1
Enquiry period
with 02.02.2023 14:13
to 12.02.2023 15:01
2
Bidding period
with 12.02.2023 15:01
to 06.03.2023 15:01
3
Auction
with 07.03.2023 13:18
to 07.03.2023 13:37
4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Bids have been evaluated
Estimated value without VAT 937 500 MDL
Period of clarifications: 2 Feb 2023, 14:13 - 12 Feb 2023, 15:01
Submission of proposals: 12 Feb 2023, 15:01 - 6 Mar 2023, 15:01
Auction start date: 7 Mar 2023, 13:18

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Brînză topită cu frişcă (smântână) - cu conținut de grăsime raportat la substanța uscată nu mai puțin de 45 %.
Conform cerinţelor: Legea nr.279/2017, Legea nr.306/2018, HG nr.158/2019 ( anexa 5), HG nr.221/ 2009
Ambalaj: HG nr. 435/2010
individual (porţionat a cîte 17-18 gr./ buc.) în cutii.
Termen de valabilitate: minim 90 zile din data livrării (informația să fie indicată pe ambalaj).
Condiţii de livrare:
- la livrare se prezintă pentru fiecare lot:
pentru produsele autohtone - declarația de conformitate/ certificat de calitate (de la producător);
pentru produsele de import - certificatul sanitar veterinar/ certificat de sănătate eliberate de autoritatea sanitară veterinară din țara exportatoare;
- livrarea se va efectua cu transportul (Legea nr.296/2017) vînzătorului, la comanda cumpărătorului în garnizoana mun Chişinău, în perioada martie – 19 decembrie, anul 2023, în zilele de marţi, miercuri şi joi, de la ora 09:00 până la ora 16:00, conform cererii şefului Secţiei alimentare;
- data, adresa și cantitatea necesară a fi livrată, vor fi indicate în cererea şefului Secţiei alimentare, expediată pe adresa de e-mail (operatorii economici participanţi la procedura de achiziţie, vor indica în ofertă – anexa nr.22 adresa de e-mail, la care vor fi primite comenzile).
Alte cerințe:
Ofertanţii pentru prezenta poziţie, la solicitarea autorității contractante vor prezenta mostre și dovezi privind conformitatea produsului, identificat prin referire la specificații sau standarde relevante.
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2021, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, şos.Hînceşti 84
Web site
---
The contact person
Full name
Conovalova Olga
Contact phone
022-25-21-49
Purchase data
Date created
2 Feb 2023, 13:58
Date modified
10 Feb 2023, 15:01
Estimated value (without VAT)
937 500 MDL
The minimum downward of the price
3 750 MDL
Achizitii.md ID
21072754
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Delivery address
MD2008, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Vasile Lupu 37
Contract period
22 Mar 2023 14:06 - 30 Dec 2023 14:10
List of positions
1)
Title
Brînză topită CPV: 15544000-3 - Hard cheese
Quantity: 4500.0
Unit of measurement: Kilogram
Documents of the procurement procedure
DUAE.doc
Eligibility Criteria
Documentul Unic de Achiziții European
2.02.23 14:13
Anunt de participare.signed.pdf Anunt de participare.signed.pdf
tenderNotice
Anunț de participare
10.02.23 15:01
Documentatia standard.signed.pdf Documentatia standard.signed.pdf
Bidding Documents
Documentatia standard
10.02.23 15:01
Documntatia standard.docx
Bidding Documents
Documentația standard
10.02.23 15:01

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button.

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

VITAFOR

Normalized price: 549 000 MDL
Status: Winner
Reason: La loturile „Brînză topită” și „Lapte concentrat cu zahăr” prețurile cele mai scăzute au fost propuse de către ofertantul SRL „Vitafor”. În urma examinării documentelor ce constituie oferta, documentelor justificative și a mostrelor prezentate de către operatorul economic SRL „Vitafor”, s-a constatat că acestea corespund cerințelor solicitate de către autoritatea contractantă în documentația de atribuire.
Qualification documents
Documents provided with the proposal
2
Participant(s) name(s):

Credoprim SRL

Normalized price: 691 250 MDL
Status: Awaiting

Documents such as "Qualification Documentation", "financial proposal" and "Illustration" will be browseable for all only after your offer has been placed in "pending" status.

Reason: Not indicated
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
3
Participant(s) name(s):

FPC "Serviabil" SRL

Normalized price: 693 375 MDL
Status: Awaiting

Documents such as "Qualification Documentation", "financial proposal" and "Illustration" will be browseable for all only after your offer has been placed in "pending" status.

Reason: Not indicated
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
4
Participant(s) name(s):

Moravix

Normalized price: 840 000 MDL
Status: Awaiting

Documents such as "Qualification Documentation", "financial proposal" and "Illustration" will be browseable for all only after your offer has been placed in "pending" status.

Reason: Not indicated
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
The history of the auction
View auction
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications