Status Purchase has not taken place
Estimated value without VAT 3 500 000 MDL
Period of clarifications: 25 Nov 2019, 17:13 - 8 Dec 2019, 17:07
Submission of proposals: 8 Dec 2019, 17:07 - 20 Dec 2019, 18:07
Auction start date: will not be used

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Linia automatizată pentru procesarea, fișicarea și ambalarea monedelor metalice, inclusiv consumabile pentru procesarea, fișicarea și ambalarea monedelor metalice
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Grigore Vieru, 1
Web site
---
The contact person
Full name
Elena Samoila
Contact phone
022822237
Purchase data
Date created
25 Nov 2019, 16:58
Date modified
21 Apr 2020, 10:08
Estimated value (without VAT)
3 500 000 MDL
Achizitii.md ID
21015090
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Delivery address
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Grigore Vieru, 1
Contract period
25 Dec 2019 17:04 - 30 Dec 2019 17:04
List of positions
1)
Title
Servicii de instalare, punere în funcțiune și adaptare a Liniei automatizate pentru procesarea, fișicarea și ambalarea monedelor metalice CPV: 30100000-0 - Office machinery, equipment and supplies except computers, printers and furniture
Quantity: 1.0
Unit of measurement: Bucata
2)
Title
Linie automatizată pentru procesarea, fișicarea și ambalarea monedelor metalice CPV: 30100000-0 - Office machinery, equipment and supplies except computers, printers and furniture
Quantity: 1.0
Unit of measurement: Bucata
3)
Title
Consumabile pentru procesarea, fișicarea și ambalarea monedelor metalice. CPV: 30100000-0 - Office machinery, equipment and supplies except computers, printers and furniture
Quantity: 1.0
Unit of measurement: Bucata
4)
Title
Servicii de instruire a personalului din cadrul BNM. CPV: 30100000-0 - Office machinery, equipment and supplies except computers, printers and furniture
Quantity: 1.0
Unit of measurement: Bucata
Documents of the procurement procedure
3. formularul duae.pdf 3. formularul duae.pdf
Bidding Documents
27.11.19 11:10
1. documentatia de atribuire.pdf 1. documentatia de atribuire.pdf
Bidding Documents
6.12.19 17:04
2. anunt_de_participare.pdf 2. anunt_de_participare.pdf
tenderNotice
6.12.19 17:04
2.1. participation notice.pdf 2.1. participation notice.pdf
Bidding Documents
6.12.19 17:04
1.1. documentatia de atribuire eng (1).pdf 1.1. documentatia de atribuire eng (1).pdf
Bidding Documents
6.12.19 17:07

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button.

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

Melitax-Grup SRL

Normalized price: 2 333 333,33 MDL
Status: Disqualified

Documents such as "Qualification Documentation", "financial proposal" and "Illustration" will be browseable for all only after your offer has been placed in "pending" status.

Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
The history of the auction
View auction
Linia automatizată pentru procesarea, fișicarea și ambalarea monedelor metalice, inclusiv consumabile pentru procesarea, fișicarea și ambalarea monedelor metalice
Date:
26 Nov 2019, 13:06
Question's name:
Solicitare clarificari
Question:
Buna ziua, 1. Avand in vedere discrepantele referitoare la termenul de livrare respectiv a) 19.12.2019 - 30.12.2019 - din cadrul anuntului publicat e-licitatie b). 30 de zile lucratoare de la semnarea contractului - din cadrul Documentatiei de atribuire - va rugam sa precizati care este termenul de livrare - poate fi modificat termenul de livrare la 90 de zile? 2. Va rugam sa precizati daca se pot modifica conditiile de livrare din DDP (este imposibil ca o persoana juridica din Romania sa livreze astfel, doar o persoana juridica din Moldova poate) in DAP. Multumim
Answer (26 Nov 2019, 15:06):
Bună ziua. În conformitate cu întrebările adresate, BNM vă comunică următoarele: 1. Termenul de livrare 19.12-30.12.2019 este termenul oferit de platforma, care nu permite autorității să depășească anul bugetar. De aceea, se stabilește termen maxim de livrare permis de platformă. Acesta ulterior fiind modificat în urma posibilității oferite de platformă. În ceea ce privește termenul de livrare din cadrul documentației de atribuire, vă comunicăm că BNM a actualizat documentația de atribuire și anunțului de participare, indicând un termen de 45 de zile lucrătoare. 2. Conform documentației de atribuire, pct.3.4 termenii comerciali aplicați vor fi: DDP Inconterms 2010, iar locul livrării bunurilor este: bd.Grigore Vieru 1, Banca Națională a Moldovei stabiliți de către membrii grupului de lucru pentru achiziții. Vă mulțumim!
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications