Select the type of procedure
1
Enquiry period
with
26.10.2020 15:33
to 15.11.2020 13:59
to 15.11.2020 13:59
2
Bidding period
with
15.11.2020 13:59
to 11.12.2020 13:59
to 11.12.2020 13:59
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
11 813 791,20 MDL
Period of clarifications:
26 Oct 2020, 15:33 - 15 Nov 2020, 13:59
Submission of proposals:
15 Nov 2020, 13:59 - 11 Dec 2020, 13:59
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Servicii de curățenie
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Puskin, 42
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
26 Oct 2020, 15:33
Date modified
29 Oct 2020, 12:36
Achizitii.md ID
21029860
MTender ID
CPV
90910000-9 - Servicii de curăţenie
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
documentatia standard servicii.signed.pdf
documentatia standard servicii.signed.pdf
Bidding Documents
26.10.20 15:33
Date:
29 Oct 2020, 12:36
Question's name:
Cerinte obligatorii de calificare
Question:
1.Conform p.8 Demonstrarea Calității Prestării al cerințelor obligatorii de calificare Dvs solicitați de la participanți 3 scrisori de recomandare, dintre care una să fie eliberată de la o companie/instituție cu ramificare națională.
Întrebare: în cazul în care lipsește o scrisoare de recomandare cu acoperire națională, oferta respectivă va fi respinsă??
2.Conform p.4 Deținerea Tehnicii Specializate al cerințelor obligatorii de calificare Dvs solicitați de la participanți o declarație pe propria răspundere prin intermediul careia agentul economic confirmă deținerea tehnicii specializate. Volumul de muncă este unul impunător prin urmare și investiția va fi pe măsură și dăcă se respectă cerințele Dvs de a asigura cu tehnică profesională, atunci solicitarea respectivă este opartună să o inaintați ofertantului desemnat cîștigător, prin intermediu unei scrisori de garanție sau declarație pe propria răspundre. Cel puțin dacă nu se dorește favorizarea unui anumit ofertant care deja vă prestează servicii de curățenie, pt că respectivul întrunește ambele condiții.
Answer (3 Nov 2020, 10:50):
1. Conform p.8 Demonstrarea Calității Prestării al cerințelor obligatorii de calificare Dvs solicitați de la participanți 3 scrisori de recomandare, dintre care una să fie eliberată de la o companie/instituție cu ramificare națională. Întrebare: în cazul în care lipsește o scrisoare de recomandare cu acoperire națională, oferta respectivă va fi respinsă??
Răspuns: Potrivit pct. 8 din Anunțul de participare şi în conformitate cu prevederile art. 22 alin (5) din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, Agenția Servicii Publice (ASP) solicită demonstrarea calității prestării serviciilor similare prin prezentarea a minim 3 (trei) recomandări, dintre care o recomandare de la o companie cu ramificare teritorială în regiunile Republicii Moldova, confirmate prin semnătura electronică a operatorului economic.
În cazul în care copiile recomandărilor nu vor fi prezentate la data deschiderii ofertelor, ASP, potrivit prevederilor art. 20 alin (8) din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, va solicita prezentarea acestora în termen de 3 zile lucrătoare, conform prevederilor DUAE și cadrului normativ în vigoare.
În cazul neprezentării documentelor solicitate în termenul-limită stabilit, operatorul economic va fi descalificat.
2. Conform p.4 Deținerea Tehnicii Specializate al cerințelor obligatorii de calificare Dvs solicitați de la participanți o declarație pe propria răspundere prin intermediul careia agentul economic confirmă deținerea tehnicii specializate. Volumul de muncă este unul impunător prin urmare și investiția va fi pe măsură și dăcă se respectă cerințele Dvs de a asigura cu tehnică profesională, atunci solicitarea respectivă este opartună să o inaintați ofertantului desemnat cîștigător, prin intermediu unei scrisori de garanție sau declarație pe propria răspundre. Cel puțin dacă nu se dorește favorizarea unui anumit ofertant care deja vă prestează servicii de curățenie, pt că respectivul întrunește ambele condiții.
Răspuns: Potrivit pct. 4 din Anunțul de participare şi în conformitate cu prevederile art. 22 alin (2) lit. b) din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, ASP a stabilit cerinţa privind prezentarea declarației pe proprie răspundere, confirmată prin semnătura electronică a operatorului economic privind deținerea tehnicii şi a echipamentului specializat.
Astfel, cerința stabilită de către autoritatea contractantă este obligatorie, fiind formulată în documentaţia de atribuire cu scopul ca operatorul economic participant la procedura de licitaţia deschisă să-şi asume responsabilitatea (prin declaraţie pe propria răspundere) ca în cazul câştigării concursului de licitaţie publică să poată asigura prestarea calitativă a serviciilor de curățenie a oficiilor și edificiilor ASP pe întreg teritoriul Republicii Moldova.
Date:
5 Nov 2020, 08:53
Question's name:
Cerinte cu privire la clarificari
Question:
1. Cu privire la deţinerea tehnicii şi a echipamentului specializat de curăţenie:
1. titlu ”deținerii tehnicii și a echipamentului specializat” impune existența unui drept real sau a unui drept de folosință?
2. dacă dreptul de folosință trebuie înscris în Registrul public ?
3. care perioadă de termen în exploatarea bunului nu trebuie să fie valorificat, pentru a respecta regulile de funcționalitate și normele tehnice de exploatare ?
2. Cu privire la personal suficient:
1. Care sunt criteriile după care autoritatea au determinat nr. minim de 250 persoane, raportată la marja de apreciere rezultată din normele și jurisprudența europeană?
2. Titularii muncii au îndatorirea să fie parte a contractului individual de muncă sau a prestării de servicii?
3. Calificarea titularului muncii este necesară să fie confirmată?
3. Referitor la capacitatea economică-financiară:
1. Care sunt criteriile după care autoritatea a determinat volumul cifrei de afaceri de 20 mln. cumulativ pentru perioada de 3 ani, raportată la cifra de afaceri cerută pentru licitațiile anterioare?
2. Admisibilitatea cifrei de afaceri de 20 mln. cumulativ pentru perioada de 3 ani, raportată la prevederile Legii concurenței, în special art.12?
3. Marja de apreciere rezultată din normele și jurisprudența europeană?
4. Care sunt garanțiile de asigurare a confidențialității, ”secretului comercial”, a altor informații restrictive devenite cunoscute și neplata unui sume compensatorii pentru eventuala neasigurare?
4. Cu privire la ”calitatea prestării serviciilor similare”:
1. Dacă recomandarea de la o companie cu ramificare teritorială în regiunile Republicii Moldova exclude prezentarea de la entități aflat în stânga Nistrului?
5. Referitor la pct.13 - Capacitatea economică şi financiară a operatorului economic:
1. Prezentarea în copie a ultimului raport financiar cu ștampila Biroului Național de Statistică sau cu prezentarea unei recipise privind confirmarea înregistrării și verificării on-line, confirmată prin semnătura electronică a operatorului economic, se suprapune cu informația contabilă regăsită la pct.6. Care sunt motivele și cauzele?
Answer (6 Nov 2020, 11:15):
La întrebarea formulată referitor la cerința autorității contractante de ”deținere tehnicii și a echipamentului specializat de curățenie”, comunicăm că în Anunțul de participare este indicat clar că modul de demonstrare a îndeplinirii cerinței respective este prezentarea obligatorie a declarației pe proprie răspundere, confirmată prin semnătura electronica a operatorului economic.
Este important ca operatorul economic să dețină cu dreptul de folosință tehnica și echipamentul specializat de curățenie, pentru a asigura prestarea serviciilor de curățenie pe toată durata contractului conform cerințelor expuse în anexa la anunțul de participare.
La întrebarea formulată cu privire la ”asigurarea cu personalul suficient”, comunicăm că nu a fost solicitată și nu necesită confirmarea calificării persoanelor antrenate în prestarea serviciilor de curățenie, precum și a raporturilor juridice dintre aceștia și operatorul economic care va încheia contractul de achiziționare a serviciilor de curățenie cu autoritatea contractantă.
Demonstrarea calității prestării serviciilor similare urmează a fi înfăptuită prin prezentarea a minim 3 (trei) recomandări, dintre care o recomandare de la o persoană juridică (cu capacitate de folosință), cu ramificare teritorială în regiunile Republicii Moldova (inclusiv și raioanele din stânga Nistrului), confirmate prin semnătura electronica a operatorului economic.
Restul întrebărilor formulate, prin prisma prevederilor art. 35 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, nu pot fi calificate ca „clarificări privind documentația de atribuire”, din care motiv rămân fără răspuns. Astfel, perioada de clarificări este perioada în care operatorii economici interesați pot adresa autorității contractante întrebări pentru clarificarea documentației de atribuire în sensul întocmirii corecte a ofertei (specificațiilor tehnice, de preț, condițiilor de participare, etc.). Cerințele Agenției Servicii Publice reflectate în documentația de atribuire sunt expuse în conformitate cu legislația în vigoare, iar autoritatea contractantă nu are obligația de a se justifica față de operatorii economici despre oportunitatea includerii acestora.
Date:
8 Nov 2020, 11:09
Question's name:
declaratie
Question:
Sub ce forma trebuie sa fie declaratia pentru salariul declarat al personalului minim garantat pe economie in cazul in care personalul activeaza cu program flexibil?
In anexa nr1, trebuie sa fie declarat pe m 2 ?
Answer (10 Nov 2020, 10:28):
Răspuns la întrebarea 1: Conform art.131 din Codul Muncii al RM nr 154/2003, salariul minim reprezintă mărimea minimă a retribuţiei evaluată în monedă naţională, mărime stabilită de către stat pentru o muncă simplă, necalificată, sub nivelul căreia angajatorul nu este în drept să plătească pentru norma de muncă pe lună sau pe oră îndeplinită de salariat. În salariul minim nu se includ adaosurile, sporurile, plăţile de stimulare şi compensare. Din 1 mai 2019, cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real este stabilit în mărime de 16,42 lei pe oră sau 2775 lei pe lună (Hotărârea de Guvern nr.165 /2010).
Răspuns la întrebarea 2: În Anexa nr. 1 (în tabel) este scris clar că "Suprafaţa de deservire" pentru "Interior" şi "Exterior" se calculează în metri patraţi.
Date:
12 Nov 2020, 10:24
Question's name:
declaratie
Question:
1.Referitor la cifra de afaceri de 20 mln lei cumulativ pu 3 ani facind trimitere la art 12.din legea concurentei am primit un raspuns vag?2.Referitor la prezentarea a min 3 recomandari dintre care cel putin una sa fie cu ramificare teritoriala in regiunile Republicii Moldova,este necesar sa aiba ramificare din toate regiunile unde ASP are reprezentanta ?
Answer (13 Nov 2020, 13:59):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile.
Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 04.11.2020 ora 10:28.
Date:
15 Nov 2020, 13:38
Question's name:
Declarație
Question:
Ce se presupune diferența prețului unitar și prețul total din formularul F 4.2,
Answer (15 Nov 2020, 13:57):
Vă informăm că, potrivit art. 35 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării documentației de atribuire și a constituit în cazul dat 9 zile. Astfel, termenul de solicitare a clarificărilor a expirat la data de 04.11.2020 ora 10:28.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK