1
Enquiry period
with 17.08.2022 11:38
to 29.08.2022 10:00
2
Bidding period
with 29.08.2022 10:00
to 08.09.2022 10:00
3
Auction

4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Bids have been evaluated
Estimated value without VAT 54 309 063,01 MDL
Period of clarifications: 17 Aug 2022, 11:38 - 29 Aug 2022, 10:00
Submission of proposals: 29 Aug 2022, 10:00 - 8 Sep 2022, 10:00
Auction start date: will not be used

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Lucrări de construcție a sistemului de canalizare și reabilitare a drumului pe unele strazi din comuna Băcioi
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-6812, MOLDOVA, mun.Chişinău, s.Băcioi, Independenței 125
Web site
---
The contact person
Full name
Ilie Leahu
Contact phone
022381255 022383525
Purchase data
Date created
16 Aug 2022, 14:33
Date modified
25 Aug 2022, 11:17
Estimated value (without VAT)
54 309 063,01 MDL
Achizitii.md ID
21061706
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Delivery address
MD-6812, MOLDOVA, mun.Chişinău, s.Băcioi, Independenței 125
Contract period
15 Sep 2022 11:38 - 30 Dec 2023 11:38
List of positions
1)
Title
Lucrări de construcție a sistemului de canalizare și reabilitare a drumului pe unele strazi din comuna Băcioi CPV: 45200000-9 - Works for complete or part construction and civil engineering work
Quantity: 1.0
Unit of measurement: Bucata
Documents of the procurement procedure

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button "Winner.”

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

Polimer Gaz Conducte

Normalized price: 51 989 365,32 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
2
Participant(s) name(s):

SC Foremcons SRL

Normalized price: 54 099 181,98 MDL
Status: Winner
Reason: Oferta corespunde cerințelor solicitate de autoritatea contractantă în documentația de atribuire.
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
The history of the auction
View auction
Lucrări de construcție a sistemului de canalizare și reabilitare a drumului pe unele strazi din comuna Băcioi
Date:
23 Aug 2022, 17:23
Question's name:
Fise tehnice
Question:
Solicitam AC sa ajusteze fisele tehnice conform deciziilor repetate ale ANSC: 1. Eliminarea obligativitatii prezentarii de certificate pe standarde non europene: PAS 1075:2009-03 – TYPE 2, , DIN 19583, DIN 19584, DIN 19596/1, DIN 19596/2, DIN 19596/3; 2. Eliminarea obligativitatii prezentarii certificatelor de conformitate sau agrementelor tehnice emise de catre autoritatile din Rep. Moldova la momentul licitatiei. 3. Eliminarea obligativitatii prezentarii impunernicirii producatorilor pentru a nu reduce concurenta prin eliminarea distribuitorilor din procesul de ofertare.
Answer (25 Aug 2022, 11:18):
Stimate operator economic, la procedura de achiziție vor fi acceptate și alte standarde cu condiția că acestea acoperă minimul solicitat de standardul prevăzut /echivalent/, condiție prevăzută și de art. 37 alin. (10) pct. 4) lit. b) din Legea nr. 131/2015, care dispune că b) făcând trimitere la specificații tehnice și, în ordinea preferinței, la standardele naționale care transpun standarde europene, la evaluări tehnice naționale/europene, specificații tehnice comune, standarde internaționale, alte sisteme de referință tehnice instituite de către organismele de standardizare naționale/europene sau – în lipsa oricăror dintre acestea – la standarde naționale, la agremente tehnice naționale sau specificații tehnice naționale referitoare la proiectarea, calcularea și execuția lucrărilor și la utilizarea bunurilor; fiecare trimitere este însoțită de mențiunea „sau echivalent”; După cum am menționat acestea pot fi prezentate și după deschiderea ofertelor la solicitarea autorității contractante. Cerințele prevăzut sunt pentru a ne asigura că operatorii economici participanți vor executa lucrarea calitativ și rezistentă în timp, or în conformitate cu prevederile din domeniul achizițiilor publice autoritatea contractantă este obligată să respecte pe tot parcursul derulării contactului cerințele stabilite la momentul inițierii acesteia, respective în cazul în care nu prevedem aceste cerințe la momentul inițierii la execuția lucrării, ofertanții refuză să prezinte careva documente. Cu referire la împuternicirea de la producătorii, ținem să vă informăm că cerința a fost stabilită datorită situației în regiune ( războiul din Ucraina), care a exclus o serie de furnizori de pe piață și, respectiv, pentru a ne asigura că veți deține și livra marfa ofertată, urmează să prezentați documentul solicitat. Mai mult, potrivit art. 72 din Legea nr. 131/2015, este prevăzut expres că contractul de achiziții publice se atribuie în temeiul principiului selectării ofertei cu cel mai mic preț, dar în același timp și în temeiul respectării legii și ordinii de drept, iar în coroborare cu principiul asigurării concurenței și combaterii concurenței neloiale în domeniul achizițiilor publice și principiului minimizării riscurilor autorității contractante, principii prevăzute la art. 7 din aceeași lege, acesta împiedică autoritățile contractante să atribuie contracte de achiziții publice operatorilor economici care oferă, în cadrul procedurilor de achiziții publice, materiale/prețuri nejustificate prin documente confirmative, viciind astfel procedura de achiziție.
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications