Select the type of procedure
1
Enquiry period
with
06.05.2020 11:16
to 25.05.2020 10:00
to 25.05.2020 10:00
2
Bidding period
with
25.05.2020 10:00
to 28.05.2020 10:00
to 28.05.2020 10:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
1 010 355 MDL
Period of clarifications:
6 May 2020, 11:16 - 25 May 2020, 10:00
Submission of proposals:
25 May 2020, 10:00 - 28 May 2020, 10:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Servicii de elaborare a documentației de proiect - 4 loturi
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
2019, MOLDOVA, mun.Chişinău, or.Codru (mun. Chişinău), str.Costiujeni, 8
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
6 May 2020, 11:16
Date modified
22 May 2020, 16:23
Achizitii.md ID
21022526
MTender ID
CPV
71300000-1 - Servicii de inginerie
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru construcția str. Soarelui din or.Codru (inclusiv trotuar)
Budget: 240766.0 MDL
Active
Lot nr. 2 - Servicii de elaborare a documentației de proiect pentru amenajarea cuvetei rîulețului de evacuare a apelor pluviale din str. Schinoasa Vale pînă la str. Cîmpului 47
Budget: 283173.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
anunt de participare servicii de elaborare a documentației de proiect (3).semnat.pdf
anunt de participare servicii de elaborare a documentației de proiect (3).semnat.pdf
Documents history
-
anunt de participare servicii de elaborare a documentației de proiect (3).semnat.pdf
anunt de participare servicii de elaborare a documentației de proiect (3).semnat.pdf
ID: 28e0640c-9420-47b0-90d0-853aadb74049
Bidding Documents
-
anunt de participare servicii de elaborare a documentației de proiect (2).semnat.pdf
anunt de participare servicii de elaborare a documentației de proiect (2).semnat.pdf
ID: 28e0640c-9420-47b0-90d0-853aadb74049
Bidding Documents
Bidding Documents
13.05.20 10:44
documentatia_standard_servicii .semnat .semnat.pdf
documentatia_standard_servicii .semnat .semnat.pdf
Documents history
-
documentatia_standard_servicii .semnat .semnat.pdf
documentatia_standard_servicii .semnat .semnat.pdf
ID: 43954d14-b2d5-49f2-8df8-f5b281b14abd
Bidding Documents
-
documentatia_standard_servicii (2).semnat.pdf
documentatia_standard_servicii (2).semnat.pdf
ID: 43954d14-b2d5-49f2-8df8-f5b281b14abd
Bidding Documents
Bidding Documents
22.05.20 16:23
Date:
6 May 2020, 17:15
Question's name:
Termenul de prestare
Question:
Din prevederile pct. 11 AP și pct. 3.5 FDA, rezultă că termenul de prestare solicitat de AC este 90 zile. Astfel, vă solicităm să modificați pct. 7 AP, pct. 2 FDA și coloana 9 F4.2, potrivit cărora termenul ar fi de 30 zile.
Answer (7 May 2020, 10:05):
Vor fi modificate!
Date:
7 May 2020, 13:41
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Conform AP, se solicita ca ofertantul sa prezinte: pct. 6 „Graficul de indeplinire a lucrarilor”, pct. 11 „Cazier juridic al ofertantului” si pct. 14 „Graficul de executie”. Explicatine va rog care e diferenta dintre documentul mentionat la pct. 6 si respectiv pct. 14, iar in partea ce tine pct. 11 rugam sal excludeti, dat fiind faptul ca exista formularul F3.5, F3.6 si DUAE care include in sine informatia despre antecedente penale.
Answer (13 May 2020, 10:44):
Punctul 14 și 15 au fost excluse. Insă punctul 11 rămâne, deoarece este o dovadă importantă privind antecedentele penale ale operatorului economic.
Date:
13 May 2020, 12:46
Question's name:
Etapa de verificare/expertizare și coordonare/avizare
Question:
In termenul de 90 zile se include ori nu etapa de verificare/expertizare și coordonare/avizare.
Answer (13 May 2020, 13:43):
Se include!
Date:
13 May 2020, 14:19
Question's name:
Supravegherea lucrărilor de construcție (i.e. controlul de autor)
Question:
Potrivit pct. 6.10.2 din CP L.01.01-2012 - „mijloacele pentru efectuarea controlului de autor de către organizaţiile de proiectare privind execuţia lucrărilor de construcţii se aplică în mărime de 0,3% din totalul capitolelor 1-9 şi se includ în coloanele 7 şi 8”. Capitolele 1-9 fac parte din documentația de deviz, care se elaborează în baza documentației de proiect. Vă informăm că la această etapă este imposibil de determinat costul efectuării controlului de autor, or această procedură de atribuire are ca și obiect anume achiziționarea serviciilor de elaborare a documentației de proiect. Controlul de autor urmează a efectuat în baza unui contract separat între autoritate contractantă şi autor(i) de proiect. Reieșind din cele expuse, solicităm să confirmați că aceste cheltuieli nu trebuie să fie prevăzute în propunerea financiară.
Answer (14 May 2020, 08:39):
Conform caietului de sarcini.
Date:
14 May 2020, 10:56
Question's name:
Supravegherea lucrărilor de construcție (i.e. controlul de autor)
Question:
Stimata AC, am invocat mai sus prevederile unui act normativ, care are forta juridica obligatorie, si intr-o eventuala contestare a documentatiei de atribuire la ANSC, normele imperative ale cadrului legal prevaleaza asupra cerintelor din documentatia de atribuire/anuntul de participare/caietul de sarcini care ii contrazic.
Answer (15 May 2020, 09:15):
Ați solicitat să confirmăm că aceste cheltuieli nu trebuie să fie prevăzute în propunerea financiare. Și autoritatea contractantă a confirmat că aceste cheltuieli sunt prevăzute în caietul de sarcini care a fost elaborat de către un operator economic. Faceti diferență vă rog dintre supravegherea lucrărilor de contrucție care evident sunt prevăzute în devizele pentru realizarea contrucției și supravegherea de autor care este preconizată pentru elaborarea proiectelor. Trebuie să includeti în proprunerea financiară supravegherea de autor, CONFORM CAIETULUI DE SARCINI. Totuși este straniu să întrebați așa lucruri odată ce trebuie să cunoașteți asemenea elemente distinctive.
Date:
15 May 2020, 12:03
Question's name:
Supravegherea lucrărilor de construcție (i.e. controlul de autor)
Question:
Prin „supravegherea de autor” se subintelege supravegherea lucrărilor de contrucție de catre proiectant. Or, notiunile „supravegherea de autor”, „supravegherea lucrărilor de contrucție” si „controlul de autor” - de facto au acelasi sens, fapt care se confirma si prin urmatoarele aspecte: pct. 13 din CS prevede ca „supraveghere de autor este nесеsаr”, iar pct. 7 subpct. 2.6 din AP si pct. 2 subpct. 2.6 din FDA stipuleaza sarcini și responsabilități impuse proiectantului - „să efectueze supravegherea lucrărilor de construcție”. Astfel, cerinta dvs precum ca „trebuie să includeti în proprunerea financiară supravegherea de autor” este contrara prevederilor legale, in conditiile in care pct. 6.10.2 din CP L.01.01-2012 reglementeaza expres ca „mijloacele pentru efectuarea controlului de autor de către organizaţiile de proiectare privind execuţia lucrărilor de construcţii se aplică în mărime de 0,3% din totalul capitolelor 1-9 şi se includ în coloanele 7 şi 8”. In acest sens, reiteram ca capitolele 1-9 fac parte din documentația de deviz, care se elaborează în baza documentației de proiect si că la această etapă este imposibil de determinat costul efectuării controlului de autor, or această procedură de atribuire are ca și obiect anume achiziționarea serviciilor de elaborare a documentației de proiect. Consulati operatorul economic care v-a elaborat CS pentru a va asigura ca noi nu va inducem cumva in eroare. Solutia optima propusa grupului de lucru spre examinare, este ca la aceasta solicitare de clarificari autoritatea contractanta sa raspunda in mod clar ca cheltuieli pentru pozitia data nu trebuie să fie prevăzute în propunerea financiară. Tine a fi precizat faptul ca in acest fel nu va fi necesara operarea unor modificari in documentatia de atribuire (inclusiv AP si CS).
Answer (15 May 2020, 13:44):
Recapitulăm - supraveghere TEHNICĂ a lucrărilor de construcție înseamnă a face conform devizelor un contract cu RESPONSABILUL TEHNIC care va supravegherea realizarea propriu zisă a obiectivului. Supravegherea de AUTOR are loc atunci cînd se elaborează proiectul obiectului inclusiv cu supravegherea obiectului care urmează a fi realizat. Operatorul economic care a realizat caietul de sarcini a confirmat necesitatea acestei poziții.
Date:
15 May 2020, 14:50
Question's name:
Supravegherea lucrărilor de construcție (i.e. controlul de autor)
Question:
Sincer, avem impresia de parca vorbim in limbi diferite. Nimeni nu pune la indoiala faptul ca supravegherea tehnica se realizeaza de catre un RESPONSABIL TEHNIC. Or, această procedură de atribuire are ca și obiect anume achiziționarea serviciilor de elaborare a documentației de proiect, respectiv continutul documentatiei de atribuire stipuleaza sarcini și responsabilități impuse PROIECTANTULUI, si in momentul in care ati prevazut la pct. 7 subpct. 2.6 din AP si pct. 2 subpct. 2.6 din FDA ca PROIECTANTUL VA TREBUI „să efectueze supravegherea lucrărilor de construcție” - asta deja reprezinta o supraveghere de autor. Iar supravegherea (controlul) de autor nu se poate determina pana la elaborarea documentatiei de proiect si deviz, respectiv operatorii economici participanti nu pot in prealabil „ghici” costul acestor activitati.
Answer (15 May 2020, 15:21):
Complicați lucruri. Conform caietului de sarcini este indicat și elaborarea inclusiv a devizelor. Dacă doriți să participați vă conformați includeți în propunerea financiară supravegherea de autor.
Date:
15 May 2020, 18:35
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Precizati va rog modul de demonstrare a îndeplinirii prevederilor pct. 8 din anuntul de participare - „Ofertantul este obligat să facă cunoştinţă cu obiectivul (cerință obligatorie)...”. Multumim anticipat
Answer (18 May 2020, 08:27):
Vizitați Grădinița nr. 194. din or.Codru pentru a vedea pavilioanele.
Date:
15 May 2020, 19:57
Question's name:
Termenul de prestare (continuare)
Question:
Potrivit pct. 2 FDA și coloana 9 F4.2 termenul de prestare ar fi de 30 zile, pe cand acesta trebuie sa fie 90.
Answer (18 May 2020, 08:30):
Se va modifica în 90 de zile.
Date:
19 May 2020, 13:17
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Cum va putea ofertantul sa demonstreze autorității contractante ca a vizitat obiectele (act confirmativ)?
Answer (20 May 2020, 11:00):
O simplă declarație că a vizitat obiectivul.
Date:
21 May 2020, 14:24
Question's name:
Etapa de verificare/expertizare și coordonare/avizare
Question:
De catre cine vor fi suportate cheltuieli pentru etapa de verificare/expertizare și coordonare/avizare?
Answer (21 May 2020, 14:33):
Analizați punctul 9 din caietele de sarcini.
Date:
22 May 2020, 14:49
Question's name:
Termenul
Question:
Solicitam repetat sa modificati termenul de prestare de la pct. 2 FDA și coloana 9 F4.2 (nu 30 zile, dar 90).
Answer (22 May 2020, 16:24):
S-a modificat!
Date:
22 May 2020, 16:31
Question's name:
Termenul (continuare)
Question:
Ati omis sa modificati termenul si in formularul F4.2!
Answer (25 May 2020, 08:22):
Acest formular nu va schimba nimic. Daca acum se fac modificări în documentație se va prelungi termenul de depunere a ofertelor.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK