Select the type of procedure
Commercial procurement
21094250
1
Enquiry period
with
26.09.2023 09:28
to 02.10.2023 09:00
to 02.10.2023 09:00
2
Bidding period
with
02.10.2023 09:00
to 09.10.2023 11:00
to 09.10.2023 11:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
1 280 000 MDL
Period of clarifications:
26 Sep 2023, 9:28 - 2 Oct 2023, 9:00
Submission of proposals:
2 Oct 2023, 9:00 - 9 Oct 2023, 11:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Lucrări de renovare a sediului Agenției de Dezvoltare Regională mun. Chișinău, bd. Stefan cel Mare 180
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfînt, 180
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
26 Sep 2023, 9:28
Date modified
26 Sep 2023, 16:06
Achizitii.md ID
21094250
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Request price offers (works)
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
Date:
26 Sep 2023, 16:06
Question's name:
Clarificari
Question:
Conform anuntului de participare, se solicita garantie de buna executie emisa de o banca „conform anexei nr. 10”. Voi ati incercat macar sa verificati ce reprezinta aceasta anexa? Dupa documentatia standard anexa nr. 10 reprezinta graficul de executare. Si paradoxul ca tot in anunt se solicita graficul de executare conform anexei nr. 10. Ce reprezinta totusi anexa nr. 10? Graficul sau garantia de buna executie? Si incercati va rog sa va conformati cadrului legal. Nu exista garantie de buna executie emisa de o banca. Conform art. 153 din HG 638/2020:
153. Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din:
1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți;
2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile înaintate;
3) transfer pe contul autorității contractate.
Answer (27 Sep 2023, 09:31):
Bună ziua. Dacă ați examinat documentația standard considerăm că ați înțeles ce reprezintă fiecare anexă, ori acestea au scrisă clară denumirea acestora. În partea ce ține garanția pentru ofertă, cît și de bună execuție, forma solicitată - „emisă de o bancă comercială”, ținem să vă informăm că fiecare bancă are modelul său de emitere a acestora, esența fiind aceiași. Cu referire la cadru normativ care stipulează formele de garanție de bună execuție, vă atragem atenția că acesta stipulează sintagma „dacă părțile agrează” și avînd în vedere că la lansarea procedurii condițiile de participare cît și de îndeplinire a contractului sunt stabilite de către autoritatea contractantă, respectiv și forma și cuantumul garanției de bună execuție le stabilește autoritatea contractantă. De aici, luînd în considerare în ansamblu suma estimativă a procedurii, termenul de executare a contractului ce urmează a fi atribuit (aproximativ 60 de zile) și condiția achitării facturilor (în decurs de 30 de zile), putem deduce că pentru obiectivul menționat vor fi spre achitare maximum 2-3 facturi fiscale, ultima fiind la termianrea lucrărilor. Acest fapt impune renunțarea la acceptarea formei de garanție de bună execuție prin rețineri succesive, ori acest lucru crează anumite riscuri pentru autoritatea contractantă. Respectiv ajungem la unica forma care paote fi acceptată și anume transfer la contul autorității contractante. Însă avînd în vedere că autoritatea contractantă este o instituție publică care acționează prin sistemul trezorerial și la moment nu dispune de cont pentru garanții, se accepta garanția de bună execuție sub forma de srisoare bancară cu valabilitatea pînă la 31.12.2023. Această formă de garanție nu limitează în nici un mod participarea la procedură și nu este discriminatorie. Respectiv participanții urmează să se conformeze cerințelor de partipare. Totuși dacă cele menționate vă limitează să partipați ori vă produce careva dificultăți la elaborarea ofertei și pregătirea docuemntelor de calificare, rugăm să ne informați.
Date:
29 Sep 2023, 11:09
Question's name:
caiet de sarcini
Question:
pozitiile 86,87,88,93 cream pozitia cu materialul corespunzator?
Answer (29 Sep 2023, 13:45):
devizele urmează a fi elaborate conform normelor în constrcuții avînd la bază caietul de sarcini și catalogul de prețuri
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK