Status Cancelled
Estimated value without VAT 690 000 MDL
Period of clarifications: 16 Nov 2018, 14:13 - 1 Dec 2018, 9:29
Submission of proposals: 1 Dec 2018, 9:29 - 15 Dec 2018, 9:41

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Set specializat de utilaje și soft-uri pentru identificarea vierilor și analiza automată a materialului seminal la vieri și tauri

Information about the cancellation
The reason of cancellation
În conformitate cu art. 71 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 131 privind achizițiile publice, în conformitate cu Decizia grupului de lucru pentru achiziții.
Motivu: Constatarea abaterilor în desfășurarea procedurii și imposibilitatea de remediere a acestora prin înlăturare și prelungire a termenului limită de depunere a ofertelor în conf. cu art. 41 alin. (1) din Legea nr. 131 cu privire la achizițiile publice deoarece platforma www.achizitii.md nu permite introducerea modificărilor chiar dacă termenul de depunere a ofertelor încă nu s-a finalizat; imposibilitate de executare a prevederilor Raportului de monitorizare nr. 110 din 03.12.2018 a Agenției Achiziții Publice deoarece platforma www.achizitii.md nu permite introducerea modificărilor chiar dacă termenul de depunere a ofertelor încă nu s-a finalizat;
Date of cancellation
12 Dec 2018, 17:41
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-6525, MOLDOVA, Anenii Noi, s.Maximovca, str. Nordului 2
Web site
---
The contact person
Full name
Maxim Braila
Contact phone
+37367698194
Purchase data
Date created
16 Nov 2018, 14:13
Date modified
12 Dec 2018, 17:41
Achizitii.md ID
21001586
CPV
38500000-0 - Aparate de control şi de testare
Type of procedure
Licitație deschisă
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Date:
23 Nov 2018, 10:45
Question's name:
Cerinte tehnice, termeni de livrare, conditii de livrare
Question:
Examinand invitatia pentru licitatia Nr. ocds-b3wdp1-MD-1542369908127 din 07.12.18 Achiziționarea set specializat de utilaje și soft-uri pentru identificarea vierilor și analiza automată a materialului seminal la diferite specii de animale, vine cu rugamintea de a ne da anumite clarificari dupa cum urmeaza: 1. Rugam sa concretizati cerinta: Dispozitiv (pe suport) pentru citirea informației despre animale. Ce fel de suport, si prin ce metoda sa citeasca informatia despre animale? 2. Rugam sa precizati daca analiza materialului seminal, se refera doar la vieri sau si la alte animale. In cazul in care se refera si la alte animale, rugam sa precizati speciiile, deoarece analizoarele pentru analiza materialului seminal se configureaza in dependenta de numarul speciile ce urmeaza a fi analizate, respectiv, pretul variind in dependenta de totalul speciilor ce por fi analizate. 3. Este procedura de achizitie scutita de TVA si alte taxe vamale? In caz ca da, va rugam sa indicati hotararea guvernului care scuteste proiectul de plata TVA si a taxelor vamale. 4. Rugam sa motivati cerinta de livrare DAP (Terminal vamal or.Chișinău, str. Industrială 73) (INCOTERMS 2010). De ce anume terminalul vamal str. Industriala? In Republica Moldova exista companii specializate in transportarea bunurilor gen UPS, DHL, TNT etc care au terminale vamale implicit la adresele sediilor si procedura de vamuire se efectuiaza la aceste adrese. 5. Conditia de livrare DAP presupune ca toate procedurile vamale, inclusiv achitarea taxelor si a TVA sa fie efectuate de catre cumparator. Conditia DAP favorizeaza ne rezidentii fiscali ai Republicii Moldova, companiile din Republica Moldova ne putand importa bunurile pana in terminalul vamal fara a efectua procedurile de vamuire (cu exceptia livrarii marfurilor in terminalele vamale ale Zonelor Economice Libere). Solicitam revizuirea acestei conditii, cu indicarea conditiei DDP. In cazul in care procedura de achizitie este scutita de TVA, aceasta se efectuiaza prin indicarea hotararii guvernului care prevede acest lucru, si o scrisoare din partea beneficiarului. Daca achizitia nu este scutita de TVA, cu atat mai mult, cerinta DAP nu are nicio fondare. 6. Rugam sa inicati care este data limita de expirare a contractului. Totodata rugam sa completati documentatia standard cu indicarea tuturor clauzelor contractuale etc. 7. Rugam sa motivati necesitatea unui termen atat de mic pentru livrare, de doar 10 zile. Din moment ce se solicita ca valabilitatea ofertei sa fie de tocmai 45 zile, iar valabilitatea contractului este de 2 luni, nu este clara necesitatea unui termen de livrare urgenta de doar 10 zile. Aceasta cerina nu face decat sa reduca competitivitatea in procedura de achizitie, dat fiind faptul ca prin complexitatea sa, echipamentul solicitat pentru achizitionare necesita o perioada de producere, plus o perioada de transportare, 10 zile fiind un termen ireal de mic. Solicitam revizuirea acestei conditii.
Answer (23 Nov 2018, 15:52):
Ca urmare a solicitării Dvs, grupul de lucru pentru achizitii Vă comunică următoarele: 1. Dispozitivul (pe suport) pentru citirea informației despre animale reprezintă un cititor cu raze infraroșii, care citește informația de pe etichetele cu cod de bară, amplasat pe stativ. 2. Analiza materialului seminal se referă la vieri și la tauri. Ca urmare a neclarității respective, documentația de atribuire a fost modificată respectiv după cum urmează: Set specializat de utilaje și soft-uri pentru identificarea materialului seminal la vieri și tauri. Totodată, ca urmare a modificărilor operate a fost prelungit termenul clarificărilor. 3. Procedura respectivă nu este scutită de TVA și de alte taxe vamale prin careva hotărîri ale Guvernului. 4. În documentația de atribuire s-a strecurat o eroare referitor la condițiile de livrare. Respectiv, a fost prelugită perioada clarificărilor și modificată documentația de atribuire la acest capitol. Cerința de livrare a fost modificată după cum urmează: DDP s. Maximovca, str. Nordului 2, r. Anenii Noi (Incoterms 2010). 5. Valabilitatea contractului în conformitate cu documentația de atribuire constituie 2 luni. Documentația de atribuire conține modelul de contract aprobat prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr.173 din 05.10.2018, și urmează a fi completat în conformitate cu cerințele stipulate în documentația de atribuire. Ca urmare, ținem cont de solicitarea Dvs. privind completarea clauzelor contractuale din documentația standard și Vă aducem la cunoștință că astăzi a fost atașată documentația modificată și respectiv prelungit termenul pentru clarificări. 6. Termenul de 10 zile pentru livrarea bunurilor este generat de reușita îndeplinirii devizului de venituri și cheltuieli pentru anul 2018. În cazul apariției necesității de prezentare a unor eventuale clarificări suplimentare nu ezitați să le depuneți în termenul specificat în SIA RSAP prin intermediul poștei electronice (crara@crara.md) sau în SIA RSAP.
Date:
29 Nov 2018, 09:32
Question's name:
Clarificari suplimentare
Question:
1.Examinand documentatia standard completata suplimentar, constatam ca aceasta nu contine termenul de valabilitate a cotractului, ne fiind indicat anul. 2. Nu este indicat termenul maxim de dapasire a perioadei standard de livrare (punctul 10.3) 3. Rugam ca explicati expres de ce termenul de valabilitate a ofertei este de tocmai 45 zile, daca termenul de 10 zile pentru livrarea bunurilor este generat de reușita îndeplinirii devizului de venituri și cheltuieli pentru anul 2018. Nu este clara motivarea de livrare in doar 10 zile, fiind generata de indeplinirea divizului de cheltuieli pentru anul 2018, si totodata se cere un termen de valabilitate a ofertei de tocmai 45 zile. Pentru a facilita cresterea numarului de participanti in licitatie care poate fi influientat de un termen atat de mic solicitat pentru livrare (un termen practic ireal) ati putea reduce din termenul de valabilitate a ofertelor si sa adaugati in termenul de livrare. Lista echipamentelor nu este atat de impunatoare ca sa necesite o evaluare de tocmai 45 zile. 3. Daca contractul este valabil 2 luni, reiese ca si resursele financiare sunt valabile pe perioada valabilitatii contractului, iarasi, termenul de livrare de 10 zile fiind total ne fondat. Rugam sa revizuiti termenul de livrare deoarece 10 zile sunt necesare in mare parte doar pentru transportare si vamuire, ne mai vorbind de faptul ca este necesara si o perioada de producere si pregatire a bunurilor pentru expediere.
Answer (29 Nov 2018, 15:59):
Ca urmare a exeminării solicitării Dvs. privind anumite clarificări, Grupul de lucru poate să Vă comunice următoarele: Termenul de valabilitate a contractului este clar stipulat, fiind de 2 luni din momentul încheierii. Termenul de valabilitate a ofertei este unul general în interiorul căruia grupul de lucru urmează să analizeze ofertele depuse și să se expună pe marginea acestora etc. Termenul de 10 zile pentru livrarea bunurilor este un termen care începe a curge din momentul semnării contractului de achiziții și urmează a fi respectat de către operator.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.