Status Cancelled
Estimated value without VAT 1 700 000 MDL
Period of clarifications: 1 Nov 2023, 12:44 - 19 Nov 2023, 9:23
Submission of proposals: 19 Nov 2023, 9:23 - 29 Nov 2023, 8:23

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

LOT de mijloace de identificare. Se va achizitiona tot împreună de la același producător.

Information about the cancellation
The reason of cancellation
- În temeiul art.71 punct g) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, există abateri grave de la prevederile legale care afectează rezultatul procedurii de atribuire sau face imposibilă încheierea contractului. Prin abateri grave de la prevederile legale se înțelege faptul că pe parcursul analizei, evaluării şi/sau finalizării procedurii de atribuire se constată erori sau omisiuni, autoritatea contractantă aflîndu-se în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7.
Grupul de lucru în procesul examinării /evaluării ofertelor desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu respectarea principiilor transparenţei, publicităţii, obiectivităţii, imparţialităţii şi eficienţei realizării achiziţiilor publice.
În acest context în urma procesului de evaluare a constatat că Caietul de sarcini / specificațiile tehnice, descrise în anunțul de participare stabilește o serie de omisiuni care nu definesc clar sinteza generalizată a tuturor bunurilor enunțate spre achiziționare. Fapt ce constată stabilirea exhaustivă a regulilor privind descrierea acestora, astfel autoritatea contractantă este în imposibilitate de a adopta măsuri corective la această etapă, din motiv că sunt necesare de operat în proiectul de execuție.
Așadar în scopul evitării inducerii în eroare operatorii economici, cît și a respectării Art. 37 al.(1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziţiei, astfel încît fiecare cerinţă şi criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, autoritatea contractantă va iniția procedura repetat după actualizarea modificărilor în caietul de sarcini.
Date of cancellation
7 Dec 2023, 15:24
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2051, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Murelor, 3
Web site
---
The contact person
Full name
Aleona Dumitrascu
Contact phone
+37379477446
Purchase data
Date created
1 Nov 2023, 12:44
Date modified
8 Dec 2023, 9:10
Achizitii.md ID
21112997
CPV
03300000-2 - Produse agricole, de vânătoare şi de pescuit
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Blanchete bovine
Budget: 1700000.0 MDL
Cancelled
Date:
9 Nov 2023, 12:36
Question's name:
How many lots?
Question:
Can the individual positions be offered separately?
Answer (14 Nov 2023, 10:45):
just a one LOT
Date:
9 Nov 2023, 12:38
Question's name:
One or more suppliers?
Question:
Will all positions be awarded to one supplier, or can several suppliers be involved?
Answer (14 Nov 2023, 11:43):
present all the position in accodrance with the requests
Date:
9 Nov 2023, 13:18
Question's name:
Is the bidding document up to date?
Question:
We have noticed some dates in the document ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx that refer to the past. For example: Page 21 13. term of validity of the contract: 30 decembrie 2022 Are the other details correct?
Answer (14 Nov 2023, 10:47):
consult the the document ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx updated
Date:
9 Nov 2023, 13:28
Question's name:
Semnat electronic
Question:
What does "Semnat electronic" exactly mean? Does it obligatorily have to be a Moldovan electronic signature? Can it also be a German electronic signature, like one of this? 1. ((https://www.personalausweisportal.de/SharedDocs/faqs/Webs/PA/DE/eIDAS-Verordnung-Haeufige-Fragen/eIDAS-verordnung-haeufige-fragen-liste.html))? 2. https://www.d-trust.net/en/solutions/sign-me
Answer (14 Nov 2023, 10:49):
a German electronic signature is accepted
Date:
9 Nov 2023, 13:33
Question's name:
Language for the documents to be provided
Question:
Can the documents we provide be submitted in English?
Answer (14 Nov 2023, 10:50):
yes ,you can present the documents in English
Date:
9 Nov 2023, 13:35
Question's name:
Samples of the products
Question:
Is it necessary to provide samples of the products?
Answer (14 Nov 2023, 10:56):
if it is requested in the documents .
Blanchete bovine
Date:
9 Nov 2023, 17:09
Question's name:
Payment for the delivered goods
Question:
Can invoicing and payment for the delivered goods/services be made in euros?
Answer (14 Nov 2023, 10:52):
line of budget was fixed in MDL .
Date:
9 Nov 2023, 17:10
Question's name:
Payment for the delivered goods
Question:
Can invoicing and payment for the delivered goods/services be made in euros?
Answer (14 Nov 2023, 10:54):
line of budget was fixed in MDL
Date:
9 Nov 2023, 17:24
Question's name:
Extension of the bidding period
Question:
Can the tendering period be extended by 2-4 weeks?
Answer (14 Nov 2023, 11:39):
all the period are fixed by sistem.
Date:
16 Nov 2023, 13:05
Question's name:
Validity of the tender documents
Question:
The document "ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021 update.docx" appears to refer to a different invitation to tender. In particular, the information in Annex 21, Annex 22 - columns 1 and 5, Annex 23 - columns 1, 2, 3, 4, 9 and 10 and Annex 24 contains information that we cannot understand. It is not intended that the bidder will edit or change these areas. How should we deal with this?
Answer (17 Nov 2023, 09:17):
all the files in the document are updated
Date:
16 Nov 2023, 13:07
Question's name:
performace bond
Question:
We have found conflicting information for the performance bond (5%). In the document "anunt de participare crotalii.pdf" under point 18 it says that the performance bond can only be transferred to the specified account. However, in the document "ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021 update.docx" there are four options to be agreed in point 92. Do we understand correctly that there is also the option of submitting a bank guarantee in accordance with point 92 4) as a performance bond in accordance with the template in Annex 10?
Answer (17 Nov 2023, 09:22):
17. Garanția pentru ofertă, cuantumul 1% din valoarea ofertei fără TVA, sub formă de transfer la contul bancar al Autorității contractante. 18. Garanția de bună execuție a contractului , cuantumul 5 % din valoarea contractului, sub formă de transfer la contul bancar al Autorității contractante. 17 - guarantee offer. 18 - guarantee execution of the contract.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.