Select the type of procedure
Commercial procurement
21126707
1
Enquiry period
with
05.12.2023 18:49
to 22.12.2023 13:30
to 22.12.2023 13:30
2
Bidding period
with
22.12.2023 13:30
to 16.01.2024 13:30
to 16.01.2024 13:30
3
Auction
with
17.01.2024 13:00
to 17.01.2024 14:23
to 17.01.2024 14:23
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
317 500 MDL
Period of clarifications:
5 Dec 2023, 18:49 - 22 Dec 2023, 13:30
Submission of proposals:
22 Dec 2023, 13:30 - 16 Jan 2024, 13:30
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Achiziția Dispozitivelor medicale conform necesităților IMSP Institutul Mamei și Copilului (repetat)
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
5 Dec 2023, 18:49
Date modified
21 Dec 2023, 8:56
Achizitii.md ID
21126707
MTender ID
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Lot nr. 1 Analizator de amoniac
Budget: 41666.67 MDL
Purchase has not taken place
Documents of the procurement procedure
Date:
21 Dec 2023, 08:56
Question's name:
DM inregistrate
Question:
Buna ziua. Va rugam sa indicati expres care echipamente din lista sunt dispozitive medicale si care nu.
Analizorul de amoniac este un DM?
Answer (21 Dec 2023, 09:56):
Toate sunt dispozitivele medicale și trebuie înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor medicale.
Date:
21 Dec 2023, 09:02
Question's name:
INREGISTRAREA DISPOZITIVELOR MEDICALE
Question:
Va rugam sa ne comunicati cum putem inregistra dispozitivele medicale pe care dorim sa le ofertam in licitatie tinand cont ca nu exista locuri libere pentru depnerea notificarilor la AMDM decat incepand cu luna februarie 2024.
Va multumim anticipat pentru clarificare
Answer (22 Dec 2023, 09:10):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK