Select the type of procedure
Commercial procurement
21044063
1
Enquiry period
with
08.09.2021 14:34
to 26.09.2021 10:21
to 26.09.2021 10:21
2
Bidding period
with
26.09.2021 10:21
to 29.09.2021 11:21
to 29.09.2021 11:21
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
1 200 000 MDL
Period of clarifications:
8 Sep 2021, 14:34 - 26 Sep 2021, 10:21
Submission of proposals:
26 Sep 2021, 10:21 - 29 Sep 2021, 11:21
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru Platforma Industrială Multifuncțională în raionul Telenești, inclusiv serviciile de supraveghere de autor
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 134
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
8 Sep 2021, 14:34
Date modified
24 Sep 2021, 10:21
Achizitii.md ID
21044063
MTender ID
CPV
71322000-1 - Servicii de proiectare tehnică pentru construcţia de lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The best price-quality ratio
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
anunt de participare_telenesti.signed.semnat.signed.pdf
anunt de participare_telenesti.signed.semnat.signed.pdf
Documents history
-
anunt de participare_telenesti.signed.semnat.signed.pdf
anunt de participare_telenesti.signed.semnat.signed.pdf
ID: da3525d3-341c-4f78-9345-7cf2c91ebb90
Bidding Documents
-
anunt de participare_telenesti.signed.semnat.signed.pdf
anunt de participare_telenesti.signed.semnat.signed.pdf
ID: da3525d3-341c-4f78-9345-7cf2c91ebb90
Bidding Documents
Bidding Documents
Anunț/invitație de participare
9.09.21 13:43
caietul_de_sarcini_pim_telenesti (2).semnat.pdf
caietul_de_sarcini_pim_telenesti (2).semnat.pdf
Documents history
-
caietul_de_sarcini_pim_telenesti (2).semnat.pdf
caietul_de_sarcini_pim_telenesti (2).semnat.pdf
ID: 004c61c0-c7d1-41e6-b6ba-08ef8d5437b9
Bidding Documents
-
caietul_de_sarcini_pim_telenesti.semnat.pdf
caietul_de_sarcini_pim_telenesti.semnat.pdf
ID: 004c61c0-c7d1-41e6-b6ba-08ef8d5437b9
Bidding Documents
Bidding Documents
Caietul de sarcini
15.09.21 14:17
verificatori_de_proiecte_31.07.21.pdf
verificatori_de_proiecte_31.07.21.pdf
Bidding Documents
-
24.09.21 10:21
Date:
18 Sep 2021, 21:07
Question's name:
Documentele procedurii de achiziție
Question:
1. Prin prezenta adresare solicitam să operați modificări în documentele de licitație publica în conformitate cu HOTĂRÎREA GUVERNULUI Republicii Moldova Nr. 987 din 10-10-2018 “Pentru aprobarea Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri” și cu Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de servicii aprobată prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 174 din 5 octombrie 2018.
2. Concomitent , este necesar de a exclude din prețul total al proiectării “Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru Platforma Industrială Multifuncțională în raionul Telenești, inclusiv serviciile de supraveghere de autori” costul supravegherii de autor, deoarece la această etapă este imposibil de a determina acest cost in mod legal.
Prețul supravegherii de autor se determina prin calcul în temeiul documentelor normative naționale și se fixează în Devizul general al documentatiei de deviz la finalul proiectării obiectivului în ansamblu. Orice altă abordare a calculului costului supravegherii de autor este ilegală. De asemenea, intocmirea contractului supravegherii de autor se efectuează în conformitate cu capitolul V, articolul 12 al Legii Nr. 163 din 09-07-2010 “Privind autorizarea executării lucrărilor de construcţie”cu modificarile prin LP3 din 06.02.20, MO55-61/21.02.20 art.37; în vigoare 21.02.20, la etapa de obținere a autorizației de construirea obiectivului proiectat.
3. Contractul supravegherii de autor va corespunde prevederilor NCM A.07.03-2002 “Regulamentul cu privire la monitorizarea obiectelor in constructie de catre autorul proiectul”.
Answer (22 Sep 2021, 09:05):
1. Stimate ofertant,
Atenționăm că procedura de achiziție publică în cadrul căreia ați solicitat clarificări este Licitație Publică Deschisă, prin urmare solicitarea de a efectua modificări în ”documentele de licitație” în conformitate cu HOTĂRÎREA GUVERNULUI Republicii Moldova Nr. 987 din 10-10-2018 “Pentru aprobarea Regulamentului privind achiziția bunurilor și serviciilor prin cererea ofertelor de prețuri”, este lipsită de temei.
De asemenea menționăm că Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de servicii aprobată prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 174 din 5 octombrie 2018, cuprinde achiziția de servicii în general, iar servicii de elaborare a documentației de proiect sunt reglementate de Ordinul Ministerului Finanțelor Nr. 69/2021. Astfel documentația standard aferentă procedurii de Licitație Publică Deschisă corespunde în totalitate cu prevederile Art. 50 din LP NR. 131/2015.
Totodată menționăm că grupul de lucru a decis includerea prețului supravegherii de autor în ofertă pentru a corespunde prevederii LP NR. 131/2015, mai mult ca atât acest preț este ușor deductibil având în vedere informația pusă la dispoziția operatorilor economici care au o experiența minimă necesară și doresc să depună oferta pentru procedura de achiziție menționată. De asemenea vă asigurăm că contractual privind supravegherea de autor (anexat în documentația standard) nu contravine cu capitolul V, articolul 12 al Legii Nr. 163 din 09-07-2010 “Privind autorizarea executării lucrărilor de construcție” cu modificările prin LP3 din 06.02.20, MO55-61/21.02.20 art.37; în vigoare 21.02.20, cât și a prevederilor NCM A.07.03-2002 “Regulamentul cu privire la monitorizarea obiectelor în construcție de către autorul proiectul”.
Date:
20 Sep 2021, 09:17
Question's name:
Posibilitatea micșorării procentajului ,,lichidităților generale (active circulante/datorii curente) și nivelul minim de lichiditate (nu mai puțin de 100%),,
Question:
Cu referire la anunțul licitației deschise pentru achiziționarea: ,,Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru Platforma Industrială Multifuncțională în raionul Telenești, inclusiv serviciile de supraveghere de autor,, publicat pe www.achizitii.md (MTender ID: ocds-b3wdp1-MD-1631099671005), Vă informăm, că potrivit anunțului de participare, una din condițiile înaintate de către autoritatea contractantă la capitolul ,,3.Capacitatea economică și/sau financiară,, nr. d/o 12, este ,,2. Lichiditate generală (active circulante/datorii curente) și nivelul minim de lichiditate (nu mai puțin de 100%).
Menționăm, că în calitate de ofertant solicit revizuirea acestei condiții, cu excluderea acesteia sau minimizarea pîna la pragul de 50 %, avînd în vedere că pentru licitațiile anterioare înaintate de către ODIMM în cadrul achiziționării ,,Serviciilor de proiectare a platformelor industriale pentru raioanele Cimișlia, Ocnița, Briceni, Dondușeni,, au fost solicitate aceleași condiții (referitor la poziția susmenționată), iar la ofertele evaluate majoritatea ofertanților fiind excluși din cauza nerespectării acestei condiții, necătînd la faptul înaitării unor prețuri mai avantajoase și experințe similare mai argumentate.
Avînd în vedere că această solicitare referitor la lichiditatea generală este solicitată și în continuare, iar situațiile financiare pentru anii 2018, 2019, 2020 nu pot fi schimbate, ofertanții sunt nevoiți/ impuși de situație de a nu mai participa la licitațiile viitoare din cauza acestei solicitări (necătînd că pot fi propuse oferte de preț mai avantajoase, experiențe mai bune, recomandări etc.), astfel fiind favorizați doar cîțiva ofertanți, care din motivul excuderii concurenței vor înainta prețuri mai mari.
Considerăm această cerință neargumentată și avînd în vedere că autoritatea contractantă justifică solicitarea sa la capitolul ,,3.Capacitatea economică și/sau financiară,, prin necesitatea ,,asigurării,, la capitolul financiar, recomandăm în schimbul înlocuirii pragului de 100% la 50% a ,,lichidității generale,, cu majorarea garanției bancare de la 1% la 2 % sau prezentarea activelor întreprinderii (active fixe) care ar fi nu mai puțin decît valoarea ofertei înaintate.
Avînd în vedere cele menționate, contăm pe o examinare cît mai urgentă a acestei adresări, ținînd cont de o evaluare corectă a cerințelor înaintate în anunțurile de participare pentru serviciile de proiectare a Platrformelor Industriale Multifuncționale, excluderea concurenței neloiale, aprecierea profesionalizmului și ofertelor avantajoase (inclusive în vedera economisirii banilor publici).
Answer (22 Sep 2021, 09:06):
2. Stimate ofertant,
Aducem la cunoștință că documentația de atribuire pentru procedura de achiziție publică nr. ocds-b3wdp1-MD-1631099671005 este elaborată în conformitate cu OMF69/2021. Astfel, condițiile cu referire la nivelul de lichiditate sunt impuse conform Ordinului sus menționat, Punctul 36, subpunctul 2).
Date:
24 Sep 2021, 08:20
Question's name:
Documentele procedurii de achiziție
Question:
la formularul Contractului-model de achiziționare a serviciilor de proiectare pentru Platforma Industrială Multifuncțională Telenești:
1. Care este sensul solicitării de la ofertant de a avea soldul bancar în valoarea de 80% din costul serviciilor, atunci când 1 etapă, care prevede executarea integrală a serviciilor de proiectare date, este evaluată de beneficiar numai la 30% din contul acestor servicii (a se vedea punctul 3.3 al contractului)?
2. Ce a servit temei juridic pentru divizarea și stabilirea achitărilor pe etape 30% la prima etapă, care prevede executarea integrală a serviciilor de proiectare date și 70% după obținerea avizului pozitiv al ÎS “Serviciul de Stat pentru Verificarea și Expertizarea Proiectelor și Construcțiilor” sau altor verificatori licențiați?
3. Care sunt la opinia beneficiarului “verificatorii licențiați”, deoarece în legislația națională astfel de categorie nu există? Există noțiunea de “ verificatori atestați”.
Answer (24 Sep 2021, 10:20):
Stimate ofertant, venim cu următoarele răspunsuri:
1. Având în vedere valoarea estimată pentru serviciile solicitate, complexitatea serviciilor de proiectare, termenii de implementare atât a serviciilor de proiectare cât și a proiectului în întregime, precum și modalitatea de plată (indicată în modelul de contract din documentația standard anexată), această condiție a fost înaintată pentru a ne asigura că ofertantul dispune de resurse minime necesare pentru plata echipei antrenate în executarea documentației de proiect și excluderea situațiilor potențiale de tergiversare a termenilor de prestare a serviciilor.
2. Legea 131/2015; OMF 69/2021.
3. Lista ”Verificatorilor atestați” existenți a fost anexată la documentația de atribuire.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK