Status Cancelled
Estimated value without VAT 141 275 MDL
Period of clarifications: 4 Dec 2020, 16:59 - 10 Dec 2020, 16:57
Submission of proposals: 10 Dec 2020, 16:57 - 13 Dec 2020, 16:57

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Servicii de telefonie mobilă

Information about the cancellation
The reason of cancellation
Autoritatea contractantă a constat erori și omisiuni care face imposibilă încheiarea unui contract care ar satisface cerințelor autorității din care cauză anulează procedura de achiziție pentru a rectifica toate omisiunile.
Date of cancellation
10 Dec 2020, 13:13
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Grigore Vieru, 1
Web site
---
The contact person
Full name
Oxana Bătrînu
Contact phone
022822528
Purchase data
Date created
4 Dec 2020, 16:59
Date modified
10 Dec 2020, 13:13
Achizitii.md ID
21031889
CPV
64200000-8 - Servicii de telecomunicaţii
Type of procedure
Low cost purchase
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Servicii de telefonie mobilă pentru anul 2021
Date:
8 Dec 2020, 09:49
Question's name:
Clarificare
Question:
Buna ziua, In conformitate cu art. 71 (4) al Legii privind achizițiile publice nr. 131/2015: „Autoritatea contractantă are obligaţia de a comunica în scris tuturor participanţilor la procedura de achiziţie publică, în cel mult 3 zile de la data anulării procedurii, atît încetarea obligaţiilor pe care aceştia şi le-au creat prin depunerea de oferte, cît şi motivul anulării.” - solicităm respectuos să ne comunicati motivul anulării licitației ocds-b3wdp1-MD-1603719766732 din 26 oct 2020. Va multumim!
Answer (8 Dec 2020, 15:09):
În conformitate cu Legea 131/2015 privind achizițiile publice, procedura de valoare mică nu se regăsește, ceea ce presupune că achiziile de VM sunt reglementate de HG nr. 665 din 26.05.2016 Cu referire la HG nr. 665 din 26.05.2016. Achiziţiile publice de valoare mică se realizează de către autoritatea contractantă în baza planurilor anuale de efectuare a achiziţiilor publice sau din motive de urgenţă, ca urmare a apariţiei unor necesităţi neplanificate sau evenimente imprevizibile. De aici rezultă că nu putem aplica art. 71, alin. 4) din Legea131/2015 la achizițiile de mică valoare. Totodată vă aducem la cunoștință motivele anulării procedurii de achiziție din 26 octombrie 2020 a fosti revizuirea cantității serviciilor (motiv de revizuire a cantității este situația de pandemie care continuie să existe în RM). Operatorii economici participanți la procedura în cauză au fost informați prin mijloace electronice și anume sistemul electronic SIA „RSAP” M-TENDER.
Date:
9 Dec 2020, 11:59
Question's name:
Clarificare
Question:
Bună ziua, În Motivul anulării procedurii de achiziție ocds-b3wdp1-MD-1604474894083 publicată pe 4 nov 2020 "În urma evaluării minuțioase a ofertelor depuse de către operatorii economici ”ORANGE MOLDOVA”SA și ”MOLDCELL” SA sau depistat câteva carențe, ofertele depuse de ambii operatori economici nu sunt conforme. Grupul de lucru decide de a anula procedura de achiziție și publicarea acesteia repetat." nu sunt specificate exact carențele admise de operatorii economici, acestea ne fiind aduse la cunoștința cel puțin unuia din ei. Prin urmare, atât în baza principiului transparenței în procedura de achiziții publice (art. 7 (b) Legea nr. 131/2015) cât și în temeiul art. 71 (4) Legea nr. 131/2015 și art. 15 (2) Legea nr. 131/2015, Vă rugăm respectuos să specificați care sunt carențele admise ce au făcut neconforme ofertele operatorilor economici. Vă mulțumim!
Answer (9 Dec 2020, 16:57):
În conformitate cu Legea 131/2015 privind achizițiile publice, procedura de valoare mică nu se regăsește, ceea ce presupune că achiziile de VM sunt reglementate de HG nr. 665 din 26.05.2016 Cu referire la HG nr. 665 din 26.05.2016. Achiziţiile publice de valoare mică se realizează de către autoritatea contractantă în baza planurilor anuale de efectuare a achiziţiilor publice sau din motive de urgenţă, ca urmare a apariţiei unor necesităţi neplanificate sau evenimente imprevizibile. De aici rezultă că nu putem aplica art. 71, alin. 4), din Legea131/2015 la achizițiile de mică valoare. În urma evaluării minuțioase a ofertelor depuse de către operatorii economici ”ORANGE MOLDOVA”SA și ”MOLDCELL” SA sau depistat câteva carențe și anume: „ORANGE MOLDOVA” SA - oferta este depusă cu o sumă eronată, în ofertă se indică Serviciu semnătură mobilă digitală - 0,00 lei, dar în urma clarificărilor s-a confirmat că: activarea si support lunar serviciului este gratuit iar aplicarea semnaturii este contra cost. „MOLDCELL” SA - nu a prezentat Anexele: 1,2,3,4 conform invitației de participare. Grupul de lucru decide de a anula procedura de achiziție și publicarea acesteia repetat cu modificarea Invitației de participare unde se solicită clar lista serviciilor solicitate.
Date:
9 Dec 2020, 17:24
Question's name:
Clarificari
Question:
Va rog sa specificati expres in documentatia de atribuire care este cantitatea serviciilor de aplicare a semnăturii mobile digitale deoarece la moment in anexa nr.1 ati indicat doar Denumirea serviciilor - Servicii aplicare semnătură, Cantitate numere - semnături, respectiv nu este clar pentru cite semnaturi va fi indicat pretul.
Answer (10 Dec 2020, 13:06):
Bună ziua! Vă adecem la cunoștință că procedura în cauză va fi anulată pentru a fi efectuate modificările de rigoare în Invitația de participare. Mulțumesc!
Date:
9 Dec 2020, 17:37
Question's name:
Clarificare
Question:
Conform anunțului de participare pentru licitația precedenta si anume Anexa nr.1, Banca Națională a Moldovei a solicitat: Denumirea serviciilor - Serviciul Semnătura mobilă digitală, Cantitate numere - 60 numere, astfel a fost publicat prețul de 0.00 lei pentru activarea si suportul Serviciului Semnătura mobilă digitală pentru 60 de numere. Faptul ca Banca Națională a Moldovei nu a indicat cantitatea de semnături precum si nu a solicitat expres indicarea prețului pentru aplicarea semnăturii este o eroare a autorității contractante si nicidecum nu a operatorului economic, respectiv descalificarea ofertei acestuia precum si anularea procedurii este inacceptabila.
Answer (10 Dec 2020, 09:04):
Bună ziua! Autoritatea contractantă dacă pe parcursul analizei, evaluării şi/sau finalizării procedurii de atribuire constată erori sau omisiuni care face imposibilă încheiarea unui contract care ar satisface cerințelor autorității cu includerea tuturor serviciilor necesare pe parcursul anului, anulează procedura de achiziție pentru a rectifica toate erorile. Mulțumesc!
Date:
10 Dec 2020, 12:38
Question's name:
Clarificare
Question:
Bună ziua, Vă mulțumim pentru răspuns. Principiul de transparență și imparțialitate rămâne a fi unul de baza și chiar obligatoriu, indiferent la ce am face referință, fie Legea nr. 131/2015 sau HG nr. 665 din 27.05.2016. În cadrul procedurii de achiziție ocds-b3wdp1-MD-1604474894083 publicată pe 4 nov 2020 însă, aceste principii au fost încălcate, oferta depusă în stricta conformitate cu Caietul de Sarcini de către MOLDCELL SA ne fiind examinată de către reprezentanții Părții Contractante. Mai exact, încălacarea reprezentanților Părții Contractante a fost admisă în momentul când au decis să anuleze toată procedura de achiziție în loc să anuleze doar oferta ”neconformă” a operatorului plasat pe poziția întâi, astfel automat acordând statutul ”În Considerare” operatorului economic plasat pe următorul loc și respectiv primind accesul la toată informația înnaintată de acesta. Ținem să precizăm că MOLDCELL SA a prezentat toate actele necesare conform Caietului de Sarcini în două fișiere (oferta.semnat (9).pdf și documente.semnat.pdf), fapt ce poate fi verificat inclusiv de către reprezentanții Părții Contractante. Luând în considerare cele expuse mai sus și atât în baza art. 7 (b), 7 (h) Legea nr. 131/2015 cât și în baza P. 4 al HG nr. 665 din 27.05.2016 solicităm respectuos să corectați încălcarea admisă în cadrul procedurii de achiziție ocds-b3wdp1-MD-1604474894083 publicată pe 4 nov 2020 prin examinarea ofertei complete înnaintate de MOLDCELL SA în cadrul procedurii vizate și emiterea deciziei privind rezultatul procedurii luând în considerare deja toate ofertele depuse.
Answer (10 Dec 2020, 12:56):
Bună ziua! Vă aduc la cunoștință că autoritatea contractantă dacă pe parcursul analizei, evaluării şi/sau finalizării procedurii de atribuire constată erori sau omisiuni care face imposibilă încheiarea unui contract care ar satisface cerințelor autorității cu includerea tuturor serviciilor necesare pe parcursul anului, anulează procedura de achiziție pentru a rectifica toate erorile. Mulțumesc!
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.