Select the type of procedure
Commercial procurement
21023058
1
Enquiry period
with
19.05.2020 16:17
to 27.06.2020 11:20
to 27.06.2020 11:20
2
Bidding period
with
27.06.2020 11:20
to 26.07.2020 11:20
to 26.07.2020 11:20
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
87 755 017 MDL
Period of clarifications:
19 May 2020, 16:17 - 27 Jun 2020, 11:20
Submission of proposals:
27 Jun 2020, 11:20 - 26 Jul 2020, 11:20
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Lucrări de reconstrucție a Blocului operator al IMSP Institutul de Medicină Urgentă, str. Toma Ciorbă nr. 1, mun. Chișinău
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD 2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Toma Ciorbă, 1
Web site
---
The contact person
Full name
Serviciul achizitii publice
Contact phone
022250809, 022250707
E-mail
Purchase data
Date created
19 May 2020, 16:17
Date modified
17 Jun 2020, 15:19
Achizitii.md ID
21023058
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
caiet de sarcini 1.2 (sisteme modulare).semnat.pdf
caiet de sarcini 1.2 (sisteme modulare).semnat.pdf
Bidding Documents
19.05.20 16:17
documentatia standard lucrari.semnat (4).pdf
documentatia standard lucrari.semnat (4).pdf
Eligibility Criteria
19.05.20 16:17
caiet de sarcini 1.1 (lucrari de reparatie).semnat.pdf
caiet de sarcini 1.1 (lucrari de reparatie).semnat.pdf
Bidding Documents
19.05.20 16:17
anunt privind sedinta de clarificari.pdf
anunt privind sedinta de clarificari.pdf
tenderNotice
29.05.20 15:18
anunt privind sedinta de claridicari ii.pdf
anunt privind sedinta de claridicari ii.pdf
Bidding Documents
12.06.20 15:03
caiet de sarcini 1.3. (ascensoare ).semnat (1).pdf
caiet de sarcini 1.3. (ascensoare ).semnat (1).pdf
Documents history
-
caiet de sarcini 1.3. (ascensoare ).semnat (1).pdf
caiet de sarcini 1.3. (ascensoare ).semnat (1).pdf
ID: 92404516-46ff-4095-a8bc-56e912057ba9
Bidding Documents
-
caiet de sarcini 1.3 (ascensoare).semnat.pdf
caiet de sarcini 1.3 (ascensoare).semnat.pdf
ID: 92404516-46ff-4095-a8bc-56e912057ba9
Bidding Documents
Bidding Documents
17.06.20 15:19
Date:
20 May 2020, 14:34
Question's name:
Cerinte de calificare
Question:
Puteti sa nominalizati macar un obiect in Republica Moldova care sa satisfaca conditia impusa - contract ce are ca obiect construcția/reconstrucția sălilor de operație sau a obiectelor medicale ce sunt similare după complexitate(de ex: transplant, bancă de țesuturi, spații pentru producerea medicamentelor, etc.),pe perioada ultimilor 5 ani și a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract. Credem ca acesta conditie este excesiva. Prin aceasta limitati la zero posibilitate de participare pentru antrepronorii din Republica Moldova
Answer (25 May 2020, 11:13):
Buna ziua,
Obiectele similare construite în RM:
- Blocul de operatii al IMSP Spitalul Clinic Republican,
- Centrul Medical ”Repromed”
-Spitalul Polivalent ”Novamed”
1. Lucrări de reconstrucție a Blocului operator al IMSP Institutul de Medicină Urgentă, str. Toma Ciorbă nr. 1, mun. Chișinău
Date:
20 May 2020, 17:56
Question's name:
Termen
Question:
Buna ziua,
Va rugam si insistam sa mariti termenul pentru perioada de clarificare, precum si termenul de depunere a ofertelor. Ori termenul propus de DVS este avantajos doar pentru cel care a stiut si a participat la elaborarea proiectului, care are legaturi nemijlocit cu proiectantii. Pentru restul agentilor economici este nevoie de mai mult timp pentru a intra in esenta si a cere oferte de preturi la produsele care nu tin de domeniul constructiilor.
Credem ca +21 zile vor fi suficiente si nu schimba in esenta nimic. Multumim frumos de intelegere!!!
Answer (25 May 2020, 10:23):
Solicitarea se accepta, termenul se prelungeste cu 28 zile, dupa cum urmeaza:
- perioada de clarificari - pina pe data de 24 iunie;
-perioada de depunere a ofertelor- pina pe data de 23 iulie 2020.
Modificarile vor fi operate in cel mai scurt timp.
Date:
21 May 2020, 16:55
Question's name:
Cerinte Tehnice
Question:
Buna ziua, va rog sa ne oferiti Numarul de contact al proiectantului, Numarul de contact a persoanei cu care putem lua legatura, pentru a vizita obiectul. Deasemenea recomandam si rugam frumos sa mariti termenul de depunere a ofertelor...ori acesta este un obiect serios, iar pregatirea actelor in 30 de zile este ireal...bineinteles daca nu se cunoaste deja cistigatorul. :) . O zi buna sa aveti!!!!
Answer (25 May 2020, 10:24):
Buna ziua, persoanele de contact sunt urmatoarele:
SRL Arhidoc, proiectantul obiectului supus reconstructiei: tel/fax: (+373 22) 238445; GSM: (+373) 69123357 Andrei HOMA;
Serviciu relatii externe al institutiei, unde se regaseste toata documentatia aferenta proiectului: 078301704 - Gheorghe Cociorva, 078301740, Sergiu Cobuscean
Serviciu Achizitii Publice - (022) 250-870Tatiana Suru, (022) 250-809.
Referitor la prelungirea termenului de depunere a ofertelor, acestava fi prelungit.
Modificarile vor fi operate in cel mai scurt timp.
Date:
3 Jun 2020, 17:29
Question's name:
Sedinta de clarificari
Question:
Buna ziua! Va rugam sa ne comunicati daca va mai fi sau nu o sedinta de clarificare inafara de cea care a fost la data de 03 iunie 2020 ?
Answer (5 Jun 2020, 10:27):
Buna ziua, da, va fi organizata o sedinta de clarificări repetată. Anunțul privind desfășurarea ședinței respective va fi atașat în curînd la documentele procedurii de achiziție. Totodată, solicităm să ne expediați la adresa de e-mail achizitii@urgenta.md datele Dvs de contact pentru a vă putea informa suplimentar despre data și ora următoarei ședințe de clarificări.
Date:
4 Jun 2020, 09:42
Question's name:
Sedinta prelungita
Question:
Compania noastra la fel din cauza ca responsabilul de licitatie este in spital nu am detinut informatia la timp despre sedinta data; Mai ales ca am fost impusi de situatie sa plecam toata firma in carantina.
Situatia in tara nu este cea mai buna- pe departe.Cerem o sedinta repetata. Va multumim.
Answer (5 Jun 2020, 10:27):
Buna ziua, da, va fi organizata o sedinta de clarificări repetată. Anunțul privind desfășurarea ședinței respective va fi atașat în curînd la documentele procedurii de achiziție. Totodată, solicităm să ne expediați la adresa de e-mail achizitii@urgenta.md datele Dvs de contact pentru a vă putea informa suplimentar despre data și ora următoarei ședințe de clarificări. Vă reamintim că în conformitate cu pct.19 din Anunțul de participare, una din condițiile obligatorii o constituie vizita obiectului și examinarea documentelor proiectului de execuție, care se regăsesc în cadrul Serviciului relații externe al instituției, tel. 078301704 - Gheorghe Cociorva, 078301740, Sergiu Cobuscean.
Date:
12 Jun 2020, 12:48
Question's name:
Caiet de sarcini in format Word
Question:
Buna ziua ,va rugam sa atasati caietele de sarcini in format Word. Multumesc
Answer (12 Jun 2020, 15:21):
Buna ziua, institutia nu dispune de varianta Word. Va sugeram sa va adresati Proiectantului - SRL Arhidoc, tel. de contact 069123357 Andrei Homa.
Date:
16 Jun 2020, 18:20
Question's name:
caiet de sarcini ascensoare
Question:
Buna ziua
Va rugam sa raspundeti la urmatoarele intrebari:
Ascensor pentru spitale:
1. Care sunt dimensiunile cabinei?
2. Care sunt dimensiunile ușilor cabinei și ale fintinei (шахты лифта)?
3. cabină cu trecere (2 intrări pe 180 sau 90 grade) sau nu?
4. Ce înseamnă -prioritatea cabinei?
5. Ce înseamnă blocarea cu dispozitiv de deschidere de urgenta?
6. ar trebui să existe doar cabluri pentru supraveghere video sau sistemul de supraveghere video în sine (cameră etc.)?
Ascensor pentru materiale:
1. Aveți nevoie de uși precum „ghilotină” (deschidere verticală) sau obișnuite (pe laturi)?
2. Astfel de ascensoare nu au de obicei uși de cabină, ci doar uși de fintina (шахтные двери). Aveti nevoie de uși de cabină?
3. Ce înseamnă "ușile trebuie să asigure divizarea aerului ..."? Ascensoarele nu sunt ermetice și atunci când ușile se deschid în orice caz, aerul din mină intră în cameră și invers.
4. Mina este deja construită sau este proiectată?
Answer (17 Jun 2020, 15:16):
Ascensor pentru spitale: 1. Dimensiunile cabinei-maximal posibil reiesind din dimensiunile putului (se identifica de catre ofertant la fata locului).
2.Dimensiunile usilor-cu latimea maximal posibil (se identifică de catre ofertant la fata locului). Dimensiunile putului 1950 mm-2700 mm.
3.Cabina cu o intrare.
4. Prioritatea cabinei- se exclude- au fost operate modificari in caietul de sarcini.
5.In caz de incendiu la usi sa fie prevazut un mecanizm (dispozitiv) ca sa-l poata deschide doar personal autorizat (pompieri).
6. Sa existe si cabluri si supraveghere video (Punctul 22 din prezentul caiet)
Ascensor pentru materiale.
1.Usi obisnuite pe laturi.
2. Da avem nevoie de usi si la cabina si la put cu respectarea caietului de sarcini.
3. Ascensorul trebue sa nu permita trecerea aerului din put în cabina.
4. Mina este construita (dimensiunile minei sunt indicate in caiet 1250mm-1300mm.
Conform pct. 15 sup.19 din Anuntul de participare operatorii economici doritori de a participa la procedura de achizitie, sunt obligati sa efectuieze vizita obiectului si sa faca cunostinta cu documentele proiectului de executie.
Date:
18 Jun 2020, 15:25
Question's name:
caiet de sarcini_sisteme modulare
Question:
Buna ziua. Pentru ca D-stra ca Beneficiar in final sa primiti ofertele corecte de la ofertanti, va rugam respectuos, sa ne oferiti informatia ca referinta la calitate aupra pozitiilor din caietul de sarcini pentru sistemele modulare, inclusiv echipamentul medical. Multumesc anticipat
Answer (18 Jun 2020, 16:13):
Buna ziua, in Caietul de sarcini atasat sunt prevazute toate specificatiile tehnice detaliate, inclusiv compozitia, dimensiunile fiecarei pozitii, pozele acestor pozitii. O conditie importanta - sistemele modulare sa fie certificate cu destinatia - pentru incaperi curate din institutiile medicale. Solicitam respectarea cerintelor Caietului de sarcini.
Date:
19 Jun 2020, 12:05
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
d) Prezentarea a minim 1 contract ce are ca obiect construcția/reconstrucția sălilor de operație sau a obiectelor medicale ce sunt similare după complexitate(de ex:transplant, bancă de țesuturi, spații pentru
producerea medicamentelor, etc.),pe perioada ultimilor 5 ani și a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an
de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract.
Solicitam modificarea caietului de sarcini si anume schimbarea sau excluderea la punctul sus-mentionat , din motiv ca aveti ca obiectiv general constructie si reconstructie care ar trebui sa fie dovada de experienta similara, si este absurd sa cereti 75% contract similar anume pentru sali de operatie deoarece utilajul si lucrarile ce tin nemijlocit de salile de operatie nu fac parte 100% din viitorul contract.
Answer (22 Jun 2020, 11:03):
Luind in consideratie complexitatea si specificul obiectului supus reconstructiei, solicitarea Dvs nu poate fi satisfacuta, aceasta cerinta fiind solicitata in conformitate cu art. 22 alin (3) lit.a) al Legii privind achizitiile publice nr. 131 din 03.07.2015.
Date:
22 Jun 2020, 16:46
Question's name:
Solicitare
Question:
In temeiul art.35 al Legii Nr.131/2015 si al pct.21 alin.9) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achizitii, aprobat prin HG Nr.667 din 27.05.2016, pentru a asigura o participare larga a operatorilor economici la licitatie (art.15 alin.1 lit.e) din Legea Nr.131/2015, art.22 alin.(4) din Legea Nr.82/2017), luind in considerare caracterul extrem de specific al fiecărei sub-componente din obiectul licitatiei (1. sali de operatie modulare, 2. ascensoare, 3. reparatii capitale), cu scopul alinierii la cele mai bune practici în domeniul achizițiilor publice și pentru a exclude interpretarile inguste si subiective a cadrului legal și normativ national la etapa desemnarii cistigatorului, solicitam:
1. Sa separati pe loturi licitatia (minim 3), în corespundere cu art.7 alin.(1) lit. a), c), e), g), h) și k), art.15 alin.(1) lit.e), alin.(2) lit.a) si art.39 din Legea Nr.131/2015. Separarea pe loturi va spori concurenta, prin oferirea posibilitatii de participare unui numar mai mare de participanti pentru fiecare lot, va contribui la eficienta achizitiei publice datorita participarii largi a operatorilor economici, pe de o parte, pe de alta – va exclude aplicarea unor marje suplimentare de antrepriza (ген. подрядные).
2. Sa excludeti specificarea denumirilor de producatori concreti (ce este interzis prin art.37 alin.(1) din Legea Nr.131/2015). De ex., in documentul ”caiet de sarcini 1.1. (lucrari de reparatie)” sint indicate denumirile concrete ale producatorilor pentru unele dispozitive (Danfoss, Wilo, etc.).
3. Sa excludeti din lista criteriilor de eligibilitate necesitatea prezentarii confirmarilor de vizitare a obiectului si participarii la sedințele de clarificari. Garantia bancara pentru oferta are ca scop inclusiv sa asigure onorarea conforma a angajamentelor pentru care a manifestat interes operatorul economic, iar orice operator economic bine intenționat, pină la depunerea ofertei, examineaza minutios cererea Autoritătii contractante, inclusiv intreprinde vizite la fata locului pentru clarificarea tuturor aspectelor necesare.
Answer (24 Jun 2020, 09:57):
1. Lucrările de reconstrucție a Blocului operator reprezintă un ansamblu integral de lucrări și urmează a fi executat ca un tot întreg. Această necesitatea rezultă din aspecte tehnice, de exemplu: nu poate un antreprenor să instaleze tavanul, iar altul să instaleze brațele cu iluminare. Fiecare producător are cerințele sale. Doar în complex pot fi excluse incompatibilități, iar asigurarea calității lucrărilor executate va fi în responsabilitatea Antreprenorului General.
Conform art.16 alin. 3-5 al Legii,, privind achizițiile publice” nr.131 din 03.07.2015 și punctele 90-100 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucări aprobat prin Hotărîrea de Guvern a Republicii Moldova nr. 669 din 27.05.2016. – Orice operator economic are dreptul de a participa, individual sau in asociere, la procedura de achizitie.
2. In Memoriul explicativ (Date generale) este scris clar "...Orice echipament sau materiale indicate în acest proiect pot fi înlocuite cu altele cu parametri tehnico-economici asemanatoare sau mai performante –coordonate cu Beneficiar și Proiectant!.." Denumirile concrete ale echipamentelor si materialelor sunt indicate ca referinta pentru stabilirea precisa a nivelului de calitate si siguranta necesara a acestora! Toate calcule tehnico economice s-au realizat in baza echipamentului si materialelor date, real accesibile si cu o calitate certificata. Deci, ofertantii pot prezenta orice alte echipamente si materiale cu parametri tehnico-econimici asemanatori sau mai performante decit cele incluse in specificare!
N.B.: Blocul de operatii este o unitate complexă si sofisticata cu o importanta majora, iar reconstructia se va efectua fara stoparea activității acesteia.
Denumirile concrete de producători sunt utilizați exclusiv ca punct de referință a calității minime ce poate fi acceptată, ceea ce este permis prin art.37 alin.6 al Legii,, privind achizițiile publice” nr.131 din 03.07.2015.
3. Necesitatea vizitei obiectului și participării la ședințele de clarificare rezultă din specificul și complexitatea obiectului. Lucrarea dată este o lucrare unică și în premieră în RM. Astfel, potrivit Pct.57 subpct.5 din Regulamentul privind achizitiile publice de lucrari aprobat prin Hotărîrea de Guvern al Republicii Moldova nr. 669 din 27.05.2016, aceste activități sunt efectuate în interesul ofertanților și au ca scop excluderea oricăror interpretări eronate.
Date:
23 Jun 2020, 17:33
Question's name:
caiet de sarcini ascensoare
Question:
Buna ziua Ce tine de raspunsul D-stra din 17 iun 2020, 15:16: Ascensorul trebue sa nu permita trecerea aerului din put în cabina. Pueti sa ne explicati cum putem mentine aceasta cerinta? Multumesc anticipat
Answer (25 Jun 2020, 11:19):
Luînd în considerație că Blocul operator reprezintă o zonă curată, aerul din mină nu trebuie să pătrundă în încăperile blocului operator, ceea ce urmează a fi prevăzut ca cerință tehnică la elaborarea proiectării de demontare-montare a ascensoarelor de către Antreprenor.
Date:
23 Jun 2020, 17:34
Question's name:
caiet de sarcini_sisteme modulare
Question:
Buna ziua!
Solicitam rspectuos, sa oferiti raspuns mai concret ce tine de caietul de sarcini pentru sistemele modulare si anume, sa ne oferiti informatia ca referire la originea si la calitatea pozitiilor:
1)lampa chirurgicala cu doi sateliti, camera video si monitor, pentru bloc operator;
2) pendant chirurgical pentru Sala de operatii; pendant anesteziologic pentru sala de operatii;
3) panou (concola) chirurgical fixat pe perete;
4) panou (consola) anesteziologic fixat pe perete – cineva poate oferi aceste echipamente de origine chineza, iar altii pot oferi de origine EU, evident preturile difera, cu atit mai mult difera calitatea produselor.
Answer (25 Jun 2020, 11:20):
Conform art. 37 (6) al Legii privind achizițiile publice nr. 131 din 03.07.2015, specificațiile tehnice ale bunurilor nu pot face referință la originea bunurilor.
Referitor la calitatea acestora, ca punct de referință, în temeiul aceluiași articol din lege, pot servi dispozitivele echivalente cu modelele:
1. MG-PENx-S-S, Operating Theatre Booms / Anaesthetic Booms, pentru pendantele anesteziologic și chirurgical;
2. HyLED X9X5 (camera + display), Q-FLOW 6+4 (camera + display), Qe60+Qe30 (camera + display) pentru lampa chirurgicala;
3. MG-HBx, WALL PENDATS M-GB pentru panou (consolă) anesteziologic și chirurgical fixat pe perete.
Aceste denumiri servesc exclusiv la indicarea calității bunurilor solicitate. Important este ca bunurile oferite să corespundă tuturor specificațiilor tehnice indicate în Caietul de sarcini atașat la procedura de achiziție.
Date:
25 Jun 2020, 16:23
Question's name:
Clarificari
Question:
Abordarea asumata de catre grupul de lucru in ogranizarea respectivei licitatii contravine bunelor practici si legislatiei in vigoare, in particular art.9 alin.3 din Constitutia Republicii Moldova; art.3 alin.1 din Legea concurentei Nr.183/2012; art.11 și 25 din Legea finantelor publice si responsabilitatii bugetar-fiscale Nr.181/2014; art.7 și 15 din Legea privind achizitiile publice Nr.131/2015 și art.22 din Legea integritatii Nr.82/2017.
Criteriile de eligibilitate inaintate exclud larga participare a operatorilor economici. Daca companii de constructii care ar corespunde criteriilor de eligibilitate economico-financiara sint mai multe, companii cu experienta in amenajarea si dotarea saloanelor de operatii sint cel mult 2.
Necesitatea prezentarii confirmarii de participare la sedintele de clarificare este o prevedere abuziva de limitare a concurentei libere. Orice operator economic trebuie sa aiba posibilitate sa depuna oferta pina in termenul-limita indicat in anuntul de participare. Existenta acestui criteriu priveaza de acest drept pe cei care nu au fost la sedinta de clarificare.
Argumentarea dumneavoastra precum ca antreprenorul general (unul) urmeaza sa preia responsabilitatea pentru calitatea tuturor lucrarilor ca un tot intreg pentru excluderea incompatibilitatilor nu are sens in contextul existentei devizelor detaliate de cheltuieli (care includ pina si denumirile comerciale ale componentelor) si a graficelor de executare a lucrarilor.
Reiteram solicitarea pentru a va ajuta sa aplicati integral (nu fragmentat) legislatia in domeniul finantelor si achizitiilor publice.
Answer (27 Jun 2020, 11:10):
Licitația publică asigură participarea largă a tuturor operatorilor economici.
Reieșind din complexitatea obiectului, din specificul medical, din faptul că utilizarea unor astfel de tehnologii moderne medicale în RM este în premieră, ofertanții au fost invitați să participe la 2 activități obligatorii: vizita obiectului și participarea la ședința de clarificare.
Vizita obiectului a presupus contrapunerea tuturor desenelor tehnice și a devizelor cu cele de la fața locului. Ofertanții au studiat clădirea existentă unde urmează a fi efectuate lucrările de reconstrucție și au avut posibilitate să obțină informații și să concretizeze toate subiectele nemijlocit cu specialiștii de profil medical și ingineresc din cadrul IMU.
La ședința de clarificare, au fost prezenți: grupul de lucru, echipa IMU (specialiștii de profil medical și ingineresc), echipa de proiectanți care au elaborat proiectul de reconstrucție. Astfel au fost prezentate și discutate specificul executării lucrărilor, au fost aduse precizările necesare pentru explicarea particularităților tehnice de executare a lucrărilor, au fost discutate condițiile de lucru, de implementare a proiectului, a fost discutată Documentația de licitație, în special au fost discutate Condițiile Speciale obligatorii, etc.
Ofertanți au avut posibilitate să pună întrebări și să primească răspunsuri, toți ofertanții interesați fiind prezenți.
Studierea detaliată și de comun cu ofertanții a tuturor documentelor a dus la modificări, completări, precizări atît a volumelor de lucrări, a calității acestora, cît și a Documentației de licitație.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK