1
Enquiry period
with 25.07.2022 16:22
to 17.08.2022 08:45
2
Bidding period
with 17.08.2022 08:45
to 11.09.2022 08:45
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 14 910 135 MDL
Period of clarifications: 25 Jul 2022, 16:22 - 17 Aug 2022, 8:45
Submission of proposals: 17 Aug 2022, 8:45 - 11 Sep 2022, 8:45

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Achiziţionarea centralizată a consumabilelor de laborator conform necesităţilor instituţiilor medico-sanitare publice (IMSP) pentru anul 2023

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
The contact person
Full name
Sergiu Balta
Contact phone
+ 373 022 222 364
Purchase data
Date created
25 Jul 2022, 16:22
Date modified
12 Aug 2022, 12:43
Achizitii.md ID
21060542
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Date:
26 Jul 2022, 08:17
Question's name:
Lista de distributie
Question:
Buna ziua. Solicitam respectuos sa fie publicata lista de distributie.
Answer (26 Jul 2022, 08:21):
Buna dimineața. Sigur, îndată rezolvăm omisiunea
Date:
26 Jul 2022, 14:31
Question's name:
MATERIA PRIMA
Question:
PENTRU POZ.13-17, RUGAM SA SPECIAFICATI MATERIA PRIMA DIN CARE SANT PRODUSE BUNURILE, STICLA SAU PLASTIC?
Answer (27 Jul 2022, 08:45):
Buna dimineața. Materia prima nu va fi un criteriu de evaluare, de aceea pot fi oferite oferte din ambele tipuri de materie primă. Vă mulțumim pentru întrebare
Lot nr.34 Cutii Petri de sticlă cu Ø 9 cm
Date:
26 Jul 2022, 15:32
Question's name:
Concretizarea cantității
Question:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Answer (28 Jul 2022, 13:29):
Cantitatea va fi corectată Vă mulțumim pentru că ați observat diferența.
Lot nr.94 Pipete serologice sticlă sticlă 1 ml
Date:
26 Jul 2022, 16:02
Question's name:
Cantitate
Question:
În atenția celor interesați, Rugăm să concretizați cantitatea exactă, diferență mare față de anul trecut. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Answer (28 Jul 2022, 13:29):
Cantitatea va fi corectată Vă mulțumim pentru că ați observat diferența.
Lot nr.67 Lancete 1,2 mm (scarificatoare) pentru copii
Date:
27 Jul 2022, 10:47
Question's name:
TIP LANCETA
Question:
Va rugam sa specificati, lancetele tip automat sau nu?
Answer (28 Jul 2022, 13:31):
Buna ziua. Dacă nu a fost indicat un tip anume de activare a lancetei, rezultă că vor fi acceptate toate tipurile pentru copii și nu va fi un criteriu de evaluare. Vă mulțumim pentru întrebare.
Lot nr.68 Pahare de plastic 150 ml
Date:
27 Jul 2022, 10:52
Question's name:
Volumul !
Question:
Solicitam revizuirea descrierii acestui produs. Cereti ca produs "Pahar de plastic 150ml", dar gradate 150-200ml!!!
Answer (28 Jul 2022, 13:33):
Bună ziua. Se solicită pahar de plastic gradat până la 150ml, cu un volum total de până la 200 ml. Se va concretiza cerința în caietul de sarcini. Vă mulțumim pentru solicitare.
Lot nr.95 Salfete cu alcool
Date:
28 Jul 2022, 19:06
Question's name:
Domeniul de utilizare
Question:
Va rugam sa specificati domeniul de utilizare a produsului.
Answer (29 Jul 2022, 08:45):
Buna dimineața. Salfetele cu alcool sunt utilizate pentru curățarea și dezinfectarea pielii înainte de proceduri (cum ar fi colectarea sângelui sau injecții).
Lot nr.95 Salfete cu alcool
Date:
29 Jul 2022, 10:32
Question's name:
Marimea
Question:
Indicati va rog marimea (dimensiuni) unei salfete. Dacă este posibil, va rugăm să furnizati un link la produs similar. Mersi.
Answer (29 Jul 2022, 10:35):
Puteți analiza ofertele procedurii de achiziție precedentă https://achizitii.md/ro/public/tender/21042823/ pentru lotul nr.99.
Date:
1 Aug 2022, 17:38
Question's name:
Varfuri cu filtru in stative, sterile, pentru PCR! Poz.108-113
Question:
Va rugam sa revizuiti cantitatile pentru aceste pozitii si sa le corectati. Orice specialist cunoaste ca aceste varfuri merg in stativ a cate 96 unitati. Avand in vedere ca ele sant sterile, cum va prezentati dstra situatia la livrarea: poz.110, 111 - pentru Inst. ONCO - 30000 buc (312,5 seturi/containere); poz. 111- SCR - 9000 buc (93,75 seturi/containere); poz. 112- SCR - 4000buc (41.666 seturi/containere); poz. 112- SCM Sfanta Teime -5000buc (52,083 seturi/containere) poz. 111 - CRDM - 3000bucati (312,5 seturi/containere); poz. 113- Inst. ONCO - 3000buc ( 312,5 seturi/containere); poz.109, 113- CS Cahul - 20 bucati; poz. 113- CRDM -10000bucati ( 104,16seturi/containere) ???
Answer (4 Aug 2022, 11:27):
Buna ziua. Vor fi operate modificările de rigoare la loturile date.
Date:
4 Aug 2022, 10:51
Question's name:
POZ. 18-21 Colbe termolabile
Question:
Buna ziua. Solicitam ca sa ne dat o clarifiare, pentru pozitiile/ loturi indicate, si anume, in denumirea pozitiei solicitati Colba Termolabila, dar, in descriere Colba Termostabila??? TERMOLABIL - este sensibil la acțiunea căldurii, care își modifică însușirile în urma variației de temperatură. TERMOSTABIL - nu este influențat sensibil de acțiunea căldurii. Ce tip de produs solicitati? DAR, va rugam sa nu ne dati raspunsul precum ca: Materia prima nu va fi un criteriu de evaluare!!!
Answer (4 Aug 2022, 12:06):
Bună ziua. Se solicită Colbe Termostabile. Vor fi operate modificări. Mulțumim pentru atenționare.
Lot nr.28 Container pentru urină (steril) 150 ml
Date:
4 Aug 2022, 16:23
Question's name:
Suma lotului
Question:
În atenția celor interesați, Luând în considerație licitațiile anterioare pentru produsul dat și ca să evităm situația din anul 2022, vă rugăm să măriți bugetul alocat acestui produs.
Answer (8 Aug 2022, 10:54):
Bună ziua. Sistemul nu permite majorarea sumelor alocate. Iar prețul alocat pentru anul curent a fost luat din rezultatele anului precedent cu majorarea ratei inflației pentru primele 6 luni ale anului 2022. Vă mulțumim
Lot nr.50 Eprubetă pentru recoltarea sîngelui capilar cu EDTA K3 (0.5ML)
Date:
4 Aug 2022, 16:25
Question's name:
Metoda de prelevare
Question:
În atenția celor interesați, Pentru a mări numărul de participanți și pentru a putea oferi un produs calitativ la un preț accesibil, rugăm să fie acceptate și Eprubete pentru recoltarea sângelui capilar cu EDTA K3 0,5ml, fără capilar.
Answer (8 Aug 2022, 10:57):
Bună ziua. Excluderea capilarului din parametrii produselor ar presupune livrarea unor dispozitive medicale cu alte cerințe decât cele solicitate. Pentru următoarele proceduri se vor propune de a adăuga un lot aparte pentru aceste cerințe. Vă mulțumim.
Lot nr.36 Eprubetă cu granule, volum singe 4-5 ml, cu capac, cu eticheta
Date:
4 Aug 2022, 16:27
Question's name:
Cantitatea
Question:
În atenția celor interesați, Vă rugăm să analizați încă o dată cantitatea totală a produsului pentru a evita orice eroare.
Answer (8 Aug 2022, 11:03):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Au fost verificate încă o dată listele cu necesar și nu s-au depistat vreo eroare.
Lot nr.36 Eprubetă cu granule, volum singe 4-5 ml, cu capac, cu eticheta
Date:
4 Aug 2022, 16:51
Question's name:
Cantitatea
Question:
În atenția celor interesați, Vă rugăm să verificați dacă cantitatea este corectă, diferență mare față de anul trecut.
Answer (8 Aug 2022, 11:03):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Au fost verificate încă o dată listele cu necesar și nu s-au depistat vreo eroare.
Lot nr.67 Lancete 1,2 mm (scarificatoare) pentru copii
Date:
4 Aug 2022, 17:24
Question's name:
Dimensiunea acului
Question:
În atenția celor interesați, Conform recomandărilor OMS, pentru protecția pacientului și lucrătorului medical vă rugăm să indicați ca lanțetele să fie cu mecanism de protecție. De asemenea, pentru copii de la 6 luni până la 8 ani se recomandă lungimea acului să fie de 1,5mm.
Answer (8 Aug 2022, 11:01):
Bună ziua. Modificând lungimea acului se vor livra produse cu alte cerințe decât cele solicitate. Pentru următoarele proceduri se vor propune de a adăuga un lot aparte pentru aceste cerințe. Mecanismul de protecție este un parametru care va dezvolta specificația actuală, astfel se acceptă includerea acestuia ca cerință obligatorie. Vă mulțumim.
Lot nr.1 Bastonase de sticla
Date:
6 Aug 2022, 15:05
Question's name:
Termen de valabilitate
Question:
Bună Ziua, Luând în considerație faptul că bunurile date vor fi livrate pe parcursul anului 2023 și vor fi utilizate în același an, rugăm să schimbați termenul de valabilitate restant din cel puțin 80% la momentul livrării în cel puțin 60% pentru dispozitivele medicale cu termen de valabilitate de 2 ani și mai mult și de cel puțin 80% pentru dispozitivele medicale cu termen de valabilitate mai mic de 2 ani, dar nu mai mic de 12 luni. Astfel Ofertanții vor putea oferi produse la un preț mai mic, deoarece cantitățile mici de marfă au cheltuieli de transport mai mari per unitate.
Answer (8 Aug 2022, 11:02):
Bună ziua. S-au operat modificări în modelul contractului și în cerințele indicate în anunțul de participare. Vă rugăm să verificați.
Date:
8 Aug 2022, 10:04
Question's name:
Termen de livrare
Question:
Inconterms 2020 DDP - Franco Destinație Vămuit, cu transportul Vînzătorului pe parcursul anului 2023: a) În cazul în care valoarea totală a contractului, inclusiv TVA, nu depășește 10 mii lei moldovenești, livrarea se va realiza într-o singură tranșă, pînă la data de 31 martie 2023; b) În cazul în care valoarea totală a contractului, inclusiv TVA, depășește 10 mii lei moldovenești, livrarea se va realiza:- la fiecare 2 luni, în proporție de a câte 10% per lot din cantitatea totală contractată (I tranșă: pînă la 28 februarie 2023, II tranșă: pînă la 30 aprilie 2023, III tranșă: pînă la 30 iunie 2023, IV tranșă: pînă la 31 august 2023, V tranșă: pînă la 31 octombrie 2023, VI tranșă: pînă la 31 decembrie 2023), iar restul 40% din cantitatea totală contractată - livrarea se va efectua doar la solicitarea în scris a Beneficiarului, în termen de 20 zile calendaristice din data plasării bonului de comandă, conform necesităților reale ale beneficiarului. 1)Si daca beneficiarul nu este de acord cu asa livrare, sau cum de obicei , au pe stoc pe 2 ani inainte si refuza primirea marfii, AC ce face? 2) daca restul 40% se cere la solicitatarea in scris a beneficiarului, iar ei nu plaseaza comanda, sa intelegem ca este refuz de primire a marfii. In asa caz se primeste tacit ca se micsoreaza valoarea contractului fara acord aditional legal.? 3) Ati facut nu regula in livrare, da un haos total , fara vre-o logica explicabila.
Answer (8 Aug 2022, 11:22):
Bună ziua. În conformitate cu contractul model aprobat prin HG 1128/2016, unde livrarea urmează să fie efectuată conform graficului și conform deciziei ANSC Nr. 03D-560-21 Data 12.08.2021 (DIta EstFarm SRL-CAPCS Lista de baza pentru medicamente pentru anul 2022) , grupul de lucru a repartizat cantitățile necesare pentru un an direct proporțional pentru 60% din total. În cazul în care beneficiarul nu va fi deacord cu condițiile de livrare, acesta va scrie motivele pentru care nu va dori semnarea contractului în adresa AC. Conform condițiilor actuale de livrare stipulate în contract, se asigura o livrare de minim 60% din totalul cantităților contractate.
Date:
9 Aug 2022, 17:57
Question's name:
Garantia pentru oferta
Question:
Venim cu rugamintea de a schimba valoarea garantiei, 2% din valoarea ofertei fara TVA; valoarea licitatiei este foarte mare! Anul trecut a fost de 0,5%. Care este motivul acestei diferente?
Answer (10 Aug 2022, 08:44):
Bună ziua. Conform art. 68 alin 6 al legii nr.131/2015 privind achizițiile publice, Cuantumul garanţiei pentru ofertă nu trebuie să depăşească 2% din valoarea ofertei fără taxa pe valoarea adăugată, prin urmare la decizia grupului s-a decis includerea de 2% și aceasta nu va fi modificată, întrucât este o situație dificilă atât la nivel național cât și global și pentru a avea siguranța că ofertele depuse nu vor fi retrase, astfel punând în pericol activitatea laboratoarelor și a instituțiilor medicale la nivel național. Vă mulțumim
Lot nr.50 Eprubetă pentru recoltarea sîngelui capilar cu EDTA K3 (0.5ML)
Date:
10 Aug 2022, 09:07
Question's name:
Specificația tehnică
Question:
În atenția celor interesați, Sunt două metode de colectarea a sângelui capilar și ambele metode sunt aprobate de către OMS, nicicuna din ele având prioritate, însă există o diferență mare între prețul eprubetelor cu capilar și a celor fără, noi solicităm eliminearea cerinței ca eprubetele să aibă capilar doar pentru volumul de 0,5ml, deoarece sunt puțini producători au astfel de eprubete cu capilar, astfel diminuați concurența. Vă rog să găsiți un link unde se demonstrează ambele metode de colectare a sângelui. https://www.youtube.com/watch?v=rEDlndq6BlI
Answer (10 Aug 2022, 09:24):
Bună ziua. Fiecare laborator decide care metoda o folosește și de care dispozitive are nevoie. Grupul de lucru CAPCS nu impune o careva metoda, doar propune loturi care pot fi achiziționate.
Lot nr.95 Salfete cu alcool
Date:
10 Aug 2022, 09:10
Question's name:
cantitate
Question:
Rugam sa ne confirmati ca IMSP SR Floresti, cere cantitatea de 5000, IMSP CS Dubasari - 1000 bucati a cate minim 100 salfete cu alcool in cutie!
Answer (12 Aug 2022, 11:00):
Bună ziua. S-a luat legătura cu instituțiile menționate și vor fi operate modificări la lotul dat până la 6714 cutii conform informațiilor obținute. Ținând cont că sistemul permite doar modificarea la nivelul cantităților, sumele alocate corecte se regăsesc nemijlocit în anunțul de participare și Formularele procedurii de achiziție anexate în sistem și ofertele propuse se vor evalua strict conform Anunțului de Participare. Vă mulțumim.
Date:
10 Aug 2022, 09:19
Question's name:
poz. nr. 101-105 Virfuri
Question:
Va rugam sa revizuiti cantitatie pentru aceste pozitii; in special pentru CS BADICENI, CS COPCEAC, CS VARATIC, INST. DE FTIZIOPNEUMOLOGIE, SC al MS, SPITAL PSIHIATRIE BALTI. Se stie ca varfurile sant ambalate direct de producator a cate 1000 sau 500 bucati; atunci de ce pentru aceste instututii se cere livrarea a cate: 300, 200, 30, 100, 20 bucati ??? MODIFICATI!!!
Answer (12 Aug 2022, 11:03):
Bună ziua. Conform pct.19 din Hotărârea de Guvern nr.56/2021 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de organizare și funcționare a autorităților centrale de achiziții, în vederea desfășurării activităților de organizare a procedurilor de atribuire centralizate, autoritatea centrală de achiziție solicită autorităților contractante (beneficiarilor) transmiterea informației privind necesitățile de bunuri, lucrări și servicii achiziționate centralizat, precum și oricare alte date și informații necesare în legătură cu acestea, iar autoritățile contractante au obligația de a transmite datele și informațiile solicitate în termen de 30 de zile de la primirea solicitării, iar conform pct. 20 din aceeași hotărâre, autoritățile contractante (beneficiarii) sunt responsabile pentru corectitudinea datelor cu privire la necesități, transmise potrivit pct. 19. Au fost verificate încă o dată listele cu necesar și au contactat beneficiarii finali și nu s-a confirmat lipsa unor erori. DAR, grupul de lucru a operat modificări în lista de distribuție astfel încât cantitatea totală să fie divizibilă la 500 bucăți. Vă mulțumim.
Lot nr.25 Container pentru urina (nesteril) 150ml
Date:
12 Aug 2022, 18:13
Question's name:
cu etichetă pentru marcare
Question:
Aveti o vedere un sticker din hirtie sau poate sa fie doar loc cu finisaj mat pentru marcare
Answer (15 Aug 2022, 08:45):
Buna ziua. Eticheta pentru marcare poate fi din hârtie și poate și loc special care ar permite marcarea containerului. Vă mulțumim
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.