Select the type of procedure
1
Enquiry period
with
17.09.2020 10:59
to 01.10.2020 16:52
to 01.10.2020 16:52
2
Bidding period
with
01.10.2020 16:52
to 11.10.2020 16:52
to 11.10.2020 16:52
3
Auction
with
12.10.2020 11:00
to 12.10.2020 15:28
to 12.10.2020 15:28
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
1 995 000 MDL
Period of clarifications:
17 Sep 2020, 10:59 - 1 Oct 2020, 16:52
Submission of proposals:
1 Oct 2020, 16:52 - 11 Oct 2020, 16:52
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Servicii de curățenie an. 2021
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan cel Mare 165
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
17 Sep 2020, 10:59
Date modified
29 Sep 2020, 16:52
Achizitii.md ID
21028376
MTender ID
CPV
90900000-6 - Servicii de curăţenie şi igienizare
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
anunt de participare .docx
Documents history
-
anunt de participare .docx
ID: e7038111-f301-4b9a-96a0-b6b563953a18
Bidding Documents
-
anunt_de_participare.docx
ID: e7038111-f301-4b9a-96a0-b6b563953a18
Bidding Documents
-
anunt de participare .docx
ID: e7038111-f301-4b9a-96a0-b6b563953a18
Bidding Documents
Bidding Documents
29.09.20 16:52
Date:
26 Sep 2020, 12:38
Question's name:
Vă rugăm să ofere clarificări cu privire la următoarele aspecte:
Question:
1. Coloana „Suprafața, m2” indică suprafața totală „Întreținerea și curățenia suprafețelor” sau aria unei unități? Indicați numărul exact de articole și aria acestora.
2.De câte ori aveți nevoie pentru a curăța sâmbătă și duminică?
3. In the paragraph "Orarul serviciilor de curățenie" there is a schedule "Luni - Vineri: Dimineața după 9:00, Seara după 18:00, Sâmbăta, duminică - o dată pe zi după 10:00", and in the paragraph "Serviciile de bază se prestează conform următorului orar de lucru: 1. de luni pînă vineri de la 09.00 pînă la 18.00; ". Care dintre aceste programe de lucru este corect? Scrie programe de lucru pentru fiecare cămin?
4." 2. Semestrial (2 ori pe an) se va efectua curățenie generala in fiecare cămin. 3. Înainte de începutul semestrului (24 august) se face curățenia generală de pregătire pentru cazare de către prestator, acest lucru se include în prețul general al contactului." Paragraful 3 face parte din paragraful 2 sau este a treia curățare generală care a turnat două anterioare?
5. "*Remarca pentru caminul 8: În acest cămin, la începutul prestării serviciilor este nevoie de făcut lucrări de curățenie după reparație capitală. În prețul ofertei aceste cheltuieli trebuie să fie prevăzute."
Suma estimată include costurile curățeniei generale? De ce este costul estimat al numărul cămine nr. 8 nu diferă de celelalte cămine de cinci etaje, în cazul în care este nevoie de lucrări suplimentare?
6.Cât este numărul exact de coșuri și capacitatea lor în cămine în zonele comune (duș, bucătărie, toaletă)
"Prețul include și evacuarea gunoiului din recipiente de acumulare din locurile cu acces în comun din spațiile căminelor (WC, duș, ucătărie)." Explicați acest punct, vă rog? Aceasta înseamnă că trebuie să luați afară în zonele special amenajate pe stradă sau aveți nevoie pentru a evacuarea gunoiul de aceste zone special amenajate?
Answer (29 Sep 2020, 15:11):
Caietul a fost elaborate în conformitatea cu regulamentele tehnice naționale și recomandările centrului de control al bolilor CDC de către medic igienist și consultat cu specialiștii din domeniul tehnologic din contextul respectiv. După întrebările parvenite va putem explica următoarele tangențe practice:
1. Coloana cu suprafața ne arată suprafața raportată în plan orizontal, ca agentul economic să-și facă imaginar o închipuire despre volumul de lucru preconizat. Așadar, pe vertical de exemplu apare „bucătăria” iar orizontal în a doua coloană se regăsește de exemplu „33,5”, rezultă că bucătăria vizată are suprafața orizontală ce urmează a fi derdicată de 33,5 metri pătrați. Nu există numărul exact de obiecte careva aflate în spațiul respectiv care ar putea să fie specificate, deoarece în diferite obiective diferă planificarea și dotarea tehnico-materială.
2. Numărul intervențiilor de exercițiul este bine și clar specificat în caietul de sarcini anterior vizat. Pentru orice eventualitate s-a specificat numărul de intervenții pentru fiecare punct în a patra coloană a tabelului, dacă luăm pe vizor orizontal. Așadar, de exemplu avem pe vertical în prima coloană „bucătărie”, dacă urmărim rândul pe orizontal vor regăsi în a patra coloană ce se numește în antet „Frecvența îndeplinirii activității” respectiv „Zilnic, de 2 ori” ce presupune că în fiecare zi se execută de 2 ori această lucrare în spațiul respectiv.
3. La întrebarea pusă vă putem afirma următorul lucru, care iese din experiența anterioară cu alți prestatori de serviciu. Altfel zis, de regulă personalul activa de la 9.oo – 18.oo, făcând de două ori lucrările specificate în caietul de sarcini.
4. Din punct de vedere calendaristic există așa unități precum „semestru” ce ar însemna 6 luni de zile luate una după alta, „trimestru” ce ar însemna 3 luni de zile succesiv; deja termenii cum ar fi: lunar, săptămânal și zilnic se fac înțeleși din însăși propria lor denumire ce ar însemna respectiv: o dată pe lună, o dată pe săptămână și odată pe zi într-o singură zi. Dacă există careva remarci pentru un careva obiect, rezultă că acest obiect iese din șirul standardizat, și necesită careva manevre suplimentare sau o abordare specială; care neapărat este specificată în contextul caietului de sarcini.
5. Pentru întrebarea respectivă vă putem comunica următoarele: nu este cunoscut numărul exact de urne aflate în edificiul, de regulă aceste sunt prezente în cantitate de o bucată per bucătărie sau 3 per un nod sanitar. Din aliniatul „Cerințe suplimentare” punctul 3 și 7, regăsit în contextul caietului de sarcini mai aproape de sfârșitul documentului este clar telegrafic indicat că „schimbarea pachetelor de gunoi si evacuarea gunoiului (inclusiv cel de la bucătarii) va fi asigurata de către prestator.” și totodată „prețul include și evacuarea gunoiului din recipiente de acumulare din locurile cu acces în comun din spațiile căminelor (WC, duș, bucătărie)”, indicație care ar fi valabilă pentru toate obiectivele plasate ca obiect de lucru din caietul de sarcini anterior nominalizat.
Date:
29 Sep 2020, 16:02
Question's name:
Programul de lucru
Question:
În anexă este indicat programul de lucru de la 09:00-18:00, dar în tabel apare că trebuie să fie prestate servicii de curățenie după ora 18:00. Care este orarul corect?
De luni până vineri trebuie de efectuat de 2 ori pe zi curățenie, iar sâmbătă și duminică de câte ori?
Answer (1 Oct 2020, 15:13):
Buna ziua,
Numărul intervențiilor de exercițiul este bine și clar specificat în caietul de sarcini vizat în context. Pentru orice eventualitate s-a specificat numărul de intervenții pentru fiecare punct în a patra coloană a tabelului, dacă luăm pe vizor orizontal. Așadar, de exemplu avem pe vertical în prima coloană „bucătărie”, dacă urmărim rândul pe orizontal vor regăsi în a patra coloană ce se numește în antet „Frecvența îndeplinirii activității” respectiv „Zilnic, de 2 ori” ce presupune că în fiecare zi se execută de 2 ori această lucrare în spațiul respectiv. În privința orarului de muncă vă putem afirma următorul lucru, care iese din experiența anterioară cu alți prestatori de serviciu, altfel zis, de regulă personalul activa de la 9.oo – 18.oo, făcând de două ori lucrările specificate în caietul de sarcini. Sâmbăta și duminică se face o singură intrare.
Date:
29 Sep 2020, 16:12
Question's name:
Licitație electronică
Question:
În anunțul de participare este indicat în pct. 15 că evaluarea va fi efectuată pe lista întreagă, dar achiziția ati împărțit-o în 14 loturi și pentru fiecare lot ați anunțat licitație electronică, Reese că dacă un operator economic câștigă un lot îl veti descalifica?
Vă reamintim că în felul dat încălcați prevederile articolului 39 al Legii 131/2015 privind achizițiile publice.
Answer (29 Sep 2020, 16:56):
În Anunțul de participare p. 15 nu este indicat că evaluarea se face pe lista întreaga. Dar ca să nu va încurcați, am modificat pe scurt ”pe loturi”.
Date:
29 Sep 2020, 16:15
Question's name:
Unitatea de măsură și cantitatea
Question:
În anunțul de participare este indicat în tabelul de la pct.8 unitatea de masură - lună și cantitatea 10,5.
În anexă sunt indicai metri patrați. Oferta cum să le elaboram? După ce trebuie să ne conducem luni sau metri patrați?
Answer (29 Sep 2020, 16:41):
Valoarea estimată este în lei fără TVA pentru 10,5 luni pentru un lot, deci oferta trebuie să fie prezentată conform documentației de atribuire.
Date:
29 Sep 2020, 16:53
Question's name:
Documentația de atribuire
Question:
Anexa face parte din documentația de atribuire. Cerința de prestare a serviciilor este pe metru patrat, dar TERMENUL DE PRESTARE a serviciilor este pe perioada de 10,5 luni din anul 2021.
Answer (29 Sep 2020, 17:14):
Valoarea estimată este în lei fără TVA pentru 10,5 luni pentru un lot, care a fost formată din considerentul metrajului obiectelor care necesită serviciul dat. Deci oferta trebuie să fie prezentată conform documentației de atribuire, unde descrierea din anexa reprezintă specificația tehnică a fiecărui lot în parte, care trebuie inclusă in formularul F 4.1. Totodată, este rezonabil de făcut achitările pentru serviciul prestat lunar, dar nu metru patrat.
Date:
1 Oct 2020, 16:22
Question's name:
Programul
Question:
Faceți trimiteri mereu: - ...care iese din experiența anterioară cu alți prestatori de serviciu, altfel zis..- , rezultă că facilitați anumiti operatori economici.
Întrebarea referitor la program a fost concretă și cu referire la ce ați scris în anexă și anume tabel și apoi textul mai jos de tabel, dar nu la ce a fost în trecut. Operați cu prezentul și cu ceea ce publicați. Am copiat textul din tabelul pentru ca să înțelegeți de unde parvine întrebarea și rog să ne dați un răspuns direct la temă și nu ambiguu
---Orarul serviciilor de curățenie Luni – Vineri:
Dimineața după 9:00
Seara după 18:00
Sâmbăta, duminică – o dată pe zi după 10:00 -----
Answer (1 Oct 2020, 16:25):
Orarul serviciilor de curățenie Luni – Vineri: de la 9:00 pînă la 18:00 Sâmbăta, duminică – o dată pe zi după 10:00
Date:
1 Oct 2020, 16:41
Question's name:
Penalizare 15%
Question:
Indicați că: ----În caz de neîndeplinire a obligaţiunilor contractuale, de neefectuarea curăţeniei în unele încăperi, la sfîrşitul lunii se efectuiază recalcul pentru lucrul neîndeplinit, cu excluderea sumelor pentru suprafețele respective plus o marjă de penalitate egală cu 15%, şi se prezintă procesul verbal Prestatorului.--
Din răspunsul anterior: -----Valoarea estimată este în lei fără TVA pentru 10,5 luni pentru un lot, deci oferta trebuie să fie prezentată conform documentației de atribuire----. Cum va fi stabilită penalitătea care de la sine se deduce că va fi pe metri patrați? Va fi stabilită pentru fiecare adresă (lot) separată sau cumulată?
Answer (1 Oct 2020, 16:50):
Va fi pentru fiecare lot în parte. Sperăm că situații de neîndeplinire a obligațiilor contractuale nu vor fi. Ne dorim o colaborare corectă.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK