1
Enquiry period
with 06.07.2023 17:52
to 23.08.2023 10:22
2
Bidding period
with 23.08.2023 10:22
to 31.08.2023 10:22
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 4 669 000 MDL
Period of clarifications: 6 Jul 2023, 17:52 - 23 Aug 2023, 10:22
Submission of proposals: 23 Aug 2023, 10:22 - 31 Aug 2023, 10:22

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Conform Caietului de sarcini

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2033, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
Web site
---
The contact person
Full name
Eugeniu Abașev
Contact phone
(022)27-74-76
Purchase data
Date created
6 Jul 2023, 17:52
Date modified
10 Jul 2023, 18:35
Achizitii.md ID
21084198
CPV
45400000-1 - Lucrări de finisare a construcţiilor
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
duae.doc
Bidding Documents
-
6.07.23 17:52
caiet de sarcini 1.docx
Bidding Documents
-
6.07.23 17:52
Date:
10 Jul 2023, 18:35
Question's name:
CS
Question:
Buna ziua! In Lista cu cantitățile de lucrări № 2-1-1 A1 Solutii arhitecturale, la poz 16 Termoizolarea exterioara peretilor a cladirilor cu tencuieli fine pe termoizolant (sisteme cu fixare rigida a termoizolantului), suprafata peretilor neteda: cu placi din vata minerala D=135 kg/m3, gr. 100 mm, inclusiv montarea cornierilor din aluminiu cu plasa la muchii. Este nevoie de indicat volumul cornierului din aluminiu (conform proiectului), deoarece codul IzF55C ne arata norma (0.00) .
Answer (14 Jul 2023, 09:48):
Bună ziua. Norma la codul IzF55 C Cornier perforat va fi de 0,1ml.
Date:
11 Jul 2023, 18:23
Question's name:
Clarificare
Question:
Considerăm că solicitarea Dvs. privind personalul angajat de minim 30 persoane limitează accesul agenților economici la procedura de achiziție or, Antreprenorul are dreptul să contracteze subantreprenori sau să- și crească efectivul la necesitate iar pentru asigurarea unor eventuale riscuri prezintă și o garanției de bună execuție. Astfel, venim cu o solicitare de excludere a acestui punct sau să ne răspundeți la următoarele întrebări: (1) Cum a stabilit AC cifra de 30 și nu 28 sau 37? (2) 30 de angajați în total per companie sau 30 de angajați- muncitori și specialiști în construcție? (3) În cazul subcontractării lucrărilor, cum putem stabili corect ponderea personalului detașat de Antreprenor și cea a subantreprenorului pornind de la faptul că Antreprenorul are posibilitatea de a contracta cît lucrări atît și lucrări cu tot cu materiale?
Answer (24 Jul 2023, 15:50):
Grupul de lucru pentru achiziții publice al MEC, consideră că cerința de la pct. 16 subpct. 21 din Anunțul de participare este una ce nu contravine legislației în vigoare, fiind solicitată în funcție de specificul, de volumul și de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate, fiind absolut relevantă pentru îndeplinirea contractului. Prin stabilirea acestui criteriu de calificare, grupul de lucru a urmărit scopul ca operatorul economic să dețină potențial pentru îndeplinirea contractului de achiziții publice de lucrări și de a soluționa eventualele dificultăți legate de îndeplinirea acestuia, în cazul în care oferta sa este declarată câștigătoare. Criteriile de calificare stabilite de către AC au legătură directă cu obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, iar nivelul cerințelor solicitate prin documentația de atribuire, precum și documentele care demonstrează îndeplinirea acestora se limitează numai la cele strict necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului. Totodată, potrivit pct. 42 din HG 638/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări „Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat”.
Date:
13 Jul 2023, 10:07
Question's name:
Documentatie de proiect
Question:
Buna ziua, astfel cum obiectul nu este unul strategic sau cu destinatie secreta va rugam sa anexati documentatia de proiect fara care nu este posibil de calculat corect sistemele de retea, va multumim.
Answer (13 Jul 2023, 10:14):
Bună ziua. Vă încurajăm să vă deplasați la obiect pentru a face cunoștință cu documentația de proiect.
Date:
13 Jul 2023, 10:28
Question's name:
personalul angajat de minim 30 persoane
Question:
Solicitati Anexa nr .13??
Answer (24 Jul 2023, 14:58):
Bună ziua. Se va prezenta numărul de angajați, nu mai puțin de 30 angajați în fiecare din ultimele 3 luni „confirmate prin extrase contabile la zi”. La necesitate, AC va solicita documente suplimentar.
Date:
17 Jul 2023, 14:38
Question's name:
disponibilitate de bani lichizi
Question:
Se accepta linie creditara?
Answer (24 Jul 2023, 15:36):
Bună ziua. Contractul de creditare cu termen de valabilitate pentru durata de executare a contractului (propusă de OE) se acceptă.
Date:
17 Jul 2023, 14:39
Question's name:
Extras contabil
Question:
Ce presupune acest act?
Answer (24 Jul 2023, 15:42):
Bună ziua. OE poate prezenta tabelul de evidență a timpului de lucru, IPC 21, M1, precum și alte documente care demonstrează îndeplinirea cerinței.
Date:
18 Jul 2023, 18:28
Question's name:
Solicitare
Question:
Solicităm să ne răspundeți la Clarificarea din 11 iul 2023, 18:23
Answer (24 Jul 2023, 15:51):
Bună ziua. Rugăm să faceți cunoștință cu răspunsul oferit.
Date:
24 Jul 2023, 19:38
Question's name:
Solicitare
Question:
Suspendați procedura pînă la soluționarea contestației
Answer (21 Aug 2023, 10:22):
Bună ziua. cu referire la clarificările din 11.07.2023 comunicăm: 1) cerința de la pct. 16 subpct. 21 din Anunțul de participare este una ce nu contravine legislației în vigoare, fiind solicitată în funcție de specificul, de volumul și de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate, fiind absolut relevantă pentru îndeplinirea contractului. Prin stabilirea acestui criteriu de calificare, grupul de lucru a urmărit scopul ca operatorul economic să dețină potențial pentru îndeplinirea contractului de achiziții publice de lucrări și de a soluționa eventualele dificultăți legate de îndeplinirea acestuia, în cazul în care oferta sa este declarată câștigătoare. Criteriile de calificare stabilite de către AC au legătură directă cu obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, iar nivelul cerințelor solicitate prin documentația de atribuire, precum și documentele care demonstrează îndeplinirea acestora se limitează numai la cele strict necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului. Totodată, potrivit pct. 42 din HG 638/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări „Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat”; 2) 30 de angajați în total per companie; 3) în cazul unei asocieri, sarcina va fi îndeplinită de fiecare parte proporțional ponderii acestuia la executarea contractului atribuit de AC.
Date:
21 Aug 2023, 14:35
Question's name:
Clarificare
Question:
1. Solicităm autorității contractante să nu inducă agenții economici în eroare or, ANSC în Decizia nr. 03D-557-23 din 17.08.2023. nu s-a expus asupra legalității cerinței date. 2. Conform solicitării personalului angajat în total per companie, agenții economici se pot asocia cu orice companie, indiferent de domeniul de activitate (catering, horeca, ș.a.) pentru a fi eligibili numărului de 30 angajați, citez AC- noi nu am solicitat exact sa fie muncitori, personalul total să fie de minim 30, adică și din administrație și directori și contabili și toți care sunt, diriginți de șantier, manageri de vînzări și așa mai depart, toți vor fi luați în calcul. 3. Ofertanții au dreptul să subcontracteze lucrări.
Answer (21 Aug 2023, 15:32):
Bună ziua. Rugăm să precizați care este întrebarea de clarificare. Totodată rugăm să țineți cont de specificul achiziției.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.