Select the type of procedure
Commercial procurement
21167973
1
Enquiry period
with
08.02.2024 10:36
to 19.02.2024 08:00
to 19.02.2024 08:00
2
Bidding period
with
19.02.2024 08:00
to 29.02.2024 08:00
to 29.02.2024 08:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
42 117 480 MDL
Period of clarifications:
8 Feb 2024, 10:36 - 19 Feb 2024, 8:00
Submission of proposals:
19 Feb 2024, 8:00 - 29 Feb 2024, 8:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Lucrări de construcție a patru obiecte de infrastructură militară în cadrul Proiectului „Tabăra Militară nr.136”, Băcioi, contract multianual 2024-2025.
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2021, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, şos.Hînceşti 84
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
8 Feb 2024, 10:36
Date modified
15 Feb 2024, 10:09
Achizitii.md ID
21167973
MTender ID
CPV
45210000-2 - Lucrări de construcţii de clădiri
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
caiet de sarcini construc ia 4 obiecte im (2.1a, 2.1.b, 2.2a si 1.10).signed.pdf
caiet de sarcini construc ia 4 obiecte im (2.1a, 2.1.b, 2.2a si 1.10).signed.pdf
Technical Specifications
-
8.02.24 10:36
Date:
11 Feb 2024, 13:42
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Va rugam frumos sa atasati caiet de sarcini nedesfasurat
Answer (12 Feb 2024, 12:47):
Caietul de sarcini se află în procesare, urmează să fie atașat.
Date:
13 Feb 2024, 11:55
Question's name:
caietul de sarcini
Question:
Buna ziua,
O intrebare aferenta caietului de sarcini:
La sfirsitul fiecarei liste de cantitati sint indicate urmatoarele cheltuieli limitate:
Total
Fondul social (24%)
Total
Transportarea materialelor (max 7%)
Cheltuieli de depozitare (max 2%)
Cheltuieli directe
Cheltuieli de regie (max 14,5%)
Total
Beneficiul de deviz (max 6%)
Total
Clădiri şi construcţii provizorii (max -1,5%)
Total
Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros (max 0,8%)
Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.)
Total
Cheltuieli neprevăzute (max 2%)
Total
TVA
Total Deviz
Intrebarea este , avem dreptul sa luam ( sa ne calculam la sfirsitul devizului) in cadrul licitatiei urmatoarele cheltuieli limitate:
Clădiri şi construcţii provizorii (max -1,5%)
Total
Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros (max 0,8%)
Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.)
Total
Cheltuieli neprevăzute (max 2%)
Answer (13 Feb 2024, 13:24):
Valorile indicate sunt maximale, care nu pot fi depășite. Potrivit NCM L.01.01-2012 ,,Reguli de determinare a valorii obiectivelor de construcţii”, în procesul de elaborare a devizului de cheltuieli prin metoda de resurse de determinare a valorii obiectivelor de construcţii, toate cheltuielile suplimentare, se stabilesc pe baza cotei individuale de cheltuieli, prin calcularea propriilor cheltuieli efective, ţinând cont folosind datele din evidenţa contabilă precum și de consumurile suportate pe anumite perioade: anul precedent, semestrul, trimestrul.
Date:
13 Feb 2024, 11:57
Question's name:
caitul de sarcini
Question:
Buna ziua,
O intrebare aferenta caietului de sarcini:
La sfirsitul fiecarei liste de cantitati sint indicate urmatoarele cheltuieli limitate:
Total Fondul social (24%)
Total
Transportarea materialelor (max 7%)
Cheltuieli de depozitare (max 2%)
Cheltuieli directe Cheltuieli de regie (max 14,5%)
Total
Beneficiul de deviz (max 6%)
Total
Clădiri şi construcţii provizorii (max -1,5%)
Total
Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros (max 0,8%)
Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.)
Total
Cheltuieli neprevăzute (max 2%)
Total TVA
Total Deviz
Intrebarea este , avem dreptul sa luam ( sa ne calculam la sfirsitul devizului) in cadrul licitatiei urmatoarele cheltuieli limitate:
Clădiri şi construcţii provizorii (max -1,5%)
Total
Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros (max 0,8%)
Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.)
Total Cheltuieli neprevăzute (max 2%)
Answer (13 Feb 2024, 13:24):
Valorile indicate sunt maximale, care nu pot fi depășite. Potrivit NCM L.01.01-2012 ,,Reguli de determinare a valorii obiectivelor de construcţii”, în procesul de elaborare a devizului de cheltuieli prin metoda de resurse de determinare a valorii obiectivelor de construcţii, toate cheltuielile suplimentare, se stabilesc pe baza cotei individuale de cheltuieli, prin calcularea propriilor cheltuieli efective, ţinând cont folosind datele din evidenţa contabilă precum și de consumurile suportate pe anumite perioade: anul precedent, semestrul, trimestrul.
Date:
13 Feb 2024, 14:43
Question's name:
Raspunsul din 13.02.2024, 13.24
Question:
Vrem o mica claritate:
Deci, din raspunsul DVs am inteles ca noi putem sa includem in calculul ofertei :
1) Clădiri şi construcţii provizorii
2) Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros
3) Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.)
4) Cheltuieli neprevăzute, % fiind determinat de datele din evidenţa contabilă precum și de consumurile suportate pe anumite perioade: anul precedent, semestrul, trimestrul
Answer (14 Feb 2024, 16:43):
se include devizul oferta: 1) Clădiri şi construcţii provizorii 2) Cheltuielile suplimentare la realizarea lucrărilor de construcţii-montaj pe timp friguros 3) Plata pentru energie electrică aferenta lucrari (iluminare santier, cladiri auziliare, etc.) 4) Cheltuieli neprevăzute, % fiind determinat de datele din evidenţa contabilă precum și de consumurile suportate pe anumite perioade: anul precedent, semestrul, trimestrul, etc
Date:
13 Feb 2024, 14:45
Question's name:
Raspunsul din 13.02.2024, 13.24
Question:
Referitor la acest raspuns mai avem o intrebare:
Cheltuieli neprevăzute (max 2%) - daca noi le includem in devizul oferta- cum aceste cheltuieli se v-or reflecta in Procesul Verbal de executare a lucrarilor ?
Answer (14 Feb 2024, 16:45):
Aceste cheltuieli vor fi achitate suplimentar, în cazul apariției acestor lucrări, care vor fi actate suplimentar în limita acestor valori.
Date:
14 Feb 2024, 11:01
Question's name:
Intrebarea din 13 februarie 2024 , 14.45 si 13 febr 2024, 14:43
Question:
Va rugam sa ne raspundet mai urgent este important pentru calcul
Answer (14 Feb 2024, 16:46):
S-a remis răspunsul solicitat.
Date:
14 Feb 2024, 17:05
Question's name:
Răspuns (14 febr 2024, 16:45): Aceste cheltuieli vor fi achitate suplimentar, în cazul apariției acestor lucrări, care vor fi actate suplimentar în limita acestor valori.
Question:
1)Cheltuieli neprevăzute (max 2%) - suma data participa la evaluarea ofertelor ?
2) daca lucrari suplimentare o sa fie in valoare mai mare de 2% - cum o sa fie achitate?
Answer (14 Feb 2024, 17:28):
1) Cheltuieli neprevazute se are in vedere careva lucrari aferente volumelor din caietul de sarcini si odata ce ele vor fi incluse in devizul oferta, respectiv vor fi luate in considerare la evaluare. 2) ce se refera la careva Volume suplimentare celor din caietul de sarcini vor fi actate si achitate conform prevederilor legislatiei si normelor in contrucții.
Date:
16 Feb 2024, 17:10
Question's name:
ISO 45001
Question:
Din ce considerent sa inclus certificatul ISO 45001? Solicitam excluderea acestui punct pe baza legislatiei RM si deciziei ANSC. Va transmitem o sectiune din aceasta decizie. Subsecvent, cu referire la art. 73 din Legea nr. 131/2015 citat de către autoritatea contractantă, se reține că acesta reglementează „Condițiile speciale de executare a contractului de achiziții publice”, care sunt stabilite de către autoritatea contractantă în anunțul de participare și urmează a fi implementate pe parcursul derulării/executării contractului de achiziție atribuit în scopul asigurării îndeplinirii obiectivelor stabilite de norma prenotată, iar având în vedere faptul că standardul ISO 45001:2018 reflectă modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul de management implementat, în partea ce ține de domeniul sănătății și securității ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice. Astfel, Agenția apreciază faptul că autoritatea contractantă eronat a identificat, reieșind din prevederile enunțate mai sus, condițiile speciale care țin de executarea viitorului contract de achiziții publice, care ar determina în consecință „îmbunătățirea condițiilor de muncă și securitatea muncii”. În context, este de menționat că Agenția nu pune la îndoială necesitatea executării lucrărilor care constituie obiectul procedurii de achiziție publică litigante de către ofertanți calificați, cât și impunerea unor condiții speciale de executare a acestora, având în vedere regulile impuse în acest sens de către organizațiile de profil, fapt menționat în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației, însă aceste cerințe/condiții urmează a fi stabilite prin prisma prevederilor legislației din domeniul achizițiilor publice, în măsura în care standardul contestat nu reprezintă un act permisiv care urmează a fi implementat/deținut în mod obligatoriu de către operatorii economici. Va rugam sa modificati cerintele Anuntului de participare. Va multumim!
Answer (16 Feb 2024, 23:36):
Respectivul certificate ISO, este solicitat de Autoritatea contractantă, pentru a se asigura că Ofertantul, posedă pregătirea necesară în scopul asigurării unui nivel ridicat de calitate și eficiență în cadrul organizației, pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților. Subsidiar, rugăm să scrieți numărul și data Deciziei ANSC, la care se face referință.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK