Select the type of procedure
Commercial procurement
21056843
1
Enquiry period
with
20.05.2022 12:57
to 04.06.2022 10:33
to 04.06.2022 10:33
2
Bidding period
with
04.06.2022 10:33
to 12.06.2022 01:33
to 12.06.2022 01:33
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
1 073 313 MDL
Period of clarifications:
20 May 2022, 12:57 - 4 Jun 2022, 10:33
Submission of proposals:
4 Jun 2022, 10:33 - 12 Jun 2022, 1:33
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Lucrări de construcție a mini-terenului de fotbal cu suprafața artificială, pe terenul public din com. Băcioi sat. Băcioi, str. Independenței, nr.52
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
MD-6812, MOLDOVA, mun.Chişinău, s.Băcioi, Independenței 125
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
20 May 2022, 12:57
Date modified
23 May 2022, 15:48
Achizitii.md ID
21056843
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Request price offers (works)
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
documentația standart.signed_1653034584.pdf
documentația standart.signed_1653034584.pdf
Bidding Documents
-
20.05.22 12:57
p bacioi, teren minifotbal cu acoperire artificială.pdf
p bacioi, teren minifotbal cu acoperire artificială.pdf
Bidding Documents
-
23.05.22 15:48
Date:
23 May 2022, 12:30
Question's name:
Schita de proiect
Question:
Buna ziua. Plasati va rog schita de proiect sau proiectul pentru a evita neclaritatile
Answer (23 May 2022, 15:49):
Buna ziua, am plasat.
Date:
24 May 2022, 09:53
Question's name:
Materiale
Question:
Buna ziua. Ce tip de plasa necesita sa fie instalata. La dumneavoastra este indicat in proiect doar GARD DIN PLASA. In deviz scrie ca e zincata ,marimea ochiului, si grosimea sirmei, dar nu e indicat tipul de plasa. Presupunem ca s-a subinteles plasa rabit zincata DAR in asa caz nu e suficient doar parii verticali ca sa o fixam. Si care e metoda de unire intre acele 2 tipuri de plase care le descrieti????????????????
Answer (24 May 2022, 20:50):
plasa rabit, nu se unesc intre ele
Date:
24 May 2022, 09:54
Question's name:
Proiect
Question:
Plasati va rog proiectul integral
Answer (24 May 2022, 20:50):
E proiectul integral
Date:
25 May 2022, 16:21
Question's name:
Proiect
Question:
Buna ziua.
Cer scuze pentru cuvintele directe dar trebuie sa m-a expun si totodata sa ajungem la claritate.Vorbesc despre INCOMPETENTA totala a proiectantului si a persoanelor ce a pregatit devizul. Daca spuneti ca acesta e proiectul integral atunci aceasta este doar o batjocura fata de cetateni si banii bugetari.
Apar zeci de intrebari si o neclaritate totala pe acest proiect. 1-Stadionul nu are portita de intrare? 2- Lipsesc barele orizontale de fixare a plasei rabit 3- spuneti ca nu se unesc plasele intre ele,dar asta este foarte imposibil din punct de vedere tehnic si mai ales a SECURITATII COPIILOR. Dati-ne va rog un numar de contact a persoanelor responsabile ca sa putem clarifica intrebarile astea si multe altele. Vrem sa facem un lucru frumos si calitativ ,nu doar sa cheltuim banii dumneavoastra
Answer (26 May 2022, 13:38):
Pregătiți oferta conform proeictului și caietului de sarcini plasat pe platformă.
Date:
26 May 2022, 16:43
Question's name:
Gazon
Question:
Buna ziua.
In caietul de sarcini la sectiunea gazon este mentionat doar manopera si utilajul. Conform tehnologiei si proiectului este necesar si nisip si cauciuc si linii cu componente, materiale care valoreaza peste 100000lei. Aceste materiale sunt asigurate de catre dumneavoastra?
Answer (27 May 2022, 08:59):
Conform proiectului și caietului de sarcini.
Date:
27 May 2022, 18:42
Question's name:
Materiale neincluse
Question:
Buna ziua. Proiectul si caietul de sarcini se contrazic. Nisipul, cauciucul si celelalte materiale neincluse le asigurati dumneavostra?
Answer (30 May 2022, 08:53):
Autoritatea contractantă a înaintat exact caietul de sarcini de care avem nevoie, nu aveți decât să pregătiți oferta conform caietului de sarcini lansat. În cazul în care operatorii economici vor înainta clarificări neîntemeiate în ultimele minute pentru a prelungi termenul de depunere a documentelor vom solicita administratorului platformei de achiziții să fiți identificați pentru a fi incluși în lista de interedicție pentru tergiversarea neîntemeiată a procedurii de achiziție.
Date:
31 May 2022, 17:54
Question's name:
Anuntul de participare
Question:
Buna ziua. Va solicitam respectuos sa modificati cerinta abuziva cu privire la efectivele mediii de personal angajat. Cerinta contravine prevederilor legale unde se indica clar ca autoritatea contractanta are dreptul sa solicite informatia despre personalul propus pentru implimentarea contractului nu si sa limiteze operatorul economic prin stabilirea numarului minim de salariati in ultimii 3 ani.
Answer (2 Jun 2022, 10:33):
Vă informăm că art. 22 alin. (3) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice dispune că:
(3) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele:
a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit;
b) informaţii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al cărui angajament de participare a fost obţinut de către candidat/ofertant, în special pentru asigurarea controlului calităţii;
c) informaţii referitoare la studiile, pregătirea profesională şi calificarea personalului de conducere, precum şi ale persoanelor responsabile pentru execuţia lucrărilor, dacă acestea nu reprezintă factori de evaluare stabiliți conform prevederilor art. 26 alin. (7);
d) declaraţia referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat şi ale cadrelor de conducere în ultimii 3 ani;
e) dacă este cazul, informaţii privind măsurile de protecţie a mediului pe care operatorul economic le poate aplica în timpul îndeplinirii contractului;
f) declaraţia referitoare la utilajele, instalaţiile, echipamentele tehnice de care va dispune operatorul economic pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului;
g) informaţii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intenţia să o subcontracteze.
Respectiv, cerința menționată de dvs. este prevăzută la lit. d) declaraţia referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat şi ale cadrelor de conducere în ultimii 3 ani, cu atît mai mult ținem să vă informăm că o companie care excută contracte cu o valoare de peste 1 milion de lei, nu poate avea un număr mai mic de angajați.
Cu atît mai mult conform anunțului am solicitat o cifra medie de afaceri în ultimii 3 ani de minim 2 milioane lei, respectiv în cazul în care sunteți o companie care are o astfel de cifră în domeniul construcție numărul de angajați este unul foarte mic, respectiv solicităm să respectați cerințele solicitate.
Date:
3 Jun 2022, 16:20
Question's name:
Anuntul de participare
Question:
Stimata autoritate contractanta, Legea 131/2015 si articolul 22 prevede exact ceea ce ati citat. Doar ca nu prevede ca autoritatea contractanta are dreptul de a limita cumva numarul efectivului de personal. Aveti dreptul de a solicita declaratia privind efectivele medii de personal, atit. Legea va permite sa stabiliti cifra de afaceri deoarece este prevazuta limita de sus art 21 (2). Considerind faptul ca in calcularea efectivelor medii de salariati nu se includ 2 grupe de contracte de angajare, Va solicitam respectuos sa ne argumentati necesitatea stridenta de impunere a numarului minim.
Answer (4 Jun 2022, 10:30):
Stimate operator economic, vă rugăm să examinați în ansamblu întreaga procedură de achiziție publică, conform anunțului de participare s-a solicitat termen de execuție 60 de zile, respectiv pentru a executa lucrarea în termenul stabilit dvs. urmează să dispuneți de cel puțin 30 de angajați la companie, or nu toți angajații sunt la șantier, respectiv din aceste considerente s-a solicitat un număr minim de angajați. Cu atît mai mult, nu dorim să intrăm în calcule matematice, reieșind din numărul de ore prevăzute conform devizului estimat, deoarece numărul de ore prevăzut raportat la termenul de execuție cu un program de 8 ore zi va duce la dublarea cifrei solicitate.
Astfel, în cazul că nu sunteți de acord cu cerința solicitată, vă rugăm să o contestați și să vă aduceți argumentele de rigoare, dar să tergiversați procedura de achiziție.
Ținem să menționăm că achitarea salariilor în plic duce la lipsa de competitivitate în cadrul procedurilor de achiziție publică.
Suplimentar, Legea nr. 131/2015 prevede mai multe modalități de îndeplinire a cerințelor în care o cerință nu poate fi îndeplinită de un anumit operator economic, care are capacități să execute o astfel de lucrare.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK