1
Enquiry period
with 13.03.2024 09:56
to 31.03.2024 11:59
2
Bidding period
with 31.03.2024 11:59
to 21.04.2024 10:59
3
Auction
22.04.2024 09:00
4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Active
Estimated value without VAT 10 000 MDL
Period of clarifications: 13 Mar 2024, 9:56 - 31 Mar 2024, 11:59
Submission of proposals: 31 Mar 2024, 11:59 - 21 Apr 2024, 10:59
Auction start date: 22 Apr 2024, 9:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Lot nr. 1 Termometru de sticlă
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
The contact person
Full name
Sergiu Balta
Contact phone
+ 373 022 222 364
Purchase data
Date created
13 Mar 2024, 9:53
Date modified
29 Mar 2024, 10:59
Estimated value (without VAT)
10 000 MDL
The minimum downward of the price
0,10 MDL
Achizitii.md ID
21185044
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Delivery address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Contract period
2 May 2024 03:00 - 31 Dec 2024 02:00
List of positions
1)
Title
Lot nr. 1 Termometru de sticlă CPV: 33100000-1 - Medical equipments
Quantity: 45.0
Unit of measurement: Bucata
Documents of the procurement procedure
duae_ro_0 (1).doc
Bidding Documents
-
13.03.24 09:56
contract nou.docx
Bidding Documents
-
13.03.24 09:56
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Bidding Documents
-
13.03.24 09:56
formularele.xlsx
Bidding Documents
-
29.03.24 10:59

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button.

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

SA Tehoptimed

Normalized price: 7 800 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
The history of the auction
View auction
Lot nr. 1 Termometru de sticlă
Date:
29 Mar 2024, 12:57
Question's name:
Inregistrare AMDM
Question:
Buna ziua. Vă rugăm să aduceți clarificare asupra următorului aspect: Prin inregistrare DM in Registrul dispozitivelor medicale, ofertantul isi asuma responsabilitatea referitor la calitatea, deservirea si suportul producatorului. Despre ce fel de responsabilitate si suport poate fi vorba in cazul prezentarii ale numerelor de înregistrare ale altor operatori economici??? Cum Dvs. vedeti acest moment??? Astfel Dvs va contraziceti referitor la aceasta cerinta si limitati posibilitatile de participare ale operatorilor economici. Atunci reveniti la conditiile anterioare de participare: prezentarea nr. de inregistrare pina la momentul livrarii bunului!!!! In acest caz CAPCS are posibilitatea de a monitoriza prezentarea inregistrarii, in momentul prezentarii actelor de instalare si a facturilor de catre operatori economici. Astfel Dvs. din nou ati dat peste cap intreg procesul de inregistrare si importanta acestuia.
Answer (29 Mar 2024, 17:45):
Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications