1
Enquiry period
with 18.08.2022 15:07
to 29.08.2022 09:00
2
Bidding period
with 29.08.2022 09:00
to 19.09.2022 09:00
3
Auction
20.09.2022 15:00
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 14 220 000 MDL
Period of clarifications: 18 Aug 2022, 15:07 - 29 Aug 2022, 9:00
Submission of proposals: 29 Aug 2022, 9:00 - 19 Sep 2022, 9:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Echipament pentru laboratorul ADN al Centrului tehnico-criminalistic și expertize judiciare

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2001, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Tiraspol 11/1
Web site
---
The contact person
Full name
Victoria Lupan
Contact phone
022868265
Purchase data
Date created
18 Aug 2022, 15:07
Date modified
19 Aug 2022, 10:09
Achizitii.md ID
21061910
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
declaratie_ro.doc
Bidding Documents
-
18.08.22 15:07
duae.doc
Bidding Documents
-
18.08.22 15:07
caiet de sarcini - echipament pentru laboratorul adn.docx
Technical Specifications
-
18.08.22 15:07
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021 (13).docx
Bidding Documents
-
18.08.22 15:07
Date:
19 Aug 2022, 10:09
Question's name:
Numar licente utilizator, item F Analizor genetic
Question:
In cerinta tehnica la poz F, Analizor genetic , solicitati - Sistem de analiză(software) a datelor„brute”(raw data) pentru analiză a fragmentelor de molecule de AND cu cel puțin 4 licențe de utilizator (clienți), cu posibilitatea de a lucra simultan în rețea, cu mărirea numărului de licențe pîna la 10 în total. - Va rugam sa ne comunicati cate(ce numar) de licente urmeaza sa contina oferta la depunere, 4(patru), sau 10(zece)
Answer (19 Aug 2022, 11:01):
Se solicită 4 licențe incluse în oferta de preț, cu posibilitatea de a mări pe viitor numărul acestora pînă la 10.
Date:
19 Aug 2022, 10:35
Question's name:
Divizare pe loturi
Question:
Stimată autoritate contractantă, în anunțul de participare este indicat un singur lot cu produse diferite, ceea ce limitează vădit participarea operatorilor economici. În conformitate cu art. 39, al.(2) din Legea privind achizițiile publice nr 131/2015:...autoritatea contractantă stabilește obiectul fiecărui lot pe baze cantitative, adaptând dimensiunea contractelor individuale astfel încât să corespundă mai bine capacităţii întreprinderilor mici şi mijlocii, sau pe baze calitative, în conformitate cu diferitele meserii şi specializări implicate, pentru a adapta conţinutul contractelor individuale mai îndeaproape la sectoarele specializate ale întreprinderilor mici și mijlocii, sau în conformitate cu diferitele faze ulterioare ale proiectului. Dacă nu recurge la atribuirea contractului pe loturi, autoritatea contractantă are obligaţia de a justifica decizia de a nu atribui contractul pe loturi. (al. 3, art. 39 LP131/2015) Respectiv, solicităm respectuos anularea procedurii cu relansarea ulterioară a acesteia, respectând principiul divizării pe loturi a contractului de achiziţii publice.
Answer (19 Aug 2022, 11:15):
Solicitarea Dumneavoastră privind anularea procedurii respective este inadmisibilă întrucît după cum menționați în clarificare, art.39 alin. (3) din Legea nr.131/2015 prevede obligativitatea autorității contractante de a justifica nedivizarea pe loturi, respectiv vă prezentăm argumentarea nedivizării pe loturi. Autoritatea contractantă își propune achiziționarea echipamentului din procedură întrun singur lot din motiv că echipamentul achiziționat urmează a fi interconectat cu ulterioara validare a întreg procesului, fapt ce va permite acreditarea laboratorului. Acest fapt este confirmat și prin cerința din Anunțul de participare prin care ofertantul are obligația de a depune o declarație privind disponibilitatea pentru validarea echipamentului propus. Astfel, în situația în care echipamentul achiziționat va fi livrat de diferiți operatori economici, la etapa validării va surveni motivul de refuz privind validarea procesului întreg. Respectiv în cazul imposibilității validării procesului și ulterior acreditării laboratorului ADN se va crea situația în care echipamentul achiziționat nu va putea fi folosit în modul corespunzător. Reieșind din cele expuse, vă informăm că nedivizarea pe loturi este o necesitatea impusă de oportunitatea validării laboratorului ADN și posibilității continuității procesului de a aduce laboratorul ADN ca fiind operabil și funcțional.
Date:
19 Aug 2022, 11:44
Question's name:
Validarea
Question:
Buna ziua. Rugam sa clarificati cerintele din subpunctul 11 a punctuluii 16 din Invitatia la licitatie. Dvs solicitati declaratie privind disponibilitatea valitadrii echipamentului livrat. Nu este clar. Oferta trebuie sa includa cheltuielile pentru validarea pentru toate echipamentele, ori pretul ofertei nu trebuie sa includa validarea si declaratia se refera doar la disponibilitatea de validare ulterioara a echipamentului livrat, contra cost suplimentar?
Answer (19 Aug 2022, 13:48):
Declarația se referă la faptul că ulterior vor fi contractate serviciile de validare contra cost. Oferta la procedura respectivă nu va include serviciile de validare.
Date:
20 Aug 2022, 14:17
Question's name:
Licitatie trucata
Question:
Stimata AC, care este scopul acestei proceduri daca cistigatorul deja este definit? Cistigatorul se intelege din licitatie trecuta care a fost anulata. Specificatiile pentru fiecare item sint facute in asa mod ca sa se incadreze doar un singur producator. Mai mult decit atit, s-a facut grupare intr-un singur lot pentru a restrictiona participarea larga a operatorilor economici cu oferte alternative.
Answer (23 Aug 2022, 13:43):
Ținem să vă informăm că în licitația precedentă au fost alte solicitări, alți termeni de livrare și alte cerințe de calificare. Licitația a fost anulată din motiv că nici un participant nu prelungit perioada de valabilitate a ofertei, respectiv autoritatea contractantă se află în imposibilitate de a atribui contractul unui participant a cărui ofertă și garanție pentru ofertă este expirată. Scopul prezentei licitații publice este de a achiziționa bunurile din anunțul de participare. În partea ce ține de pretenția că cîștigătorul este definit, vă informăm că în conformitate cu prevederile art.1 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice - „licitaţie deschisă – procedură de achiziție publică reglementată de prezenta lege, în cadrul căreia orice operator economic interesat poate prezenta o ofertă„, respectiv pînă la ora deschiderii nu se cunoaște care vor fi participanții la această licitație. Totodată, în cazul în care considerați că careva parametru tehnic solicitat vă limitează în participare, vă recomandăm să-l indicați, să aduceți argumentele de rigoare și să solicitați modificarea acestuia. Respectiv autoritatea contractantă va modifica parametrul după caz sau vă va argumenta necesitatea acestuia. Referitor la gruparea întrun singur lot a fost oferit un răspuns detailat anterior. Reiterăm scopul cumpărătorului este de a atrage un număr cît mai mare de participanți și de a obține o ofertă cît mai avantajoasă, cu cea mai importantă condiție, și anume ca utilajul achiziționat să fie funcțional în viitor întru creării unui laborator ADN funcțional și acreditat.
Date:
22 Aug 2022, 09:22
Question's name:
Cantitate D - Dispozitiv pentru efectuarea reacției de polimerizare în lanț (PCR)
Question:
Stimata AC, in Anunt de participare este indicata cantitatea de 1 bucata pentru D - Dispozitiv pentru efectuarea reacției de polimerizare în lanț (PCR). Iar in anexa Anexa nr.23 la Documentația standard ati indicat 2 bucati. Care este cantitatea corecta pentru pozitia data, D - Dispozitiv pentru efectuarea reacției de polimerizare în lanț (PCR)?
Answer (23 Aug 2022, 11:45):
Informația corectă este conform Anunțului de participare publicat pe platforma SIA RSAP, și anume pentru lotul D - Dispozitiv pentru efectuarea reacției de polimerizare în lanț (PCR) se solicită 1 bucată.
Date:
22 Aug 2022, 10:34
Question's name:
Raspuns (19 авг 2022, 11:15):
Question:
Va rugam sa faceti o referinta la un standard/regulament international sau national, care justifica nedivizarea pe loturi. Dupa practica internationala validare echipamentelor se face per echipament si nu necesita obligativitatea prezentei unui singur producator/furnizor pe tot lantul de analiza. Prin aceasta cerinta se limiteaza concurenta.
Answer (24 Aug 2022, 09:14):
Dumneavoastră vă referiți la validarea echipamentului (pentru fiecare în parte), acest fapt se demonstrează prin condiția din sarcina tehnică precum că fiecare echipament trebuie să fie însoțit de un certificat de validare de la producător pentru identificarea genomului uman (HID - Human Identification testing). Însă pentru asigurarea continuității procesului întreg este necesar de a fi validat întreg procesul, cît și validarea rezultatelor obținute în urma procesului integral de identificare umană care include toată linia de analiză. Totodată, analizînd situațiile analogice din cadrul altor autorități contractante atît din Republica Moldova cît și din Romînia, s-a constatat că producătorii de echipamente prestează serviciile de validare doar pentru producția sa. Astfel, există riscul că autoritatea contractantă să fie în imposibilitate să ajungă la o finalitate în punerea în funcțiunea a laboratorului pentru ADN.
Date:
23 Aug 2022, 14:05
Question's name:
Licitatie trucata
Question:
este vadit faptul ca aceasta procedura este orientata catre un singur producator, totodata autoritatea contractanta prin actiunile salea, doar mimeaza transparenta, avand deja un castigator predefinit.
Answer (24 Aug 2022, 09:20):
Solicităm respectuos să folosiți rubrica clarificări pentru a solicita explicații pe marginea neclarităților apărute în condițiile de participare sau în caietul de sarcini. Din toate acuzațiile nefondate și prezicerile precum că cunoașteți cine va fi învingătorul, nu ați solicitat nici o clarificare referitor la parametrul concret care vă limitează în participare. Respectiv se constată că scopul este de a tergiversa mersul procedurii și nicidecum nu de a solicita clarificări în conformitate cu prevederile legislației în vigoare.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.