Select the type of procedure
Commercial procurement
21062358
1
Enquiry period
with
26.08.2022 14:17
to 05.09.2022 09:00
to 05.09.2022 09:00
2
Bidding period
with
05.09.2022 09:00
to 23.09.2022 09:00
to 23.09.2022 09:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
14 045 050 MDL
Period of clarifications:
26 Aug 2022, 14:17 - 5 Sep 2022, 9:00
Submission of proposals:
5 Sep 2022, 9:00 - 23 Sep 2022, 9:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Lucrări de renovare în cadrul Grădinii Publice ”Scuarul Catedralei Mitropolitane”
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Mihai Viteazul 2
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
26 Aug 2022, 14:17
Date modified
26 Aug 2022, 15:14
Achizitii.md ID
21062358
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The best price-quality ratio
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
caiet de sarcini.semnat.semnat.pdf
caiet de sarcini.semnat.semnat.pdf
Bidding Documents
-
26.08.22 14:17
Documentația standard.docx
Documents history
-
Documentația standard.docx
ID: 6baafda0-103f-48d4-a534-a99354d2b2d4
Bidding Documents
-
documentația standard.docx
ID: 6baafda0-103f-48d4-a534-a99354d2b2d4
Bidding Documents
Bidding Documents
Documentația standard.docx
14.09.22 08:50
Anunț de participare. Modificat.pdf
Documents history
-
Anunț de participare. Modificat.pdf
ID: 2196bf37-1703-413d-9b9f-98b4710f5bc4
Bidding Documents
-
anunț de participare.semnat.pdf
anunț de participare.semnat.pdf
ID: 2196bf37-1703-413d-9b9f-98b4710f5bc4
Bidding Documents
Bidding Documents
Anunț de participare. Modificat.pdf
14.09.22 08:52
Date:
26 Aug 2022, 15:14
Question's name:
Factorii de evaluare
Question:
Factorii de evaluare a ofertelor sunt foarte ambiguu descrisi. Solicitam sa explicati modalitate de calcul a acestor factori (algoritmul), criteriile concrete dupa care ve-ti aprecia oferta. Art. 26, alin.(10) al Legii 131/2015 prevede - (10) Autoritatea contractantă precizează în documentația de atribuire ponderea relativă pe care o acordă fiecărui factor de evaluare, precum și algoritmul de calcul sau metodologia concretă de punctare care se aplică pentru determinarea celei mai avantajoase oferte din punct de vedere economic, cu excepţia cazului în care oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic este determinată prin aplicarea criteriului cel mai scăzut preţ.
Answer (30 Aug 2022, 14:30):
Algoritmul de calcul a criteriilor de aplicare este direct proporțional documentelor prezentate de ofertanți. În anunțul de participare sunt indicați expres criteriile de evaluare precum și ponderea pentru fiecare în parte.
Date:
26 Aug 2022, 15:19
Question's name:
Factorii de evaluare
Question:
Acești 2 factori sunt foarte ambiguu descriși și oferă o libertate de apreciere nelimitată, ceea ce vine și în contradicție cu art. 26, alin. (15) al Legii 131/2015, care prevede ” Autoritatea contractantă nu are dreptul de a utiliza factori de evaluare care să conducă la o libertate de apreciere nelimitată.”.
La articolul 26. Criterii de atribuire a contractului de achiziții publice, sunt descrise criteriile de atribuire ce pot fi aplicate, cît și conținutul factorilor de evaluare.
Astfel, alin. (7), al articolului sus-numit prevede:
”(7) Factorii de evaluare prevăzuţi la alin. (6) includ:
a) calitatea, inclusiv avantajele tehnice, caracteristicile estetice şi funcţionale, accesibilitatea, conceptul de proiectare pentru toţi utilizatorii, caracteristicile sociale, de mediu şi inovatoare, precum şi comercializarea şi condiţiile acesteia;
b) organizarea, calificarea şi experienţa personalului desemnat pentru executarea contractului, în cazul în care calitatea personalului desemnat are un impact semnificativ asupra nivelului calitativ de executare a contractului;
c) serviciile postvînzare, asistenţa tehnică şi condiţiile de livrare, cum ar fi data livrării, procesul de livrare şi termenul de livrare sau de finalizare.”.
Introduceti Va rog factori de evaluare cuantificabili, care nu oferta libertate de apreciere
Answer (30 Aug 2022, 14:32):
Factorii de evaluare corespund art. 26 alin. 7 din Legea 131/15.
Date:
26 Aug 2022, 15:20
Question's name:
Termen de garan'ie a lucrarilor
Question:
Conform art. 30, alin. (1) al Legii nr. 721 din 02.02.1996 privind calitatea în construcții “Proiectantul, verificatorul de proiecte atestat, fabricanţii şi furnizorii de produse pentru construcţii, executantul, responsabilul tehnic atestat, dirigintele de şantier atestat, specialistul din laboratorul de încercări în construcţii, expertul tehnic atestat răspund potrivit obligaţiilor ce le revin pentru viciile ascunse ale construcţiei, ivite într-un interval de 5 ani de la recepţia lucrării, precum şi pe toată durata de existenţă a construcţiei, pentru viciile structurii de rezistenţă rezultate din nerespectarea normelor de proiectare şi execuţie în vigoare la data realizării ei.”. Respectiv, ]ntru respectarea normelor legale solicitam sa micsorati termenul de garan'ie a lucrarilor
Answer (30 Aug 2022, 14:16):
Bună ziua! Este cerința autorității contractante și are ca scop utilizarea celor mai calitative materiale. Totodată menționăm că cerința data este în conformitate cu legislația in vigoare.
Date:
26 Aug 2022, 15:26
Question's name:
Garanția de bună execuție
Question:
Constituirea garanției de bună executie va fi acceptata prin retineri succesive din plata facturilor parțiale pentru situațiile de lucrări, până la atingerea unui procent de 5 % din valoarea contractului?
Answer (30 Aug 2022, 17:25):
Bună ziua! Garanția de bună execuție va fi prezentată sub formă de garanție bancară în cuantum de 10 % (din preţul total ofertat) la încheierea contractului.
Date:
26 Aug 2022, 15:28
Question's name:
Termen de achitare
Question:
În ce termen se va efectua achitarea lucrărilor executate ?
Answer (29 Aug 2022, 13:08):
În termen de 30 de zile de la data recepționării facturilor.
Date:
26 Aug 2022, 15:32
Question's name:
Disponibilitatea de bani lichizi sau linie creditara
Question:
Pentru cerinta Disponibilitatea de bani lichizi sau linie creditara este vre-un plafon minim sau se accepta orice sumă ?
Answer (31 Aug 2022, 03:13):
Plafonul minim care se acceptă este de 1400000 lei
Date:
26 Aug 2022, 15:36
Question's name:
Experiența similară
Question:
Solicitam de a comasa si a indica cerinta privind dovada experientei similare, subpct. 11 si 12 , pct. 15 al Anuntului de participare,conform pct. 40 din documentația standard publicată de Dvs care prevede - pentru a prezenta dovada experieței similare candidații vor respecta una din modalități – 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13), dar nicidecum ambele modalități precum solicitați în Anunțul de participare. Acesta cerinta o considerăm drept excesivă, ce excedează normele legale aferente achizițiilor publice de lucrări
Answer (31 Aug 2022, 03:20):
Cerința privind dovada experienței similare corespunde legislației în vigoare.
Date:
29 Aug 2022, 10:45
Question's name:
Proiect
Question:
Unde putem vedea proiectul pentru Iluminarea electrica exterioara, pentru alimentarea cu energie electrica exterioara, proiect pentru sistemul de supraveghere video si audio, respectiv si proiect pentru sistemul de irigare. Lasa-ti un contact a persoanei responsabile pentru aceasta achizitie, care cunoaste ce este in caietul de sarcini.
Answer (29 Aug 2022, 15:39):
Numărul este indicat și în anunțul de participare, 068240107
Date:
29 Aug 2022, 10:55
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Buna ziua, in lista cu cantitati la sistemul de irigare la pct. 29 este urmatoarea pozitie: Duza de pulverizare tip pluvio, Pn 6, cu diametrul 1/ 2", explicati va rog ce aveti in vedere
Answer (30 Aug 2022, 14:07):
Bună ziua, se are în vedere Duza de pulverizare și caracteristicile acesteia.
Date:
29 Aug 2022, 11:51
Question's name:
Echipament
Question:
sistem de irigare: pct. 29 Duza de pulverizare tip pluvio, Pn 6, cu diametrul 1/ 2 - ce este asta?
Answer (30 Aug 2022, 14:07):
Bună ziua, se are în vedere Duza de pulverizare și caracteristicile acesteia.
Date:
31 Aug 2022, 22:25
Question's name:
Declaratie privind obligatiile contractuale față de alți Beneficiari
Question:
Declaratie privind obligatiile contractuale față de alți Beneficiari, aveti vre-un model ?
Answer (2 Sep 2022, 15:01):
Bună ziua! Declaratia privind obligatiile contractuale față de alți Beneficiari este în formă liberă.
Date:
1 Sep 2022, 00:57
Question's name:
Declaralie privind personalul de specialitate propus pentru implementarea contractului
Question:
ce se subintelege prin cerinta - Tot personalul prezentat va avea certificarile de
atestare tehnico-profesionala necesare conform legislaliei si o experienta generali de minim de 5 ani
și o experienta similara de minim 3 ani
Answer (2 Sep 2022, 18:29):
Bună ziua! Se are în vedere următoarele: ”Tot personalul prezentat va avea certificarile de atestare tehnico-profesionala necesare conform legislaliei si o experienta generală de minim de 5 ani și o experienta similara de minim 3 ani”
Date:
1 Sep 2022, 11:15
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Capitolul 6-1-1 poz 5 in ce indicator ati gasit codul de indeplinire a lucrarilor TsI50F1 si care este codul de lucrare?
Answer (1 Sep 2022, 13:19):
Devizul 6-1-1 REA poz. 5 de utilizat indicatorul Tsl50A7 Transportarea pămîntului cu autobasculanta de 5 t la distanța de 7 km
Date:
2 Sep 2022, 09:05
Question's name:
Garantie pentru oferta
Question:
Buna ziua, va rugam sa publicati rechizitele bancare
in vederea perfectarii garantiei prin transfer la contul autoritatii contractante,
multumim anticipat.
Answer (2 Sep 2022, 14:49):
Bună ziua!
Banca: Trezoreria de stat
IBAN : MD11TRPCDV518410A01611AA,
BIG TREZMD2X
Date:
2 Sep 2022, 15:53
Question's name:
caiet de sarcini
Question:
deviz 6-1-1 pozitia 5 si 13 TsI50F1 aceast cod in winsmeta nu este care este codul actualizat?
Answer (2 Sep 2022, 18:32):
De utilizat indicatorul Tsl50A7 Transportarea pămîntului cu autobasculanta de 5 t la distanța de 7 km
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK