documents
-
20.06.24 10:15
Date:
26 Jun 2024, 12:46
Question's name:
anunt
Question:
De ce pentru unele achiziții de lucrări de constructii Autoritatea Dstră solicită termen de garanție a lucrărilor 5 ani și pentru altele doar 1 an?
Answer (27 Jun 2024, 08:29):
Termenul de garanție se stabilește în dependență de tipul lucrărilor. Pentru lucrările de întreținere periodică este solicitat termen de 1 an,
Date:
1 Jul 2024, 12:40
Question's name:
raspuns la raspunsul vostru
Question:
Va rog sa faceti trimitere la normele legale unde se diferentiaza cand se solicita 5 ani si cand 1 an de garantie a lucrarilor??
Answer (2 Jul 2024, 10:31):
În conformitate cu prevederile art. 24 alin.(1) lit. (1) din Legea nr. 721/1996 privind calitatea în construcții, remedierea pe propria cheltuială a defectelor calitative apărute din vina lor atît în perioada de execuție, cît și în termenul de garanție postrecepție de 5 ani. Ceea ce ține de lucrările de întreținere curentă și periodică la drumurile publice naționale, garanția de bună execuție este stabilită cu termen de 1 an din ziua recepției la terminarea lucrărilor executate.
Date:
2 Jul 2024, 11:55
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
In urma elaborarii devizului de cheltuieli pentru piatra de calcar, care cariere au fost luate in considerare ca produs si pret?
Answer (4 Jul 2024, 10:34):
Ofertantul este în drept să aleagă oricare producători autohtoni de Piatra de calcar care dețin certificatul de conformitate conform Caietului de sarcini.
Date:
2 Jul 2024, 12:48
Question's name:
raspuns la raspunsul vostru iar
Question:
Obiectul achizitiei este ,,lucrari de construcție.....,, CPV la fel corespunde lucrărilor de construcție. Totodată menționăm că art.24 al legii 721 lit.(l) nu face diferență. Repetat solicităm argumentare legala cu trimitere corectă la legislație (nu ca în precedentul răspuns), cum ați diferențiat acest termen pentru anumite licitații.
Answer (4 Jul 2024, 10:57):
Conform art.36 din HG285/1996, legiuitorul a prevăzut expres că perioada de garanție este cea prevăzută în contract. Din interpretarea logico-juridică acestor norme rezultă că competența de a stabili termenul garanției de bună execuție îi revine în exclusivitate beneficiarului. Astfel că, la stabilirea termenului de 1 an zile, beneficiarul a ținut cont de modul de comportare a construcției și instalațiilor aferente acestora, în exploatare. De altfel, aceasta s-a bazat pe principiul proporționalității fiind stabilită o contrabalanță dintre termenul de exploatare și termenul garanției de bună execuție.
Date:
2 Jul 2024, 13:18
Question's name:
Anunț de participare.
Question:
Nu ati respectat pct.98 din Documentația standard aprobată prin ordinul 69/2021, care prin HG 10/2021 este obigatorie și de care se va ține cont la întocmirea tutoror documentelor aplicabile în cadrul procedurii. De ce s-a exclus posibilitatea depunerii garanției de bună execuție prin rețineri succesive? Solicităm să fie inclusă.
Answer (4 Jul 2024, 10:57):
În principal, este necesar de precizat că ordinul Ministerului Finanțelor nr. 69/2021, a fost aprobat în temeiul art. 50 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și pct. 35 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 638/2020. Deci, necesitatea respectării acestuia la întocmirea documentației de atribuire nu este prevăzută de Hotărârea Guvernului nr. 10/2021, dar de HG nr. 638/2020. Totodată, vă comunicăm că pct. 152 din HG nr. 638/2020, reglementează inechivoc că autoritatea contractantă stabilește în documentația de atribuire cerințele față de emitent, forma și alte condiții de bază ale garanției de bună execuție a contractului. Altfel spus, cerințele față de garanția de bună execuție sunt stabilite de autoritatea contractată, căreia și îi revine competența exclusivă de a stabile pe care din cele trei forme a garanție de bună execuție o include în documentația de atribuire. Suplimentar, se punctează și asupra faptului că ordinul Ministerului Finanțelor nr. 69/2021 este un act normativ cu forță juridică inferioară față de HG nr. 638/2020, care la rândul ei are forță juridică inferioară față de Legea nr. 131/2015, astfel că primele două nu poate să conțină norme cu caracter primar (a se vedea HCC nr. 6 din 28 februarie 2023; HCC nr. 29 din 28 octombrie 2016 și DCC nr. 121 din 21 noiembrie 2019).
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.