Select the type of procedure
Commercial procurement
21108087
Status
Purchase has not taken place
Estimated value without VAT
1 405 013 MDL
Period of clarifications:
20 Oct 2023, 14:28 - 5 Nov 2023, 15:30
Submission of proposals:
5 Nov 2023, 15:30 - 13 Nov 2023, 15:30
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Conform Temelor de proiectare
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
20 Oct 2023, 14:28
Date modified
13 Nov 2023, 15:30
Achizitii.md ID
21108087
MTender ID
CPV
71300000-1 - Servicii de inginerie
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Purchase has not taken place
Lucrări de proiectare cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere pe sectoarele de drum: R32 M3 - Vulcănești - Cahul – Taraclia, km 31,260 - intersecție cu drumul local L 664 și R2 Chișinău-Bender-Tiraspol-M5, km 38,100 - 39,100 definitivate ,,Puncte negre”.
Date:
20 Oct 2023, 21:00
Question's name:
Investigarea sectorului de concentrare a accidentelor rutiere
Question:
Pentru inițierea proiectării cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere pentru îmbunătățirea siguranței unui sector de concentrare a accidentelor rutiere, având în vedere lipsa unei legislații interne, conform legislației UE este necesară o investigare a accidentelor rutiere cel puțin pentru ultimii 3 ani pentru stabilirea problemelor aferente infrastructurii în acest punct negru. Prin urmare, investigarea unui sector de concentrare a accidentelor rutiere se finalizează cu un raport cu detalii a cauzelor ce provoacă accidentele și propuneri de măsuri de îmbunătățire pe termen scurt, mediu și lung. Un asemenea raport poate și trebuie să servească ca temei pentru eventuale proiectări de reabilitare, iar de aici și întrebările:
1) Are ASD elaborate rapoarte de investigare acestor 2 sectoare, stabilite de concentrare a accidentelor rutiere?
2) Dacă da, de ce acestea nu sunt parte a ofertei?
3) În ce bază și sub ce raționament a fost stabilită necesitate investigațiilor solicitate în ofertă (geodezice, geologice, etc)? Sunt acestea cauze a accidentelor rutiere pe locațiile stabilite?
Answer (26 Oct 2023, 14:37):
Scopul elaborării proiectului de execuție, inclusiv și ulterioara implementare a acestuia, este de sporire a siguranței circulației rutiere pentru îmbunătățirea siguranței unor sectoare de concentrare a accidentelor rutiere, definitivate ,,puncte negre” conform legislației naționale, în baza definiției din RCR. Astfel, investigațiile accidentelor rutiere pe sectoarele stabilite pentru ultimii 5 ani (sau cel puțin 3 ani) sunt înregistrate (timpul producerii, cauzele, schema de producere a accidentului, prejudicii, etc.), drept urmare, definitivate ,,puncte negre” de către Inspectoratul General al Poliție (IGP), respectiv datelor colectate (ce conțin și date cu caracter personal), vor fi solicitate de către Prestator, după încheierea contractului.
Referitor la investigația accidentelor rutiere pe sectoarele stabilite și întocmirea raportul de investigație menționat de Dvs., care va stabili erorile și cauzele care au condus la producerea și concentrarea accidentelor rutiere pe sectorul nominalizat, va fi elaborat de către Prestator în cadrul elaborării proiectului de execuție, cu utilizarea datelor de la IGP (după încheierea contractului Prestatorul va obține materialele menționate), în scopul întocmirii raportului de investigație, care va sta la baza soluțiilor de proiect (mențiuni indicate și în tema de proiectare). Mai mult, Prestatorul în cadrul etapei de analiză tehnico-economică, va identifica, studia și propune minim 2 scenarii/ opțiuni tehnico-economice diferite, fundamentând și recomandând, justificat și documentat, scenariul/opțiunea tehnico-economică optimă pentru realizarea obiectivului de investiții (desigur cu realizarea scopului de bază sus menționat a acestui proiect de excuție) .
Necesitate investigațiilor solicitate în ofertă (geodezice, geologice, etc), sunt necesare pentru elaborarea proiectului de execuție (conținutul-cadru a documentației de proiect pentru construcții), fără de care nu se poate realiza un proiect de execuție, precum și nici adoptarea unei/unor soluții tehnice.
Date:
23 Oct 2023, 11:38
Question's name:
Investigarea sectorului de concentrare a accidentelor rutiere
Question:
De asemenea, în temeiul primei întrebări, consider că:
1) ASD trebuie să anuleze aceste achiziții, din motivul lipsei unei investigații a accidentelor rutiere pe sectoarele stabilite pentru ultimii 5 ani, cel puțin, în baza definiției din RCR;
2) Această investigație (raportul de investigație) trebuie să stabilească erorile și cauzele care au adus la faptul că sectoarele sunt de concentrare a accidentelor rutiere, să stabilească factorii (om - vehicul - drum), iar ulterior să vină cu argumentări pe termen scurt, mediu și lung asupra măsurilor necesare de îmbunătățire, care vor sta la baza eventualei proiectări.
3) În lipsa unei astfel de analize, consider această achiziție neîntemeiată.
Answer (26 Oct 2023, 14:37):
Scopul elaborării proiectului de execuție, inclusiv și ulterioara implementare a acestuia, este de sporire a siguranței circulației rutiere pentru îmbunătățirea siguranței unor sectoare de concentrare a accidentelor rutiere, definitivate ,,puncte negre” conform legislației naționale, în baza definiției din RCR. Astfel, investigațiile accidentelor rutiere pe sectoarele stabilite pentru ultimii 5 ani (sau cel puțin 3 ani) sunt înregistrate (timpul producerii, cauzele, schema de producere a accidentului, prejudicii, etc.), drept urmare, definitivate ,,puncte negre” de către Inspectoratul General al Poliție (IGP), respectiv datelor colectate (ce conțin și date cu caracter personal), vor fi solicitate de către Prestator, după încheierea contractului.
Referitor la investigația accidentelor rutiere pe sectoarele stabilite și întocmirea raportul de investigație menționat de Dvs., care va stabili erorile și cauzele care au condus la producerea și concentrarea accidentelor rutiere pe sectorul nominalizat, va fi elaborat de către Prestator în cadrul elaborării proiectului de execuție, cu utilizarea datelor de la IGP (după încheierea contractului Prestatorul va obține materialele menționate), în scopul întocmirii raportului de investigație, care va sta la baza soluțiilor de proiect (mențiuni indicate și în tema de proiectare). Mai mult, Prestatorul în cadrul etapei de analiză tehnico-economică, va identifica, studia și propune minim 2 scenarii/ opțiuni tehnico-economice diferite, fundamentând și recomandând, justificat și documentat, scenariul/opțiunea tehnico-economică optimă pentru realizarea obiectivului de investiții (desigur cu realizarea scopului de bază sus menționat a acestui proiect de excuție) .
Necesitate investigațiilor solicitate în ofertă (geodezice, geologice, etc), sunt necesare pentru elaborarea proiectului de execuție (conținutul-cadru a documentației de proiect pentru construcții), fără de care nu se poate realiza un proiect de execuție, precum și nici adoptarea unei/unor soluții tehnice.
Date:
26 Oct 2023, 15:08
Question's name:
La răspunsul din 26.10.2023
Question:
Consider că Dvs eronat încercați să induceți opinia că cele indicate sunt în documentele aferente acestei oferte comerciale, ceea ce nu este adevărat.
Repet, oferta de achiziții a serviciilor de proiectare, dacă vă referiți la ”sectoarele de concentrare a accidentelor rutiere” (puncte negre) poate avea loc doar după producerea unui raport de constatare (investigare) a accidentelor rutiere, care au format acest punct negru, iar Dvs nu ați făcut această investigație, sau dacă ați produs-o, nu o menționați în nici unul din documentele anexate la achiziție.
Urmare celor expuse, consider că ceea ce faceți este cu încălcare gravă a legislației în vigoare.
Pentru o asemenea achiziție, baza trebuie să fie Raportul de investigare a sectorului de concentrare a accidentelor rutiere sau Raportul inspecției de siguranță rutieră.
Vă rog studiați ce înseamnă o procedură de investigare a accidentelor rutiere din punct de vedere a infrastructurii sau ce este o inspecție de siguranță rutieră.
În cazul în care această achiziție nu va fi anulată, vom acționa în consecință, fiindcă diminuați importanța unei proceduri de siguranță a infrastructurii rutiere, stabilite legal
Answer (3 Nov 2023, 15:30):
Menționăm că sectoarele de concentrare a accidentelor rutiere, definitivate ,,puncte negre” s-au definitivat în conformitate cu legislația națională, în baza definiției din RCR, în cadrul analizei de către Inspectoratul General al Poliție (IGP) a investigațiilor accidentelor rutiere înregistrate pe sectoarele stabilite pentru ultimii 5 ani (sau cel puțin 3 ani).
Totodată, având în vedere lipsa unei proceduri legislative naționale, cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere, pentru îmbunătățirea siguranței unui sector de concentrare a accidentelor rutiere (după caz, definitivat ,,punct negru”). Inclusiv, și necesitatea stringentă (se impune în mod imperios, fără amânarea acesteia) de sporire a siguranței circulației rutiere, în vederea stopării eventualelor prejudicii cauzate de accidentele rutiere. Drept urmare, ASD va acționa în conformitate cu cele relatate anterior (răspunsul din 26.10.2023). Mai mult, aspectele invocate de Dvs. sunt lipsite de acoperire legală, respectiv le considerăm neîntemeiate.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK