1
Enquiry period
with 18.10.2022 12:14
to 28.10.2022 11:00
2
Bidding period
with 28.10.2022 11:00
to 04.11.2022 11:00
3
Auction
07.11.2022 14:00
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 1 348 800 MDL
Period of clarifications: 18 Oct 2022, 12:14 - 28 Oct 2022, 11:00
Submission of proposals: 28 Oct 2022, 11:00 - 4 Nov 2022, 11:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Dispozitive de măsurare a vitezei (radar)

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD 2059, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Doina, 102
Web site
---
The contact person
Full name
Daniela Bunacale
Contact phone
069484989
Purchase data
Date created
18 Oct 2022, 12:14
Date modified
18 Oct 2022, 17:47
Achizitii.md ID
21065698
CPV
38300000-8 - Instrumente de măsurare
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Bidding Documents
-
18.10.22 12:14
declaratie_ro.doc
Bidding Documents
-
18.10.22 12:14
duae.doc
Bidding Documents
-
18.10.22 12:14
caiet de sarcini.docx
Bidding Documents
-
18.10.22 12:14
Date:
18 Oct 2022, 17:47
Question's name:
https://achizitii.md/ro/public/tender/21065256/
Question:
Buna ziua, este o eroare tehnica sau sunt 2 licitatii similare aceasta de aici si https://achizitii.md/ro/public/tender/21065256/
Answer (19 Oct 2022, 12:10):
Bună ziua, nu este o eroare tehnică. Autoritățile contractante sunt diferite
Date:
25 Oct 2022, 14:33
Question's name:
Clarificare
Question:
Buna ziua, in cazul in care la licitatie participa nerezident, se accepta oferta in EUR? Are dreptul Autoritatea Contractanta sa devameze bunurile livrate de un nerezident?
Answer (25 Oct 2022, 16:20):
Bună ziua. În conformitate cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice, ofertele depuse în valută străină vor fi convertate în MDL la cursul BNM la data deschiderii. Totodată, Vă informăm că operatorii economici nerezidenți sunt în imposibilitate de a achita drepturile de import, fiind nevoiți să achite pentru serviciile date companiilor terțe. Respectiv, în scopul economisirii banilor publici, autoritatea contractantă va achita direct în bugetul de stat costurile pentru devamare. Condiția fiind ca bunurile să fie aduse pînă în terminalul vamal cu invoice-urile pentru Autoritatea Contractantă.
Date:
25 Oct 2022, 16:55
Question's name:
Clarificare
Question:
In documentatia standart la pct. 58 este clar stipulat: 58. Preţurile pentru bunurile/serviciile solicitate se indică în lei moldoveneşti, cu două cifre după virgulă, cu excepţia cazurilor în care anexa nr. 2 prevede altfel. 48. Oferta cuprinde următoarele formulare: 1) Propunerea tehnică - ofertantul elaborează propunerea tehnică, astfel încât aceasta să respecte în totalitate cerinţele de calificare, precum şi cerinţele prevăzute în caietul de sarcini. Propunerea tehnică conține -Specificaţii tehnice (anexa nr. 22); 2) Propunerea financiară- ofertantul elaborează propunerea financiară, astfel încât aceasta să furnizeze toate informaţiile solicitate cu privire la preţuri, tarife, precum şi la alte condiţii financiare şi comerciale legate de obiectul contractului de achiziţie publică de bunuri și servicii. Propunerea financiară conține - Specificații de preț (anexa nr.23); 3) DUAE; 4) Garanția pentru ofertă, după caz (anexa nr.9). 49. Toate documentele menţionate la pct. 48 se completează fără nici o modificare sau abatere de la formulare, spaţiile goale fiind completate cu informaţia solicitată. Completarea defectuoasă a formularelor atrage respingerea ofertei. Cum va fi interpretat de catre Autoritatea Contractanta necompletarea de catre nerezident a preturilor cu TVA? Va fi considerat formularul necompletat necorespunzator?
Answer (26 Oct 2022, 10:30):
Bună ziua. Vă informăm că rubrica „Clarificări” este destinată pentru a explica neclaritățile în cadrul procedurii de achiziții și nu pentru a cere interpretări a legislației de la autoritatea contractantă. Vă recomandăm să examinați atent și să interpretați art.16 alin. (1) și (2) din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice. Subsidiar, conform Codului fiscal persoanele juridice nerezidente nu sunt subiecți impozabili, respectiv nu achită TVA. Similar cu situația în care un operator economic rezident este neplătitor de TVA, acesta nu completează rubrica „cu TVA”. Sunt comparate prețurile unitare fără TVA a participanților. Totodată, toate procedurile descrise mai sus sunt clar explicate în actele normative naționale.
Date:
25 Oct 2022, 17:08
Question's name:
Clarificare
Question:
Echipamentele solicitate de catre Autoritatea Contractanta sunt supuse taxei vamale in marime de 10%. Rugam sa explicati, in acest caz cum vor fi evaluate ofertele unui nerezident cu a unui rezident? Un nerezident indica pretul fara TVA ( fara a include taxa de 10%) si un rezident este obligat sa includa aceasta taxa? Oferta nerezidentului in valuta, cum poate fi considerata oferta fixa? La livrare nerezidentul, in caz ca creste cursul valutei, va fi nevoit sa micsoreze suma valutei in invoice?
Answer (28 Oct 2022, 09:01):
Fiecare operator economic își asumă riscurile participând la procedura de achiziții. Prețul este fix și se transpune în viitorul contract. Compararea prețurilor se efectuează în conformitate cu prevederile art.69 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.