Select the type of procedure
Status
Cancelled
Estimated value without VAT
775 000 MDL
Period of clarifications:
23 Nov 2023, 14:23 - 1 Dec 2023, 9:01
Submission of proposals:
1 Dec 2023, 9:01 - 6 Dec 2023, 10:01
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Sistem de supraveghere video, inclusiv proiectarea și montarea
Information about the cancellation
The reason of cancellation
Modificarea documentației de atribuire și a cerințelor de calificare
Date of cancellation
1 Dec 2023, 8:46
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. V. Alecsandri, 78
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
23 Nov 2023, 14:23
Date modified
1 Dec 2023, 8:46
Achizitii.md ID
21121934
MTender ID
CPV
32200000-5 - Aparate de emisie pentru radiotelefonie, radiotelegrafie, radiodifuziune şi televiziune
Type of procedure
Low cost purchase
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Sistem de supraveghere video, inclusiv proiectarea și montarea la Baza de producere, mun. Chișinău, str. Ciocana, 8
Budget: 245000.0 MDL
Cancelled
Sistem de supraveghere video, inclusiv proiectarea și montarea la Baza de producere, mun. Chișinău, str. Ciocana, 8
Date:
23 Nov 2023, 15:17
Question's name:
Materiale si lucrari
Question:
In caietul de sarcini lipsesc materialele necesare si serviciile de montare. Este nevoie doar de echipament, sau si de materiale si lucrari?
Answer (24 Nov 2023, 15:17):
Bună ziua
Î. S. “Moldelectrica” este interesată în proiectarea, instalarea şi punerea în funcţiune a sistemului de supraveghere video. Totalitatea condițiilor se conțin în Caietul de sarciini.
Date:
27 Nov 2023, 08:29
Question's name:
Lucrari
Question:
Având în vedere faptul că proiectarea, livrarea și instalarea sistemelor video urmează a fi executate în trei localități diferite (Lot 1 – Bălți, Lot 2 – Dondușeni, Lot 3 – Chișinău), iar schemele de amplasare a utilajului sistemului de supraveghere video nu conțin absolut nici un indiciu despre datele concrete ale obiectelor supravegheate (starea clădirilor, distanțele de la locul instalarii a videoregistratorului pana la switch-uri si camere
2) 5 zile solicităm respectuos următoarele:
1. Indicarea persoanelor responsabile și a datelor de contact ale acestora pentru a facilita coordonarea vizitelor în teren a inginerilor în fiecare locație în parte;
2. prelungirea termenului de depunere a ofertelor cu 5 zile, pentru a asigura timp suficient operatorilor economici de a efectua vizitele în teren și a elabora ofertele.
Accentuăm că pentru elaborarea unei oferte cât mai corecte și aproape de realitate, sunt necesare deplasările specialiștilor la fața locului, iar timpul inițial acordat de Autoritatea contractantă pentru elaborarea ofertelor este insuficient.
Altfel, în calitate de operator economic interesat în participarea la procedura de achiziție ocds-b3wdp1-MD-1700741757643 privind achiziționarea Sistem de supraveghere video, inclusiv proiectarea și montarea, vom fi impuși de situație de a contesta Documentația de licitație.
Answer (27 Nov 2023, 10:10):
Buna ziua
1. Indicarea persoanelor responsabile și a datelor de contact ale acestora pentru a facilita coordonarea vizitelor în teren a inginerilor în fiecare locație în parte
Raspuns:
Responsabil din Aparatul Central:
1. Mihail Țeruș, tel:069272874
2. Gheorghe Cojocaru, tel:079427154
Responsabil Baza de producere mun. Chișinău str. Ciocana,8
1. Victor Ababii, tel:078786863
Responsabil Sucursala “RETÎ Nord” mun. Bălți str. Ștefan cel Mare, 180
1. Iurie Sandu, tel:068583983
Responsabil Sucursala “RETÎ Nord Vest” or. Dondușeni str. Ștefan cel Mare, 30
1. Ghenadie Serebreanschii, tel:069800997
Cu referire la pct. 2, ÎS Moldelectrica va prelungi termenul de depunere a ofertelor, astfel încât toți operatorii economici interesați în participarea la procedura de achiziție ocds-b3wdp1-MD-1700741757643 privind achiziționarea Sistem de supraveghere video, inclusiv proiectarea și montarea să își întocmească ofertele.
Date:
27 Nov 2023, 11:28
Question's name:
Echipament de specificat
Question:
Buna ziua, in textul caietului de sarcini putem gasi astfel de pozitii " pentru a proteja echipamentul de perturbații în rețeaua de alimentare și pentru a asigura alimentarea garantată cu energie electrică, trebuie prevăzute surse de alimentare neîntreruptă care să poată asigura alimentarea independentă a sistemului în timpul efectuării comutărilor"
Formularea trebuie prevazute ar insemna cumva ca trebuie incluse in oferta? Aveti specificatia de pret pentru cateva pozitii, spuneti va rog cum veti analiza ofertele daca unul din agenti economici vor instala UPS, stabilizatoare de tensiune separate, impamantare la conectare la Automete, iar altul nimic din acestea, care este mai ieftina sau cea mai complexa?
La fel si cu Switch-uri POE, ce e mai bine de pus la un obiect cu 10 camere, 2 switchuri de 8 canale sau 1 de 16?
Se creaza impresia ca analzia oferetelor va fi foarte subiectiva.
Answer (27 Nov 2023, 14:41):
Buna ziua
Pentru a asigura alimentarea garantată cu energie electrică, va fi folosit sursa de alimentare neîntreruptă existentă oferit de beneficiar.
UPS nu este necesar. La fața locului se vor discuta toate întrebările care nu sunt înțelese.
Switch-uri POE se vor pune atît cît va fi necesar pentru buna funcționare a sistemului.
Date:
27 Nov 2023, 11:29
Question's name:
Documenatia de deviz
Question:
Buna ziua, este obligatoriu sa fie prezentate formularele 3, 5 și 7 in win smeta?
Answer (28 Nov 2023, 16:23):
Buna ziua
Documentatia de deviz va fi intocmită de către operatori în win smeta. Urmăriți modificările la Anunțul de participare.
Date:
27 Nov 2023, 16:56
Question's name:
Materiale
Question:
Buna ziua, cat de obligatorie este folosirea cablului de conexiune FTP Cat 6e exterior? O parte din lucrari trebuiesc facute pe stalpi iar cablu ftp cat 6 cu tros nu se gaseste pe piata in RM, am vrea doar sa aflam cat de obligatoriu este acest tip de material?
Answer (28 Nov 2023, 10:16):
Buna ziua
Produsele trebuie să îndeplinească cerinţele din specificaţiile tehnice indicate în caietul de sarcini. Nu sunt acceptate produse care nu îndeplinesc caracteristicile tehnice prevăzute în specificaţiile tehnice.
Date:
29 Nov 2023, 10:36
Question's name:
Documentatie de deviz WinSmeta
Question:
Bună ziua.
Cu referire la clarificările acordate de Autoritatea contractantă la întrebarea din 27 nov 2023, 11:29
privind Documenația de deviz, consideram că atât, cât și răspunsul AC care impune operatorii
economici să prezinte ofertele folosind Formularele generate în WinСмета, ca fiind irelevante
unei proceduri de achiziții de bunuri.
Răspuns (28 nov 2023, 16:23):
Buna ziua Documentatia de deviz va fi intocmită de către operatori în win smeta. Urmăriți
modificările la Anunțul de participare.
Vă informăm că WinСмета este un instrument multifuncțional pentru crearea, calcularea și verificarea
documentației de deviz prin metoda resurselor în domeniul construcției și exploatării clădirilor și
structurilor.
În prezent, nici Legislația tangentă procedurilor de achiziții publice și nici reglementările naționale din
domeniul construcțiilor nu conțin prevederi privind obligativitatea folosirii acestei aplicații, deoarece la
moment există deja mai multe aplicații de acest gen, care funcționează în baza metodei resurselor și care
sunt folosite în RM exclusiv în domeniul construcțiilor (pentru achiziții de lucrări).
Pentru achizițiile de bunuri și servicii există Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor nr. 115 din
15.09.2021 prin care a fost aprobată DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de
bunuri și servicii, iar aceasta prevede:
48. Oferta cuprinde următoarele formulare:
1) Propunerea tehnică - ofertantul elaborează propunerea tehnică, astfel încât aceasta să respecte în
totalitate cerinţele de calificare, precum şi cerinţele prevăzute în caietul de sarcini. Propunerea tehnică
conține - Specificaţii tehnice (anexa nr. 22);
2) Propunerea financiară - ofertantul elaborează propunerea financiară, astfel încât aceasta să furnizeze
toate informaţiile solicitate cu privire la preţuri, tarife, precum şi la alte condiţii financiare şi comerciale
legate de obiectul contractului de achiziţie publică de bunuri și servicii. Propunerea financiară conține -
Specificații de preț (anexa nr.23);
3) DUAE;
4) Garanția pentru ofertă, după caz (anexa nr.9).
49. Toate documentele menţionate la pct. 48 se completează fără nici o modificare sau abatere de la
formulare, spaţiile goale fiind completate cu informaţia solicitată. Completarea defectuoasă a
formularelor atrage respingerea ofertei.
Invocând cele expuse mai sus, solicitam respectuos autorității contractante să excludă obligativitatea
folosirii WinСмета de catre ofertanți în cadrul prezentei proceduri de achiziție publică.
Answer (29 Nov 2023, 14:45):
Buna ziua
Cu referire la clarificarea Dvs., vă informăm că cerințele înaintate de ÎS Moldectrica rămân a fi obligatorii, iar operatorii participanți urmează să se conformeze cerințelor minime de calificare.
Procedura enunțată prevede achiziția de bunuri, inclusiv lucrări de montare, fapt pentru care se solicită documentația de deviz.
Cu referire la Ordinul ministrului finanțelor nr. 115/2021, comunicăm că, acesta a fost emis în temeiul art. 50 din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, iar procedurile de achiziție desfășurate de către ÎS Moldelectrtica sunt reglementate de Legea 74 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale și de HG 870 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice de valoare mica.
Date:
29 Nov 2023, 15:01
Question's name:
WinSmeta
Question:
Cum pot fi indeplinite cerintele de oferta in formulare 3,5,7 daca nu este formularul nr. 1 ?
Answer (30 Nov 2023, 09:01):
Buna ziua
Entitatea contractantă nu dispunde de formularul 1. Conform Caietului de sarcini, operatorii interesați de a participa la procedura de atribuire urmau să se prezinte obligatoriu la obiectele indicate și să-și elaboreze oferta privind proiectarea și executarea lucrărilor de montare în baza celor constatate la fața locului și în conformitate cu cerințele din caietul de sarcini.
Date:
30 Nov 2023, 09:38
Question's name:
Win Smeta
Question:
Din raspunsul anterior constatam -
1. Oferta trebuie elaborata conform formularului anexat, si depusa aici la concurs.
2. OE cistigator - va elabora proiectele, parte a carora vor fi devizile din WinSmeta.
Rugam sa confirmati corectitudinea celor enuntate mai sus?
Date:
30 Nov 2023, 10:27
Question's name:
Proiectare/montare
Question:
Ne aliniem colegilor cu intrebarile anterioare legate de cand prezentam devizul? si adaugam urmatoarea intrebare:
Devizul se face in baza proiectului, proiectul il face agentul economic care castiga licitatia, dupa ce este desemnat castigator, corect ar fi sa nu incepem efectuarea lucrarilor pana nu este elaborat proiectul si devizul, cum credeti ca ar fi posibil de realizat toate aceste proceduri pana pe 22 decembrie daca in urma licitatie mai este si perioada de contestatii?
Date:
30 Nov 2023, 14:55
Question's name:
Proiectul de execuție
Question:
Buna ziua, la aeasta procedura de achizitie apar mai mult intrebari, rugam sa veniti cu clarificari la urmatoarea: Oferta care urmeaza sa o prezentam trebuie sa contina Devizul și proiectul inclusiv? sau proiectul il executa operatorul cistigator. Altfel, cine acoperă cheltuielile pentru proiect pentru operatorii care efectueaza proiectul dar nu sunt desemnați cîștigători, așa cum execuția unui proiect include un cost semnificativ.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK