1
Enquiry period
with 13.05.2022 22:30
to 30.06.2022 16:42
2
Bidding period
with 30.06.2022 16:42
to 07.07.2022 15:42
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 17 398 141,67 MDL
Period of clarifications: 13 May 2022, 22:30 - 30 Jun 2022, 16:42
Submission of proposals: 30 Jun 2022, 16:42 - 7 Jul 2022, 15:42

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Lucrări de construcție pentru stația de epurare, instalare utilaje tehnologice sisteme de epurare, lucrări tehnologice, Stația de epurare a apelor uzate AT 1600, Cămin de luare a probelor, Cămin debitmetru, Cameră dezinfectare, Lucrări de construcții la terenul stației de epurare a apelor uzate, Rețele interioare de canalizare, Stație de epurare SEAU, Echipament electric de forță, Platforma de nămol, Stația de pompare de canalizare SPC-1
Rețele exterioare de canalizare, Stația de epurare a apelor uzate AT 1600, alimentare cu energie electrică (rețele electrice exterioare), iluminat exterior, amenajarea teritoriului.

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-3100, MOLDOVA, mun.Bălţi, mun.Bălţi, Piața Vasile Alecsandri 8
Web site
---
The contact person
Full name
Denis Gudumac
Contact phone
+37323125646
Purchase data
Date created
13 May 2022, 22:30
Date modified
28 Jun 2022, 16:42
Achizitii.md ID
21056475
CPV
45230000-8 - Lucrări de construcţii de conducte, de linii de comunicaţii şi electrice, de autostrăzi, de şosele, de aerodromuri şi de căi ferate; lucrări de nivelare
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
scan0009.pdf scan0009.pdf
Bidding Documents
-
13.05.22 22:30
scan0008.pdf scan0008.pdf
Bidding Documents
-
13.05.22 22:30
scan0011.pdf scan0011.pdf
Bidding Documents
-
13.05.22 22:30
adr nord statie epurare glodeni-declaratiero(2)(2).doc
Bidding Documents
-
13.05.22 22:30
adr nord statie epurare glodeni-documentatiastandardlucrari(2)editat.docx
Bidding Documents
-
28.06.22 16:42
scan0000.pdf scan0000.pdf
Bidding Documents
-
28.06.22 16:42
Date:
14 May 2022, 14:50
Question's name:
Anuntul de participare
Question:
Pretul estimativ indicat in anunt este maximal admisibil sau oferta poate fi si mai mare si asta bazindune pe cresterile de preturi pe piata constructiilor?
Answer (17 May 2022, 17:52):
Sumele alocate pentru fiecare proiect de dezvoltare regională sunt constituite ca urmare a actualizării devizelor de cheltuieli la prețuri curente a primului trimestru anul 2022. Respectiv, aceste sume estimative și constituie bugetul maxim disponibil pentru fiecare procedură de achiziție iar depășirea valorii estimate duce nemijlocit și la depășirea valorii fondurilor alocate pentru executarea contractelor.
Date:
14 May 2022, 22:27
Question's name:
Anuntul de participare.
Question:
Ati publicat o licitatie repeat fara a tine cont de termenul de depunere a contestatiilor pe procedura precedenta. Este o eroare sau ignorati legislatia ?
Answer (17 May 2022, 17:52):
În conformitate cu prevederile art. 32 Legea 131/2015, termenele de așteptare se aplică pentru încheierea contractelor. Termenele prevăzute la art.83 se aplică asupra actelor administrative a autorității contractante care vizează procedura în cauză și nu interzice efectuarea altor proceduri separate, în detrimentul interesului public. Totodată, art. 85 al. (14) și (15) a legii amintite, prevede posibilitatea adoptării unor măsuri suspensive, ținându-se cont de eventualele interese lezate, inclusiv cel public.
Date:
16 May 2022, 11:11
Question's name:
anuntul de participare
Question:
reesind din cresterea necontrolata a preturilor inclusiv la materialele de constructie venim cu solicitarea sa precizati va fi prevazuta ajustarea preturilor la rata inflatiei ?
Answer (17 May 2022, 17:52):
Ajustarea valorii contractului va putea fi aplicată printr-un act suplimentar, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1129/2018 și în condițiile în care autoritatea contractantă va dispune de sursele financiare necesare proprii sau alocate de către Beneficiarul proiectului.
Date:
17 May 2022, 19:26
Question's name:
Ajustarea preturilor
Question:
reesind din cresterea necontrolata a preturilor inclusiv la materialele de constructie venim cu solicitarea sa precizati va fi prevazuta ajustarea preturilor la rata inflatiei ?   Răspuns (17 mai 2022, 17:52): Ajustarea valorii contractului va putea fi aplicată printr-un act suplimentar, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1129/2018 și în condițiile în care autoritatea contractantă va dispune de sursele financiare necesare proprii sau alocate de către Beneficiarul proiectului. Deci va asumat dereptul de a decide in baza de disponibilitate a fondurilor, deci nu avem garantie ca se vor ajusta preturile in funtie de rata inflatiei. Aici vom presupune o abordare care poate aduce si la acte de coruptie. Se insista pe raspunsul de mai sus? Atunci cum ramine cu libera concurenta, ordinea de drept, nediscriminarea, sau acestea sunt vorbe goale?
Answer (28 Jun 2022, 15:37):
La solicitarea dumneavoastră documentația de atribuire a fost modificată, precum și în conformitate cu decizia ANSC la contestație: decizia ANSC Nr. 03D-338-22 Data: 24.06.2022
Date:
18 May 2022, 12:42
Question's name:
documentatia standart
Question:
In documentatia standart incarcata de AC ati comis un abuz incalcind prevederile Ordinului nr. 69 din 07 mai 2021 care a aprobat acasta documentatie si reglamenteaza in modalitatile de redactare anexei 25, contractul, precizam pct. 104. Contractul este compus din două părți: Partea I cea generală care este obligatorie, și care nu se modifică, doar cu excepția contractelor de achiziţii publice ce nu cad sub incidența Legii nr. 131/2015 privind achiziţiile publice și Partea II ceea ce ține de condițiile speciale al contractului care se completează doar la necesitate, unde autoritatea contractantă are dreptul de a stabili condiții/cerințe speciale în dependență de obiectul achiziției, de complexitatea procedurii, atât și de a stabili condițiile achitării în avans. PRECIZARE , Anexa 25 in documentatia standart aprobata in modul stabilit de Lege este urmatoarea redactie : 5. AJUSTAREA VALORII CONTRACTULUI 5.1. Pentru cazurile când urmează să fie făcute modificări la valoarea contractului privind majorarea sau reducerea acesteia, părţile se vor conforma prevederilor actelor normative cu incidenţă în domeniul achiziţiilor publice ce reglementează modalităţile de ajustare a valorii contractelor de achiziţii publice. in redactia publicata de AC e : 5. AJUSTAREA VALORII CONTRACTULUI 5.1. Pentru cazurile când urmează să fie făcute modificări la valoarea contractului privind majorarea sau reducerea acesteia, părţile se vor conforma prevederilor actelor normative cu incidenţă în domeniul achiziţiilor publice ce reglementează modalităţile de ajustare a valorii contractelor de achiziţii publice. Părțile nu vor recurge la ajustarea valorii prezentului contract. Deci ati incalcat ordinul 76 intoducind sintagma: Părțile nu vor recurge la ajustarea valorii prezentului contract. Reiteram intrebarea , va veti conduce de norma legala sau veti insista pe incalcarea drepturilor ofertantilor?
Answer (28 Jun 2022, 15:37):
La solicitarea dumneavoastră documentația de atribuire a fost modificată, precum și în conformitate cu decizia ANSC la contestație: decizia ANSC Nr. 03D-338-22 Data: 24.06.2022
Date:
18 May 2022, 12:55
Question's name:
documentatia de licitatie
Question:
nuntul de participare Întrebare: reesind din cresterea necontrolata a preturilor inclusiv la materialele de constructie venim cu solicitarea sa precizati va fi prevazuta ajustarea preturilor la rata inflatiei ? Răspuns (17 mai 2022, 17:52): Ajustarea valorii contractului va putea fi aplicată printr-un act suplimentar, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1129/2018 și în condițiile în care autoritatea contractantă va dispune de sursele financiare necesare proprii sau alocate de către Beneficiarul proiectului. INTREBARE , Sa intelegem ca in caz ca nu veti gasi bani, cheltuelile suplimentarea le veti pune pe seama ofertantului?
Answer (28 Jun 2022, 15:35):
La solicitarea dumneavoastră documentația de atribuire a fost modificată, precum și în conformitate cu decizia ANSC la contestație: decizia ANSC Nr. 03D-338-22 Data: 24.06.2022
Date:
2 Jun 2022, 11:02
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Răspuns (18 mart 2022, 17:28): la devizul 2-3 pct.35 Simbol TsC50B: operăm conform caietului de sarcini, fără aplicarea coeficientului K=4,00 la materiale și utilaje deoarece este amenajată calea de acces. Iar in notificarea de anulare licitație Nr.348 din 13 mai 2022 indicati: 1 - (În devizul 2-3 Retele exterioare de canalizare. Simbol norme TsC50B (Repararea si intretinerea drumurilor naturale la transportarea pamintului, pentru fiecare 0,5 km, teren categoria II, K=4 la materiale, utilaj) – nu a fost calculate, nu coincide F-1.) 2 - (În devizul 2-3 Retele exterioare de canalizare. Simbolul norme TsC50B, (Repararea si intretinerea drumurilor naturale la transportarea pamintului, pentru fiecare 0,5 km, teren categoria II( La materiale K = 8, la utilaj K=8 ) conform F-1 este necesar de calculate k (coeficientul), ofertantul nu a calculate K=8, micșoreaza prețul la devizul de cheltuieli.) Cum procedam?
Answer (28 Jun 2022, 14:32):
La devizul 2-3 poz. 35 Simbol TsC50B: se aplică coeficientul K=4,00 la materiale și utilaje.
Date:
28 Jun 2022, 17:02
Question's name:
anuntul de participare
Question:
In scopul elaborarii unei oferte corecte si echitabile rugam sa comunicati daca vor fi acceptate oferte mai mari decit suma esimativa anuntata. In caz ca se vor accepta rugam ca acasta valoare sa o indicati in suma maxim admisa sau in procente. Precizam ca de la data evaluarii proiectului in cauza a trecut deja jumatate de an iar rata inflatiei depaseste conform datelor BNS cu peste 26% la produsele industriale, date publicate la 17-06-2022?
Answer (29 Jun 2022, 15:37):
Prin decizia CNCDR suma alocată corespunde cu valoarea estimată și respectiv ofertele care vor depăși suma alocată vor fi considerate inacceptabile. Conform legii 131/2015 oferta inacceptabilă este oferta prezentată de către ofertantul care nu are calificările necesare indicate în documentația descriptivă sau documentația de atribuire, precum și ofertă al cărei preț depășește bugetul autorității contractante, stabilit și documentat înainte de inițierea procedurii de achiziție publică;
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.