1
Enquiry period
with 25.08.2023 16:06
to 17.09.2023 18:01
2
Bidding period
with 17.09.2023 18:01
to 09.10.2023 18:01
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 19 337 430,85 MDL
Period of clarifications: 25 Aug 2023, 16:06 - 17 Sep 2023, 18:01
Submission of proposals: 17 Sep 2023, 18:01 - 9 Oct 2023, 18:01

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Achiziționarea centralizată a materialelor de sutură conform necesităților instituțiilor medico-sanitare publice pentru anul 2024

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
The contact person
Full name
Mariana Jantuan
Contact phone
+ 373 022 222 364
Purchase data
Date created
25 Aug 2023, 16:06
Date modified
15 Sep 2023, 18:01
Achizitii.md ID
21090088
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Date:
28 Aug 2023, 12:53
Question's name:
Anunt de participare!
Question:
Buna ziua. Incarcati va rog anuntul de participare in format WORD!
Answer (1 Sep 2023, 10:15):
Din motive tehnice, anunțul de participare în format word nu poate fi încărcat. Verificați vă rog documentul atașat ,,formularele.xlsx”, specificațiile tehnice pot fi vizualizate.
Lot nr. 258 Sutură absorbabila PDO .tip V-LOC-90
Date:
28 Aug 2023, 12:54
Question's name:
Buget gresit
Question:
Buna ziua! Pentru acest tip e sutura bugetul a fost estimat gresit cu aproximativ 500%. Va rugam sa revizuiti bugetul planificat si sa il mariti minim de 5 ori. Pentru referita, va rugam sa ridicati ofertele de la procedura 20/00195 din 21.10.2020 [Achiziționarea centralizată a materialelor de sutură și instrumente de sutură mecanică, conform necesităților IMSP-rilor beneficiare pentru anul 2021.] sau procedura Nr. ocds-b3wdp1-MD-1628866063582 din 18.09.2021 [Achiziționarea centralizată a materialelor de sutură, conform necesităților IMSP-rilor beneficiare pentru anul 2022]. Multumesc anticipat!
Answer (13 Sep 2023, 19:38):
Mulțumim pentru clarificare, valoarea estimativă a lotului va fi ajustată.
Date:
28 Aug 2023, 13:15
Question's name:
mostre
Question:
In fiecare an, CAPCS solicita mostre de la toti operatorii economici. Anul acesta, sunt 292 loturi de sutura. Conform bugetului estimat, a cate 2 mostre de fiecare tip de sutura ii va costa pe operatorii economici in jur de 35 000 lei. Mai mult ca atit, OE sunt obligati sa cumpere mostrele de la producator in cantitatea minima de un ambalaj... Solicitam respectuos sa modificati cerinta prezentarii mostrelor "obligatoriu pentru fiecare lot". Va rugam sa permiteti OE care au castigat suturi in anii precedenti la proceduri de achizitie centralizate sa faca referinta la contractele anterioare.
Answer (13 Sep 2023, 20:07):
Cerința cu privire la prezentare mostrelor, nu se va modifica, aceasta rămîne o cerință obligatorie. Mostrele se vor prezenta conform cerințelor stipulate în documentația de atribuire, Mostrele vor fi prezentate în 2 bucăți- în termen de 10 zile de la solicitarea autorității contractante, într-o cutie pe care se va indica denumirea operatorului economic și numărul procedurii de achiziție publică. Se va prezenta lista mostrelor incluse în cutie și numărul de lot al acestora cu scrisoare de însoțire semnată. Pe fiecare produs (mostră) în parte va fi indicat numărul lotului și denumirea operatorului economic. Mostrele vor fi prezentate pentru testare clinică sau de laborator (după caz). Mostrele vor fi ambalate și etichetate conform prevederilor HG 702/2018. Obligatoriu vor fi indicate pe ambalaj mostrele date de identitate precum: denumirea, modelul articolului, producătorul, țara producerii, numărul lotului, seria, termenii de valabilitate, condițiile de sterilizare și păstrare ale produsului. Informația indicată pe ambalaj trebuie să coincidă în mod obligatoriu cu eticheta produsului. Notă: Neprezentarea mostrelor va constitui temei de descalificare a ofertei sau prezentarea
Date:
28 Aug 2023, 13:23
Question's name:
Lot 10,11
Question:
Buna ziua. In Formulare Lotul 10 si 11 este una si aceiasi pozitie, dar cantitati diferte! Verificati va rog sa stim ce sa propunem!!!
Answer (1 Sep 2023, 09:14):
Mulțumim pentru clarificare. Loturile vor fi comasate.
Date:
28 Aug 2023, 13:23
Question's name:
grafic livrare in caz ca contractele (ca si in fiecare an) vor fi inregistrate tarziu
Question:
Va rugam sa precizati clar si din timp cum vor avea loc livrarile in cazul cand contractele vor fi inregistrate de CAPCS dupa expirarea termenului de livrarea a primelor 2-3 transe? Ex. contractele pentru procedura "Sutura Centralizat 2023" au fost inregistrate in luna aprilie 2023. In acest caz mai multe IMSP au refuzat sa primeasca bunurile confor transelor anterioare.
Answer (13 Sep 2023, 19:40):
Cerința cu privire la prezentare mostrelor, nu se va modifica, aceasta rămîne o cerință obligatorie. Mostrele se vor prezenta conform cerințelor stipulate în documentația de atribuire, Mostrele vor fi prezentate în 2 bucăți- în termen de 10 zile de la solicitarea autorității contractante, într-o cutie pe care se va indica denumirea operatorului economic și numărul procedurii de achiziție publică. Se va prezenta lista mostrelor incluse în cutie și numărul de lot al acestora cu scrisoare de însoțire semnată. Pe fiecare produs (mostră) în parte va fi indicat numărul lotului și denumirea operatorului economic. Mostrele vor fi prezentate pentru testare clinică sau de laborator (după caz). Mostrele vor fi ambalate și etichetate conform prevederilor HG 702/2018. Obligatoriu vor fi indicate pe ambalaj mostrele date de identitate precum: denumirea, modelul articolului, producătorul, țara producerii, numărul lotului, seria, termenii de valabilitate, condițiile de sterilizare și păstrare ale produsului. Informația indicată pe ambalaj trebuie să coincidă în mod obligatoriu cu eticheta produsului. Notă: Neprezentarea mostrelor va constitui temei de descalificare a ofertei sau prezentarea
Date:
28 Aug 2023, 13:33
Question's name:
lot 63, 64, 65
Question:
Pentru fiecare staplere chirurgicale se utilizeaza cartuse diferite (cartusele trebuie sa fie de la acelasi producator ca si staplerele). Va rugam sa indicati tipul (si producatorul) de staplere din posesia IMSP-urilor sau sa indicati cate staplere OE sa ofere gratuit catre fiecare IMSP
Answer (13 Sep 2023, 19:43):
Mulțumim pentru clarificare și sugestie, cerințele tehnice pentru loturile menționate în clarificare vor fi revăzute de către CAPCS, respectiv, vor fi menționate tipul (si producatorul) de staplere din posesia IMSP-urilor sau vor fi indicate cîte staplere OE sa ofere gratuit catre fiecare IMSP, conform listei de distribuție.
Date:
28 Aug 2023, 13:41
Question's name:
lot 54-62 CAPRON si lot 66-92 CATGUT
Question:
Suturile de tip Capron si Catgut nu mai sunt utilizate de nici o tara din UE sau America, fiind tipuri de suturi invechite. In prezent tarile dezvoltate utilizeaza materiale de sutura mai performante si cu o bio-compatibilitate mai buna. In prezent aceste tipuri de sutura sunt produse doar de producatori din tarile fostei Uniuni Sovietice si respectiv nu au certificare CE. AMDM nu poate inregistra in registrul de stat produse fara certificat CE. Rugam sa excludeti necesitatea inregistrarii la AMDM pentru loturile mentionate. In caz contrar, CAPCS va face de ne-numarate ori proceduri repetati fara posibilitatea achizitionarii acestor bunuri.
Answer (1 Sep 2023, 09:19):
Mulțumim pentru clarificare. Autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentație de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. Ofertantul are obligația de a elabora oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire. Cerința cu privire la înregistrarea dispozitivelor medicale în Registrul de Stat al Dispozitivelor medicale nu poate fi exclusă. Mai mult ca atât, fiecare operator economic are obligația să înregistreze dispozitivelor medicale în Registrul de Stat al Dispozitivelor medicale, conform prevederilor Legii RM nr. 102 din 09.06.2017 ”Cu privire la dispozitivele medicale”.
Date:
28 Aug 2023, 13:53
Question's name:
lot 93
Question:
la fel ca pentru loturile 63, 64, 65, pentru clipurile de titan, fiecare producator face clip-aplicatoare specifice (clipurile trebuie sa fie de la acelasi producator ca si clip-aplicatoarele). Fiecare IMSP trebuie sa indice ce fel de clip-aplicatoare dispune si respectiv CAPCS trebuie sa divizeze lotul 93 in dependenta de clip-aplicatoarele utilizate. Sau CAPCS trebuie sa indice cate clip-aplicatoare sunt necesare pentru fiecare IMSP. Clip-aplicatoarele trebuie sa fie incluse ca pozitie separata in lotul respectiv.
Answer (13 Sep 2023, 19:52):
Mulțumim pentru clarificare și sugestie, cerințele tehnice pentru lotul menționat în clarificare vor fi revăzute de către CAPCS, respectiv, vor fi menționate clip-aplicatoare dispune din posesia IMSP-urilor, conform listei de distribuție.
Date:
28 Aug 2023, 16:41
Question's name:
Loturile cu Catgut
Question:
Buna ziua. Loturile cu catgut fara ac de 150cm nu coincid USP cu EP.Metric! Verificati va rog!!!
Answer (13 Sep 2023, 19:53):
Mulțumim pentru clarificare, eroare a fost înlăturată.
Date:
28 Aug 2023, 18:25
Question's name:
Lot 63, 64, 65
Question:
Solicităm să indicați ca, în cazul în care casetele oferite nu vor fi compatibile cu staplerele liniare din dotarea instituției, ofertantul va oferi beneficiarului stapler în custodie, pe perioada de valabilitate a contractului.
Answer (13 Sep 2023, 19:53):
Mulțumim pentru clarificare și sugestie, cerințele tehnice pentru loturile menționate în clarificare vor fi revăzute de către CAPCS, respectiv, vor fi menționate tipul (si producatorul) de staplere din posesia IMSP-urilor sau vor fi indicate cîte staplere OE sa ofere gratuit catre fiecare IMSP, conform listei de distribuție.
Lot nr. 93 Clipuri laparoscopice titan LT-300
Date:
28 Aug 2023, 18:27
Question's name:
Clip aplicator în custodie
Question:
Solicităm să indicați ca, în cazul în care clipsele oferite nu vor fi compatibile cu clip-aplicatoarele din dotarea instituției, ofertantul va oferi beneficiarului clip aplicator în custodie, pe perioada de valabilitate a contractului.
Answer (13 Sep 2023, 19:54):
Mulțumim pentru clarificare și sugestie, cerințele tehnice pentru lotul menționat în clarificare vor fi revăzute de către CAPCS, respectiv, vor fi menționate clip-aplicatoare dispune din posesia IMSP-urilor, conform listei de distribuție.
Date:
29 Aug 2023, 08:53
Question's name:
Lot. 249,250,251,265,266,271,272
Question:
Buna ziua. Va rugam sa specificati tipul acului pentru loturile sus mentionate. In cerinte sunt indicate doua tipuri: rotund si ascutite. Va multumim anticipat.
Answer (13 Sep 2023, 19:54):
Mulțumim pentru clarificare, eroare a fost înlăturată.
Date:
1 Sep 2023, 12:19
Question's name:
Suturi Ctgut,Cspron!
Question:
Buna ziua. Oameni buni aceste pozitii nu au CE!!!! Din acest motiv AMDM nu le-a INREGISTRAT! Pentru sa indeplinim punt. 14 din Anuntul de participare!!
Answer (13 Sep 2023, 19:56):
Se solicită Suturi Ctgut,Capron, conform cerințelor din documentația de atribuire ce corespunde nemijlocit necesităților reale ale beneficiarilor finali. Astfel, solicităm respectuos prezentarea ofertelor conform cerințelor minime solicitate în documentația de atribuire și Notificarea pentru înregistrarea dispozitivelor medicale în Registrul de stat al Dispozitivelor Medicale conform modelului aprobat de AMDM Anexa nr. 1. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
1 Sep 2023, 12:25
Question's name:
Anuntul de participare!
Question:
Punct 12 din anuntul de participare nu este vizibil termenul pentru livrare. Rezolva-ti cumva cu Documentele solicitate!
Answer (13 Sep 2023, 20:15):
Termenul de livrare va fi în felul următor: Ianuarie 10% Cantitatea per lot proporțională cu cuantumul menționat poate fi divizată în mai multe livrări, cu condiția livrării cumulative – nu mai puțin de 10% la fiecare 2 luni Februarie Martie 10% Aprilie Mai 10% Iunie Iulie 10% August Septembrie 10% Octombrie Noiembrie 10% Până la 15 Decembrie În decurs de maxim 20 zile calendaristice din data plasării bonului de comandă-livrare de către Beneficiar ≤40% Note: 1. În cazul în care Vânzătorul nu respectă condițiile de livrare conform graficului de livrare indicat în tabelul de mai sus, Beneficiarul este în drept să refuze recepționarea bunurilor nelivrate conform condițiilor contractuale. În acest caz, în termen de 10 zile de la finalizarea termenului de livrare stabilit conform graficului de livrare (indicat în tabel), Beneficiarul se obligă să informeze CAPCS și Vânzătorul, prin intermediul unui demers oficial, în privința refuzului recepționării bunurilor nelivrate conform graficului de livrare, cu indicarea măsurilor care au fost întreprinse de către Beneficiar, astfel încît să nu fie afectată continuitatea activității sale; 2. Pe parcursul anului Beneficiarul poate plasa în adresa Vânzătorului mai multe bonuri de comandă- livrare, reieșind din cantitatea necesară, dar care nu depășește 40% din cantitatea totală contractată per lot. În bonul de comandă-livrare este obligatoriu de indicat mențiunea ”conform bonului de comandă – livrare”; 3. În cazul în care Beneficiarul necesită livrarea unimomentană a unei cantități de bunuri care depășește cumulativ 10% conform tranșei de livrare și 40% conform bonului de comandă livrare, Beneficiarul este obligat să înștiințeze în acest sens Vânzătorul cu 60 de zile calendaristice înainte de livrare; 4. Livrarea bunurilor conform tranșelor de livrare se execută prin coordonarea prealabilă dintre Beneficiar și Vânzător cu 5 zile calendaristice înainte de livrare. În cazul unor impedimente din partea Beneficiarului de a recepționa Bunurile (ex: lipsa spațiului suficient de depozitare), Beneficiarul va înștiința Vânzătorul în privința termenului (ziua/luna) până la care vor fi recepționate Bunurile, însă cu respectarea graficului de livrare indicat în tabelul de mai sus; 5. În cazul în care valoarea totală a contractului, inclusiv TVA, nu depășește 10 mii lei moldovenești, livrarea se va realiza în 1 sau 2 tranșe. În cazul necesității livrării bunurilor în 2 tranșe, Beneficiarul în mod obligatoriu va înștiința autoritatea contractantă (CAPCS) și Vânzătorul, în acest sens, prin intermediul unui demers oficial, în termen de până la 10 zile din data intrării în vigoare a contractului. În caz contrar, se va considera aprobarea tacită a livrării bunurilor într-o singură tranșă. Totodată, se va lua în calcul că în cazul aprobării tacite de livrare într-o singură tranșă, livrarea se realizează nu mai târziu de 31 martie 2024. În cazul în care se solicită livrarea în 2 tranșe, atunci aceasta se realizează după cum urmează: I tranșă – nu mai târziu de 31 martie 2024, II tranșă – nu mai târziu de 30 septembrie 2024; 6. Vânzătorul va lua în considerare divizarea materialelor de sutură per cutie, astfel încât să fie livrate doar ambalaje secundare integrale (nu se admite livrarea per bucată, etc.), fiind totodată respectat cuantumul minim indicat în tabelul de mai sus; *Ambalaje secundare integrale nu presupune cutii colective/pentru depozitare angro. În motive tehnice, nu putem să încărcam anunțul de participare, se va solicita suportul Ministerului Finanțelor și CTIF, în vedere încărcării acestora. Mulțumim pentru înțelegere.
Date:
14 Sep 2023, 09:42
Question's name:
grafic livrare in caz ca contractele (ca si in fiecare an) vor fi inregistrate tarziu
Question:
Va rugam sa precizati clar si din timp cum vor avea loc livrarile in cazul cand contractele vor fi inregistrate de CAPCS dupa expirarea termenului de livrarea a primelor 2-3 transe? Ex. contractele pentru procedura "Sutura Centralizat 2023" au fost inregistrate in luna aprilie 2023. In acest caz mai multe IMSP au refuzat sa primeasca bunurile confor transelor anterioare.
Answer (14 Sep 2023, 14:24):
Contractele vor fi semnate în termen, iar livrare se va efectua în conformitate cu graficul de livrare stabilit în documentația de atribuire.
Date:
14 Sep 2023, 09:48
Question's name:
USP 1/0
Question:
Buna ziua! USP 1/0 nu există, vă rugăm să clarificați această problemă pentru toate loturile cu această specificație..
Answer (14 Sep 2023, 16:18):
Mulțumim pentru clarificare, eroare a fost înlăturată.
Date:
14 Sep 2023, 09:52
Question's name:
Vânzătorul va lua în considerare divizarea materialelor de sutură per cutie, astfel încât să fie livrate doar ambalaje secundare integrale (nu se admite livrarea per bucată, etc.), fiind totodată respectat cuantumul minim indicat în tabelul de mai sus; *Ambalaje secundare integrale nu presupune cutii colective/pentru depozitare angro.
Question:
Buna ziua! Va rog sa precizati cum putem livra cutii integrale daca foarte multi beneficiari au comandat cantitati foarte mici. Mai mult ca atit la fiecare sutura/producator cantitatea suturilor in cutie variaza.
Answer (15 Sep 2023, 10:33):
Unde va fi posibilă livrarea în ambalaje secundare integrale -se va livra conform cerinței stipulate în documentația de atribuire. Unde cantitățile sunt prea mici decât numărul de suturi în ambalaje secundare integrale, se va livra cantitatea solicitată de beneficiari. Mulțumim pentru clarificare.
Lot nr. 163 Matase USP 3/0
Date:
14 Sep 2023, 09:55
Question's name:
cantitatea solicitata
Question:
Buna ziua! Va rugam sa clarificati cantitatea solicitata. Ce se are in vedere prin [bucata] - fire de sutura sau pachete a cate 12 fire de sutura?
Answer (14 Sep 2023, 14:48):
bucata - fire de sutura
Lot nr. 163 Matase USP 3/0
Date:
14 Sep 2023, 09:57
Question's name:
cantitatea solicitata - buget
Question:
daca se solicita pachete a cate 12 fire de sutura, atunci bugetul este prea mic si va fi necesar sa modificati si bugetul
Answer (14 Sep 2023, 14:48):
se solicită bucată- fire de sutură.
Date:
14 Sep 2023, 10:00
Question's name:
Lotul 146.
Question:
Buna ziua! Parametrul USP din denumire nu coincide cu specificatia. Va rog sa verificati!
Answer (14 Sep 2023, 14:47):
Mulțumim pentru clarificare, greșeala se va corecta.
Lot nr. 279 Sutura din Mătase Naturală fara ac non absorbabile USP 0
Date:
14 Sep 2023, 10:00
Question's name:
cantitatea solicitata
Question:
Matasea fara ac vine ambalata a cate mai multe suturi in pachet, la majoritatea producatorilor 12-13 fire de sutura. Deci va rugam sa clarificati cantitatea solicitata. Ce se are in vedere prin [bucata] - fire de sutura sau pachete a cate 12-13 fire de sutura? Totodata daca se solicita pachete cu mai multe suturi, atunci bugetul este prea mic si va rugam sa il mariti.
Answer (14 Sep 2023, 14:49):
Se solicită bucată- fire de sutură. Mulțumim pentru clarificare
Lot nr. 286 Matasa naturală USP 0
Date:
14 Sep 2023, 10:02
Question's name:
cantitatea solicitata
Question:
Buna ziua! Va rugam sa clarificati cantitatea solicitata. Ce se are in vedere prin [bucata] - fire de sutura sau pachete a cate 12 fire de sutura?
Answer (14 Sep 2023, 14:49):
Se solicită bucată- fire de sutură. Mulțumim pentru clarificare.
Lot nr. 288 Matasa naturală USP 0/0 Lungimea acului (mm) 30
Date:
14 Sep 2023, 10:05
Question's name:
lungimea acului
Question:
Va rog sa clarificati ce lungime trebuie sa aiba acul? 30mm asa cum este indicat in denumire produs/lot sau 3mm asa cum este indicat in specificatia tehnica?
Answer (14 Sep 2023, 14:53):
Corect este 30 de mm, mulțumim pentru clarificare.
Date:
14 Sep 2023, 10:14
Question's name:
ac [cutting] si ac [reverse cutting]
Question:
Buna ziua! acele de tip cutting si acele de tip reverse cutting sunt utilizate in aceeasi destinatie si sunt practic identice cu exceptie ca al treia margina taietoare este in partea opusa. extras din articol stiintific: [Reverse cutting needles are the same as a conventional cutting needle except the third cutting edge is on the outside or convex curvature. These needles are stronger than conventional cutting needles and have a lower chance of cutting through the edge of the tissue.] Considerind cele expuse mai sus, solicitam sa permiteti pentru loturile cu solicitarea acului de tip [cutting] oferirea acelor de tip [reverse cutting].
Answer (15 Sep 2023, 11:06):
Designul acelor, geometria acelor chirurgicale solicitate în cadrul specificației este în directă corespundere cu necesitățile intraoperatorii a structurilor suturate. Necesarul dat reprezintă un totalizator a mai multor profiluri chirurgicale în strictă corelație cu tipul țesuturilor suturate. Astfel consideram inoportun la moment schimbarea ne argumentată a specificațiilor, la solicitarea operatorilor, ce pot duce la necorespunderea acului domeniului utilizat. Remarcăm că scopul achiziției este asigurarea necesarului pentru intervenții chirurgicale, asigurarea calității actului chirurgical și siguranței pacientului.
Lot nr. 144 Fire metalice pentru stern Metric EP 7
Date:
14 Sep 2023, 10:19
Question's name:
grosimea firului de sutura
Question:
in denumirea bunurilor este indicata grosimea EP7, iar in specificatie EP6 / USP 4. Considerind ca in lotul precedent [143] a fost EP6, cel mai mprobabil pentru acest lot este nevoie de EP7. Deci va rugam sa corectati specificatia tehnica solicitata
Answer (14 Sep 2023, 14:54):
Mulțumim pentru clarificare, greșeala se va corecta.
Lot nr. 154 Matase fara ac
Date:
14 Sep 2023, 10:20
Question's name:
cantitatea solicitata
Question:
Buna ziua! Va rugam sa clarificati cantitatea solicitata. Ce se are in vedere prin [bucata] - fire de sutura sau pachete a cate 12 fire de sutura?
Answer (14 Sep 2023, 14:55):
Se solicită bucată- fire de sutură. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
14 Sep 2023, 10:29
Question's name:
mostre
Question:
In fiecare an CAPCS solicita mostre. Mostrele, tot sunt marfa si au o valoare comerciala inalta, mai ales cand in fiecare an sunt prezentate in cantitati imense. Cine testeaza mostrele? Unde sunt rapoartele/procesele-verbale de testare a mostrelor? Care parametri sunt analizati la testarea mostrelor? De ce in fiecare an OE sunt obligati sa prezinte aceleasi mostre (aceleasi produse care au fost livrate in anul precedent)?
Answer (15 Sep 2023, 11:05):
1. Mostrele vor fi prezentate la solicitare. 2 Beneficiarii sunt cei care solicită mostrele. 3. În decizia fiecărei proceduri de achiziție publică, sunt indicate motivele respingerii ofertelor. 4. Se analizează integral mostra, de la ambalaj, model, țară de origine, producător. lungimea acului, suturii, forma, corespundarea grosimi suturii cu acul și alte cerințe solicitate în documentația de atribuire. Mulțumim pentru clarificare. Menționăm că mostrele sunt expediate specialiștilor pentru evaluare.
Date:
14 Sep 2023, 10:33
Question's name:
USP 3&4
Question:
CAPCS solicita pentru unele suturi grosimea firului USP 3&4 care au acelasi echivalent in sistemul metric - EP6. Insa, in catalogul prduselor, producatorii nu indica nici o data USP 3&4, ei indica sau USP 3 (EP6) sau USP 4 (EP6). CAPCS va accepta suturi unde va fi scris doar USP 3 sau doar USP 4?
Answer (14 Sep 2023, 15:25):
Bună ziua. Se solicită mărimea USP 3+4, echivalentă cu EP 6, cu diametrul mediu cuprind între 0.6 și 0.699 mm. Fiecare ofertă va fi evaluată în mod individual. La analiza pieței nu s-au putut depista oferte unde să fie indicat doar USP 3 sau USP 4, dar există USP 3-0 și USP 4-0, care sunt echivalente pentru EP1.5 și EP 2.
Lot nr. 246 Polypropylene USP 4/0. 1.5metric. lungime 75cm
Date:
14 Sep 2023, 10:35
Question's name:
lungimea acului
Question:
nici in specificatie, nici in denumire nu este indicata lungimea acului solicitat. Va rugam sa clarificati ce aveti nevoie.
Answer (14 Sep 2023, 15:03):
Mulțumim pentru clarificare, lungimea ac 30 mm+/- 1 mm;
Lot nr. 246 Polypropylene USP 4/0. 1.5metric. lungime 75cm
Date:
14 Sep 2023, 10:40
Question's name:
cantiatea corecta?
Question:
considerind specificatia tehnica incompleta, CAPCS este sigur ca doctorii din IMSP au solictat sutura ce le este nevoie in cantitate corecta? Solicitam ca CAPCS sa informeze institutiile conform listei de distributie (AMT Ciocana, Institutul Oncologic, SCM Gh. Paladi, SR Cahul, SR Nisporeni) despre informatia elaborata gresit de CAPCS si sa concretizeze cu IMSP cantitatile.
Answer (14 Sep 2023, 16:07):
Cantitate este corectă prezentată de către reprezentații instituțiilor medico-sanitare publice. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
14 Sep 2023, 10:50
Question's name:
modificarea specificatiei pentru loturile cu lungimea suturilor 75 cm
Question:
Pentru loturile cu lungimea suturilor 75cm, solicitam sa adaugati sintagma lungimea 75cm, +-5cm pentru a permite participare pe scara larga a mai multor OE. Tinem sa mentionam ca multi producatori reiesind din studii clinice au determinat ca lungimea de 70 cm este mai oportuna pentru utilizare. Din acest considerent, pentru multi producatori, lungimea suturilor standarde produse sunt de 70 cm.
Answer (15 Sep 2023, 11:11):
În documentația de atribuire sunt indicate cerințele minime solicitate de către autoritatea contractantă. Menționăm că specificațiile tehnice sunt întocmite conform necesitățile beneficiarilor finali.
Date:
14 Sep 2023, 11:05
Question's name:
lungimea acului
Question:
In afara de suturile pentru cardio-chirurgie, lungimea acului nu este critic daca difera cu 1-2 mm. Va rugam sa modificati pentru toate loturile in afara de suturi pentru cardiochirurgie lungimea acului ceruta +/-2mm.
Answer (15 Sep 2023, 10:48):
În documentația de atribuire s-a indicat unde se acceptă o marjă de eroare de +/-1 mm sau +/-2%, lungimea acelor au fost coordonate cu beneficiarii. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
14 Sep 2023, 11:22
Question's name:
specificatii tehnice clare si in acelasi fel pentru toate loturile de sutura
Question:
CAPCS este oranizatorul procedurii de achizitie centralizate a suturii, dar specificatiile tehnice nu sunt clar formulate si se vede ca au fost adunate in mod aleator de la careva IMSP. Astfel de procedura unde jumatate de specifcatii sunt inscrise in denumirea produsului, jumatate in specificatia tehnica duce la neclaritati atit la crearea necesitatilor din partea IMSP atit si la pregatirea ofertelor de OE. Solicitam ca CAPCS sa prelucreze specificatiile pentru toate loturile de sutura si sa formuleze pentru toate loturile o specificatie clara dupa modelul: [materialul suturii: / grosimea suturii: / curbura acului: / lungimea acului: / tipul acului: / lungimea suturii / alti parametri relevanti daca sunt necesari]. Fiecare parametru sa fie dintr-un rand nou] - ca exemplu, pentru lotul Nr. 1 specificatia tehnica clara se are in vedere: https://prnt.sc/sLtFs9N48A5j Cel putin sa implimentati aceasta modificare pentru urmatoarea procedura de achizitie daca pentru aceasta este prea tarziu. Speram ca CAPCS intr-adevar a fost creat cu scopul eficientizarii procesului de achizitii pentru IMSP, dar nu pentru a stringe taxe de la IMSP pentru lucrul facut incomplet.
Answer (15 Sep 2023, 11:27):
Specificațiile tehnice au fost prezentate de către beneficiarii finali, în conformitate cu necesitățile acestor. Menționăm, că Specificațiile tehnice au fost publicate la rubrica transparență pe pagina web a CAPCS- la data de 07.04.2023, pentru consultări publice. Totodată, sugestiile parvenite au fost examinate și au fost acceptate. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
14 Sep 2023, 15:20
Question's name:
grafic livrare in caz ca contractele (ca si in fiecare an) vor fi inregistrate tarziu
Question:
In anii 2021, 2022, 2023 contractele nu au fost inregistrate nici o data mai devreme de luna aprilie atunci cand conform graficului prima/a doua transa conform graficului expira... Considerind ca CAPCS publica totate procedurile pentru 2024 concomitent si din cauza volumului mare de lucru pentru lucratorii CAPCS (care sunt prea putin comparativ volumului de munca), sunt sigur ca si in 2024, contractele nu vor fi inregistrate mai devreme de aprilie, daca nu mai tarziu... Deci, solicitam insistent sa adaugati in graficul de livrare urmatoarele: livrarea se va efectua in conformitate cu graficul de livrare indiferent de data inregistrarii contractelor. Multumim.
Answer (14 Sep 2023, 16:05):
CAPCS, depune toate eforturile ca procedura de achiziție publică să fie desfășurată în termen, contractele să fi încheiate în termen, inclusiv, livrare să fie asigurată conform graficului de livrare stabilit în documentația de atribuire și instituțiile medico-sanitare publice să fie asigurate cu materiale de sutură. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
15 Sep 2023, 11:37
Question's name:
Documente modificate
Question:
Buna ziua, va rog sa incarcati pe platforma documentele modificate
Answer (15 Sep 2023, 16:04):
S-a atașat documentați de atribuire modificată.
Date:
15 Sep 2023, 16:24
Question's name:
Documente in format word
Question:
Buna ziua, va rog sa incarcati pe platforma anuntul de participare in format Word.
Answer (15 Sep 2023, 18:08):
s-a atașat varianta word a anunțului de participare.
Date:
15 Sep 2023, 16:44
Question's name:
USP 1/0
Question:
Buna ziua! În formularele noi modificate, nu a fost schimbata specificația pentru sutură cu USP 1/0 pentru loturile nr. 32, 33, 227.
Answer (15 Sep 2023, 18:08):
S-a corectat eroare. Mulțumim pentru clarificare.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.