Select the type of procedure
1
Enquiry period
with
24.06.2021 16:47
to 16.08.2021 11:00
to 16.08.2021 11:00
2
Bidding period
with
16.08.2021 11:00
to 08.09.2021 11:00
to 08.09.2021 11:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
45 000 000 MDL
Period of clarifications:
24 Jun 2021, 16:47 - 16 Aug 2021, 11:00
Submission of proposals:
16 Aug 2021, 11:00 - 8 Sep 2021, 11:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Lucrări de montare a ascensoarelor în blocurile de locuințe
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Mihai Eminescu, 33
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
24 Jun 2021, 16:47
Date modified
11 Aug 2021, 16:57
Achizitii.md ID
21041213
MTender ID
CPV
45300000-0 - Lucrări de instalaţii pentru clădiri
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Lucrări de montare a ascensoarelor noi, în blocurile de locuință
Budget: 45000000.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
documentatie de atribuire.signed.pdf
documentatie de atribuire.signed.pdf
Bidding Documents
documentatie de atribuire.signed
24.06.21 16:47
anunț de participare_modificat.signed.pdf
anunț de participare_modificat.signed.pdf
Documents history
-
anunț de participare_modificat.signed.pdf
anunț de participare_modificat.signed.pdf
ID: b3e7baf7-3768-4c4c-aaf5-74663b6860a7
Bidding Documents
-
anunț de participare_tip_nou.signed.pdf
anunț de participare_tip_nou.signed.pdf
ID: b3e7baf7-3768-4c4c-aaf5-74663b6860a7
Bidding Documents
-
anunț de participare.signed.pdf
anunț de participare.signed.pdf
ID: b3e7baf7-3768-4c4c-aaf5-74663b6860a7
Bidding Documents
Bidding Documents
anunț de participare_modificat.signed.pdf
11.08.21 16:57
Date:
9 Jul 2021, 16:31
Question's name:
09.07.2021
Question:
Solicitam sa revizuiti integral documentatia de tender, prin ajustarea acesteia la obiectul efectiv al
achizitiei.
Procurarea de ascensoare, care constituie o achizitie de bunuri, ati oformat-o in procurare de lucrari
de constructii.
Organizarea si desfasurarea procurarii de lifturi intr-o astfel de maniera ar constitui o incalcare
grava a legislatiei nationale in vigoare (nu doar a celei din domeniul achizitiilor publice), precum si o
sfidare a bunelor practici in materie de procurari publice.
Codul CPV indicat nu este cel mai potrivit pentru obiectul achizitiei: codul actual, 45200000-9
”Lucrari de constructii complete sau partiale si lucrari publice” a exclus remiterea notificărilor
automate de platformele electronice de achizitii companiilor specializate. Situatie care a afectat din
start transparenta si eficienta eventualei achizitii, contrar prevederilor art.7, 17 din Legea
Nr.131/2015; art.3 din Legea Nr.183/2012; pct.30, pct.32 din Regulamentul cu privire la activitatea
grupului de lucru in domeniul achizitiilor publice – HG Nr.10 din 20.01.2021; pct.12,15 din
Regulamentul privind Vocabularul comun al achizitiilor publice (CPV) – HG Nr.339 din 26.05.2017 si
a Ordinului dumneavoastra intern privind grupul de lucru pentru achizitii publice.
In art.1 din Legea Nr.131/2015 privind achizitiile publice, contractul de achizitii publice de
bunuri este definit ca un ”contract de achizitii publice care are ca obiect achizitia de bunuri,
cumpararea lor in rate, locatiunea sau leasingul cu sau fara optiune de cumparare. Un contract de
achiziţii publice care are ca obiect furnizarea de bunuri si care acopera, in mod suplimentar, lucrari
de montaj si de instalare este considerat contract de achizitii publice de bunuri.”
Procurarea ascensoarelor noi prin companii de constructie poate compromite eficienta utilizarii
fondurilor publice, pentru ca mai includeti un intermediar in lantul valoric.
Criteriile de eligibilitate inaintate (specifice companiilor de constructie), privează participarea la
concurs a companiilor specializate in ascensoare (contrar prevederilor art.15-18 din Legea
Nr.131/2015).
Nu este indicat nici macar cite ascensoare se preconizeaza a fi procurate (contrar prevederilor
art.37, 40 din Legea Nr.131/2015).
Answer (12 Jul 2021, 08:41):
Rugam sa examinati detaliat procedura. E vorba de procedura de achizitie prin acord cadru
Date:
14 Jul 2021, 08:56
Question's name:
Clarificări necesare
Question:
1. Care au fost premisele legale pentru contractarea prin ”acordul-cadru” ?
2. Care este numărul și adresele exacte a lifturilor care trebuie schimbate ?
3. Care sint specificațiile tehnice detaliate pe fiecare lift (nr statii, aspect cabina, etc, capacitate ridicare, etc) ?
Answer (22 Jul 2021, 14:11):
În formularul de deviz din documentația de atribuire, găsiți răspuns la întrebările D-stră. Referitor la adresele exacte unde v-or fi înlocuite ascensoarele, numărul ascensoarelor care urmează să fie înlocuite este 45 unități.
Date:
23 Jul 2021, 09:44
Question's name:
Formularul de deviz Nr1
Question:
Buna ziua, in FD Nr.1 ( Formularul de deviz Nr1 ) avem 2 tipuri de ascensoare: Ascensor AP 630/16 si ascensor AP 400/10 specificati va rog cantitatea fiecaruia.
Pentru Ascenorul AP 630/16 conform FD Nr1 citeva clarificari a). Demontarea ascensorului la 13 statii, b). montarea noului ascensor la 13 statii, c) reglarea ascensorului la 10 statii - ???? d). Utilaj 630 kg 16 statii - ????.
Ascensorul la 630 de kg cite statii trebuie sa aiba 10 ? , 13 ? sau 16 ?
Rugam sa examinati si sa corectati.
Answer (26 Jul 2021, 13:57):
Ascensoare cu 8 stații - 16 bucăți (demontarea și montarea noilor ascensoare)
Ascensoare cu 9 stații - 16 bucăți (demontarea și montarea noilor ascensoare)
Ascensoare cu 10 stații - 6 bucăți (demontarea și montarea noilor ascensoare)
Ascensoare cu 13 stații - 1 bucată ( demontarea și montarea noilor ascensoare)
Ascensoare cu 16 stații - 4 bucăți (demontarea și montarea noilor ascensoare)
Ascensor cu 17 stații - 1 bucată (demontarea și montarea noilor ascensoare)
Ascensor cu 20 stații - 1 bucată (demontarea și montarea noilor ascensoare)
Date:
28 Jul 2021, 09:17
Question's name:
Criterii de eligibilitate
Question:
La Punctul 10 din Criteriile de eligibilitate (Demonstrarea experientei), cereti:
A: experienta minima in domeniul renovarii cladirilor. Ce inseamna experienta minima ? Cit concret ? Ce aveti in vedere prin notiunea de Renovare ?
B: executarea in ultimii 5 ani a cel putin un contract cu valoare nu mai mica de 75% din valoarea contractului subsecvent, prin confirmare cu prezentare contract de antrepriza sau subantrepriza. Contract de montare a lifturilor va fi acceptat ca confirmare ?
C: Valoarea cumulata a tuturor contractelor executate in ultimul an este egala sau mai mare sau egala decit valoarea viitorului contract, da 45 de ascensoare trebuie sa fie instalate in ultimii 5 ani ? poate de adus la aceeasi perioada de referinta criteriul (1 an sau 5 ani) ? Ultimul an se are in vedere an bugetar (01.01.2020-31.12.2020) sau an calendaristic (28.07.2021-28.07.2020)?
D: Recomandari din partea beneficiarilor pentru lucrari similare : recomandari pe lucrari sau recomandari pe lifturi ?
Punctele 16, 18 si 19. In cazul Manualului Calitatii specificati ca acceptati certificate echivalente emise de organisme stabilite in statele membre UE sau internationale, in cazul certificatelor ISO - trebuie sa fie emise de catre organisme de evaluare a conformitatii acreditate de catre organisme de acreditare nationale. Certificate ISO eliberate de catre organisme autorizate si acreditate din UE nu se accepta ?
Punctul 17, acces la laboratoare de incercari si teste a materialelor care vor fi utilizate. Laborator de incercari pe lifturi sau laborator de incercari pe materiale de constructii ? Sau oricare din ele ?
Punctul 20, termen de garantie a lucrarilor minim 5 ani din momentul semnarii procesului verbal de receptie finala a lucrarilor. la lifturi nu e nevoie garantie ?
Punctul 23, Calcularea pretului, scrieti ca Pretul lucrarilor nu va putea fi depasit in nici o situatie pe toata durata acordului cadru. Legea achizitiilor publice admite majorari de pina la 15% a pretului inclusiv in cazul acordurilor cadru pentru lucrari.
Punctul 24 Prezentarea tuturor documentelor in original cu semnatura si stampila umeda la sediul autoritatii contractante in 24 de ore din momentul deschiderii procedurii de achizitie. De unde asa cerinta ? Daca eu particip nu cu cea mai ieftina oferta oricum trebuie sa va prezint tot pachetul de documente ? Care e sensul ?
ROG SA NE RASPUNDETI LA FIECARE INTREBARE CONCRET.
Answer (11 Aug 2021, 16:49):
Au fost operate modificări în anunțul de participare. Rugăm să verificați anunțul.
Date:
14 Aug 2021, 14:32
Question's name:
Clarificari
Question:
1. Care sunt specificațiile tehnice detaliate pentru fiecare ascensor (dotare, aspect cabină, dimensiuni sahta, etc.)?
2. Care sunt adresele exacte ale echipamentelor ce urmează a fi înlocuite?
Answer (16 Aug 2021, 10:17):
1.**Ascensor 400 kg
Marimea minei ascensorului: latimea – 1550 mm
Lungimea - 1700 mm
Ascensor de pasageri 400 kg cu camera de mecanisme, troliu fără reductor. Panou de dirijare cu convertor de frecvență și microprocesor. dimensiunile cabinei: lățime- 1015 mm,
adâncime- 1055 mm, înălțime- 2200 mm.
Podul executat din inox oglindă, pereții și ușile cabinei executate din oțel inoxidabil decorativ. Podeaua din granit artificial. Ușile puțului din oțel inoxidabil decorativ la toate stațiile.
Balustrada din oțel inoxidabil.
Cabina dotată cu oglindă (pe peretele posterior). Panou de comandă în cabină cu display LCD.Sistem de aprovizionare cu energie electrică UPS-1500W.
Buton de chemare antivandal cu iluminare la înregistrarea comenzilor.
Viteza de mișcare 1m/s.
**Ascensor 630 kg
Marimea minei ascensorului: latimea – 2650 mm
Lungimea - 1700 mm
Ascensor de pasageri 630 kg cu camera de mecanisme, troliu fără reductor. Panou de dirijare cu convertor de frecvență și microprocesor. dimensiunile cabinei: lățime- 2100 mm,
adâncime- 1100 mm, înălțime- 2200 mm.
Podul executat din inox oglindă, pereții și ușile cabinei executate din oțel inoxidabil decorativ. Podeaua din granit artificial. Ușile puțului din oțel inoxidabil decorativ la toate stațiile.
Balustrada din oțel inoxidabil.
Cabina dotată cu oglindă (pe peretele posterior). Panou de comandă în cabină cu display LCD.Sistem de aprovizionare cu energie electrică UPS-2500W.
Buton de chemare antivandal cu iluminare la înregistrarea comenzilor.
Viteza de mișcare 1m/s.
2. BOTANICA-Decebal, 89 sc.7,8,12
Independenţei, 4/2
Traian 17/1
Traian, 19/1
Traian, 21/1
Traian, 23/1
Cuza Vodă, 26
Dacia, 2
Dacia, 26
Dacia, 32
Dacia, 38
Dacia, 44
**CENTRU-Ștefan cel Mare și Sfânt 6
Drumul Schinoasei 1/3
şos.Hânceşti, 60/3
**BUIUCANI-N.Costin, 59
N.Costin, 61/1
N.Costin, 61/3
**RASCANI-Moscovei, 1/2
Miron Costin, 23
A.Puşkin, 33
**CIOCANA-M. Sadoveanu 2
M. Sadoveanu 4/1
A. Russo 59/4
A. Russo 61
A. Russo 61/4
A. Russo 63/2
A. Russo 63/4
P. Zadnipru 2/2
P. Zadnipru 8/1
P. Zadnipru 16/3
P. Zadnipru 18/1
Mircea cel Bătrân 5/2
Ginta Latină 5
Ginta Latină 15/1
Date:
16 Aug 2021, 10:49
Question's name:
Clarificari
Question:
1. exista discrepante intre continutul anuntul de participare si documentatia standard. dupa ce ne conducem ? 2. o sa fie semnat acord cadru cu un operator sau cu mai multi ? nu e clar din documentatie. 3. termen de prezentare in original a actelor - 24 ore din momentul depunerii ofertelor 9 un termen foarte scurt ). daca cade simbata tenderu, ce facem ?".4. conditiile detaliate ale acordului cadru (conditii de plata, termeni de livrare, sanctiuni, etc.) si conditiile detaliate ale contractelor subsecvente unde le gasim ? 5. Conform normativelor lifturile cu dimensiunea cabinei 2100 x 1100 nu pot fi 630 kg ( trebuie sa fie 1000 kg). ?
Answer (16 Aug 2021, 10:59):
Mai examinati inca odata documentatia standard , anuntul de participare si legislatia in vigoare.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK