1
Enquiry period
with 08.12.2018 09:18
to 30.12.2018 13:47
2
Bidding period
with 30.12.2018 13:47
to 16.01.2019 14:47
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Completed. Signing the contract
Estimated value without VAT 21 745 300 MDL
Period of clarifications: 8 Dec 2018, 9:18 - 30 Dec 2018, 13:47
Submission of proposals: 30 Dec 2018, 13:47 - 16 Jan 2019, 14:47

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Servicii de sănătate

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2028, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, str.Gheorghe Tudor,3
Web site
---
The contact person
Full name
Donici Serghei
Contact phone
+37322257681
Purchase data
Date created
7 Dec 2018, 13:52
Date modified
27 Mar 2019, 9:03
Achizitii.md ID
21002578
CPV
85100000-0 - Servicii de sănătate
Type of procedure
Licitație deschisă
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
anunt_invitatie_bilete tr I 2019-converted.semnat
tenderNotice
Anunț Invitația
8.12.18 09:18
FINAL Documentația bilete I 2019-converted (1).semnat
Bidding Documents
Documentația Standard
8.12.18 09:18
DUAE 1
Evaluation Criteria
DUAE
8.12.18 09:18
Pentru tratamentul maladiilor sistemului respiratorii
Date:
14 Dec 2018, 14:57
Question's name:
Clarificări "C.M. Doctor" S.R.L.
Question:
1. În Documentația standart pag.44 p.3.5. este indicată Garanția pentru oferta în mărime de 1%, dar pe pag.84 p.4.3. Garanția este indicată în valoarea de 0,5%. Care mărime a garanției pentru oferta este corectă? 2. Pe site-ul https://e-licitatie.md/public/acquisition-view/1592 este indicat: “Licitiatie electronica: Nu” – Cum de înțeles ? 3. Numerele loturilor în Documentația standart – varianta CNAS, nu corespunde numerelor loturilor, care sînt indicate în varianta electronică de pe site-ul https://e-licitatie.md/public/acquisition-view/1592. Totuși, care numere sînt corecte? 4. În formularul ofertei (F.3.1.), precum și restul formularelor este cerut numărul procedurii de achiziție și numărul anunțului de participare - care numere sunt pentru completarea ofertei? Ce înseamnă codul dat ocds-b3wdp1-MD-1544183543855, care este indicat pe site-ul https://e-licitatie.md/public/acquisition-view/1592 ? 5. În Documentația standart pag.88 sunt trimiteri la FDA3.8 , FDA4.2 și FDA6, modele fișelor care, nu sînt anexate la prezenta Documentație. Unde putem să le găsim? 6. În Documentația standart pag.44 p.3.7. „Neimplicarea în practici frauduloase” – este trimitere la F.3.4., însă în realitate modelul F.3.4. lipsește în Documentație. Cum de înțeles? 7. În Documentația standart pag.44 p.3.9. „Date despre ofertant” – este trimitere la F.3.3., însă în realitate, F.3.3. este “Garanția de bună execuție”. Cum de înțeles? 8. În Documentația standart pag.2 p.5.2. este referire pentru achitarea unei taxe. Concretizați, Vă rugăm, despre care taxe și valoare este menționat? 9. În Documentația standart pag.10 p.23.1. sunt trimiteri la valabilitatea ofertelor în FDA3.8, modelul fișe care, nu este anexat la prezenta Documentație. Care este termenul de valabilitate? Unde putem să le găsim? 10. Pentru participare la licitație e necesar de a ne înregistra electronic, sau cum ? Deoarece în Documentația standart p.3 (pag.43-48) Criterii și cerințe de calificare, documentele solicitate e necesar de a fi confirmate prin aplicarea semnăturii electronice. Și care este modalitatea de aplicare a semnăturii electronice ? 11. Este necesar de a completa formularul standart DUAE ? Și care este modalitatea ? Și cine completează formularul DUAE: autoritatea contractantă sau noi ?
Answer (17 Dec 2018, 09:50):
1.În Documentația standard pag.44 p.3.5. este indicată Garanția pentru oferta în mărime de 1%, dar pe pag.84 p.4.3. Garanția este indicată în valoarea de 0,5%. Care mărime a garanției pentru oferta este corectă? Răspuns: Garanția pentru oferta este în mărime de 0,5 %. 2. Pe site-ul https://e-licitatie.md/public/acquisition-view/1592 este indicat: “Licitație electronica: Nu” – Cum de înțeles ? Răspuns: Licitația electronică este descrisă în Legea nr.131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice și anume: Articolul 63. Licitaţia electronică (1) Licitaţia electronică reprezintă un proces repetitiv care implică mijloace electronice de prezentare, în ordine descrescătoare, a noilor preţuri şi a noilor valori referitoare la anumite elemente ale ofertelor, care intervin după o primă evaluare completă a ofertelor, permiţînd clasificarea lor în baza unor metode automate de evaluare. Anumite contracte de achiziții publice de lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice. (2) Autoritatea contractantă are dreptul de a utiliza licitaţia electronică în următoarele situaţii: a) ca o etapă finală a licitaţiei deschise, a licitaţiei restrînse, a negocierii cu publicarea prealabilă a unui anunţ de participare ori a cererii ofertelor de prețuri, înainte de atribuirea contractului de achiziţii publice şi numai dacă specificaţiile tehnice au fost definite cu precizie în caietul de sarcini; b) la reluarea competiţiei dintre operatorii economici care au semnat un acord-cadru; c) cu ocazia depunerii ofertelor ferme în vederea atribuirii unui contract de achiziţii publice prin utilizarea unui sistem dinamic de achiziţie. (3) Autoritatea contractantă are obligaţia de a anunţa decizia de utilizare a licitaţiei electronice în anunţul de participare şi în documentaţia de atribuire. (4) Autoritatea contractantă nu are dreptul de a utiliza în mod abuziv sau impropriu licitaţia electronică astfel încît: a) să împiedice, să restrîngă sau să denatureze concurenţa; b) să modifice obiectul contractului de achiziţii publice prevăzut în anunţul de participare şi în documentaţia de atribuire. (5) Atunci cînd intenţionează să utilizeze licitaţia electronică, autoritatea contractantă are obligaţia de a include în cadrul informaţiilor şi instrucţiunilor prevăzute la art. 40 alin. (1) şi următoarele precizări specifice: a) elementele ofertei care vor face obiectul procesului repetitiv de ofertare, cu condiţia ca aceste elemente să fie cuantificabile şi să poată fi exprimate în cifre sau procente; b) eventualele limite ale valorilor pînă la care elementele prevăzute la lit. a) pot fi îmbunătăţite, astfel cum rezultă acestea din specificaţiile care definesc obiectul contractului; c) informaţiile care urmează a fi puse la dispoziţie ofertanţilor în cursul licitaţiei electronice şi momentul cînd aceste informaţii vor fi disponibile; d) informaţiile relevante privind procesul licitaţiei electronice; e) condiţiile în care ofertanţii vor avea dreptul să liciteze, cu referire, în special, la pasul minim de licitare care, dacă este cazul, va fi solicitat pentru licitarea noilor oferte; f) informaţiile relevante referitoare la echipamentul electronic folosit, condiţiile tehnice şi modalităţile concrete de realizare a conectării. (6) Înainte de lansarea unei licitaţii electronice, autoritatea contractantă are obligaţia de a realiza o evaluare iniţială integrală a ofertelor în conformitate cu criteriul de atribuire stabilit. (7) Autoritatea contractantă are obligaţia de a invita toți ofertanţii care au depus oferte corespunzătoare să prezinte preţuri noi şi/sau, după caz, valori noi ale elementelor ofertei. Invitaţia se transmite pe cale electronică, simultan, tuturor acestor ofertanţi. (8) Invitaţia trebuie să precizeze data şi momentul de start al licitaţiei electronice, precum şi orice informaţie necesară pentru realizarea conectării individuale la echipamentul electronic utilizat. (9) Autoritatea contractantă nu are dreptul să înceapă licitaţia electronică mai devreme de 2 zile lucrătoare după data la care au fost transmise invitaţiile. (10) Invitația trebuie să conțină și informații referitoare la: a) rezultatul evaluării integrale a ofertei depuse de către ofertantul destinatar; b) formula matematică care este utilizată în cadrul licitației electronice pentru stabilirea automată a clasamentului final, în funcție de noile prețuri și/sau de noile valori prezentate de ofertanți. Cu excepția cazului în care oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic este identificată doar pe baza criteriului cel mai scăzut preț, formula respectivă include ponderile tuturor criteriilor stabilite pentru determinarea ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic, conform precizărilor din anunțul de participare sau din documentația de atribuire. (11) Licitația electronică se bazează pe unul dintre următoarele elemente ale ofertelor: a) exclusiv pe prețuri, în cazul în care contractul se atribuie doar pe baza criteriului cel mai scăzut preț; b) pe prețuri și pe noile valori ale elementelor ofertelor indicate în documentația de atribuire, în cazul în care contractul se atribuie pe baza criteriului cel mai bun raport calitate-preț sau ofertei cu cel mai scăzut cost, utilizînd o abordare bazată pe eficacitatea costurilor. (12) Licitaţia electronică se desfăşoară în mai multe runde succesive. (13) În cursul fiecărei runde a licitaţiei electronice, autoritatea contractantă are obligaţia de a comunica instantaneu tuturor ofertanţilor cel puţin informaţiile necesare acestora pentru a determina, în orice moment, poziţia pe care o ocupă în clasament. Autoritatea contractantă are dreptul de a comunica şi alte informaţii privind: a) numărul participanţilor în runda respectivă a licitaţiei electronice; b) preţurile sau valorile noi prezentate în cadrul rundei de licitare de către alţi ofertanţi, numai dacă documentaţia de atribuire a prevăzut această posibilitate. (14) Pe parcursul efectuării rundelor de licitare, autoritatea contractantă nu are dreptul de a dezvălui identitatea ofertanţilor. (15) Licitaţia electronică se finalizează prin una din următoarele situaţii sau printr-o combinaţie a acestora: a) la un moment precis stabilit în prealabil şi comunicat ofertanţilor în invitaţia de participare; b) după un număr de runde de licitare al căror calendar de desfăşurare a fost precis stabilit în prealabil şi comunicat ofertanţilor în invitaţia de participare; c) cînd nu se mai primesc preţuri şi/sau valori noi ce îndeplinesc cerinţele cu privire la pasul minim de licitare impus. În acest caz, invitaţia de participare trebuie să precizeze un termen-limită care va curge de la primirea ultimei oferte pînă la finalizarea licitaţiei electronice. (16) Autoritatea contractantă are obligaţia de a atribui contractul de achiziţii publice în condiţiile art. 72, în baza rezultatului obţinut în urma finalizării licitaţiei electronice. 3. Numerele loturilor în Documentația standard – varianta CNAS, nu corespunde numerelor loturilor, care sînt indicate în varianta electronică de pe site-ul https://e-licitatie.md/public/acquisition-view/1592. Totuși, care numere sînt corecte? Răspuns: Deoarece ofertele urmează va fi prezentate prin intermediul platformelor electronice, respectiv vă conduceți după loturile din sistem. Ordonarea dată este emisă de către platforma, si este depusă scrisoarea CNAS către administratorii platformei pentru corectare numerotației loturilor. 4. În formularul ofertei (F.3.1.), precum și restul formularelor este cerut numărul procedurii de achiziție și numărul anunțului de participare - care numere sunt pentru completarea ofertei? Ce înseamnă codul dat ocds-b3wdp1-MD-1544183543855, care este indicat pe site-ul https://e-licitatie.md/public/acquisition-view/1592 ? Răspuns: Reieșind din atribuirea numărului procedurii în mod automat de către platforma, codul sus numit și este numărul procedurii. 5. În Documentația standard pag.88 sunt trimiteri la FDA 3.8 , FDA4.2 și FDA6, modele fișelor care, nu sînt anexate la prezenta Documentație. Unde putem să le găsim? Răspuns: FDA 3.8 - în cazul procedurii date este :4.8 și indică perioada valabilităţii ofertei care va fi de: 60 zile. FDA 4.2 în cazul procedurii date este 5.2 - Termenul limită de depunere a ofertelor este: 03.01.2019 pînă la ora 10-00 FDA6 în cazul procedurii date este Garanţie de bună execuţie (F3.3),care este anexat la Documentația standard. 6. În Documentația standard pag.44 p.3.7. „Neimplicarea în practici frauduloase” – este trimitere la F.3.4., însă în realitate modelul F.3.4. lipsește în Documentație. Cum de înțeles? Răspuns:În legătură cu ajustarea continue a documentației standard, formularul tipic a fost omis, și astfel urmează sa depuneți în formă liberă cu semnătură electronică. 7. În Documentația standard pag.44 p.3.9. „Date despre ofertant” – este trimitere la F.3.3., însă în realitate, F.3.3. este “Garanția de bună execuție”. Cum de înțeles? Răspuns:În legătură cu ajustarea continue a documentației standard, formularul tipic a fost omis, și astfel urmează sa depuneți în formă liberă cu semnătură electronică. 8. În Documentația standard pag.2 p.5.2. este referire pentru achitarea unei taxe. Concretizați, Vă rugăm, despre care taxe și valoare este menționat? Răspuns: Modul de achitare a taxei la depunerea ofertelor de către operatorul economic precum şi cuantumul acesteia sînt stabilite de Guvern. CNAS nu a solicitat nici o taxă. Referitor la taxele încasate dă către platformele electronice, urmează sa contactați administratorii platformelor utilizate de DVS. 9. În Documentația standard pag.10 p.23.1. sunt trimiteri la valabilitatea ofertelor în FDA3.8, modelul fișe care, nu este anexat la prezenta Documentație. Care este termenul de valabilitate? Unde putem să le găsim? Răspuns: FDA 3.8 - în cazul procedurii date este :4.8 și indică perioada valabilităţii ofertei care va fi de: 60 zile. 10. Pentru participare la licitație e necesar de a ne înregistra electronic, sau cum ? Deoarece în Documentația standard p.3 (pag.43-48) Criterii și cerințe de calificare, documentele solicitate e necesar de a fi confirmate prin aplicarea semnăturii electronice. Și care este modalitatea de aplicare a semnăturii electronice ? Răspuns: De la 01.10.2018 au întrat în vigoare prevederile Legii nr.169 din 26.07.2018 pentru modificarea și completarea Legii nr.131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice cu utilizarea obligatorie Sistemului Informațional Automatizat”Registru de stat al achizițiilor publice (MTender), care urmează să asigure desfășurarea întregului ciclu de achiziție în mod electronic. Pentru participare la licitație înregistrarea este obligatorie pe una din platformele electronice disponibile. Aplicarea semnăturii electronice este necesară la toate documentele solicitate de CNAS. Modalitatea de aplicare a semnăturii este reglementată prin Legea nr.91 din 29.05.2014 privind semnătura electronică şi documentul electronic. 11. Este necesar de a completa formularul standard DUAE ? Și care este modalitatea ? Și cine completează formularul DUAE: autoritatea contractantă sau noi ? Răspuns: Este obligatoriu completarea formularul standard DUAE, CNAS a plasat formularul dat în procedură pe platformă, Dvs extrageți îl completați și semnat electronic depuneți cu oferta dvs.
Date:
18 Dec 2018, 10:49
Question's name:
Garantia pentru oferta
Question:
Referitor la garantia pentru oferta: pe pagina https://mtender.gov.md/tenders/ocds-b3wdp1-MD-1544183543855 "Buletin achizitii publice" la fiecare lot este indicata "Voloare estimata a achizitiei" si "Suma și valuta garanției pentru ofertă care trebuie să fie valabilă 90 de zile de la deschiderea ofertelor". Facand calculele pe fiecare lot, suma garantiei ar constitui 2%. In Documentația standart pag.44 p.3.5. este indicată Garanția pentru oferta în mărime de 1%, dar pe pag.84 p.4.3. Garanția este indicată în valoarea de 0,5%. De ce documente ar trebui sa ne conducem? E cam incurcat!!!
Answer (19 Dec 2018, 14:58):
Garanția este în valoarea de 0,5%.
Pentru tratamentul maladiilor sistemului respiratorii
Date:
19 Dec 2018, 09:33
Question's name:
Clarificări adăugătoare
Question:
Vă rugăm repetat și insistent, deoarece expiră termenul anunțat de clarificări, să ne explicați de ce nu corespund numerele loturilor din Documentația standart (varianta CNAS) cu varianta electronică afișat pe site-ul dat? De care numerotație este necesar de a ne conduce? Mai mult ca atât, dorim să ne explicați, care loturi sunt pentru persoane asigurate și care sunt pentru veterani?
Answer (19 Dec 2018, 15:13):
Vă aducem la cunoștință că specialiștii CNAS au introdus toate loturile conform Documentației standard. Țînînd cont ca platformele sunt în proces de dezvoltare aranjarea loturilor pe fiecare platformă este diferită și nu depinde de CNAS, însa în procedura este atașată documentația standard, se recomandă să va conduceți de denumirea loturilor si cantitățile din documentația standard care este în format pdf
Date:
21 Dec 2018, 15:07
Question's name:
Clarificare privind numarul foilor de tratament per lot
Question:
Dorim sa clarificam daca este posibil de a depune oferta pentru un numar mai mic de foi de tratament sanatorial per lot?
Answer (26 Dec 2018, 11:47):
pentru rezolvarea problemei depunerii partiale pe lot a fost expediata solicitare la Ministerul Finanțelor cu următorul continut: În contextul aplicării platformelor electronice de achiziții în cadrul Sistemului informațional automatizat „Registrul de stat al achizițiilor publice” (M-Tender), Casa Națională de Asigurări Sociale a întîlnit un șir de impedimente. În trimestrul IV anului 2018 CNAS a inițiat procedura de achiziționare a biletelor de tratament balneosanatorial pentru veterani și persoane asigurate pentru trimestrul I al anului 2019. Întru buna desfășurare a categoriei date de achiziție, cu obținerea unor rezultate de utilizare cît mai eficientă a mijloacelor bugetare prin prisma ameliorării și menținerii sănătății beneficiarilor, pe parcursul a peste 5 ani CNAS aplică criteriul de atribuire oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic. În acest scop, de către Consiliul de Administrare a CNAS, la data de 19.06.2017 au fost aprobate atît ”Mecanismul de evaluare a capacităţii de executare a serviciilor medicale de către instituţiile balneosanatoriale, aplicat în cadrul Casei Naţionale de Asigurări Sociale pentru achiziţionarea biletelor pentru tratament balneosanatorialşi reabilitare medicală” cît și ”Principiile de verificare a prețului biletelor pentru tratament balneosanatorial, achiziționate de către Casa Națională de Asigurări Sociale”. Astfel, pentru asigurarea satisfacerii necesităților CNAS, întru desfășurarea procedurii sus numite au fost elaborate în baza formelor statistice 15 loturi pentru fiecare formă nozologică, respectiv 8 loturi pentru persoane asigurate și 7 loturi pentru veterani, cu indicarea cantității solicitate de CNAS pe fiecare lot în parte. După introducerea datelor procedurii în SI, s-au stabilit nenumărate deplasări de informații privind numerotația loturilor întroduse, fapt ce nu corespunde numerotației loturilor din Documentația standard. Acesta împiedică introducerea ofertelor individuale pe loturile de participare de către operatori economici, și astfel duce la nenumărate adresări privind emiterea clarificărilor, la care CNAS nu are răspunsuri deoarece modificările produse nu depind de procesul de plasare a datelor de către CNAS. Totodată, CNAS vă informează că conform prevederilor ”Mecanismului de evaluare a capacităţii de executare a serviciilor medicale de către instituţiile balneosanatoriale, aplicat în cadrul Casei Naţionale de Asigurări Sociale pentru achiziţionarea biletelor pentru tratament balneosanatorial şi reabilitare medicală” se prevede următorul mecanism de evaluare pe loturi: Instituţia cu cei mai performanţi indicatori la compartimentele respective și cu punctajul maxim acumulat se plasează pe primul loc, iar în ordinea de diminuare a indicatorilor și a punctajului acumulat se plasează următorii participanţi în fiecare din loturile formate pentru fiecare formă nozologică. Elaborarea și aplicarea acestui mecanism a fost condiționat de capacitatea redusă de asimilare a instituțiilor balneosanatoriale pentru fiecare formă nozologică. Astfel, nici o instituție nu are capacitate de asimilare a întregii cantități solicitate pe lotul întreg, deoarece se tine cont de baza medicală a instituției, ramura de specializare, capacitățile și performanțele de prestări de servicii pe maladiile posibile a fi tratate. Ca exemplu, la o tură în Stațiunea X cu capacitatea de 300 persoane, potențialul de tratare poate fi: tratate 50 persoane cu tratament cardiovascular, 100 persoane cu maladii respiratorii și 150 cu maladii ale sistemului endocrin, iar pentru prestarea acestor servicii ofertantul deține salină, căzi pentru bai, duș Șarco și altele, respectiv și instituția solicită din lotul respectiv cantitatea care o poate asimilă. Bazîndune pe cele expuse, solicităm în regim de urgență să fie elaborat mecanismul anume pentru procedura dată, cu posibilitatea depunerii ofertelor parțiale și acceptarea ofertelor următoare după preț pe fiecare lot pînă la suplinirea cantității totale solicitate. Reieșind din complexitatea procedurii în cauză, care este axată în mare parte pe calitatea serviciilor prestate, dar și condițiile de tratare, cazare, deservire și odihnă psihoemoțională, persistă riscul neacoperirii solicitărilor participanților la sistemul public de asigurări sociale pe perioada trimestrului I anului 2019 cu servicii conform riscului asigurat de importanță socială. Reieșind din cele expuse, solicităm întreprinderea măsurilor, în regim de urgență, pentru înlăturarea deficiențelor și impedimentelor în funcționarea platformelor acreditate. Speram ca platforma daja a facut modificari solicitate, in caz ca nu a fi posibil, scristi scrisori la platforma deținuta de Dvs.
Date:
27 Dec 2018, 16:00
Question's name:
Clarificare privind numarul foilor de tratament per lot
Question:
La întrebarea anterior dată, "dacă este posibil de a depune oferta pentru un număr mai mic de foi de tratament sanatorial per lot?", nu este afișat un răspuns clar, dacă oferta poate fi depusă cu un număr parțial a biletelor de tratament solicitate pentru fiecare lot în parte. Deasemenea, pînă la moment nu este vizibilă înlăturarea deficiențelor și impedimentelor în funcționarea platformelor acreditate.
Answer (27 Dec 2018, 16:46):
La momentul dat platforma nu prevede asa posibilitati
Date:
28 Dec 2018, 09:45
Question's name:
Clarificare privind achiziția
Question:
Vă rugăm, să ne clarificați următoarele întrebări: 1) La depunerea ofertelor pentru participare la achiziție, unde vom descărca oferta: la denumirea loturilor - obiectul achiziției sau la numerotația loturilor? - dacă la denumirea loturilor - atunci care loturi sunt pentru veterani și care sunt pentru persoane asigurate - deoarece ele nu sunt indicate? - iar dacă la numerotarea loturilor - atunci care numerotație să o folosim - din numerotația indicată în platformă sau indicată în documentația standard? 2) Cînd totuși va fi clarificată organizarea procedurii achiziției date?
Answer (28 Dec 2018, 13:47):
intrebarile date nu sunt de competenta CNAS, adresati le la platforma care o folositi,loturi a fost introduse corect, platforma nu detine corect la introducerea ofetelor va conduceti de denumirea si cantitatea din Documentatia Standard
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.