1
Enquiry period
with 10.11.2023 15:53
to 06.12.2023 11:48
2
Bidding period
with 06.12.2023 11:48
to 26.12.2023 11:48
3
Auction

4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Bids have been evaluated
Estimated value without VAT 173 858 840 MDL
Period of clarifications: 10 Nov 2023, 15:53 - 6 Dec 2023, 11:48
Submission of proposals: 6 Dec 2023, 11:48 - 26 Dec 2023, 11:48
Auction start date: will not be used

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Conform caietului de sarcini
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Web site
---
The contact person
Full name
Natalia Turcan
Contact phone
79854555
E-mail
Purchase data
Date created
10 Nov 2023, 15:49
Date modified
20 Nov 2023, 15:24
Estimated value (without VAT)
173 858 840 MDL
Achizitii.md ID
21116411
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Delivery address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Contract period
22 Dec 2023 15:53 - 30 Nov 2025 15:53
List of positions
1)
Title
Lucrări de reparație a drumului G109, Delacău-Bulboaca-R2, sectoarele km 8,00 - 9,13 si km 13,40 - 19,43. CPV: 45200000-9 - Works for complete or part construction and civil engineering work
Quantity: 1.0
Unit of measurement: Unitate
Documents of the procurement procedure
caiet de sarcini g109 .doc
Bidding Documents
-
10.11.23 15:53
duae g109.doc
Bidding Documents
-
13.11.23 13:23
anunț de participare g 109.docx
Bidding Documents
-
13.11.23 13:23
dl lucrari 08.11.docx
Bidding Documents
-
20.11.23 15:24

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button "Winner.”

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

S.A. LUSMECON

Normalized price: 147 957 141,29 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
2
Participant(s) name(s):

Nouconst

Normalized price: 154 561 118,63 MDL
Status: Winner
Reason: În baza deciziei grupului de lucru al Î.S. ,,Administrația de Stat a Drumurilor”, nr. ocds-b3wdp1-MD-1699624208535 din 09.02.2024 ce ține de evaluarea rezultatelor licitației publice nr. ocds-b3wdp1-MD-1699624208535 din 26.12.2023, în vederea achiziționării lucrărilor de reparație a drumului G109, Delacău-Bulboaca-R2, sectoarele km 8,00-9,13 si km 13,40-19,43, vă comunicăm următoarele: Oferta câștigătoare este cea care întrunește toate cerinţele minime de calificare şi are cel mai mic preţ fără TVA. Criteriul de apreciere a ofertei câştigătoare a fost comunicat operatorului economic prin documentația de atribuire. Operatorul economic S.A. ,,Lusmecon” care a propus cel mai mic preț, nu poate fi calificat deoarece experiența similară prezentată conform formularelor Anexa 12, 13, nu corespunde cerințelor înaintate față de obiectul ce urmează a fi atribuit și ulterior executat, conform cerințelor înaintate în pct. 8/9 al Anunțului de participare ,,Declarație privind experienţa similară obiectului licitat,, și art. 22 alin. (3) lit. (a) al Legii privind achizițiile publice nr. 131 din 03.07.2015 operatorul economic urma să prezinte ,,lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit”. Potrivit Codului practic în construcții CP D.02.24:2019, lucrările de întreținere/reparație periodică sunt o categorie distinctă de lucrările de reparație capitală și anume cele prevăzute în caietul de sarcini ca fiind lucrări ce vor fi luate în considerare. Conform Codului sus-menționat, lucrările de întreținere ori reparație curentă/periodică reprezintă o categorie inferioară ca nivel de complexitate tehnică celor de reparație capitală, operațiune tehnică de o amploare și complexitate sporită în ceea ce privește intervenția asupra drumului, și așadar similară obiectului prezentului contract. Pentru îndeplinirea criteriilor de calificare și anume a cerinței sus menționate, operatorul economic S.A. ,,Lusmecon” a prezentat contracte din categoria întreținere, și nicidecum din categoria reparații capitale cât și contracte ce nu respectă similaritatea valorică, deci nu pot fi încadrate prevederilor legale menționate supra, fiind cu specific total diferit, care nu pot fi raportate la acelaș tip de activități decât cele pe care urmează să le îndeplinească în viitorul contract. Totodată, menționăm că în prezent operatorul economic S.A. ,,Lusmecon” este antrenat în execuția contractului ,,Lucrări de reparație a drumului G108, M5-Florești-Anenii Noi, km 9.00-16.08 (Etapa I)” din 21.09.2023 cu termenul de execuție 31.12.2024, capacitatea tehnică, cât și personalul fiind implicat deja la implimentarea contractului vizat, aflat în derulare și executat abia în proporție de 4,39%. Astfel, în vederea bunei derulări a lucrărilor, asigurării executării în termen a obiectivelor de o amploare și importanță majoră, ținând cont de natura și complexitatea contractului ce urmează a fi atribuit, oferta operatorului economic S.A. ,,Lusmecon” se respinge ca fiind neconformă. Următorul operator economic ,,Nouconst” S.R.L. a propus cel mai mic preț de 154 561 118,63 (o sută cincizeci și patru de milioane cinci sute șaizeci și una de mii o sută optsprezece lei, 63 bani) lei fără TVA și 185 473 342,36 (o sută optzeci și cinci de milioane patru sute șaptezeci și trei de mii trei sute patruzeci și doi lei, 36 bani) lei inclusiv TVA, cu corespunderea cerințelor înaintate. Oferta câștigătoare corespunde cerinţelor minime de calificare solicitate prin documentele de licitaţie ce ţine de experienţa similară, de asemenea au fost prezentate toate certificatele de la organele de control, s-a constituit garanţia pentru ofertă, devizele şi alte documente necesare calificării. La evaluarea părţii financiare și tehnice a ofertei s-a constatat că operatorul economic câștigător a elaborat devizele în conformitate cu cerinţele normativelor tehnice în vigoare, incluzând toate lucrările şi respectând toate cerinţele înaintate faţă de obiectul achiziţiei conform caietului de sarcini. Luând în consideraţie specificul lucrărilor, operatorul economic desemnat câştigător a dat dovadă de o corespundere adecvată cu exigenţele înaintate faţă de specificul achiziţiei. Contractul de antrepriză va fi încheiat cu ofertantul câştigător numai după expirarea termenului de așteptare de 11 zile de la data comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de atribuire, în conformitate cu art. 32 din Legea nr. 131 din 03.07.2015 şi va cuprinde toate datele prezentate în ofertă, după cum au fost precizate în documentația de atribuire. De asemenea în conformitate cu art. 68 (8) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 autoritatea contractantă solicită ca ofertantul să prezinte, la încheierea contractului, garanţia de bună execuţie în cuantum de 5% din valoarea contractului. După semnarea contractului, autoritatea contractantă va elibera garanţia pentru ofertă. Potrivit ordinului Ministerului Finanțelor nr. 145 din 24.11.2020, în termen de 5 zile de la data comunicării rezultatelor procedurii de achiziție publică, ofertantul desemnat câștigător va prezenta autorității contractante și Agenției Achiziții Publice „Declarația privind confirmarea identității beneficiarilor efectivi și neîncadrarea acestora în situația condamnării pentru participarea la activităţi ale unei organizaţii sau grupări criminale, pentru corupţie, fraudă şi/sau spălare de bani”.
Qualification documents
Documents provided with the proposal
3
Participant(s) name(s):

Vicoliv Grup SRL

Normalized price: 190 793 329 MDL
Status: Awaiting
The history of the auction
View auction
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications