1
Enquiry period
with 11.10.2023 10:17
to 21.10.2023 15:00
2
Bidding period
with 21.10.2023 15:00
to 31.10.2023 15:00
3
Auction
with 01.11.2023 14:00
to 01.11.2023 14:18
4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Bids have been evaluated
Estimated value without VAT 490 000 MDL
Period of clarifications: 11 Oct 2023, 10:17 - 21 Oct 2023, 15:00
Submission of proposals: 21 Oct 2023, 15:00 - 31 Oct 2023, 15:00
Auction start date: 1 Nov 2023, 14:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Anvelope
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan Cel Mare și Sfânt, nr. 134
Web site
---
The contact person
Full name
Posta Moldovei
Contact phone
+37368138989
Purchase data
Date created
10 Oct 2023, 13:22
Date modified
13 Oct 2023, 10:39
Estimated value (without VAT)
490 000 MDL
The minimum downward of the price
4 900 MDL
Achizitii.md ID
21099716
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Delivery address
MD-2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan Cel Mare și Sfânt, nr. 134
Contract period
13 Nov 2023 10:12 - 30 Dec 2023 10:12
List of positions
1)
Title
Anvelope CPV: 34300000-0 - Parts and accessories for vehicles and their engines
Quantity: 170.0
Unit of measurement: Bucata
Documents of the procurement procedure
declaratie operator economic legea 74.docx
Bidding Documents
-
11.10.23 10:17
anunt.63.pdf anunt.63.pdf
Bidding Documents
-
13.10.23 10:39

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button "Winner.”

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

Auto tyres

Normalized price: 195 806,67 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
2
Participant(s) name(s):

Esperanza Tyres

Normalized price: 210 305 MDL
Status: Winner
Reason: Prin prezenta, Î.S. „Poșta Moldovei” Vă comunică că, urmare a examinării ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziție prin Licitație deschisă Nr. ocds-b3wdp1-MD-1696933482727 din „11” octombrie 2023 privind achiziționarea anvelopelor conducându-se de prevederile art. 75, alin. 8 al al Legii nr.74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale, grupul de lucru pentru achiziții a decis: 1. A descalifica oferta operatorului economic ,,AUTO TYRES” S.R.L., din motiv că nu corespunde cerințelor cuprinse în anunțul de participare (termenii de livrare pentru toată gama de anvelope (37% sunt cu termenul de 30 zile); nu toate actele obligatorii a fi prezentate sunt autentificate prin semnătura electronică; în specificația tehnică poziția 1 - anvelope 185/65 R15 denumirea și producătorul nu coincid cu eticheta energetică prezentată de către ofertant; pentru poziția 4 - anvelope 185/75 R16 nu este prezentată eticheta energetică). 2. A desemna câștigătoare oferta operatorului economic S.R.L. ,,ESPERANZA TYRES” (IDNO: 1010604002363), reieșind din faptul că, s-a conformat tuturor cerințelor din anunțul de participare la procedura de achiziționare a anvelopelor, suma totală a ofertei fără TVA - 210305,00 lei (suma totală a ofertei cu TVA – 252 366,00 lei). Conform prevederilor Legii nr. 74 din 21.05.2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale, - art. 87, alin.(2) “Soluționarea contestațiilor privind atribuirea contractelor de achiziții sectoriale se realizează conform cap. X din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice”. Vă mulțumim pentru participare!
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
3
Participant(s) name(s):

DAAC-HERMES

Normalized price: 214 799 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
4
Participant(s) name(s):

Seol-Group

Normalized price: 297 000 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
The history of the auction
View auction
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications